تاریخ انتشار
شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : ۴۵۲۷۵۷
بسته خبری کبنانیوز؛

اغتشاشات شب گذشته / پزشکیان: دمیدن در آتش التهاب و آشوب، به نفع مردم نخواهد بود / احزاب سیاسی و تشکل‌های دانشجویی خواستار برخورد بدون مماشات با آشوبگران شدند / اطلاعیه فرماندهی سایبری سپاه

۱
۰
اغتشاشات شب گذشته / پزشکیان: دمیدن در آتش التهاب و آشوب، به نفع مردم نخواهد بود  / احزاب سیاسی و تشکل‌های دانشجویی خواستار برخورد بدون مماشات با آشوبگران شدند /  اطلاعیه فرماندهی سایبری سپاه
کبنا ؛مرگ مهسا امینی دختر 22 ساله بهانه‌ عده‌ای شد که اموال عمومی و بیت‌المال را تخریب کند و در روند زندگی مردم بی‌نظمی به وجود آید. در ادامه اخبار مربوط به حوادث اخیر را  مرور می‌کنیم.
به گزارش کبنا و به نقل از خبرگزاری فارس، این خبرگزاری رسمی کشور از اغتشاشات شب گذشته اشنویه آذربایجان غربی گزارش می‌دهد و می‌نویسد. شامگاه جمعه اول مهرماه اشنویه در غرب استان آذربایجان غربی شاهد تجمع در برخی مناطق شهر بود.
این اغتشاشات از غروب آفتاب آغاز شد و تا بامداد ادامه داشت. شمار افراد حاضر در این تجمع حدود ۵۰۰ تن تخمین‌زده می‌شود. برخی از افراد با سر دادن شعار‌های جدایی‌طلبانه گروهک‌های کومله و دموکرات فضای اعتراضات را ملتهب کردند.
درگیری‌ها غالباً در حاشیه‌های شهر بود و ویدئو‌های منتشر شده از مرکز شهر قدیمی است، کلیپ‌های پخش شده توسط ضدانقلاب درباره انسداد ورودی‌های اشنویه نیز بازی رسانه‌ای است و صحت ندارد.
گزارشات آتش‌سوزی دو بانک و یک فروشگاه را تأیید می‌کند. برخی اغتشاشگران مسلح به سلاح‌های گرم و سرد بودند. اینترنت اشنویه نیز هم اکنون قطع است.
اخبار غیررسمی از جان باختن دو تن در اعتراضات روز گذشته خبر می‌دهد. منابع رسمی هنوز این خبر را تأیید نکردند.
اغتشاشگران منزل یک بسیجی را آتش زدند و سرود گروهک‌های تروریستی برای دقایقی از بلندگوی یکی از مساجد پخش شد.
در ارومیه نیز یک پایگاه بسیج به آتش کشیده شد. ترفند ضد انقلاب در این آتش‌سوزی‌ها استفاده از نارنجک‌های آتش‌زا و پرتاب آن به داخل محوطه مساجد و پایگاه‌ها در ساعات خلوت شبانه روز است. چند مورد از این اقدامات نیز با هوشیاری بسیجیان ناکام ماند.
اشنویه از بامداد امروز در آرامش به سر می‌برد و مدارس اولین روز سال تحصیلی را آغاز کرده‌اند.
خبرگزاری ایسنا نوشت: در پی تجمعات رخ داده بعد از فوت  «مهسا امینی» و وقوع برخی حرکات تند، مسعود پزشکیان نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی بیانیه‌ای  به شرح زیر صادر ‌کرد:
« به نام خدا
دمیدن در آتش خشم و کینه و افتادن کشور در التهاب و آشوب، به نفع مردم، گروه‌های سیاسی داخل کشور و دلسوزان اسلام و انقلاب نخواهد بود. چنین شرایطی فقط به سود منافقان و دشمنان مردم ایران است که نفع خود را در ایجاد اغتشاش و ناآرامی و افزایش نارضایتی و شکاف بین مردم و حاکمیت می‌بینند.
تسریع در شفاف نمودن علت مرگ خانم امینی توسط تیمی کارشناس و بی‌طرف در ایجاد آرامش و کاهش التهاب جامعه موثر خواهد بود.
‏ارزیابی عملکرد گشت موسوم به امنیت اخلاقی و تاکید بر برخورد عزتمندانه توام بادلسوزی و خیرخواهی و به دور از امر و نهی با مردم عزیز کشور راه برون رفت از نگرانی‌هاست.به دستور قرآن: « ادْعُ إِلَیٰ سَبِیلِ رَبِّکَ بِالْحِکْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ ۖ وَجَادِلْهُمْ بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ»
کشتن برادران نیروی انتظامی و بسیجی، آتش‌زدن و تخریب اماکن عمومی و توهین به مقام معظم رهبری جز ایجاد خشم و کینه ماندگار در جامعه هیچگاه به حل مشکل نخواهد انجامید و امید به حل مسئله را به ناامیدی مبدل خواهد کرد. آیا می‌توان عاملین اقدامات فوق را دلسوز مردم کشور و ایران عزیز دانست؟
مبارزه با بی‌عدالتی و تبعیض تنها با ایستادن در صحنه و پیگیری مطالبات از راه‌های قانونی امکان‌پذیر است. نباید اجازه میدان‌داری به رسانه‌های برانداز داده شود.
‏توصیه اینجانب پرهیز از ایجاد فضای تشنج
و درگیری و دوری از افراد تخریب‌گر و پیگیری خواسته‌ها از طریق قانون می‌باشد.»
نهادهای انتظامی، امنیتی و قضایی بدون مماشات با آشوبگران برخورد کنند

