تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۴۳
کد مطلب : ۴۵۳۰۶۷
کهگیلویه و بویراحمد به نقطه مطلوب برخورداری نرسیده است

سفر یک روزه معاون رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد

۲
۰
سفر یک روزه معاون رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛سید صولت مرتضوی معاون اجرائی رئیس جمهور در سفر یک‌روزه به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر و ضمن بازدید از چند طرح در شورای اداری استان نیز حضور پیدا کرد.
مرتضوی: بیش از ۹۰درصد مصوبات سفر رئیس جمهور در کهگیلویه و بویراحمد اجرایی شد

عاون اجرایی رئیس جمهور گفت: بیش از ۹۰درصد مصوبات سفر مهرماه ۱۴۰۰ رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد اجرایی شده و به سرانجام رسیده است.
سید صولت مرتضوی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از پروژه در حال اجرای پارک آبی یاسوج  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مصوبات سفر واو به واو در حال پیگیری هستند و تعهدات از محل منابع عمومی بالغ بر ۱۲۵ درصد اجرایی شده  و از  سایر محل ها نیز تامین منابع می شود و تسهیلاتی که برای ازدواج دیده شد بیشتر از ۱۵۰ درصد پرداخت شده است.

وی به اقدامات جهادی و جهشی در خصوص تکمیل طرح های نیمه تمام در استان کهگیلویه و بویراحمد که سال ها راکد مانده بود اشاره کرد و اظهار داشت: از جمله این طرحها  کارخانه قند یاسوج بوده که توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) طبق مصوبه دولت با ۶۵درصدپیشرفت فیزیکی در حال آماده سازی است. 
به گفته مرتضوی کارخانه قند یاسوج  سال ها بود که با مشکل مواجه شده بود  که با سفر رئیس جمهوری به استان گره گشایی صورت گرفته  و رو به پیشرفت است.
معاون رئیس جمهور: کهگیلویه و بویراحمد به کارگاه عمرانی تبدیل شده است
معاون اجرایی رئیس‌جمهور در جریان بازدید از سد کوهبرد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اقدامات خوبی که طی یکسال گذشته با حضور مدیران جهادی انجام گرفته این استان را به کارگاه عمرانی تبدیل کرده است .
سید صولت مرتضوی افزود: خوشبختانه آنگونه که مسئولان جهاد کشاورزی استان اعلام داشته اند، سد پیشرفت فیزیکی خوبی دارد و با آبگیری آن ۳۵۰ هکتار از اراضی این منطقه آبیاری خواهد شد.
وی با ابراز رضایت از عملکرد مسئولان ارشد استانی به خصوص استاندار و معاونین اظهار داشت: امروز هر نقطه ای از استان را که بازدید کردیم شدهد تلاش و فعالیت بودیم و قطعا اگر با همین دست فرمان جلو برویم در آینده نزدیک شاهد محرومیت 
 مدیرکل جهادکشاورزی کهگیلویه وبویراحمد در این خصوص گفت: در سفر مهرماه ۱۴۰۰هیات دولت به استان ۴۷۰ میلیارد ریال برای تکمیل سد کوهبرد شهرستان کهگیلویه اختصاص یافت.
سید علی معتمدی افزود: تاکنون ۱۰میلیاردتومان ان اختصاص و جذب شده  و با جذب این اعتبار پیشرفت فیزیکی طرح از ۴۰درصد به ۶۵درصد رسیده است.
وی با اشاره به پیشرفت ۶۵ درصدی این طرح بیان کرد:  تاکنون ۴۰میلیارد تومان اعتبار برای اجرای ان هزینه شده است .
او با اشاره به اینکه  ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل این طرح مورد نیاز است  اظهار داشت: با بهره برداری از این سد، ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی پایین دست آبیاری خواهد شد.

