کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بسته خبری کبنانیوز؛

عاری از شرافت و انصاف / آیا دعوا بر سر حجاب و بی حجاب است؟ / پرده‌برداری خانواده‌های برخی از کشته‌شدگان اغتشاشات اخیر / اعترافات برخی از لیدرهای وابسته به گروهک تروریستی حزب دموکرات / چرا برخی از سلبریتی‌ها جوگیر شدند؟/ ایران جایی نیست که کسی بتواند کودتا یا انقلاب رنگین کند/ افراد در چارچوب آزادی بیان دارند و تجمعات در ایران آزادند / ریشه‌های اقتصادی اعتراضات اخیر/ عکس یادگاری مردم با نیروهای یگان ویژه پلیس (+ فیلم و تصاویر )

6 مهر 1401 ساعت 13:00

مرگ مهسا امینی موجب گردید تا عده‌ای به عملکرد گشت ارشاد اعتراض کنند و رفته رفته این اعتراضات منحرف شد و ضمن تخریب اموال عمومی و بیت المال حرکات هنجارشکنانه‌ای صورت گرفت. مردم شهرهای مختلف ایران اسلامی با حضور در راهپیمایی این حرکات هنجارشکنانه را محکوم کردند. در ادامه بسته کبنانیوز پیرامون اتفاقات اخیر را می‌خوانید.


مرگ مهسا امینی موجب گردید تا عده‌ای به عملکرد گشت ارشاد اعتراض کنند و رفته رفته این اعتراضات منحرف شد و ضمن تخریب اموال عمومی و بیت المال حرکات هنجارشکنانه‌ای صورت گرفت. مردم شهرهای مختلف ایران اسلامی با حضور در راهپیمایی این حرکات هنجارشکنانه را محکوم کردند. در ادامه بسته کبنانیوز پیرامون اتفاقات اخیر را می‌خوانید.

بیشتر بخوانید:


علی کریمی تهدید شد / چرا به فوتبالیست‌ها 150 برابر کفِ جامعه حقوق داده می‌شود؟ / مقصر این ناآرامی‌ها کیست؟ / دیدن همه مردم راه برون‌رفت از بحران اخیر / اژه‌ای: دستگاه قضائی با اغتشاش‌گران هیچ‌گونه تسامحی نخواهد کرد

اغتشاشات شب گذشته / پزشکیان: دمیدن در آتش التهاب و آشوب، به نفع مردم نخواهد بود / احزاب سیاسی و تشکل‌های دانشجویی خواستار برخورد بدون مماشات با آشوبگران شدند / اطلاعیه فرماندهی سایبری سپاه

دختری که با پرتاب سنگ نابینا شد / اژه‌ای: اجازه نمی‌دهیم آشوب‌طلب‌ها جولان دهند / تخریب ۱۲ شعبه و سرقت اموال ۲ شعبه بانک در اغتشاشات اخیر / عیادت فرمانده سپاه از مجروحان اعتراضات تهران

همه دانشجویان بازداشتی حوادث اخیر در دانشگاه شریف آزاد شدند
همه دانشجویانی که در حوادث اخیر در محل دانشگاه شریف بازداشت شده بودند، آزاد شدند.
 خبرگزاری تسنیم به نقل از دانشگاه صنعتی شریف، این دانشگاه اعلام کرد:  طبق پیگیری و استعلام‌های انجام شده در روز یکشنبه سوم مهرماه از طریق رئیس دانشگاه، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، یکی از اعضای هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و حراست دانشگاه شریف، 7 دانشجوی بازداشت شده شامگاه یکشنبه 3 مهر به منزل / خوابگاه خود برگشته‌اند.
پیش از این دانشگاه شریف از بازگشت 6 نفر از این افراد به جمع خانواده خود خبر داده و تاکید کرده بود: اهالی خانواده دانشگاه صنعتی شریف اطمینان خاطر داشته باشند، تلاش هیئت رئیسه دانشگاه در بررسی وضعیت و بازگشت نفر هفتم به علاوه برخی دانشجویان دیگری که در تجمعات خیابانی چند روز گذشته بازداشت شده‌اند، ادامه خواهد داشت.
 رئیس‌قوه قضائیه امروز اعلام کرده بود که دستور داده تمام کسانی که از روی هیجان وارد تجمعات شده و یا تقصیر قابل توجهی نداشتند، آزاد خواهند شد.
دختر جوان در تلویزیون اینترنشنال «کشته» و در بی‌بی‌سی «زنده» شد!

روزهای گذشته رسانه های فارسی‌زبان خارج از کشور تصویری از دختری که در حال بستن موهای خود است منتشر و ادعا کردند این دختر توسط نیروهای امنیتی و انتظامی کشته شده است.
طی روزهای گذشته تصویری در فضای مجازی و رسانه‌های فارسی‌زبان از دختری که در حال بستن موهای خود است تا وارد اعتراضات خیابانی شود منتشر شد که ادعا می‌شد نام او حدیث نجفی 20ساله و اهل کرج است که توسط نیروهای امنیتی و انتظامی ایران با شش گلوله به صورت، گردن، قلب و دستش کشته شده است.
این خط خبری در رسانه سعودی اینترنشنال منتشر شد تا اینکه تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی اقدام به انتشار صوتی کرد که دختری جوان در آن می‌گوید "من همان کسی هستم که فیلم او منتشر شده، زنده هستم و اصلاً حدیث نجفی نیستم."
 این چندمین خبر دروغ رسانه‌های ضدانقلاب است که طی روزهای اخیر و در جریان درگیری‌های خیابانی منتشر شده است.
هک سایت‌های ایرانی، کشته‌سازی از اعتراضات و انتشار اخبار دروغ از ماجرای فوت مهسا امینی نمونه‌های دیگری از اقدامات این رسانه‌های ضدانقلاب در روزهای اخیر بوده است.
«ایران اینترنشنال»؛ تریبونی برای عادی‌کردن ترور و تجزیه‌ ایران
شبکه ایران اینترنشنال که ۵ سال از شروع به فعالیتش می‌گذرد، در طول دوران فعالیت تبدیل به تریبونی برای گروه‌های تروریستی و تجزیه‌طلب شده است.
 خبرگزاری تسنیم ـ «عربستان سعودی بودجه هنگفت 250 میلیون دلاری شبکه «ایران اینترنشنال» را تأمین می‌کند.»، این بخشی از گزارشی بود که روزنامه گاردین سال 97 از منابع مالی این شبکه ضدایرانی منتشر کرد، اینترنشنالی که همزمان با انتخابات سال 96 با جمعی از خبرنگاران جداشده از BBC فارسی ـ و البته با حقوق بالاتر ـ آغاز به کار کرد.
از ابتدای تأسیس این شبکه حدس و گمان‌هایی درباره منابع مالی آن مطرح بود؛ رویکرد این شبکه به پوشش اخبار ضدایرانی و تریبون دادن به اپوزیسیون به‌ویژه بازماندگان سلطنت متمرکز بود اما گزارش گاردین و افشاگری برخی فعالان اپوزیسیون ماهیت سعودی آنها را افشاء کرد.
حساسیت نسبت به این شبکه زمانی زیاد شد که ساعتی بعد از حمله به رژه نیروهای مسلح در اهواز در سال 97 سخنگوی گروهک جدایی‌طلب الاحوازیه را  روی خط حاضر کرد و وی به دفاع از این عملیات تروریستی پرداخت؛ این اقدام شبکه هم در داخل کشور بازتاب منفی داشت و هم در داخل انگلستان حساسیت‌ها را افزایش داد.

گاردین در گزارشی که منتشر کرده بود از افرادی همچون سعود القحطانی یکی از دو مقام ارشدی که پس از ماجرای قتل جمال خاشقجی از سمتش برکنار شد یا عادل العبدالکریم نام برده بود. بعد از ماجرای مرگ  خاشقچی، روزنامه‌نگار گاردین مدعی شد در تماس تلفنی با جمال خاشقچی به وی گفته است که بن‌سلمان از طریق مشاوران نزدیکش بودجه اینترنشنال را تأمین کرده است.
تریبونی برای ترور و تجزیه
احسان منصوری فعال سیاسی خارج کشور در مستندی، هدف ایران اینترنشنال را تریبون دادن به گروه‌‌هایی می‌داند که قبلاً خط قرمز شناخته می‌شدند: «گروه‌های تروریستی و سازمان‌های مسلح هیچ رسانه‌ای به آنها صدا نمی‌داد... ایران اینترنشنال با این هدف‌گذاری آمده است.»
این هدف‌گذاری در چندسال گذشته کاملاً عیان بود که می‌توان به پوشش زنده میتینگ گروهک منافقین در تیرماه 99 اشاره کرد، اقدامی که با توجه به صبغه سعودی این شبکه و همچنین ارتباطات منافقین با دستگاه‌ اطلاعاتی عربستان و دعوت از ترکی الفیصل رئیس سابق سازمان اطلاعات این رژیم دور از ذهن نبود.
در اغتشاشات اخیر و با توجه به سوءاستفاده گروهک‌های تجزیه‌طلب، این شبکه به تریبون تروریست‌ها و تجزیه‌طلبان غرب و شرق کشور تبدیل شده است، از عبدالله مهتدی دبیرکل گروهک تروریستی کومله تا مصطفی هجری دبیرکل حزب دموکرات کردستان و عامل کشتار مردم بی‌گناه مناطق غربی در دوران دفاع مقدس و همچنین ناصر بولیدی دبیرکل حزب تجزیه‌طلب مردم بلوچستان پای ثابت برنامه‌های این شبکه هستند.
 