خبرگزاری ایرنا نوشت: برخی احزاب سیاسی و تشکل های دانشجویی در بیانیه‌های جداگانه ای با محکوم کردن اغتشاشات اخیر از نهادهای انتظامی، امنیتی و قضایی خواستند بدون مماشات با آشوبگران برخورد کنند.
اتحادیه دانشجویی دفتر تحکیم وحدت روز شنبه در واکنش به اغتشاشات اخیر و شکست پروژه ققنوس، در دومین بیانیه خود نوشت: چند روزی است برخی شهرهای ایران به جولانگاه لشگر فارسی زبان داعش بدل شده است و هر از چندگاهی خبر از یک اقدام وحشیانه از سوی این وحوش به گوش می‌رسد.
«از بریدن گلو و به آتش کشیدن مأمور پلیس گرفته تا کشیدن چادر از سر زنان و تخریب اموال عمومی و خصوصی مردم و از همه مهمتر سوزاندن پرچم مقدس ایران. این آشوب‌ها که در ابتدا با اعتراض به فوت غم‌انگیز یک دختر جوان آغاز شد در کمترین زمان ممکن، ماهیت واقعی خود را برملا ساخت و به آشوب و اغتشاش بدل شد، به گونه‌ای که دیگر اصل ماجرای درگذشت غم‌انگیز دختر ایران، مهسا امینی به حاشیه رانده شد».
این تشکل دانشجویی با تاکید بر اینکه بر اساس اسناد متقن و غیرقابل خدشه مرگ خانم مهسا امینی کاملاً اتفاقی و تصادفی بوده اما اغتشاشگران آن را به دست‌آویزی جهت عقده‌گشایی و انتقام از ایران و ایرانی بدل کرده‌اند، افزود: همانطور که مشخصاً از سال ۱۳۹۶ به بعد پیداست، پروژه فشار حداکثری غرب علیه ایران با شکست جدی مواجه شده و به عبارت بهتر تیغ تحریم‌ها، کند و کم‌اثر شده است.
این بیانیه می افزاید: از طرفی نقشه‌ به آتش کشیدن منطقه و از بین بردن محور مقاومت نیز با تار و مار شدنِ جریان تکفیری در سوریه و عراق، نقش بر آب شد فلذا ایجاد ناآرامی و فروپاشی از درون - به عنوان مکمل محاصره اقتصادی و فشار از بیرون - به رویکرد اصلی غرب و سرویس‌های جاسوسی متخاصم بدل شده است که آغاز این تغییر رویکرد را می‌توان از آشوب‌های دیماه ۱۳۹۶ در نظر گرفت که با مطالبات به حق ملت پیرامون مسائل معیشتی و اقتصادیِ ناشی از ناکارآمدیِ دولت غربگرای تدبیر و امید آغاز شد.
این تشکل سیاسی با یادآوری اینکه این بار نیز مانند اعتراضات سال ۹۶ بار دیگر هسته‌های آموزش دیده و تیم‌های تروریستی با نفوذ در صفوف معترضان اقدام به حرکات خشونت بار کرده و برخی خیابان‌ها را به کارزاری برای حمله به مردم و پروژه کشته‌سازی تبدیل کردند، تاکید کرد: این بار نیز اینگونه حرکات با عدم اقبال عمومی مواجه شده و جز اندک افرادی هیجان‌زده و جوگیر، دیگر کسی با این جماعت همراهی نکرد.
این بیانیه در پایان می‌افزاید: جنبش دانشجویی به عنوان چشمان بیدار جامعه ضمن حمایت همه جانبه از پلیس و فرماندهی انتظامی جهت تداوم طرح امنیت اخلاقی - ضمن اصلاح برخی رویکردها و بهبود آموزش‌ها - بدینوسیله خواستار برخورد قاطع و بدون مماشات نهادهای انتظامی، امنیتی و قضایی با لشکر فارسی زبان داعش و پیاده نظام رسانه‌ای از جمله برخی سلبرتی‌های درون مرزی و برون مرزی است و اکنون که دست این جماعت بر همگان رو شده، لازم است تا یک بار برای همیشه تعارفات را کنار بگذارند و انتقام خون‌های به ناحق ریخته شده و گلوهای بریده شده و پیکرهای زنده زنده سوزانده شده را بگیرند.