این طرح پس از چند سال راکد بودن از سال ۱۳۹۶ توسط شرکت زهکش بنای دهدشت در فاز اول آغاز به کار کرد و باوجودکمبود تخصیص اعتبارات با سرمایه پیمانکار فاز اول(با ارتفاع۲۶متر و حجم ۲/۵میلیون متر مکعب) تکمیل شد.
معاون اجرایی رئیس جمهور: پیگیری و اجرای مصوبات سفرهای استانی در اولویت دولت  است
 معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: اجرای مصوبات سفرهای استانی اولویت دولت سیزدهم است و تا حصول نتیجه تمامی مصوبات پیگیری می شوند.
سید صولت مرتضوی عصر دوشنبه در حاشیه بازدید از پروژه آبرسانی به شهر لیکک اظهار داشت:
دولت با تمام توان مصوبات سفر را پیگیری می کند و اجرای این مصوبات اولویت اول دولت و حتی خود شخص رئیس جمهور است.
وی افزود: برای این طرح های مصوب تامین اعتبار به صورت ویژه دیده می شود.
معاون اجرایی رئیس جمهور تصریح کرد: همچنین طرح های مصوب سفر رئیس جمهور در استان ها تا زمان بهره برداری پایش و بازدید خواهد شد.
وی تاکید کرد: آبرسانی به شهر لیکک نیز همچون سایر پروژه های سفر تا مرحله نهایی و افتتاح آن پیگیری خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد نیز ابراز داشت: از مجموع ۵۵ کیلومتر ۳۵ کیلومتر لوله گذاری این طرح به اتمام رسیده است.
آرش مصلح ادامه داد: تا قبل از پایان سال لوله گذاری تکمیل می شود و دهه فجر ۱۴۰۲ عملیات بهره برداری طرح انجام خواهد شد.
وی عنوان کرد: سال گذشته ۱۰۲ میلیارد تومان برای این طرح جذب و هزینه شد و امسال ۱۹۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب دارد.
وی بیان کرد: با اجرای این پروژه ۸۵ هزار نفر از جمعیت شهری و روستایی بهمئی از نعمت آب شرب تصفیه شده، بهره مند می شوند.
به گفته مصلح با اجرای این طرح همچنین ۳۰۰ واحد تولیدی کوچک دارای تامین آب پایدار و دائم خواهند شد و حداقل ۲ هزار شغل مستقیم ایجاد می شود.
معاون رئیس جمهور: رویکرد دولت پرهیز از خام فروشی مواد معدنی است

معاون اجرایی رییس جمهور گفت: نگاه دولت پرهیز از خام فروشی مواد معدنی است که در این خصوص برنامه‌های متعددی در وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) تدوین شده است.
 سید صولت مرتضوی  روز دوشنبه در جمع خبرنگاران یاسوج افزود: با افزایش سرمایه‌گذاری‌های جدید و صدور پروانه اکتشاف و گواهی کشف و پروانه می‌توانیم به ایجاد صنایع وابسته و فرآوری دست یابیم که این خود مانع از خام‌فروشی  خواهدشد.
وی در پاسخ به سئوالی در خصوص ارزیابی عملکرد مسئولان استان در جهت پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور گفت: عملکرد مسئولان در پیگیری اعتبارات سفر رئیس جمهور مطلوب بوده و کارهای خوبی در حوزه بهداشت و درمان، کشاورزی، صنعت و معدن و  بازگشت واحدهایی که سال‌ها تعطیل بودند به چرخه تولید انجام گرفته و معدل خوبی از موفقیت ها بدست آمده است.
مرتضوی اظهار داشت:  در اجرایی شدن برخی مصوبات که انگشت شمار هستند موانعی وجود دارد که هم در مرکز استان و هم در تهران پیگیری می‌کنیم تا رفع شود و استان در مسیر  توسعه قرار گیرد.
وی در خصوص درآمد زا نبودن اغلب شهرداری‌ها گفت: در لایحه بودجه پیشنهاد شده به مجلس، یک درصد مالیات ارزش افزوده به شهرداری‌ها افزایش و درآمد شهرداری‌ها از محل درآمد مالیات بر ارزش افزوده رشد یافته است.
مرتضوی با اشاره به اینکه برخی شهرداری‌ها درآمد خوبی ندارند گفت: بنای دولت کمک به شهرداری‌ها است ضمن اینکه شورای شهرها هم باید برنامه‌ریزی متناسب با منابع و مصارف داشته باشند.
معاون اجرایی رئیس جمهور صبح دوشنبه  برای نظارت میدانی و بررسی آخرین وضعیت پیشرفت و تحقق مصوبات سفر استانی آیت‌الله رئیسی، رفع موانع احتمالی و تسریع در روند اجرا وارد شهر یاسوج مرکز استان کهکیلویه و بویراحمد شد.  
شرکت در  جلسه پیگیری مصوبات استان، بازدید از کارخانه قند، بازدید از مجتمع بازی های آبی،  بازدید از اصلاح شبکه آب، بازدید از محور یاسوج سی سخت، بازدید از جاده پاتاوه  و سد کوهبرد دهدشت، بازدید از تصفیه خانه شهرچرام، بازدید از پتروشیمی گچساران، بازدید از طرح آبرسانی به شهر لیکک، بازدید از بیمارستان ۳۲ تختخوابی و مدرسه  شهید مظلوم لیکک از برنامه های صبح تا شب مرتضوی در یازدهمین سفر و نظارت میدانی بر اجرای مصوبات است.