گفت‌وگو با مصطفی هجری دبیرکل حزب تروریستی دموکرات کردستان
به‌تازگی مسعود خدابنده عضو ارشد مجاهدین خلق و مسئول تیم حفاظتی مسعود رجوی که از این تشکیلات جدا شده است و در خارج کشور به‌سر می‌برد، در گفت‌وگویی ابعاد تازه‌ای از ارتباط سازمان با اینترنشنال اعلام کرد و گفت: ایران اینترنشنال وقتی که شروع کرد، ابتدا منکر شد که عربستانی و وابسته است اما زمختی عربستان سعودی بیرون می‌زند. یکی از نفرات آنجا که اخیراً جدا شده است و در آنجا برنامه اجرا و قبلاً در بی‌بی‌سی کار می‌کرد، می‌گفت؛ "این‌ها اول به من گفتند که «ما سه برابر بی‌بی‌سی به تو پول می‌دهیم و بیا اینجا». من هم گفتم که عاشق چشم و ابرو این و آن نیستم، برای پول کار می‌کنم، در نتیجه به آنجا رفتم. بعد از چند هفته دیدم که این‌ها حقوق نمی‌دهند، طرف نصف‌شب زنگ می‌زند، می‌گوید «ساعت 11 برو فلان غذا را بگیر، بیا فلان‌جا، دخترت را هم بیار!»، گفتم اینجا نمی‌شود کار کرد". الآن دیگر نه در بی‌بی‌سی کار می‌کند و نه جای دیگری.
افشاگری عضو سابق منافقین درباره ایران اینترنشنال
وی معتقد است با تصمیم عربستان سعودی و مخصوصاً ترکی الفیصل مسئول سابق استخبارات سعودی قرار شده است شبکه اینترنشنال بازوی تبلیغاتی و زبان سازمان مجاهدین شود.
رویکرد اینترنشنال تنها تبدیل شدن به تریبون برای گروهک‌های تروریستی نیست، بلکه در حوادثی مانند اغتشاشات اخیر خط ترور و اقدامات خشن را دنبال می‌کند؛ سکوت دولت انگلستان از استقرار چنین شبکه‌ای در خاک این کشور درحالی که رسانه‌های فارسی‌زبانی همچون پرس تی‌وی بایکوت و تحریم می‌شوند نشان‌دهنده یک استاندارد دوگانه در مورد رسانه‌ها در این کشورهاست. علاوه بر اینترنشنال و بی‌بی‌سی فارسی که متعلق به دولت این کشور است، سایر شبکه‌های ضدایرانی همچون من‌وتو و یا شبکه‌های وابسته به تشیع لندنی در خاک انگلستان آزادانه فعالیت می‌کنند.
عکس یادگاری مردم با نیروهای یگان ویژه پلیس
ماموران یگان‌ویژه فراجا که در پی ناآرامی‌های اخیر در برخی از شهرهای مختلف کشورمان مستقر هستند، رهگذران با دیدن این نیروهای حافظ امنیت، اقدام به گرفتن عکس یادگاری با آنها و تجهیرات همراهشان می‌‌کنند.
ماموران یگان‌ویژه فراجا که در پی ناآرامی‌های اخیر در برخی از شهرهای مختلف کشورمان مستقر هستند، برخی از رهگذران با دیدن این نیروها که وظیفه‌ای جز تامین امنیت شهر و عموم مردم را ندارند، اقدام به گرفتن عکس یادگاری با آنها و تجهیرات همراهشان می‌کنند:
 