مردم مراقبت کنند تا جوان ها در دام رسانه های معاند گرفتار نشوند
جبهه مردمی جهادگران ایران اسلامی نیز در واکنش به ناآرامی‌های اخیر در کشور
با صدور بیانه ای با ابراز تاسف از رخدادهای اخیر از مردم خواست ضمن حفظ هوشیاری مراقبت کنند تا جوان‌ها در دام رسانه‌های معاند گرفتار نشوند.
جبهه جهادگران ایران اسلامی در این بیانیه آورده است: کشور عزیزمان ایران چند روزی هست از تب و ناآرامی فرزندانش رنج می‌برد. درگذشت یکی از دختران این سرزمین (مهسا امینی) همه مردم را اندوهگین کرد اما سوء استفاده دشمنان از این اتفاق، اسفناک تر و تأسف‌بارتر بود.
این تشکل سیاسی ضمن ابراز تأسف از درگذشت مهسا امینی و افرادی که در اغتشاشات چندروز اخیر کشته و یا شهید شدند و عرض هم‌دردی و تسلیت به خانواده های داغدار و همه کسانی که از این وقایع متأثر شده اند، معترضین را به سعه صدر و آرامش دعوت کرده و توصیه می کند هرچه زودتر راه شان را از اغتشاش‌گران جدا کنند.
نویسندگان این بیانیه خاطر نشان کردند: اعتراض به شیوه مدیریت، اتفاقات و وقایع جاری در کشور حق طبیعی و قانونی ملت است ولی اغتشاش و هنجارشکنی دور از منطق، برخلاف قانون و اصول شناخته شده بین‌المللی است‌. هوشیار باشیم که دشمنان ملت در واقعه اخیر از احساسات پاک مردم سوءاستفاده کرده و اعتراضات را به سمت و سوی اغتشاشات سوق دادند. مراقب نوجوان‌های خود باشیم که در دام رسانه‌های معاند گرفتار نشوند.
جبهه جهادگران ایران اسلامی تاکید کردند: آتش زدن پرچم ایران، اهانت به کتاب آسمانی قرآن و مقدسات، حمله به رهگذران بی‌دفاع، تخریب اموال مردم و کشیدن چادر از سر بانوان را نمی‌توان از ملت شریف ایران انتظار داشت، پس به دنبال سرنخ‌ها در خارج از مرزها باشید. هیچ کدام از این رفتارها در چارچوب اعتراض قابل تعریف نیست.
اعضای این تشکل سیاسی با یادآوری اینکه روسای قوا دستورات لازم را برای پیگیری علل درگذشت مرحوم مهسا امینی و اتخاذ تمهیدات برای پیشگیری از اتفاقات مشابه را صادر کرده‌اند، افزودند: می توان گفت که صدای اعتراضات مردم شنیده شده است و نیازی به ادامه حضور نوجوان‌ها در کف خیابان‌ها نیست.
آنان یادآور شدند: اتحاد گروهک‌های معاند و منافق، قاتلین ۱۷ هزار نفر شهروند بی‌سلاح و بی‌گناه و کسانی که با جاسوسی و فروش اطلاعات کشور به بیگانگان ارتزاق می‌کنند و دلسوزی آن‌ها بر مرگ یک دختر ایرانی سوال برانگیز است. مطمئن باشیم که درد آنها درگذشت مرحوم مهسا امینی نیست بلکه آنها درد ایحاد نفاق و چند دستگی و تسلط بر ملت ایران را دارند.
جبهه جهادگران ایران اسلامی همچنین نوشتند: موضع‌گیری‌های اخیر هنرپیشه‌های بیکار و ورزشکاران بازنشسته در همراهی با اغتشاش‌گران از روی تشخیص اشتباه بوده و برای دیدن شدن دوباره است. بعضی‌ها هم از کشور آلبانی و عربستان سعودی هدایت می‌شوند. دقت کنیم که امروز چه کسانی عَلَم خون‌خواهی برداشته و داعیه‌دار آزادی هستند.
اغتشاشگران را شناسایی کنید