رییس جمهور ‌و اعضای هیات دولت در کمتر از یکسال و در دور نخست به ۳۱ استان سفر کرده است که معاون اجرایی رییس جمهور هم برای پیگیری اجرای مصوبات تاکنون به ۱۰استان سمنان، بیرجندجنوبی، یزد، شیراز، اردبیل، قم، خوزستان، سیستان و بلوچستان ، هرمزگان و بوشهرسفر کرده و اینک کهکیلویه و بویر احمد مقصد یازدهمین سفر معاون اجرایی رییس جمهور است.
به گفته معاون اجرایی رییس جمهور در ۳۱ سفر استانی و ٧ سفر موضوعی رییس جمهور به داخل کشور در مجموع بیش از ٩٠٠ مصوبه در برداشته است که حدود پنج هزار و دو طرح عمرانی که بیشتر آنها نیمه تمام هستند را در بر می‌گیرد.
رئیس جمهور نهم مهرماه ۱۴۰۰ در پنجمین سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد  که در مجموع۲۱۷ طرح به تصویب رسید.
رییس جمهور ‌و اعضای هیات دولت در کمتر از یکسال و در دور نخست به ۳۱ استان سفر کرده است که معاون اجرایی رییس جمهور هم برای پیگیری اجرای مصوبات تاکنون به ۹استان سمنان، بیرجندجنوبی، یزد، شیراز، اردبیل، قم، خوزستان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان سفر کرده و اینک بوشهر مقصد دهمین سفر معاون اجرایی رییس جمهور است.
به گفته معاون اجرایی رییس جمهور در ۳۱ سفر استانی و ٧ سفر موضوعی رییس جمهور به داخل کشور در مجموع بیش از ٩٠٠ مصوبه در برداشته است که حدود پنج هزار و دو طرح عمرانی که بیشتر آنها نیمه تمام هستند را در بر می‌گیرد
بازدید معاون اجرایی رئیس جمهور از جاده ۱۳۶ کیلومتری پاتاوه به دهدشت
 معاون اجرایی رئیس جمهور ظهر امروز (دوشنبه ) از جاده ۱۳۶کیلومتری پاتاوه به دهدشت که تکمیل آن جزو مصوبات سفر مهرماه ۱۴۰۰رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد است ، بازدید و از روند اجرایی کار ابراز رضایت کرد.
سید صولت مرتضوی  در این بازدید با اشاره به اینکه محور پاتاوه به دهدشت نقش توسعه ای زیادی در کشور ایجاد می کند ،از روند اجرایی این پروژه که در مراحل پایاتی کار است اظهار رضایت کرد و از استاندار و مجموعه راه و شهر سازی و دیگر افزاد مرتبط قدردانی کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در جریان این بازدید، گفت: طول جاده پاتاوه به دهدشت ۱۳۶ کیلومتر در قالب سه قطعه است که قطعه یک و ۲ تکمیل شده اند و قطعه سوم به طول ۶۳ و نیم کیلومتر بالای ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
محمد راستا افزود: در واقع در مراحل پایایی است و این قطعه به خاطر ریزش تونل معوق ماند.
راستا ابراز داشت: از محل سفر رییس جمهور ۵۰۰ میلیارد تومان به این جاده اختصاص یافت که هم اینک کار در حال انجام است.
وی تصریح کرد؛ قرار شده این محور تا پایان ۱۴۰۱ به طور رسمی تمام و افتتاح شود اما با توجه به کار تکمیل تونل ریزش کرده، شاید کمی طولانی تر از موعد تعیین شده، افتتاح شود.
پروژه بزرگ پاتاوه - دهدشت به طول ۱۳۶ کیلومتر در ادامه محور اصلی شهرضا - سمیرم - بهبهان  است که ارتباط استان‌های جنوب غرب کشور از جمله خوزستان به استان های مرکزی ایران برقرار می کند و نقطه ثقل و میانبر بین استانهای جنوبی و کریدور شمال به جنوب کشور به حساب می‌آید.