فیلمی که یک معترض به تسنیم ارسال کرد/ زن مسلحی‌ که یکی از لیدر‌های اغتشاشات ملارد است + فیلم
خبرگزاری تسنیم، یکی از معترضین که در تجمعات ملارد حضور داشت، فیلمی از یک زن مسلح به کلت کمری که لیدری اغتشاشات در این شهر را انجام می‌داده برای تسنیم ارسال کرده است.
این فرد که می‌گوید به عنوان معترض در تجمعات حضور داشت گفت که این زن مسلح به کلت کمری بود، وقتی در تجمع حضور یافت با اعتراض معترضین مواجه شد اما او با تندی خواستار آشوب و اغتشاش و همچنین آتش زدن اموال عمومی و خصوصی شده است.
به گزارش تسنیم، از چند روز پیش که جریان معاند با وارد کردن سلاح، تجمعات را به آشوب و اغتشاش کشانده است، بخش قابل توجهی از معترضین به همکاری با پلیس و نیروهای امنیتی آمده‌اند و فیلم و تصویر لیدرهای اغتشاش‌گران را به نیروهای امنیتی می‌دهند.
روز گذشته یک منبع اگاه امنیتی به خبرنگار تسنیم گفته بود که بیش از 1200 نفر از لیدرهای آشوب‌ها با همکاری معترضین با نیروهای امنیتی، شناسایی و به‌زودی بازداشت خواهند شد.
حملات توپخانه‌ای و پهپادی سپاه به مقر تروریست‌ها در کردستان عراق
نیروی زمینی سپاه پاسداران دور جدید حملات توپخانه‌ای و پهپادی خود علیه مواضع گروهک‌های تروریستی در اقلیم کردستان عراق را آغاز کرده است.
یگان‌های نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دور جدید عملیات خود علیه مواضع گروهک‌های تروریستی در اقلیم کردستان عراق را از صبح امروز آغاز کرده‌اند.
در این عملیات یگان‌های توپخانه‌ای و پهپادی نیروی زمینی سپاه با به به‌کارگیری تسلیحات هوشمند و نقطه‌زن، مقرهای تجمع و مراکز آموزشی و عملیاتی گروهک‌های تروریستی مستقر در اقلیم کردستان عراق را مورد هدف قرار دادند.
به گزارش تسنیم دو روز قبل (شنبه 2 مهرماه) نیز نیروی زمینی سپاه با به‌کارگیری یگان‌های قرارگاه حمزه سیدالشهدا و در پاسخ به اقدامات اخیر گروهک‌های کومله و دموکرات برای ایجاد آشوب و اغتشاش در شهرهای مرزی؛ مقرهای این گروهک‌ها در اقلیم کردستان عراق را مورد هدف قرار داده اعلام کرد این عملیات ادامه خواهد داشت.
اصلاح‌طلبان مردم را تحریک کردند/ قوه قضائیه آنان را محاکمه کند
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: سران اصلاحات مردم را تحریک کردند و آنان مدافعان اصلی آشوبگران و اغتشاشگران هستند.
حجت الاسلام سید محمود نبویان در گفتگوی مشروح با خبرنگار مهر با اشاره به ماهیت آشوب‌ها و اغتشاشات اخیر، گفت: این روزها شاهد آشوب‌هایی جزئی در مملکت هستیم که مانند کف روی آب است. لازم است ریشه این آشوب‌ها تبیین شود.
ماهیت آشوب‌ها ضد شیعی است
وی بیان کرد: زمانی که به ماهیت این آشوب‌ها نگاه می‌کنیم، نشان می‌دهد که اغتشاشگران با اصل شیعه، تدین و ائمه اطهار (ع) مخالف هستند. اغتشاشگران پرچم‌های عزای سیدالشهدا (ع) را به آتش کشیدند و این آشوب‌ها ماهیت ضدشیعی دارد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: علاوه بر این، این آشوب‌ها ماهیت ضد اسلامی هم دارد، چرا که اغتشاشگران، قرآن و مساجد را هم آتش زدند. این اغتشاشگران داعیه‌دار مسائل ضدشیعی و ضد اسلام هستند. این افراد مدافع ایران هم نیستند، چرا که پرچم ایران را هم آتش زدند. آشوب‌طلبانی که به میدان آمدند، ضد شیعه، ضد اسلام و ضد ایران هستند.
آشوب‌گران مشکلات اقتصادی ندارند
نبویان ادامه داد: مردم ما مشکلات اقتصادی زیادی دارند اما می‌بینیم که در این اغتشاشات به هیچ وجه بحث‌های اقتصادی مطرح نشد. این مسئله نشان می‌دهد آشوب طلبان افرادی هستند که مشکلات اقتصادی ندارند، زندگی آنان تأمین است و اکثریت آنان و به ویژه سران این آشوب طلبان در رفاه کامل اقتصادی هستند. در این آشوب‌ها حرفی از مشکلات اقتصادی مطرح نمی‌شود.
وی افزود: آشوب طلبان به دنبال فحشاء و هوسرانی هستند و دوست دارد هر غلطی می‌خواهند، انجام دهند و فساد، هوسرانی و فحشاء کنند. برخی از آنان می‌خواهند روش رضاخان را زنده کنند. رضاخان برای ترویج فحشاء، چادر را به زور از سر زنان ایرانی می‌کشید و آشوب طلبان فعلی هم این کار را انجام دادند و چادر را از سر زنان درآوردند.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: آشوب طلبان در برخی از شهرها با جمع‌های محدود هزار تا دو هزار نفری حضور یافتند. بسیاری از آنان نوجوانان و جوانان هستند که در اوج احساسات هستند. آشوب طلبان آدم کُشتند و بسیاری از نیروهای بسیجی ما را به شهادت رساندند، اموال عمومی را تخریب کردند، وحشی‌گری کردند و نیروهای امنیتی را زخمی کردند. باید مشخص شود که چه کسانی از این آشوب گران حمایت می‌کنند. حمایتگران خارجی آنان مشخص است. رژیم صهیونیستی، آمریکا و عربستان سعودی به صورت جدی از این آشوب گران حمایت می‌کنند.
سران اصلاحات باید پاسخگو باشند
نبویان بیان کرد: سران اصلاحات مانند محمد خاتمی، عباس عبدی، شکوری راد، صادقی، حسن خمینی، حسن روحانی و کسانی که بیانیه دادند، توئیت زدند و مردم را تحریک کردند. آنان اجازه ندادند مشخص شود ماجرای مهسا امینی چه بوده است و چگونه فوت کرد و قبل از آنکه این موضوع مشخص شود، سران اصلاحات مردم را تحریک کردند. سران اصلاحات مدافعان اصلی آشوبگران و اغتشاشگران و مدافع افرادی هستند که ضد اسلام، ضد شیعه و ضد ایران هستند، روش رضاخانی دارند و قتل و جنایت می‌کنند. سران اصلاحات باید به مردم ایران پاسخگو باشند.
وی افزود: ممکن است فردی بگوید سران اصلاحات نمی‌دانستند که این ماجرا به اینجا کشیده می‌شود که اگر واقعاً این گونه است و آنان نمی‌دانستند عواقب اظهاراتشان این گونه می‌شود، الان باید به صورت دسته جمعی بیانیه دهند و بگویند اشتباه کرده‌اند و باید از اغتشاشگران اعلام برائت کنند. اغتشاشگران جز قتل، جنایت و حمله به دین و منافع ملی کار دیگری انجام نمی‌دهند.
سلبریتی‌ها افرادی بی ارزش هستند
عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از سلبریتی‌ها که افرادی بی مقدار هستند و فقط اسم درکرده‌اند، این روزها مباحث نادرستی را مطرح می‌کنند. مهم نیست که این سلبریتی‌ها چقدر طرفدار و یا فالوور دارند. برخی از سلبریتی‌ها افرادی بی مقدار و بی ارزش هستند. آنان باید پاسخ دهند که به چه حقی قبل از آنکه ماجرای مهسا امینی مشخص شود، یکسری اقدامات انجام دادند و حرف‌های نامربوطی زدند؟
نبویان اظهار داشت: سران اصلاحات باید پاسخ دهند و قوه قضائیه باید با این افراد برخورد و آنان را محاکمه کند. تقاضای ما این است که رودربایستی‌ها و مصلحت اندیشی‌ها کنار برود. به چه حقی یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس می‌گوید که ما مردم را زنده می‌گیریم و مُرده تحویل می‌دهیم؟ این افراد باید محاکمه شوند. اگر مدرک دارند، باید رو کنند و اگر مدرک ندارند، باید پاسخ دهند که چرا مردم را تحریک کردند و روی این آتش، بنزین ریختند. مدافعان این داعشی‌ها که قتل و جنایت انجام دادند، سران اصلاحات و سلبریتی‌ها هستند که باید پاسخگو باشند.
وی با اشاره به اهداف ایجاد اغتشاش در کشور، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران پیروزی‌های گوناگونی در منطقه و جهان دارد. نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه به گونه‌ای است که غربی‌ها نمی‌توانند آن را تحمل کنند و به همین دلیل به دنبال آن هستند که در کشور ما آشوب به پا شود. اصلاح طلبان داخلی هم سربازان و سرمایه‌های اصلی رژیم صهیونیستی در داخل کشورمان هستند. آنان با این کارهای خود به دنبال آن هستند که در مقابل پیروزی‌های ایران ضربه‌ای به ما بزنند اما راه به جایی نمی‌برند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امسال ۲۱ میلیون مسلمان در راهپیمایی اربعین حضور پیدا کردند. اربعین مانور قدرت شیعه است. غربی‌ها و دشمنان اسلام به دنبال آن بودند که این موضوع را تحت الشعاع قرار دهند و به همین دلیل این آشوب طلبی‌ها را ایجاد کردند. از رئیس جمهور تشکر می‌کنیم که در سازمان ملل متحد، آمریکا را محاکمه کرد و دشمنان به دنبال آن بودند که سفر رئیس جمهور کشورمان به نیویورک را هم تحت الشعاع قرار دهند و نمی‌خواستند این موضوع جلوه پیدا کند.