 پایگاه اطلاع رسانی فرماندهی امنیت سایبری سپاه در اطلاعیه‌ای تاکید کرد: در روزهایی به سر می‌بریم که دشمن وحدتمان را نشانه رفته و شاهد تلاش حداکثری و مخرب منافقین و گروه‌های تروریستی و ضدانقلاب در فضای مجازی و رسانه‌ای کشور هستیم.
دشمن با رفتاری داعش‌گونه، هدفی جز بر هم زدن امنیت اجتماعی جامعه، ندارد و برای رسیدن به این هدف شوم خود از هر حربه‌ای حتی اقدامات تروریستی و ضربه زدن به مال، جان و ناموس مردم برای ایجاد اغتشاش و نارضایتی استفاده می‌کنند.
پایگاه اطلاع رسانی فرماندهی امنیت سایبری سپاه از همه کاربران خواست در صورتی که هرگونه
اخبار و اطلاعاتی اعم از عکس‌، فیلم‌، مشخصات فردی و ... از اغتشاشگران در اختیار دارند آن را از طریق سایت گرداب ارسال کنند.
 مامورین انتظامی برای تامین امنیت در صف مقدم هستند

بیژن نوباوه وطن نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به تلاش مجدانه پرسنل فراجا برای مقابله با اغتشاشات اخیر گفت: رفتار پرسنل فرماندهی انتظامات در کشور ما در چند روز گذشته نشان داد که یک نیروی کاملا مردمی است.
وی افزود: پرسنل فراجا نشان داده که بنای کارش بر این است تا هر مشکلی که به وجود می‌آید از طریق مسالمت‌آمیز حل شود، به همین خاطر پلیس دستور حمل سلاح نداشت، آن هم در مقابل کسانی که هجمه زیادی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ علیه پلیس داشتند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در هیچ جای دنیا این گونه نیست که مردم به مواجهه و مقابله داشته باشند و به هجمه علیه آن بپردازند. حتی در بسیاری از کشورهای غربی ایستادگی در مقابل پلیس جرم محسوب می‌شود ولو اینکه فرد فکر کند که گناهکار نیست.
نوباوه خاطرنشان کرد: نوع رفتارهایی که ما در چند روز گذشته در کشورمان شاهد بودیم این بود که افرادی که به خیابان‌ها ریخته بودند اساسا ساختارشکن و هنجارشکن هستند، نه اینکه ما فکر کنیم فردی از موضوعی ناراحت است و دارد اعتراض اجتماعی می‌کند.
وی افزود: سال‌های زیادی است که در کشورهای غربی به طور عام و به طور خاص در فرانسه جلیقه زردها اعتراضات خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اعلام می‌کنند اما هیچ کدام از آنها نمی‌توانند تعرضی به پلیس داشته باشند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آنچه که ما در این شب‌ها و روزها شاهد بودیم این است که ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌افرادی که به خیابان‌ها ریخته‌اند ساختار شکنی می‌کنند و قانون را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ زیرپا می‌گذارند و یقینا همه مردم خواستار این هستند که پلیس و اساسا نیروی نظامی و انتظامی با این آشوب‌گران برخورد جدی‌تری داشته باشند.
نوباوه خاطرنشان کرد: مردم به هیچ وجه تضعیف پلیس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در کشور نمی‌پذیرند چون که از عوامل حفظ امنیت داخلی ما، پرسنل فرماندهی انتظامی هستند.
وی در پایان گفت: مامورین انتظامی ما کسانی هستند که در بدترین شرایط برای تامین امنیت در صف مقدم بودند و هر گونه تعرضی به آنها، تعرض به ملت به حساب می‌آید و با هر گونه تعرض با پلیس باید برخورد بایسته به عمل آید.
خبرگزاری قوه قضاییه: کنترل شهر اشنویه با نیروی انتظامی است