این جاده علاوه بر خارج کردن شهرستان کهگیلویه به صورت کلی از بن بست ، ارتباط ۲ بخش دیشموک ، چاروسا و شهرستان لنده را به صورت مستقیم با یاسوج مرکز استان متصل می کند به گونه ای که فاصله کنونی ۳۰۰ کیلومتری بخش دیشموک و فاصله ۲۸۰ کیلومتری بخش چاروسا و فاصله ۲۴۰ کیلومتری شهرستان لنده با شهر یاسوج مرکز استان را به ترتیب به ۱۹۰ ، ۱۷۰ و ۱۴۰ کیلومتر کاهش می دهد.
از سوی دیگر جاده پاتاوه - دهدشت با عبور از چشم انداز های زیبای طبیعی در شهرستان های دنا و بویراحمد و سپس کهگیلویه به بهبهان در استان خوزستان وصل می شود که از مزیت های مهم آن در حمل و نقل کالا ، مسافر و گردشگری است .
عبور این مسیر از مجاورت رودخانه مارون و سرچشمه های آن به طول ۷۵ کیلومتر یکی دیگر از چشم اندازهای زیبا و مهم این مسیر محسوب می شود که در آینده از قطب های گردشگری استان به شمار خواهد رفت.
این مسیر طوری طراحی شده است که در عبور از استان تعداد زیادی از روستاهای شهرستان های بویراحمد و کهگیلویه را پوشش می دهد و از محرومیت خارج می کند.
با تکمیل شدن جاده پاتاوه - دهدشت ،۴۰۰ روستا با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت از جاده دسترسی مناسب برخوردار شده و خدمت رسانی دولت به ساکنان آنها ب سهولت صورت می گیرد.
پروژه ملی جاده پاتاوه – دهدشت به عنوان یکی از ۹ پروژه راهسازی کشور بوده که نقش راهبردی در توسعه استان دارد و به عنوان یک پروژه طلایی  روند اجرایی آن طی یکسال اخیر شتاب ویژه ای گرفت.
۱۳ تونل به طول هشت هزار و ۲۰۰ متر و تعداد ۱۸ دستگاه پل بزرگ بالای دهانه ۱۶ متری در این جاده طراحی شده است.