اغتشاشگران ربطی به ملت ایران ندارند
نبویان افزود: الان بحث توافق هسته‌ای مطرح است و آنان می‌خواهند فشارهایی به ایران وارد کنند. آنها کف‌های روی آب هستند که ملت ما پاسخ محکمی به آنان دادند. آشوب گران که علم سیدالشهدا (ع) را به آتش می‌کشند، بدانند ملت ایران در برابر آنان می‌ایستند. مردم ما عاشق اسلام و انقلاب هستند و اغتشاشگران افرادی رضاخان مَشرب، داعشی و فاسد هستند و ربطی به ملت ایران ندارند. این افراد کف روی آب هستند و نجاساتی هستند که ملت ما با حضور خود در صحنه این نجاسات را از دامن نظام طرد می‌کنند.
وی گفت: از ملت ایران بابت حضور خود در راهپیمایی و ایستادگی در مقابل اغتشاشگران تقدیر و تشکر می‌کنیم. باید از نیروی انتظامی بابت زحماتی که می‌کشند، تقدیر و تشکر کنیم. زمانی که بحث کوی دانشگاه و فتنه ۷۸ مطرح شد، به این بهانه سران اصلاحات آمدند و با فشار گفتند که نیروی انتظامی حق دفاع از خودش را ندارد. به همین دلیل در حال حاضر تیر به سمت کارکنان نیروی انتظامی شلیک می‌شود، اما نیروی انتظامی نباید حق شلیک داشته باشد.
سران اصلاحات نیروی انتظامی را خلع سلاح کردند
عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی متذکر شد: سران اصلاحات نیروی انتظامی را خلع سلاح کردند و به نظر بنده نیروی انتظامی طبق قانون باید بتواند از خودش دفاع کند. اگر نیروی انتظامی اقتدار نداشته باشد، ناموس و زندگی مردم چه می‌شود؟ زمانی که یک دزد به مردم حمله می‌کند، نیروی انتظامی باید بتواند در مقابل آنان بایستد و از خودش دفاع کند. زمانی که فردی به دنبال ایجاد ناامنی در جامعه است، نیروی انتظامی باید بتواند به وی پاسخ دهد نه آنکه فقط تماشاگر صحنه باشد.
نبویان اظهار داشت: در دنیا نیروی انتظامی زمانی می‌تواند امنیت ایجاد کند که اقتدار داشته باشد و کسانی که به دنبال آن هستند که دست نیروی انتظامی را خالی کنند، به دنبال ناامنی در جامعه هستند و مدافع دزدی، ناامنی، قتل و جنایت در جامعه هستند. نیروی انتظامی باید مقتدر باشد و باید بتواند از خودش با هر وسیله‌ای دفاع کند.
وی تأکید کرد: اگر نیروی انتظامی اسلحه دارد باید با اسلحه بتواند از خودش دفاع کند. باید نیروی انتظامی امنیت مردم را با هر وسیله‌ای حفظ کند و ابایی هم نداشته باشد. امنیت در جامعه وجود دارد و مردم ایران به دنبال آن هستند که امنیت در جامعه بیشتر شود و امنیتی که داریم به برکت تلاش‌های غیورمردان نیروی انتظامی است.
کسانی که به دنبال ناامنی هستند، باید از نیروی انتظامی بترسند
عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ملت ایران به دنبال امنیت هستند و ما دستان زحمت‌کشان نیروی انتظامی را می‌بوسیم. امنیت در کشورمان وجود دارد و ان‌شاءالله بیشتر هم خواهد شد و اگر لازم باشد، ما در مجلس به لحاظ قانونی اقدامات لازم را انجام خواهیم داد. مجدداً تأکید می‌کنم نیروی انتظامی باید مقتدر باشد و قاتل، جانی و سارق و هر فردی که بخواهد در جامعه ناامنی ایجاد کند، باید از نیروی انتظامی بترسد.
نبویان تاکید کرد: سران اصلاحات مدافع آشوب گران و قاتلان هستند اما باید بدانند که این فتنه آنان هم راه به جایی نخواهد برد. آشوب گران فقط هزار تا دو هزار نفر از افرادی هستند که آدم می‌کُشند، اماکن عمومی را تخریب می‌کنند، افراد بی سر و پا هستند و اکثر کسانی که در این اغتشاشات حضور داشتند، جزو اراذل و اوباش هستند. ملت ایران در اوج اقتدار هستند و باید تلاش کرد که مشکلات اقتصادی آنان را مرتفع کرد.
وی گفت: اغتشاشگران، آدم‌هایی هوس باز و به دنبال فحشاء و هوس رانی در جامعه هستند که جلوی آنان گرفته خواهد شد. ان شاءالله این کف‌های روی آب و این نجاسات که گاهی اوقات دامن ملت ایران را می‌گیرد، به دور ریخته خواهند شد.
بيانيه 100 خانواده شهید درباره اغتشاشات اخير
گروهی از خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران، ضمن محکوم کردن تحرّکاتِ رذیلانه‌ی دشمن در حوادث اخیر، در بیانیه‌ای خواستار مجازات همه آتش بیاران معرکه شدند.
بيانيه 100 خانواده شهید درباره اغتشاشات اخيربه گزارش خبرگزاری صداو سیما، بار دیگر دشمنان انقلاب اسلامی به بهانه‌ی دفاع از حقوق زن و با همراهی تعدادی از عوامل فریب خورده داخلی، بخشی از جوانان جامعه را تحریک و وادار به آشوب کردند. متاسفانه دامنه‌ی این حرکاتِ خشونت بار؛ مقدساتِ مذهبی، نماد‌ها و اصول قطعی انقلاب اسلامی و حتی پرچم ملی کشور را دربر گرفت. در این آشوب‌ها علاوه بر خسارت‌های فراوان به اموال عمومی، تعدادی از جوانانِ مدافع امنیّتِ برای جلوگیری از حرکاتِ هنجار شکنانه جان خود را فدا کردند. ما خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران ضمن محکوم کردن تحرّکاتِ رذیلانه‌ی دشمن، معتقدیم این اتفاقات، همچون غربالی؛ سره را از ناسره جدا کرده و در کنار ریزش ها، رویش‌های قوی و با کیفیت برای انقلاب اسلامی خواهد داشت. طبق آیه شریفه‌ی "پروردگار خیرالماکرین" تمام نقشه‌های شوم معاندان را نقش برآب خواهد کرد و به لطف الهی دشمنان، آرزوی تزلزل و سستی در ارکان نظام اسلامی را به گور خواهند برد. تقاضای اکید داریم به ترک فعل‌ها و سهل انگاری‌ها به ویژه درمسائل مربوط به حجاب و عفاف و نیز فضای مجازیِ رها شده توجه بیشتری کنند. در پایان حمایت بی دریغ خود را از نیرو‌های جان برکف نظامی، انتظامی و بسیجی که این شب و روز‌ها در خط مقدم مجاهده با دشمنان ایستاده اند اعلام نموده و برای شهدای امنیت، علوّ درجات و برای خانواده هایشان صبر و اجر مسئلت داریم.
پدر و خواهران شهید محمدرضا شعبانی، برادر شهید ابراهیم همت، خانواده شهید ابوالفتح ورز دار، خانواده شهید وحید نو می‌گلزار، خانواده شهید ابوالفضل راه چمنی، پدر شهید سید مصطفی صادقی، برادر شهید نجاتعلی ایوبی، پسر شهید محمد رجب زاده، خانواده شهیدان اعلمی، فرزندان شهید علیرضا قدمی، فرزند شهید محمد آزادی، دختر شهید صیاد شیرازی، مادر شهید عمار بهمنی، مادر شهید سیدمحمدحسین میردوستی، مادر شهید احمدی روشن، مادر شهید محمدکامران، مادر شهید امیر لطفی، همسر شهید مهدی باکری، همسر شهید فخری زاده، همسرشهید سعید قهاری سعید، همسرشهید رضا فرزانه، همسرشهیدشفیع قلی زاده، همسرشهید علی اکبر یزدی، همسر شهید محمدرضا شاه محمدی، همسر شهید ناظری، همسرشهید تقوی، همسرشهید هاشم ازگلی، همسر شهید نوشاد، همسر شهید حیدری، همسر شهید کارگربرزی، همسر شهیدعباس ورامینی، همسر شهیدحجت غفاری، همسرشهید قاسم میرزایی، همسر شهید سید محمدرضا دستواره، همسر شهیدحبیب الله فتوحیان، همسرشهید حسن عاملی، همسر شهید اسماعیل رضایی، همسر آزاده و جانباز داور افشاری، همسر آزاده محمد هادی پولکی، همسرشهید سیدصدر الدین پیشوایی، همسر شهید حسن گودرزی، همسر شهید بکشلو، همسر و دختر شهید سید ابراهیم کسائیان، خواهر شهید جهان آرا، خواهر شهیدان زین الدین، خواهران شهیدان طارمی، خواهر شهیدان وحیدی، خواهر شهیدان جنیدی، خواهر شهیدابراهیم هادی، خواهر شهید عبدالرحیم اشکیان، خواهر شهیدان قریشی، خواهر شهید علی اکبر شیرودی، خواهر شهید سیدمسعودمیرشاه ولایتی، خواهرشهید مسعود امیری مقدم، خواهر شهیدان علی و محمدسلیمی، خواهر شهید حسین امیدوار، خواهر شهید عبدالله اپرناک، خواهر شهید ناصر عبدالی، خواهر شهید محمدکامران، خواهر شهید محمد خدامی، خواهر شهیدان یدالله و سیف الله صبور، خواهر شهیدان علی اصغر و محسن پولکی، خواهر شهید احمدصالحی، خانواده شهید مهدی، علی احمد و محمد فصیحی، خواهر شهید مهدی سلیمانی، خانواده شهیدان حسن و محمدرضا عباسی، خواهر شهید قاسمعلی حیدری، خواهرشهید محمدحسین موسیوند، خواهرشهید محمدرضا اسلامی، خواهر شهید علی محمد پارساییان، خواهر شهیدان علی اکبر و علی اصغر حسین زاده احمدی، خواهر شهید رضائیان، دختر شهید حسن عباسی، خواهر شهید طاهری، خواهر شهید حسین سرایی، خواهر شهید فرهاد حسن زاده مقیمی، خواهر شهید محمد حسن انیسی، خانواده شهید رامی، خانواده شهید سید جمال زعفرانی. خانواده شهیدان محمود و علی و یوسف کشاورزیان، خانواده شهید میرفروغی، خانواده شهید خلیلیان، خانواده شهید حسینی، خانواده شهید ابوالقاسم احمدی، خانواده شهید حسین هریری، خانواده شهیدمحمدحسین حدادیان، خانواده شهید ماشاء الله شمسه، خانواده شهید سید اسماعیل حسینی، خانواده شهید رجب محمدزاده، خانواده شهید جابر بیدگلی،
