تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۱
کد مطلب : ۴۵۲۳۷۴
۵ روز توفان شبکه‌های اجتماعی علیه فرزندان مهاجرتی مسئولین؛

آقازاده‌های پروازی!

۱
۱
آقازاده‌های پروازی!
کبنا ؛
همه جنجال‌ها بر سر مهاجرت فرزندان مسئولین از یک توییت با هشتگ «رئیس‌جمهور» و «گشت ارشاد» آغاز شد و در چند روز گذشته به تیتر اول بسیاری از رسانه‌ها و البته کانون توجه کاربران فضای مجازی تبديل گشت.
به گزارش کبنا، مهدی عرفاتی، دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت، دوشنبه هفته گذشته (۱۶ شهریور) در توئیتی نوشت: «اخیراً فرزند یک معاون وزیر برای ادامه تحصیل در یک کشور خارجی ویزا گرفته بود و قصد خروج داشت که به محض اطلاع رئیس‌جمهور، دستور صادر شد؛ «اگر فرزند رفت، پدر هم برود!» گذشت آن دوران که افتخار مقامات عالی دولت، اقامت فرزندانشان در خارج از کشور باشد. مسکلان مراقب گشت ارشاد باشند.»
آقازاده‌های پروازی
جنجال فرزند انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده
هر چند از توییت عرفاتی چنین برداشت می‌شد که رئیس جمهور به معاون یک وزیر دولت تذکر داده و در راستای پیشگیری از یک مهاجرت بوده است، اما یکباره کانون توجهات به سوی فرزند انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور معطوف شد. در ادامه در شبکه‌های مجازی و رسانه‌ها از حضور حمید رضازاده، فرزند معاون امور زنان و خانواده سخن به میان آمد که از سوی مهدی خزعلی (برادر انیسه خزعلی) نیز مورد تایید قرار گرفت.
اما انیسه خزعلی در واکنش به حضور فرزنداش در خارج از کشور در توییتی نوشت: گذشت آن دوران که مسئولانی مثل کوه پشت فرزندان خویش می‌ایستادند و صراحتاً از مهاجرت و زندگی آن‌ها در خارج از کشور دفاع می‌کردند. اما امروز... برخی با ذوق زدگی از مهاجرت فرزند اینجانب گفتند؛ درحالی که سفر موقت کاری ایشان جهت توسعه و پشتیبانی مجموعه دانش‌بنیانی است که در ایران با تعداد زیادی از دانشجویان کامپیوتر فعال است و خوشبختانه این پروژه کاری رو به اتمام بوده و وی در ماه‌های آینده به کشور باز می‌گردد.
اگرچه ایشان متاهل و مستقل است، ولی هرگز قصد مهاجرت نداشته اند.بی شک... بسترسازی برای تقویت فعالیت‌های دانش بنیان جاری در کشور، برخاسته از تعلق به وطن و مسئولیت‌پذیری است. اعضای دولت مردمی و انقلابی به آرمان‌های انقلاب و سیاست‌های دولت وفادار بوده و خواهند بود.
آقازاده‌های پروازی
در ادامه نیز اخباری در ارتباط با استعفای معاون امور زنان و خانواده، دولت سیزدهم منتشر شد که البته از سوی خزعلی تکذیب گردید. با این وجود در محافل سیاسی و رسانه‌ای همچنان واکنش‌ها به حضور فرزند خزعلی در چند روز اخیر ادامه داشته است.
برای نمونه حسین دهباشی مستندساز و فعال رسانه‌ای در توییتی خطاب به انسیه خزعلی درباره حضور فرزندش در خارج از کشور نوشت: «بچه‌هاتون برای دانش‌بنیان‌هاشون چرا آمریکا و کانادا می‌روند؟ چرا چین و روسیه نه؟ تازه درباره چین حدیث هم داریم!» او در توییتی دیگر می‌نویسد: «ما با خارج رفتن بچه‌های شمال مخالف نیستیم؛ با دورویی مخالفیم.»
آقازاده‌های پروازی
در واکنش دیگر، عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح‌طلب در توییتی در واکنش به توییت انیسه خزعلی نوشت: «فرض کنید این ادعا‌ها درست باشد، پس پیشاپیش پست و مقام فرزند شما رزرو شده است، پس برگشتنش فضیلتی محسوب نمی‌شود. دیگرانی که می‌روند، می‌بینند افراد فاقد صلاحیت در همه چیز بر آنان تقدم داده می‌شوند. اگر فرزند شما هم امیدی نداشت، آیا بر می‌گشت؟  مشکل اصلی ریاکاری نهادینه شده است.
آقازاده‌های پروازی
علاوه بر این فعالان سیاسی، در شبکه‌های مجازی همچنان واکنش کاربران مختلف به این ماجرا ادامه دارد که در آن بسیاری استعفای معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور را مطالبه کرده‌اند.
نان فیلترینگ برای آقازاده‌های VPN فروش!
فراتر از واکنش‌ها به اصل موضوع، در چند روز گذشته بخشی از تمرکز‌ها بر ادعای فعالیت دانش‌بنیان فرزند به عنوان علت حضور در کانادا از سوی انیسه خزعلی معطوف شد. با بررسی اطلاعات شخصی حمید رضازاده، این ادعا مطرح شد که او بنیانگذار یک مجموعه تولید فیلترشکن برای ایرانیان به نام «بتر نت» در کانادا است. همین امر موجب شد که سطحی از انتقادات تحت عنوان «موافقت والدین با فیلترین و فیلترشکن‌فروشی فرزندان» مطرح شود.