کهگیلویه و بویراحمد به نقطه مطلوب برخورداری نرسیده است
معاون اجرایی رئیس جمهوری گفت: علیرغم همه تلاش‌ها، کهگیلویه و بویراحمد به نقطه مطلوب برخورداری نرسیده است.
سید صولت مرتضوی ظهر دوشنبه در نشست بررسی مصوبات سفر سال ۱۴٠٠ هیأت دولت به کهگیلویه و بویراحمد، افزود: بعد از انقلاب اسلامی خدمات گسترده‌ای برای استان‌ها عملیاتی شده، اما استان‌های محرومی مانند کهگیلویه و بویراحمد به نقطه مطلوب برخورداری نرسیده‌اند که باید تلاش بیشتری توسط متولیان شکل بگیرد.
وی با تاکید بر اجرای مصوبات سفر هیأت دولت در کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: بخش قابل توجهی از این مصوبات عملیاتی شده است.
مرتضوی با اشاره به اهمیت تلاش همه جانبه برای محرومیت زدایی، تصریح کرد: مدیران باید خادم مردم بوده و برای رفع مشکلات و محرومیت زدایی گام بردارند.
معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: مردم ایران همواره و در تمام فراز و نشیب‌ها همراه انقلاب بوده و حقشان است که به بهترین شکل خادم ملت باشیم.
بازگشت واحد های تعطیل به مدارتولید/پیشرفت۶۵درصدی کارخانه قندیاسوج
معاون اجرایی رئیس جمهوری گفت: فعال سازی واحد تعطیل شده و راکد در دستور کار قرار دارد.
 سید صولت مرتضوی ظهر دوشنبه در بازدید از کارخانه قند یاسوج، افزود: کارخانه قند یاسوج بیش از هفت سال تعطیل بود و با تلاش‌های انجام گرفته احیا، بازسازی و به چرخه تولید برگرداندن این کارخانه عملیاتی می‌شود.
وی با بیان اینکه این کارخانه با تلاش ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در مدار فعالیت قرار خواهد گرفت، اظهار کرد: بازسازی و نوسازی تجهیزات کارخانه پیشرفت ۶۵ درصدی دارد.
معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه این طرح مهم به مدار تولید بازمی گردد، اظهار کرد: فاز اول این کارخانه هزار تن چغندر قند را پوشش می‌دهد.
وی افزود: همچنین طرح توسعه کارخانه با افزایش دو برابری ظرفیت هدفگذاری خواهد شد.
بازدید معاون رئیس جمهور از کمربندی یاسوج/پنج کیلومترراه افتتاح شد
 معاون اجرایی رئیس جمهوری از کمربندی حادثه خیز یاسوج بازدید و بخشی از پروژه چهار خطه سازی را افتتاح کرد.
 سید صولت مرتضوی ظهر دوشنبه در حاشیه سفر به کهگیلویه و بویراحمد از جاده کمربندی یاسوج بازدید کرد.
مرتضوی در این بازدید ضمن افتتاح پنج کیلومتر از مسیر ۱۵ کیلومتری، بر تکمیل پروژه تاکید کرد.
این پروژه در چند فاز اجرایی شده و عملیات ساخت آن در دست اقدام است.
کمربندی یاسوج به عنوان حادثه خیز ترین نقطه استان شناخته می‌شود.
فاز دوم جاده یاسوج به سی سخت افتتاح شد
فاز دوم پروژه راه ارتباطی یاسوج به سی سخت با حضور معاون اجرایی رئیس جمهوری افتتاح شد.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد ظهر دوشنبه در حاشیه افتتاح فاز دوم مسیر ارتباطی شهر یاسوج به سی سخت، افزود: فاز اول پروژه ۳٠ کیلومتری یاسوج به سی سخت در سال‌های گذشته افتتاح شد.
راستا با بیان اینکه امروز و با حضور معاون اجرایی رئیس جمهوری شاهد افتتاح فاز دوم پروژه بودیم، تصریح کرد: این پروژه در فاز دوم هشت کیلومتر مسیر را پوشش می‌دهد.
راستا با اشاره به اجرای فاز سوم پروژه، اظهار کرد: برای تکمیل پروژه ۴٠٠ میلیارد تومان در نظر گرفته شد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: ۷٠ میلیارد تومان از اعتبارات این پروژه جذب شده است.
راستا از اجرای دو دهنه تونل در مسیر یاسوج به سی سخت خبر داد و گفت: روزانه دو متر حفاری در تونل‌ها عملیاتی می‌شود.
سد «کوهبرد» کهگیلویه پیشرفت مناسبی دارد/ پوشش ۳۵٠ هکتاری اراضی