تصاویری ازخسارات واردشده به اموال عمومی توسط اغتشاشگران در بجنورد
 آسیب به اموال عمومی همچون تخریب بانک‌ها و آتش زدن آمبولانس از جمله اقدامات اغتشاشگران در بجنورد بود که مردم با هوشیاری با این افراد همراهی نکردند.
 آسیب به اموال عمومی همچون تخریب بانک‌ها و آتش زدن آمبولانس از جمله اقدامات اغتشاشگران در بجنورد بود که مردم با هوشیاری با این افراد همراهی نکردند.
طبق گفته مسئولان حدود ۱۵ میلیارد تومان به اموال عمومی این شهر آسیب وارد شده است.
وزیر بهداشت: تخریب ۷۲ آمبولانس در حوادث اخیر
عین اللهی ضمن اشاره به اینکه کشور با کمبود آمبولانس روبرو است، از تخریب ۷۲ دستگاه آمبولانس در حوادث اخیر خبر داد.
بهرام عین اللهی با حضور در بیمارستان آموزشی درمانی امام رضا (ع) مشهد از نحوه خدمت رسانی بهداشتی و درمانی کارکنان این بیمارستان به بیماران بازدید کرد و در حاشیه عیادت از یک مدافع امنیت بستری در بیمارستان، تاکید کرد:  این مدافع امنیت به علت سوختگی بسیار زیاد ناشی از  آتش سوزی با بنزین، در بیمارستان بستری شده است.
وی گفت: کارکنان بهداشت و درمان بر حسب وظیفه ذاتی خود از هیچ تلاشی برای بهبودی ایشان و دیگر مصدومان حوادث اخیر فروگذار نکردند و امیدواریم این مصدوم با دعای خیر مردم هر چه زودتر از بیمارستان مرخص شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار تاسف کرد: در این روزها،  شاهد مراجعه مصدومان حوادث اخیر  به بیمارستان ها بودیم که کارکنان ما موظفند به همه بیماران رسیدگی کنند.
وزیر بهداشت ضمن اشاره به اینکه کشور با کمبود امبولانس روبرو است، از تخریب ۷۲ دستگاه آمبولانس در حوادث اخیر خبر داد.
وی با اشاره به حملات اغتشاشگران به آمبولانس‌ها در حوادث اخیر گفت: حمله به آمبولانس‌ها توسط اغتشاشگران تاسف برانگیز است؛  چرا که آمبولانس‌ها وظیفه دارند مجروحان را به مراکز درمانی برسانند و  وقتی آمبولانس‌ها به آتش کشیده شود یا به آنها حمله شود، از این کار باز می مانند.
عین اللهی تاکید کرد: آمبولانس وظیفه دارد هر مصدومی را به بیمارستان منتقل کند و حمله به آمبولانس ها نشان دهنده این است که اغتشاشگران حتی به خودشان هم رحم نمی کنند.
وی ادامه داد: حتی در میدان جنگ هم وقتی فردی لباس سفید به تن دارد،  کسی به سمت او  حمله ور نمی‌شود، اما ما در اغتشاشات اخیر شاهد مصدوم شدن شماری از کارشناسان اورژانس در تهران، مشهد، بجنورد و دیگر مناطق بودیم.
وزیر بهداشت گفت:  پرسنل اورژانس ما به رغم همه خطرات در صحنه حاضرند و به وظیفه ذاتی خود عمل می کنند.
۲ تیم سازمان‌یافته شبکه اغتشاشگران در گیلان دستگیر شدند
سازمان اطلاعات سپاه قدس گیلان در اطلاعیه ای از شناسایی دو تیم سازمانه یافته در اغتشاشات اخیر رشت و دستگیری ۱۲ نفر خبر داد.
سازمان اطلاعات سپاه استان گیلان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد ۲ تیم سازمان یافته شبکه اغتشاشگران در گیلان شناسایی و دستگیر شدند.
در این اطلاعیه آمده است:
سربازان گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه استان گیلان دو تیم سازمان یافته از شبکه اغتشاشگران شامل ۱۲ نفر که از طریق برگزاری جلسات پنهانی به دنبال جذب نیرو و سازماندهی به منظور اقدامات خرابکارانه بودند را دستگیر کردند.
حمله به مراکز حساس دولتی و انتظامی و همچنین راه اندازی مجدد اغتشاشات در سطح شهرستان رشت و شهرهای همجوار از اهداف این دو تیم بوده است که توسط سازمان اطلاعات سپاه گیلان شناسایی و بازداشت شدند.
در این اطلاعیه همچنین آمده است: مردم غیور گیلان می‌توانند هر گونه موارد مشکوک را از طریق تماس با شماره ۱۱۴ (ستاد خبری سازمان اطلاعات سپاه) اطلاع رسانی کنند.
ناامیدی از آینده موتور محرک اعتراض و اغتشاش است؛ ریشه‌های اقتصادی اعتراضات اخیر
همزمان با اعتراضات اخیر بر سر عملکرد گشت ارشاد و همچنین درگذشت مهسا امینی، برخی از ناظران بر این باورند، که در این اعتراضات مطالبات فرهنگی و اجتماعی وجه غالب را تشکیل داده و خواست‌های مردم مشخصا در زمینه تغییرات اساسی در زمینه‌های اجتماعی است. اما در سوی مقابل باید به این نکته توجه داشت که وضعیت اقتصادی حاکم بر ایران که مردم را چند سالی است در تنگنای معیشتی قرار داده است بن مایه اعتراضات اخیر است، بدان سبب که این وضعیت اقتصادی ناامیدی و خشم را در جامعه تشدید کرده است.
ناامیدی از آینده، اصلی‌ترین دلیل اعتراضات نسل جوان امروز است
مرتضی افقه کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با فرارو گفت: در حال حاضر مرکز و ثقل اعتراضات مردم مسائل اجتماعی از جمله حجاب، است، این در حالی است که علاوه بر مسائل اجتماعی و فرهنگی، امروز موضوعات اقتصادی و مطالباتی که مردم در این زمینه دارند، از اهمیت بسزایی برخوردار است. زیرا چند سالی می‌شود که مردم در تگنا و فشار اقتصادی قرار دارند، اما متاسفانه به این مطالبات پاسخ داده نشده است.
وی با اشاره به اینکه دولت تا حدود زیادی به این مطالبات بی اعتنا بوده است، اظهار داشت: در کنار این موضوعات اقتصادی، از لحاظ مسائل روانی و اجتماعی نیز به نسل جوان و بخصوص دانشجویان فشار زیادی وارد شده، جوانانی که در ۱۸، ۱۹ سالگی وارد دانشگاه می‌شوند، یاس و ناامیدی با توجه به شرایطی که وجود دارد، آن‌ها را فرا می‌گیرد و این جوانان حتی از آمدن به دانشگاه نیز پشیمان می‌شوند.
افقه با اشاره به اینکه ناامیدی از آینده، اصلی‌ترین دلیل اعتراضات نسل جوان امروز است، اضافه کرد: به نوعی می‌توان گقت، ناامیدی از بهبود آینده موتور متحرک اعتراضات جوانان دهه ۸۰ است، آن‌ها پیش خود فکر می‌کنند، که با توجه به این تورم و گرانی که وجود دارد، حتی یک متر خانه بعد از سال‌ها کار و تلاش نمی‌توانند خریداری کنند. از لحاظ پیدا کردن یک شغل مناسب نیز، آن‌ها وقتی فارغ التحصیلان دانشگاهی را می‌ببنند، با خود می‌پرسند چه آینده‌ای با توجه به شرایط اقتصادی جامعه در انتظار آن‌ها است.
این استاد دانشگاه ادامه داد: به نوعی خانه خریدن برای اکثریت جوان جامعه تبدیل به یک آرزویی محال شده و این موضوع بحث ازدواج جوانان را به مخاطره می‌اندازد، در مورد اجاره خانه نیز وضعیت مشابه است و با این نرخ‌ها هیچ جوانی نمی‌تواند زندگی تشکیل دهد، بنابراین تمامی این فشار‌ها جمع می‌شود و یک جوان را مستاصل می‌کند، حال در این وسط درگذشت مرحومه مهسا امینی نیز به عنوان جرقه اعتراضات جوانان عمل می‌کند و در کنار مطالبات فرهنگی و اجتماعی، مطالبات اقتصادی نیز در این اعتراضات نقش پر رنگی دارد.
افقه خاطرنشان کرد: بنده در ابتدای سال یک مناظره با آقای مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در رابطه با شرایط وخیم اقتصادی داشتم، که در آن جا بنده معتقد بودم با توجه به شرایط اقتصادی، حاکمیت باید از لحاظ فرهنگی و اجتماعی فضا را قدری باز بگذارد، تا فشار مضاعفی به جوانان وارد نشود، در غیر این صورت آن‌ها اعتراض خواهند کرد و این کار نیاز به یک اتفاق و جرقه دارد که این موضوع نیز رخ داد، بنابراین الان نیز اگر به این مطالبات پاسخ داده نشود، وضعیت بغرنج‌تر خواهد شد.
وی عنوان کرد: این موضوع ریسک فعالیت‌های اقتصادی در کشور را افزایش خواهد داد و موجبات کاهش سرمایه گذاری داخلی و خارجی در کشور می‌شود و به نوعی سرمایه را فراری می‌دهد، حال در این زمینه باید دید که آیا مسئولان صدای این اعتراض نسل جوان را خواهند شنید، یا همچنان رویه‌های قبلی خود را ادامه خواهند داد.مطالبات اجتماعی مردم است.
 