اما مهدی خزعلی، دایی حمیدرضا نیز در گفتگو با «چندثانیه» نه تنها این موضوع را تایید کرد، بلکه چنین گفت: «پسر انیسه خانم هم که در کانادا صاحب شرکتی است که در زمینه وی‌پی‌ان فعالیت می‌کند، می‌دانید که ثبت شرکت در کانادا هزینه‌ای بیش از صد میلیارد ریال دارد.»
مهدی خزعلی در ادامه با انتقاد از خواهرش گفت: «مساله من این نیست که چرا این عزیزان یا هر هم‌وطن دیگری به خارج از کشور مهاجرت و زندگی کند، که این حق هر کسی است، اما این عزیزان با رانت رفته‌اند و این موفقیت‌ها را به دست آورده‌اند. این درست نیست که والدین کسی در ایران موافق فیلترینگ باشد، اما او در خارج از این در زمینه وی‌پی‌ان کار کند.»‌ای کاش تنها پای فرزند انیسه در میان بود!
در میانه عمق پیدا کردن موضوع حضور حمید رضازاده در کانادا و نوع فعالیت او در این کشور، مهدی خزعلی، در ابعادی جدیدتر از حضور خواهرزاده‌های خود در خارج از کشور
را مطرح کرد. خزعلی در گفت‌وگوی با «چندثانیه» از اقامت دو خواهرزاده دیگرش یعنی فرزندان کبری خزعلی در آمریکا و کانادا خبر داد.
خزعلی درباره اقامت فرزندان خواهر دیگراش کبری خزعلی، رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: مهاجرت فرزند کبری خزعلی به کانادا صحت دارد، نه تنها پسر کبری خانم؛ حتی خواهرزاده دیگرم، یعنی دختر ایشان نیز سال‌هاست که در آمریکا زندگی می‌کند.
خزعلی در بخشی دیگر از گفته‌هایش تصریح کرد: «شما نمی‌توانید موافق حجاب، آن هم نه شال ومانتو که فقط چادر باشید، اما فرزندان خود را بفرستید در جایی که حجاب آزاد است، زندگی کنند.»
ظاهرا مخاطب اظهارات مهدی خزعلی، اقامت فرزندان کبری خزعلی است که شایعاتی در ارتباط با حضور فرزندان او در کانادا و آمریکا مطرح شده است.
رسیدن سرنخ‌های فرزند مهاجرتی به سوی وزیر پیشنهادی کار (زاهدی وفا)
جدیدترین ترکش موج در جریان انتقادات از فرزند مهاجرتی مسئولین بعد از تاکید رئیس‌جمهور بر رفتن پدران بعد از فرزندان در شبکه‌های اجتماعی، گریبان‌گیر وزیر احتمالیِ پیشنهادی برای وزارت کار نیز شده است.
ماجرا از این قرار است که عبدالرضا داوری، مشاور سابق محمود احمدی نژاد در توییتی نوشت: حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدهادی زاهدی وفا که توسط رئیس جمهور برای وزارت رفاه به مجلس معرفی شده است سال‌های ۷۱ تا ۷۳ و ۸۰ تا ۸۲ در کانادا حضور داشته و هردو دخترش فاطمه [.]و زهرا [.]در همین ادوار در کانادا متولد شده و تابعیت کانادایی دارند.
هر چند داوری در این توییت زاهدی وفا را گزینه پیشنهادی وزارت رفاه معرفی می‌کند، اما او گزینه احتمالی برای وزارت کار است. اما همین توییت کافی بود که نمایندگان مجلس نیز به موضوع وزیر پیشنهادی کار ورود پیدا کنند.
در همین راستا، الهویردی دهقانی، عضو کمیسیون صنایع و معادن دیروز شنبه در گفت‌وگوی با سایت انتخاب به احتمال حضور فرزندان زاهدی وفا در خارج از کشور واکنش نشان داد.
دهقانی، در پاسخ به این پرسش که تابعیت کانادا داشتن فرزندان محمد مهدی زاهدی وفا، گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت کار، تاثیری بر آرای نمایندگان دارد یا خیر، گفت: «نیازی به نظر مجلس نیست؛ این سوال را باید از خود هیئت دولت پرسید. چراکه آقای رئیس جمهور گفتند که "اگر فرزند رفت، پدر هم برود".»
او با تاکید بر اینکه قبل از طرح این مساله نمایندگان با تصدی زاهدی وفا بر وزارت‌خانه تا حدودی مشکل داشته‌اند، تاکید کرد: «مسئله تابعیت دو فرزند ایشان هم به این مشکل اضافه می‌شود. از طرف دیگر هم آقای رئیس جمهور گفته‌اند که اگر فرزند رفت پدر هم برود، جای تامل دارد و فکر می‌کنم که در این صورت خود آقای رئیسی هم تجدید نظر کند.»
به نظر می‌رسد در صورت اثبات اقامت فرزندان زاهدی وفا در کانادا، با توجه به موج سنگین انتقادی در شبکه‌های اجتماعی‌ای که در چند روز اخیر در جریان بوده، امکان بازنگری سید ابراهیم رئیسی، در تصمیم خود برای اضافه کردن او به کابینه بسیار محتمل خواهد بود.
کنایه جنجالی و تند علی کریمی به آقازاده‌های خارج‌نشین
 