معاون اجرایی رئیس جمهوری گفت: سد «کوهبرد» کهگیلویه و بویراحمد پیشرفت مناسبی دارد.
 سید صولت مرتضوی ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از سد «کوهبرد» کهگیلویه، افزود: عملیات ساخت سد «کوهبرد» شهرستان کهگیلویه پیشرفت مناسبی داشته و با تکمیل این طرح، پوشش ۳۵٠ هکتاری در منطقه عملیاتی می‌شود.
مرتضوی با بیان اینکه تلاش‌ها و اجرای پروژه‌ها استان را به کارگاه عمرانی تبدیل کرده است، خاطرنشان کرد: با تحقق توسعه همه جانبه می‌توان استان را از محرومیت‌ها عبور داد.
مرتضوی با اشاره به اهمیت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، خاطرنشان کرد: با تحقق این پروژه‌ها شاهد بهبود اشتغال و توسعه در استان خواهیم بود.
معاون اجرایی رئیس جمهوری به بازدید از چندین پروژه و طرح در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: در هر نقطه از استان شاهد فعالیت طرح‌های عمرانی هستیم.
بدنه سد «کوهبرد» کهگیلویه ۹۷ درصد پیشرفت دارد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بدنه سد کوهبرد کهگیلویه ۹۷ درصد پیشرفت دارد.
سید علی معتمدی پور عصر دوشنبه در حاشیه بازدید معاون اجرایی رئیس جمهور از سد «کوهبرد» کهگیلویه، افزود: از جمله رهاوردهای سفر مهرماه ۱۴۰۰ هیأت دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد، تخصیص ۴۷ میلیارد تومان برای تکمیل سد «کوهبرد» شهرستان کهگیلویه بود.
وی با اشاره به پیشرفت ۹۷ درصدی بدنه پروژه افزود: بعد از سفر ریاست جمهوری ۱۷ میلیارد تومان برای پروژه هزینه شده است.
معتمدی پور افزود: از مبلغ هزینه شده تاکنون ۱۰ میلیارد تومان آن جذب و با جذب این اعتبار پیشرفت فیزیکی طرح از ۴۰ درصد به ۶۵ درصد رسیده است.
رئیس جهاد کشاورزی استان اعتبار هزینه شده برای این پروژه تاکنون را ۴۰ میلیارد تومان عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه ۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل این طرح مورد نیاز است اظهار داشت: با بهره برداری از این سد، ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی پایین دست آبیاری خواهد شد.
این طرح پس از چند سال راکد بودن از سال ۱۳۹۶، توسط شرکت خصوصی در فاز اول آغاز به کار و با وجود کمبود تخصیص اعتبارات با سرمایه پیمانکار فاز اول «با ارتفاع ۲۶.۵ متر و حجم ۲/۵ میلیون متر مکعب» تکمیل شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
بهترین کار برا پیشرفت اینکه استان کهگیلویه شکل بگیره تمام
بهترین جا برا راه آهن هم گچساران هست
هیچ برنامه ای تو لین استان برا خدا و انسانیت نیست
Iran, Islamic Republic of
سلام و احترام.
مشکلات اقتصادی و مالی اجتماعی و وضعیت جاده های یاسوج-پاتاوه-سمیرم اصفهان را انعکاس دهید‌.فقر و گرسنگی و فلاکت در شهرستان دنا نبود امکانات آموزشی و فنی در سادات محمودی پاتاوه زیاد هست.شهرستان دنا بخش و شهر پاتاوه کتابخانه مدرسه فنی کتابخانه ندارد.بودجه و اعتبار ندارد مورد تبعیض و نابرابری هست شهرستان دنا امکانات و زیرساخت ها بهداشتی پزشکی فنی امدادی رفاهی بسیار کم هست.
عباس عبدی: نظام آموزشي ورشكسته

عباس عبدی: نظام آموزشي ورشكسته

عباس عبدی گفت: باید صریح گفت؛ آنان که امروز در خیابان معترضند و با تعبیر رسمی اغتشاشگر ...
انتصابات به سبک زاکانی

انتصابات به سبک زاکانی

پیش از انتصابات اخیر زاکانی در سالگرد آغاز فعالیتش به‌عنوان شهردار دو حکم زد. یکی از ...
گره کور برجامی؛ در نیویورک خبری نشد

گره کور برجامی؛ در نیویورک خبری نشد

منابع آگاه از رایزنی های ایران و دیگر قدرت های جهانی پیش از آغاز نشست مجمع عمومی و پس ...
1