ایران جایی نیست که کسی بتواند کودتا یا انقلاب رنگین کند/ افراد در چارچوب آزادی بیان دارند و تجمعات در ایران آزادند
 
امیرعبداللهیان
حسین امیرعبداللهیان با بیان اینکه «ایران جایی نیست که کسی بتواند کودتا یا انقلاب رنگین کند»، خطاب به دولتمردان آمریکایی گفت: هیچ خبر مهمی در ایران نیست و تغییر رژیمی صورت نخواهد گرفت.
وزیر امور خارجه ایران در گفت وگو با رادیو سراسری آمریکا ( ان پی آر) در پاسخ به پرسشی درباره درگذشت دختر جوان ایرانی مهسا امینی، گفت: در مورد اتفاقی که برای خانم مهسا امینی افتاده است، همه ما متاسف هستیم.
امیرعبداللهیان یادآور شد: این اتفاق در همه جای دنیا رخ می‌دهد از جمله ده‌ها مورد در سال در آمریکا، انگلیس و دیگر کشورها.
وزیر خارجه ایران گفت: از زمان وقوع این اتفاق رئیس جمهور کشورم موضوع را با دقت دنبال و با خانواده خانم امینی صحبت کردند. دستگاه قضایی نیز  با جدیت در حال پیگیری موضوع است.
وی تصریح کرد: به دلیل احساسات پاک مردم ایران در ساعات اولیه این حادثه، مردم اعتراضاتی را به شکل مسالمت آمیز ابراز کردند اما موضوع تمام شد و همه منتظر نظر دستگاه قضایی هستند.
امیرعبداللهیان اظهار داشت: ولی برخی از خارج از کشور با سوء استفاده از احساسات پاک مردمی، از طریق ماهواره‌ها، فضای مجازی در حال تحریک مردم در داخل ایران هستند به نحوی که اعتراضات مسالمت آمیز را به خشونت تبدیل کرده‌اند.
وی گفت: البته ما تعجب می‌کنیم که چرا برخی مقام‌های آمریکا در این موضوع دخالت می‌کنند.
وزیر خارجه ایران در پاسخ به پرسشی درباره نحوه درگذشت مهسا امینی افزود: بر اساس تحقیقاتی که تاکنون انجام شده است، اولا اسنادی وجوی دارد که خانم امینی قبلا دچار مشکل مغزی بوده و عمل جراحی انجام داده، ثانیا شاهدان را که به دادگاه احضار کرده‌اند، شهادت داده‌اند که مورد ضرب و شتم از طرف پلیس قرار نگرفته است اما هنوز ما نمی‌توانیم قضاوت کنیم و باید منتظر تحقیقات نهایی دقیق و منتظر نظر دستگاه قضایی باشیم.
نقش شبکه‌های ماهواره‌ای لندن در ناآرامی‌های ایران
امیرعبداللهیان تاکید کرد: اما اکنون سوال من این است، اتفاقی افتاده است، چرا باید شبکه‌های ماهواره‌ای که از لندن اداره می‌شوند یا در داخل آمریکا برخی از مقام‌های آمریکا حرف‌های تحریک آمیز بزنند و مداخله کنند؟
وی گفت: بعضی از این شبکه‌ها که از لندن هدایت می‌شوند علنا مردم را به شورش، آتش زدن و کشتن ترغیب می‌کنند . بگذارید دستگاه قضایی نظرش را بدهد.
ارشدترین دیپلمات جمهوری اسلامی ایران افزود: معترضانی در ایران نسبت به این حادثه وجود دارند که مطالبه شان را به شکل مسالمت آمیز بیان می‌کنند اما اکنون شبکه‌های سازماندهی شده‌ای در حال کار در حوزه ایجاد ناامنی هستند و اخلال در نظم عمومی را دنبال می‌کنند.
وی اضافه کرد: گروهک تروریستی منافقین که ۱۷ هزار ایرانی را به شهادت رسانده، از آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی در حال تحریک هستند و عواملشان را به داخل ایران می‌فرستند.
بین اعتراض، اخلال و آشوب تفاوت وجود دارد
وزیر خارجه ایران تاکید کرد: ایران جایی نیست که کسی بتواند کودتا یا انقلاب رنگین کند. مردم ایران فهیم هستند. بین اعتراض، اخلال و آشوب تفاوت وجود دارد. ما در ایران به مطالبات مردم توجه می‌کنیم اما با کسانی که بخواهند آشوب کنند و تحت تاثیر خارج از کشور باشند، طبق قوانین مان عمل می‌کنیم.
ما از دموکراسی کامل برخورداریم
وی در پاسخ به پرسش دیگر این خبرنگار آمریکایی درباره برخی درخواست‌ها مبنی بر تغییر قوانین پوشش زنان گفت: کشورها چارچوب‌ها، قوانین، مقررات و ارزش‌هایی دارند. ما در کشورمان از دموکراسی کامل برخورداریم. همین وضعیتی که در ایران می‌بینید نشان دهنده وجود دموکراسی در ایران است. بگذارید منتظر نتیجه قوه قضاییه بمانیم.
پلیس با کسی که آمبولانس آتش بزند و بانک سرقت کند، با قدرت برخورد می‌کند
وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره برخی ویدئوهای منتشر شده خشونت آمیز مبنی بر برخورد پلیس با معترضان افزود: هر جا که مطالبه و درخواست به شکل مسالمت آمیز مطرح شود، در چارچوب مقررات کشور آزادانه می‌توانند اقدام کنند. اما پلیس با کسی بخواهد آمبولانس آتش بزند و بانک سرقت کند، با قدرت برخورد می‌کند. در کشور شما وقتی مردم ریختند کنگره را اشغال کردند، چه کردید؟
وزیر امور خارجه ایران ادامه داد: حتی دستگاه امنیتی شما توییتر رئیس جمهور (دونالد ترامپ) را مسدود کرد. دموکراسی بود یا برای حفظ امنیت؟ تشخیص دادید برای حفظ امنیت، توییتر مقام اول مملکتتان را هم مسدود کنید چون نماد دموکراسی تان توسط مردم اشغال شده بود.
افراد در چارچوب آزادی بیان و تجمعات در ایران آزادند
امیرعبداللهیان در پاسخ به این پرسش خبرنگار رادیو سراسری آمریکا درباره علت محدودیت اینترنت در روزهای اخیر گفت: ما برای حفظ امنیت و آرامش عمومی مردم در سراسر کشور وظیفه داریم و هر آنچه که به امنیت کشور کمک کند در چارچوب قانون، پلیس باید انجام دهد. کسی که اخلال کند طبق مقررات با او برخورد می‌شود اما در چارچوب آزادی بیان و تجمعات، افراد در ایران آزادند. ببینید اتفاقی افتاده است، همین اتفاق برای یک فرد سیاهپوست بطور عمد و وحشتناک توسط پلیس آمریکا اتفاق افتاد.
وزیر خارجه ایران اضافه کرد: تحقیقات ما تاکنون نشان می‌دهد، اینجا عمدی در کار نبوده است. البته ما منتظر نتیجه تحقیقات بیشتر و دقیقتر می‌مانیم.
یکسری سایت‌ها که از غرب هدایت می‌شوند، به دنبال تحریک مردم هستند
رئیس دستگاه سیاست خارجی ایران پرسید: چرا باید بعضی از کشورهای خارجی از غرب اظهار نظرهایی را برای تغییر نظام در ایران بکنند؟ این موضوعات اصلا چه ارتباطی با هم دارد؟
یک شبکه ماهواره‌ای که بطور فارسی از لندن پخش می‌شود، مردم ایران را دعوت به سرنگونی نظام می‌کند. یکسری از سایت‌ها که از غرب هدایت می‌شوند، دارند مردم را تحریک می‌کنند که سلاح و مواد منفجره بصورت دستی بسازند.
امیرعبداللهیان درپاسخ به ادعای دیگر این خبرنگار آمریکایی گفت: کسانی که در کف خیابان حضور پیدا کردند، مردم در دسته جات بزرگ و چند میلیونی در سراسر ایران به خیابان‌ها آمدند. بیش از ۲۸ میلیون ایرانی - اجتماع بزرگ امت رسول اللّه (ص) - در اعتراض به آشوب و شورش به خیابان آمدند اما رسانه‌های غربی این ۲۸ میلیون را ندیدند. یک تصویر هم از آن منعکس نکردند اما یک جمع ده نفری، ۵۰ نفری یا ۱۰۰ نفره را در میدانی در حال آتش زدن بانک و سطل زباله بزرگنمایی کردند.
وزیر خارجه ایران یادآور شد: این داستان قبلا هم در کشور ما و سایر کشورها اتفاق افتاده و طرف‌های خارجی هم سعی کرده‌اند دخالت و سوء استفاده کنند.
وی اضافه کرد: پیشنهاد می‌کنم منتظر باشید تا نتیجه تحقیقات روشن شود . همه چیز در ایران تحت کنترل است. آنقدر که شما به آن می پردازید و نگران هستید، نگرانی وجود ندارد.
آمریکا و غرب به جای نگرانی درباره اینترنت، نگران وضعیت بیماران ایرانی باشند
امیرعبداللهیان در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه با توجه اعلام وزارت خارجه آمریکا مبنی بر کمک به رفع محدودیت اینترنت در ایران، آیا جمهوری اسلامی ایران در آینده قادر به کنترل اینترنت خواهد بود؟ گفت: ما فضای مجازی را بطور آزاد در اختیار مردم قرار داده‌ایم و این فضا را حفظ می‌کنیم.
وزیر خارجه ایران افزود: ایالات متحده اگر نگران مردم ایران است، هزاران کودک ایرانی به خاطر تحریم دارو فوت کرده‌اند، آمریکا برای داروی کودکان پروانه‌ای در ایران حاضر نشد همکاری کند. آمریکا در زمان کرونا حاضر نشد یک واکسن به ایران ارسال کند. به جاهای دیگری که به ایران واکسن می‌دادند، فشار آورد که ایران تحریم است و واکسن ندهید.
امیرعبداللهیان تصریح کرد: تا زمانی که دستگاه امنیتی ما تشخیص دهد به دلیل سوء استفاده بیگانگان، اینترنت باید کنترل شود، حتما این کار را انجام می‌دهیم.
ارشدترین دیپلمات جمهوری اسلامی ایران۷ گفت: اگر آمریکا و غرب نگران وضعیت اینترنت در ایران هستند، نگران تحریم و وضعیت بیماران ایران باشند که آمریکا دارو را تحریم کرده و اجازه نمی‌دهد به دست آنها برسد.
وزیر خارجه ایران گفت: توصیه‌ام به مقام‌های آمریکایی این است ما در حال مذاکره و تبادل پیام برای بازگشت به برجام هستیم، هیچ خبر مهمی در ایران نیست. تغییر رژیمی در ایران صورت نخواهد گرفت. با احساسات مردم ایران هم در این طراز نمی‌توانند بازی کنند.
وی یادآور شد: زمانی اوباما هم دچار این اشتباه شد، نامه نوشت و صحبت از حل مشکلات کرد، چندی بعد که تحولاتی سیاسی – اجتماعی در ایران رخ داد و البته گسترده تر از وضعیت فعلی، بلافاصله از کسانی که کف خیابان‌ها بودند ، اعلام حمایت کرد و شبکه‌های ماهواره‌ای هم ترغیب کردند که مردم کف خیابان‌ها بریزند و بانک‌ها را آتش بزنند و همه چیز را تغییر دهند.
امیرعبداللهیان اضافه کرد: مقام‌های آمریکا باید صبر کنند و شتابزده عمل نکنند به ویژه اینکه ما در حال مذاکره و تبادل پیام درباره برجام هستیم. این رفتارها اعتماد ما را نسبت به آمریکایی‌ها کمتر می‌کند. ما همین گونه اعتمادی به آنها نداریم چه رسد به اینگونه رفتارها و موضعگیری‌ها.
درباره تضمین به درک مشترک نزدیک شده‌ایم
وزیر امور خارجه درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها نیز گفت: در مجموع گفت وگوهای مثبت و رو به جلویی را در وین پشت سر گذاشتیم. تاکنون پیام‌های زیادی را با طرف آمریکایی تبادل کرده‌ایم. مسیری طولانی را پشت سر گذاشته‌ایم و اکنون در گام‌هایی قرار داریم که موضوعاتی اندک ولی مهم روی میز قرار دارد.
امیرعبداللهیان تصریح کرد: ما دیپلماسی را راه حل می‌دانیم و برای رسیدن به توافق قوی و پایدار جدی هستیم. آمریکایی‌ها در موضوعات باقی‌مانده متنی را دادند که ابهام زیادی در آن وجود دارد. به هماهنگ کننده اتحادیه اروپا گفتیم این متن باید شفاف، روشن و قوی شود.
ارشدترین دیپلمات جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: پیشنهادهایمان را به طرف مقابل از جمله آمریکا ارائه کردیم و متن را شفاف تر بیان کردم که خیلی قابل تفسیر نباشد. ما برای توافق جدی هستیم اما نمی‌دانیم آیا طرف آمریکایی واقع بینی و شجاعت لازم را برای اتخاذ تصمیم دارد؟ البته آنها گاهی اوقات از مشکلاتشان در درون آمریکا و کنگره می‌گویند. اینها مشکلات طرف آمریکایی است.
وزیر خارجه ایران گفت: من هم هر هفته به مجلس می‌روم و به مخالفان برجام پاسخ می‌دهم لذا در مورد برجام اگر طرف آمریکایی مشکل داخلی دارد، ما هم مشکل داخلی داریم ولی ما شجاعانه پای میز مذاکره آمده‌ایم و مذاکره می‌کنیم.
رئیس دستگاه سیاست خارجی ایران درباره تضمین‌ها از سوی آمریکا نیز افزود: موضوع تضمین برای ما خیلی مهم است. اهمیتش اول از همه این است که آمریکای ترامپ این وضعیت را ایجاد کرد . دلیل دوم این است آقای بایدن مخالف فشارهای حداکثری و رفتار ترامپ بود ولی مثل او، در این مدت ضمن مذاکره بطور متوسط هر ماه یک یا دو تحریم علیه ایران اعمال کرد.
امیرعبداللهیان ادامه داد: فکر می‌کنم درباره تضمین به درک  مشترک نزدیک شده‌ایم. طرف آمریکایی در موضوع تضمین گام‌هایی را برداشته که اگر آن گام‌ها کاملتر شود، می‌توانیم به نقطه توافق برسیم.
وزیر امور خارجه درباره زندانیان دوتابعیتی همچون باقر نمازی که خبرنگار ان پی آر از او پرسید، گفت: این موضوع را از برجام جدا می‌دانیم. پرونده کاملا انسانی است و آمادگی داریم هر زمان طرف آمریکایی آمادگی داشته باشد، برای تبادل اقدام کنیم.
وی افزود: در این مورد پیام‌هایی در گذشته بین ما تبادل شده است و درصورت وجود اراده در طرف آمریکایی ما بدون ارتباط به برجام نسبت به این تبادل اقدام خواهیم کرد.
عاری از شرافت و انصاف
محمد ایمانی، کارشناس مسائل سیاسی در کانال شخصی اش نوشت:
آقای کریمی! آیا این رفتاری شرافتمندانه و از سر انصاف است که تو با اموال به دست آمده از بیت المال، از کشور بگریزی؛ و آن وقت تحت امر بیگانگان، از مردم بخواهی که جان و مال و ناموس خود (وطن) را به آتش و آشوب بکشند؟!
این کار اگر درست بود، چرا خودت همین جا پیشقدم نشدی؟ و اگر غلط و حماقت و خیانت است، چرا باید مردم، هزینه وطن فروشی و مفت خوری امثال تو را بپردازند؟!