علی کریمی کاپیتان سابق پرسپولیس و تیم ملی زبان تندی دارد؛ این را می‌شود به وضوح در متونی که در فضای مجازی می‌نویسد یافت. او پیش‌تر یک کانال تلگرامی داشت که دغدغه‌هایش را آنجا می‌نوشت، ولی حالا مدت زمانی طولانی است که حرف‌هایش را در اینستاگرام می‌نویسد.
 دایره نقد‌هایی که علی کریمی دارد فقط مختص فوتبال یا ورزش نیست. او بعضا درباره مسائل اجتماعی و سیاسی و گا‌ها درباره مسائل مذهبی هم نظریاتی دارد. مجموعه نقد‌هایی که او دارد برایش دردسر‌هایی به وجود آورده، مثل همان داستان انتقادش از نذری‌های میلیاردی. با این حال، بیشتر متونی که علی کریمی نوشته به دل مخاطبانش نشسته و آن‌ها از این بازیکن قدیمی به شدت حمایت می‌کنند. بسیاری هم علی کریمی را در تیم مردم می‌دانند و می‌گویند دلیل محبوب بودنش همین موضوع است. این موارد بهانه کوتاهی شد تا جدیدترین استوری جنجالی او مورد بررسی قرار بگیرد. علی کریمی این بار به سراغ آقازاده‌های خارج‌نشین رفته و کنایه‌های تندی به آن‌ها و البته پدرومادر آن‌ها زده که غالبا در زمره مسئولان محسوب می‌شوند. در حالی که طی روز‌های اخیر بحث اقامت فرزندان مسئولان در خارج از کشور به خصوص فرزند انسیه خزعلی، معاون امور زنان دولت رئیسی خبرساز شده، علی کریمی، صحبت‌های دبیر ستاد امر به معروف که گفته بیش از ۴ هزارنفر از فرزندان مسئولین خارج از کشور هستند را برجسته کرده و کنایه‌هایش را در دو بخش نوشته است. به گزارش فرارو، او ابتدا نوشته: «همه هم مخالف آمریکا و غرب». این بخش از صحبت‌های علی کریمی می‌تواند متوجه دو طرف، هم ۴ هزار آقازاده باشد و هم والدینشان. با این حال، بخش دوم کنایه‌های علی کریمی حسابی جنجالی است. او نوشته: «پدر و مادر‌های این افراد چه بلایی سر این کشور آوردند که فرزندانشان حاضر نیستند در ایران زندگی کنند؟»
(عکس) کنایه جنجالی و تند علی کریمی به آقازاده‌های خارج‌نشین
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Romania
خانم خزعلی شما به خاطر منافع خود از برادر خود برای بیان مسئله فنی و نظر کارشناسی ایشان در خصوص عواقب خطرناک زیست محیطی سد گود فند چنان به ایشان تاختید یا دررابطه با ویلاهای سعد اباد که به خانواده خزعلی به ارث رسیده بود چون ایشان اشکال گرفته بود چنان سرکار خانم به ایشان تاختند که اینکار این ویلا مهریه رسمی سرکار خانم بود
عباس عبدی: نظام آموزشي ورشكسته

عباس عبدی: نظام آموزشي ورشكسته

عباس عبدی گفت: باید صریح گفت؛ آنان که امروز در خیابان معترضند و با تعبیر رسمی اغتشاشگر ...
انتصابات به سبک زاکانی

انتصابات به سبک زاکانی

پیش از انتصابات اخیر زاکانی در سالگرد آغاز فعالیتش به‌عنوان شهردار دو حکم زد. یکی از ...
گره کور برجامی؛ در نیویورک خبری نشد

گره کور برجامی؛ در نیویورک خبری نشد

منابع آگاه از رایزنی های ایران و دیگر قدرت های جهانی پیش از آغاز نشست مجمع عمومی و پس ...
1