خبرگزاری میزان اعلام کرد: زندان اشنویه در امنیت کامل است و حمله‌ای به آن صورت نگرفته است.
 طی روز‌های گذشته و به طور ویژه شب گذشته بود که رسانه‌های وابسته به جریان معاندین مدعی بروز اتفاقاتی از جمله از دست خارج شدن کنترل
شهر اشنویه شدند.
در همین رابطه پیگیری‌ها از دادگستری آذربایجان غربی نشان می‌دهد، در روز‌های اخیر اغتشاشگران به ۳ پایگاه بسیج در شهر اشنویه حمله کرده‌اند که در پی این اقدامات ضد امنیتی چندین نفر دستگیر شده‌اند و کنترل شهر به صورت کامل با نیرو‌های انتظامی بوده و شرایط کاملاً عادی است.
همچنین صبح امروز ادعای دیگری با عنوان هجوم اغتشاشگران به زندان مرکزی شهر اشنویه و آزاد کردن زندانیان در فضای مجازی منتشر شده که پیگیری‌ها نشان می‌دهد این خبر عاری از صحت است و در حال حاضر شهرستان اشنویه و زندان مرکزی این شهرستان در امنیت کامل به سر می‌برند.
تحلیل روزنامه جمهوری اسلامی از حوادث اخیر