آیا دعوا بر سر حجاب و بی حجاب است؟
کاربری با به اشتراک گذاشتن تصویری در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت:
آیا دعوا بر سر حجاب و بی حجاب است؟
این عکس ها را ببینید
مردم خیلی وقت است که از این دو قطبی مسخره که هر کدام یک طرفش ایستاده اید و از آن نان میخورید عبور کرده اند
مردم میدانند که امروز دعوا بر سر این است که چه کسی کجا ایستاده و چقدر با پرچم ایران فاصله دارد
زنده باد ایران



چرا برخی از سلبریتی‌ها جوگیر شدند؟
عبدالله گنجی، کارشناس مسائل سیاسی در کانال شخصی اش نوشت:
‏نیروهای مومن به انقلاب این روزها از تهیج سلبریتی ها ناراحت و مطالبه برخورد دارند.
‏اما هستند هنرمندانی که هوشیارانه با همکاران حرفه ای خود همراهی نکردند.آنان داشته هایی فراتر از تکنیک هنرمندی دارند که شخصیتشان در آن ریشه دارد و امروز در پس پرده تحت فشار و فحاشی هستند و به حمایت نیاز دارند
‏آن سلبریتی که احساس میکنید مسئولانه به صحنه نمینگرد بدان دلیل است که منزلت اجتماعی- عرفی مبتنی تولید لذت گرایی پوچ  رشد کرده است.منزلت او از راه مشقت(علم، دین)به دست نیامده.یک شبه گنده شده(مقایسه تتلو با یک استاد تمام)اما شاخصهای ستون ساز این بزرگی را ندارد.فقط کت گشاد و گران قیمتی پوشیده است.
‏تک بعدی و تکنیک محور رشد کرده است.نق نزند گم می شود.نازک، نارنجی است،سیستم حکومت او را به مرحله ای رسانده است که حالا به خود دعوت می کند و به استغنا رسیده است اما معبر او صرفا تکنیک و پول است.این رشد ناقص است و منجر به رفتار رمانتیک و غیرمسئولانه میشود.با اطلاعات ناقص جوگیر میشود.
اعترافات اغتشاشگران وابسته به گروهک تروریستی حزب دموکرات کردستان
اعترافات برخی از لیدرهای وابسته به گروهک تروریستی حزب دموکرات کردستان که در اغتشاشات اخیر ایران دستگیر شدند را در این فیلم مشاهده می‌کتید.
 
واقعیت ماجرای کشته‌‎‎‌سازی رسانه‌های معاند فارسی زبان در اغتشاشات
خانواده‌های برخی از کشته‌شدگان اغتشاشات اخیر ایران از واقعیت ماجرای کشته‌سازی رسانه‌های معاند فارسی زبان پرده برداشتند.

همگی تقریبا زیر ۱۸ سال هستند / هیچ نسبتی با گروهکی‌هایی که بار‌ها وصف حالشان را شنیده بودیم، ندارند / هیچ تقید دینی و سیاسی ندارند / روحانیت را عامل ناخوشی‌شان می‌دانند

خبرگزاری فارس گزارشی از جزئیات تجمعات در تهران و افراد حاضر در آن  منتشر کرده است.
متن کامل این مطلب در ادامه می آید: فیلم‌های منتشر شده از اغتشاشات و حضور پررنگ نوجوان‌ها در آن برایم عجیب بود. عصر چهارشنبه برای شناخت بیشتر این طیف به میان معترضان رفتم. پیدا کردن‌شان سخت نبود. خیابان‌های منتهی به میدان ولی عصر(عج) اولین جایی بود که توانستم با گروهی حدودا ۱۵ نفره از آنها همراه شوم. آنچه در این گزارش می خوانید حاصل همراهی حدودا ۳ ساعته با دختر و پسرهای جوان و نوجوانی است که شنیده بودم برای خونخواهی مهسا امینی به خیابان‌ها آمده‌اند.
ساعت ۱۷:۳۰ در تقاطع خیابان برادران مظفر و روبه‌روی یک قهوه فروشی با چند دختر و پسر جوان همراه شدم؛ همگی تقریبا زیر ۱۸ سال. تردید داشتم چطور به جمعشان ورود کنم. نگران بودم ظاهر و لباس‌های متفاوتم جلب توجه کند. اما دل به دریا زدم و با اولین شعارها با آنها همراهی کردم و وارد خیابان ولی عصر شدیم. پلیس مانع از تجمع می‌شد. شلیک اولین گاز اشک آور حسابی چشم و گلویم را سوزاند. بعضی‌هایشان فورا سیگار روشن کردند. یک نفرشان به من هم تعارف کرد. سیگار را گرفتم و در جیبم گذاشتم. نگران بودم پوک زدن‌های ناشیانه هویتم را لو دهد.
با حضور پلیس از کوچه‌های فرعی به سمت چهارراه ولی عصر فرار کردیم. برای اینکه جمعیت را گم نکنم یک دختر و پسر جوان را نشان کردم و به دنبال آنها می‌دویدم. اینترنت قطع بود و این افراد با تلفن محل قرار بعدی را مشخص می‌کردند. قرار بعدی سر خیابان وصال بود. با آنها همراه شدم.
روال کار به این شیوه بود که ابتدا شعار می دادیم وقتی به حدود ۴۰ تا ۵۰ نفر می رسیدیم با هدایت لیدرهایی که عمدتا موتورسوار بودند و سن های بالاتری داشتند، خیابان را می بستیم.
نوع برخوردها خشن بود. متوجه شدم برخی چاقوی جیبی و اسپری فلفل داشتند. رفتار دخترها هم مثل پسرها بود. در میان راه چند تابلو راهنمایی و سطل زباله را آتش زدند. کرکره مغازه ها غالبا پایین بود. جوانی حدودا ۲۰ یا ۲۱ ساله که سعید صدایش می‌کردند، حس لیدری این جمع را داشت. بقیه هم یکی درمیان به توصیه های سعید گوش می دادند.
قرار بعدی میدان فردوسی بود. در مسیر با هم، کمی هم‌کلام شدیم. همین همراهی در یک ساعت اول و شنیدن نوع حرف‌های آنها مشخص می‌کرد اینها نسبتی با گروهکی‌هایی که بارها وصف حالشان را شنیده بودم، ندارند. با اینکه کار را جدی گرفته بودند اما بعضا برخوردها و شوخی‌های غیراخلاقی و راحت بین دختر و پسرها رد و بدل می‌شد. حتی در شوخی هایشان هم تند و عصبانی برخورد می‌کردند. اصطلاحات و واژه‌هایی به کار می‌بردند که مشخصا ویژه زیست مجازی بود. ادبیات‌شان برای من که فقط چند سالی از آنها بزرگتر بودم خیلی قابل درک نبود.
با مستربلیط هتل های اصفهان را زیر قیمت بازار رزرو کن!
به وضوح مشخص است هیچ تقید دینی و سیاسی ندارند. می توان تصور کرد که هدف مهمی در زندگی به جزء خوش‌گذرانی ندارند که آنهم لابد با توجه به سبک زندگی آنها در کشور ما خیلی بساطش جور نیست! بیشتر من را یاد آن نوجوانی می‌انداختند که چند وقت پیش در اینستاگرام کلیپ‌های مشمئز کننده‌اش با دو دختر کم سن و سال‌تر از خودش خاطر بسیاری از مردم را جریحه‌دار کرده بود.
قاعدتا از زندگی‌شان احساس رضایت ندارند و هر کس را که عامل این عدم موفقیت بدانند با سخت‌ترین برخوردها و شعارها به او حمله می‌کنند؛ این عامل ناکامی می خواهد دین و قرآن به آنها معرفی شده باشد یا متدینین، بسیجی‌ها، پلیس و... البته در مسیری که من با آنها بودم به جز شکستن شیشه چند مغازه و کندن تابلوها و نرده‌های خیابان، موقعیتی برای سنجش رفتار آنها با افرادی با ظاهرمذهبی یا خانم‌های محجبه پیش نیامد اما کلیپ‌ها و ویدئوهای مختلفی در فضای مجازی منتشر شده بود که این میزان خشونت و تنفر را به وضوح به تصویر می‌کشید.
به میدان فردوسی رسیدیم و در خروجی مترو مستقر شدیم. «نترسید نترسید ما همه با هم هستیم» و «مرگ بر دیکتاتور»، «ای مردم با غیرت حمایت حمایت» از شعارهای اولیه‌ای بود که این گروه می‌دادند. به مرور به وسط خیابان آمدیم و ترافیک سنگین شد. ناگهان چند موتور سوار، هماهنگ با هم خیابان را کاملا بستند. چند زن نقابدار که مسن‌تر بودند وارد جمع ما شدند و میدان‌داری می‌کردند. ماشین‌ها و مردم هم نظاره‌گر بودند.
موتورسوارها که حدودا تعدادشان ۱۰ تا ۱۵ نفر بود شروع به بوق زدن ممتد کردند. بقیه هم مردم را تشویق به همراهی می‌کردند. جو هیجانی خیلی بالا بود. ناگهان سطل زباله را به وسط خیابان آوردند و در کسری از ثانیه آتش زدند. متوجه نشدم چه کسی این کار را کرد؛ گروه جوان همراه ما یا میانسال‌های تازه‌وارد. به‌هر حال، میدان فردوسی از چهار طرف بسته شد. گروه نوجوان‌ها هم چند دقیقه‌ای شعار دادند و به هم ریختند و آتش زدند. رفتارشان مثل قهرمان بازی‌های رایانه‌ای بود. انگار خرابکاری را فقط برای هیجان و لذتش انجام می‌دادند؛ یک جور تخلیه انرژی.
اما در گوشه دیگر میدان، ماجرا فرق می‌کرد. تحرکات لیدرها توجهم را بیشتر جلب می‌کرد. زنان و مردانی که معلوم بود جنسشان با این جوان‌ها متفاوت است. کارشان را کاملا بلدند و برای تک‌تک رفتارشان برنامه دارند. هیچکدام از موتورها پلاک نداشتند. یک زن و مرد یا دو مرد سوار هر موتور بودند. در تاریکی شب متوجه نشدم که مسلح بودند یا نه اما بعدا از همکاران دیگر شنیدم که می‌گفتند در دست برخی لیدرها اسلحه‌هایی دیده‌اند.
چند دقیقه بعد پلیس وارد میدان شد. بلافاصله موتوری ها آدرس محل بعدی تجمع را دادند و تا قبل از رسیدن پلیس محل را ترک کردند. با ورود پلیس به میدان، جوانان شعاردهنده هم متفرق شدند و دوباره قرار بعدی را گذاشتند: زیر پل چوبی! از اینجا به بعد همه چیز تکرار می‌شد. ابتدا شعار می دادند و ترافیک ایجاد می‌کردند. وقتی جمعیت به حدود ۴۰ تا ۵۰ نفر می‌رسید، سر و کله لیدرهای موتورسوار پیدا می‌شد که سن و سال بالاتری داشتند. ناگهان خیابان با یک سطل زباله یا لاستیک شعله‌ور مسدود می‌شد. به محض ورود پلیس، موتورسوارها ناپدید می‌شدند. حالا این جوان‌های هیجان‌زده باقی می‌ماندند و مردم بهت‌زده و پلیسی که باید این صحنه را مدیریت کند!
ظهر پنجشنبه اطلاعاتی از بازداشت شدگان دریافت کردم. همان نوجوانان و جوانان کم سن و سال. در توصیف آنها می گفتند: اکثرا دغدغه معیشتی ندارند. اهل گیم و اینستاگرامند! بدون قید و بند مذهبی. معتقد به آزادی بی حد و حصر رابطه با جنس مخالف. به شدت نسبت به دین بغض دارند. روحانیت و اسلام را عامل ناخوشی‌شان می‌دانند. در اعترافاتشان مشخص شده پیوند خانوادگی شان به شدت ضعیف است و بعضا پدر و مادرهایشان با هم زندگی نمی‌کنند. پلیس می‌گوید بعضی هایشان که پوشش نامناسبی دارند تا هنگامی که خانواده شان لباس مناسب برایشان نیاورند نگه می داریم. مادرانشان که می‌آیند وضع پوششان به گونه‌ای است که باید آنها را نیز نگه داریم اما بعضا اغماض می کنیم! البته حساب اغتشاش‌گران فرق دارد باید بمانند تا محاکمه شوند.
دکتر منوچهر زارعی جامعه شناس آنها را در جرگه وندالیسم دسته بندی می کند و می‌گوید: «وندالیسم» عارضه امروز مدرنیته است. بیماری نوظهوری که تقریبا در همه جوامع به ظاهر توسعه یافته مشاهده می‌شود. کودکانی که در اینستاگرام و فیسبوک پرورش پیدا می‌کنند و در دیسکوها و کازینوها بزرگ می‌شوند. اکثرا هیجانات جوانی را با الکل یا مخدر سرکوب می‌کنند اما هر از چند گاهی به بهانه‌ای به خیابا‌ن‌ها می‌ریزند و با آشوبگری و تخریب اموال عمومی، هیجانات خود را تخلیه می‌کنند. انگار ما هم باید سزای غربی شدنمان را اینگونه بدهیم. سیاست‌های توسعه غربی که دهه ۷۰ پایه‌گذاری کردیم هم اکنون محصولش را درو می‌کنیم. البته که اینها هنوز در اقلیتند و بسیار محدود، اما همین مقدار کم نیز دردآور است. خانواده، آموزش و پرورش و لقمه شبهه‌دار و نحوه تربیت و مصرف رسانه‌ای بیشترین نقش و تقصیر را در این ماجرا دارند.
به نظرم این نوجوان‌ها مراقبت‌های خاص می‌خواهند. شاید باید پس از شناسایی در مدارس خاص ثبت‌نام شوند تا هم آموزش‌های مناسب ببینند و هم بقیه را کمتر آلوده کنند. دکتر زارعی درست می‌گوید؛ انگار به میزان تقلید از غربی‌ها، داریم شبیه آنها می‌شویم لااقل در نابهنجاری‌های فرهنگی. اما یک تفاوت جدی نیز وجود دارد. غربی‌‌‌ها مثل ما این همه دشمن و گروهک تروریستی و معاند ندارند. هیچ کجای دنیا دشمنان قسم خورده که به این میزان دستشان به خون مردم آغشته باشد و رسانه‌های پرشماری که ساعت‌ها برای تهییج مردم و به خشونت کشیدن جامعه وقت بگذارند و هزینه کنند، وجود ندارد.
رسانه هایی که ایجاد یاس و ناامیدی را در برنامه دارند و هنرشان این است تا کوچکترین ایرادی را به نظام سیاسی و دینی کشور منتسب کنند و مردم را به خیابان بکشند. آنگاه با پنهان شدن پشت مردم سپری را برای گروهکی ها و تروریستها ایجاد کنند.
یکی از همکاران که سابقه خبرنگاری در فتنه ۸۸ را نیز دارد می‌گفت: این مسائل برای ما تکراری است. این رسانه ها بیشترین اثر را روی خودشان می گذارند. بیش از ۴۰ سال است که هر بار باورشان می شود که کار نظام تمام است اما باز هم دست از پا درازتر ناکام می مانند و مشغول سناریوسازی دیگری می شوند. البته پشتکار خوبی دارند هر کسی بود تا الان هزار بار ناامید شده بود. انگار به اراده الهی ماموریت دارند تا ما را قوی تر کنند همان کاری که تاکنون کرده اند.


کد مطلب: 452840

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/452840/عاری-شرافت-انصاف-آیا-دعوا-سر-حجاب-بی-پرده-برداری-خانواده-های-برخی-کشته-شدگان-اغتشاشات-اخیر-اعترافات-لیدرهای-وابسته-گروهک-تروریستی-حزب-دموکرات-چرا-سلبریتی-ها-جوگیر-شدند-ایران-جایی-نیست-کسی-بتواند-کودتا-یا-انقلاب-رنگین-کند-افراد-چارچوب-آزادی-بیان-تجمعات-آزادند-ریشه-های-اقتصادی-اعتراضات-عکس-یادگاری-مردم-نیروهای-یگان-ویژه-پلیس-فیلم-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1