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله اخیر خود به اعتراضات اخیر پرداخت.
در این مطلب آمده است: درست است که اعتراض و تجمع برای گرفتن حق خود، حق طبیعی و قانونی مردم است، ولی توسل به هر اقدامی و انجام هر کاری برای رسیدن به آن جایز نیست. آنچه این روز‌ها در بسیاری از نقاط کشور جریان دارد را نمی‌توان از جنس مطالبه حق دانست. توجه به چند نکته در این زمینه لازم به نظر می‌رسد.
۱- واقعه مرگ مهسا‌امینی، با هر تفسیری که به آن نگریسته شود، بطور طبیعی واکنش‌هائی را پدید می‌آورد. بنابراین، متولیان امر را نمی‌توان در پدید آمدن اعتراضات بی‌تقصیر دانست. اگر از کلمه تقصیر استفاده نکنیم، قطعاً قصور صورت گرفته است.
۲- بعد از این واقعه، اطلاع‌رسانی درست و بموقع و برخورد با افراد مقصر یا قاصر، از وظایفی بود که انجام نشد و بر زمین ماند. اینهم نکته مهمی است که در پدید آمدن وضعیت موجود بی‌تأثیر نبود.
۳- عذرخواهی، اصل شناخته شده اخلاقی مهمی است که در چنین مواردی می‌تواند یکی از راهکا‌های مؤثر برای جلوگیری از حوادث ناخواسته باشد. متأسفانه این کار هم انجام نشد.
۴- نارضایتی‌های انباشته در وجود مردم، زمینه مساعدی برای شعله‌ور شدن آتشی بود که با جرقه کوچکی از قبیل آنچه در واقعه اخیر رخ داد. این نارضایتی‌ها را وقتی خیرخواهان تذکر می‌دادند، متولیان امر جدی نمی‌گرفتند و چه‌بسا تذکردهندگان را بدخواه میدانستند و در جبهه دشمن قلمداد می‌کردند!
۵- در طرف مقابل، می‌دانیم که از هر اعتراض و تجمعی امکان سوءاستفاده وجود دارد. افراد و گروه‌هایی در کشور وجود دارند که اموری از قبیل برخورد نامناسب فلان دستگاه را بهانه‌ای برای تحقق مطالبات خودشان قرار می‌دهند. کاملاً طبیعی است که این افراد و گروه‌ها منتظر فرصت باشند و در زمان مناسب، اهداف خود را دنبال کنند و از آب گل‌آلود ماهی مقصودشان را بگیرند. تجمع و اعتراض را می‌توان کار مردم و حق مردم دانست، ولی کشتن این و آن و تخریب اموال عمومی را نمی‌توان به کسانی که قصد اعتراض و اصلاح دارند نسبت داد. این قبیل اقدامات، با اهداف دیگری صورت می‌گیرند که از مسائلی مانند حجاب بسیار فراتر هستند.
۶- در چنین مواردی است که همه باید هوشیار باشیم و مرز‌ها را مشخص کنیم. با اعتراض برای اصلاح امور و احقاق حق خود همراهی کنیم، ولی هرگز اجازه ندهیم کسانی که این قبیل امور را بهانه قرار می‌دهند تا اصل نظام را نفی کنند، میدان‌دار صحنه‌ها باشند.
این روز‌های پرفراز و نشیب نیز خواهند گذشت، ولی امتحانی که اکنون در آن قرار داریم، در روزی که این گرد و خاک‌ها فرو بنشینند، کارنامه همگان را در روز حادثه در برابر چشم‌ها قرار خواهد داد. اکنون زمان مشخص کردن مرز‌ها امروز است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
سلام .مرتب هسته مرکزی تعیین کننده سخت تر شده است طی سالیان.وتخصصی کمتر است .رونداداره به شکل بروکراسی تیوکراسی می باشد.حرفها یا شنیده نمی شود یا از دیدان هسته اجرایی می شود.بنابراین همه چیز اناشته وتک بعدی درنهایت بروز خواهد کرد.حتی سازمانهای خیریه مردم نهاد را دست رویش گذاشته اندوبنظرمی رسد باهر نارامی ان روندها تشدید نیز یابند.تنها روش حفظ امنیتی عمده است
بحران بدهی دولت؛ بدهکاری چه بر سر دولت می‌آورد؟

بحران بدهی دولت؛ بدهکاری چه بر سر دولت می‌آورد؟

انتشار صورت‌های مالی بانک‌ها دولتی در سال گذشته، حاکی از زیان انباشته قابل توجه آن‌ها ...
اوین؛ از گاف لندنی تا بحران روایت

اوین؛ از گاف لندنی تا بحران روایت

اغتشاش در اوین، به‌واقع یک گاف بزرگ انگلیسی بود. اول از جهت آنکه تصور کردند اوین را می‌توانند ...
در اوین چه گذشت؟ / در زندان اوین چه زندانیانی نگهداری می‌شوند؟ ( + فیلم )

در اوین چه گذشت؟ / در زندان اوین چه زندانیانی نگهداری می‌شوند؟ ( + فیلم )

زندان اوین شامگاه شنبه ۲۳ مهرماه شب نا آرامی داشت. پس  از وقوع حادثه، علی صالحی  دادستان ...
1