تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۵۰
کد مطلب : ۴۵۲۲۸۷
در گفت‌وگو با مسئول تاکسی‌رانی شهر یاسوج مطرح شد؛

تردد برخی خودروها در پوشش تاکسی خلاف قانون است / تاکسی‌رانی نظارتی بر اسنپ ندارد / اغلب آژانس‌ها با ورود اسنپ تعطیل شدند

۱
۰
تردد برخی خودروها در پوشش تاکسی خلاف قانون است / تاکسی‌رانی نظارتی بر اسنپ ندارد / اغلب آژانس‌ها با ورود اسنپ تعطیل شدند
کبنا ؛
برخی از شهروندان در مورد اسنپ و تاکسی‌های درون شهر یاسوج، گلایه‌هایی داشتند. از این‌رو برای شناخت وضعیت تاکسی‌ها و همچنین اسنپ، با مسئول تاکسی‌رانی شهر یاسوج گفت‌وگویی ترتیب دادیم که در ادامه می‌خوانید.
به گزارش کبنا، دانشی مسئول تاکسی‌رانی شهر یاسوج عنوان کرد: این‌که تاکسی‌ها در مسیر مسافر را پیاده کنند و مسافر دربستی را به مسافر خط ترجیح دهند کاملاً خلاف قانون است.
وی گفت: متأسفانه این قبیل موارد را زیاد گزارش کرده‌اند. مورد دیگر این‌که  تاکسی‌ای که مسافر دربستی سوار کرده‌است، نمی‌تواند در بین راه مسافر سوار کند. مگر این‌که با مسافرش توافق کرده باشند. همچنین خودروهایی که در پوشش تاکسی در سطح شهر تردد دارند، خلاف قانون هستند. اما با هماهنگی راهنمایی و رانندگی درپی جمع‌آوری این تاکسی‌ها هستیم. البته مدارک آن‌ها را می‌گیریم اگر دارای شرایط باشند حتی به‌صورت قسطی با آن‌ها همکاری کرده و آن‌ها را وارد سازمان می‌کنیم.
وی در ادامه اظهار داشت: اخذ هر گونه شماره‌ای از مسافر ممنوع است و جز فساد محسوب می‌شود.
دانشی گفت: نرخ‌های دربست و خط به‌زودی اعلام می‌شود که اگر کسی بیشتر از این نرخ بگیرد برخورد خواهد شد.
مسئول تاکسیرانی شهر یاسوج عنوان کرد: من شماره‌تلفن خودم را در خدمت همه همشهریان عزیز قرار می‌دهم درصورتی‌که با چنین مواردی برخورد کردند با شخص خود من تماس گرفته و موضوع را گزارش دهند.
وی ادامه داد: ما از نیروی انتظامی، یگان امداد و راهنمایی رانندگی درخواست داریم برای ایجاد فضای امن و با آرامش تلاش کنیم.
دانشی افزود: حقیقتاً نیروی انتظامی اگر نیرو در اختیار ما بگذارد باید قرارداد بسته شود که سازمان ما توان پرداخت آن را ندارد و ما حتی تاکسی و اتوبوس‌های فرسوده زیادی داریم معضلی که در کرونا ایجاد شد استهلاک خودروها و ازکارافتادگی اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها، از دولت قبل تا الان هیچ خدماتی به تاکسی‌رانی نداده‌اند. حتی در حدی که ماشین‌ها تعویض شوند راننده تاکسی‌ها دل‌خوشی ندارند ما هم نمی‌توانیم فشار زیادی بیاوریم چون‌ هیچ خدماتی به تاکسی داده نمی‌شود از طرفی هزینه تعمیرکار و یدکی بالاست و نظارتی بر این جریان وجود ندارد یعنی درواقع تاکسی فرقی با ماشین شخصی ندارد.
وی در ادامه گفت: ما بر اسنپ نظارتی نداریم. اسنپ کاملاً سراسری و کشوری است. نظارت از طریق همان اپلیکیشن است و دوستان می‌توانند نظر خود را در مورد راننده‌ها اعلام کنند و از همان‌جا پیگیر شوند. در واقع اسنپ با ما از نظر درآمدی در رقابت است و از وقتی‌که اسنپ ایجادشده ۷۰/ ۸۰ درصد تاکسی‌تلفنی و آژانس‌ها غیرفعال شدند اما تاکسی بی‌سیم‌ها کاملاً زیر نظر ماست.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
سلام
درود بر کبنا
جناب دانشی،فرمایشات شما کاملا بر خلاف وظیفه قانونی شماست.لذا جناب عالی را به ذکر چند سوال خطاب می کنم.
1-چرا تلفن خودت را همین جا اعلام نکردی که فقط قول دادی؟
2-شما که مسئول تاکسیرانی هستی به چه حقی اجازه دادی رانندگان خط شرف آباد 30%کرایه خود را از اول شهریورافزایش دهند؟تا الان شما چندبار از ایستگاهها در شهر بازدید کردی و صحبت مسافران را شنیدی؟
3-ایستگاههای شما در شهر چه امکاناتی دارند؟ فقط یک مورد نام ببر.
4-تاکسی های اسنپ واقعا در وضعیت کنونی که فشار اقتصادی مردم را زمینگیر کرده بهتر از تاکسی‌های شماست که دو برابر کرایه می گیرند .اگر شما به فکر مردم هستید پس باید سعی کنید مردم راضی باشند نه برای پر کردن جیب خود به قانونی متوسل شوید.
5-نمیدانم که تاکسیهای خط شیراز- یاسوج هم با شماست یا نه؟
اما اینها واقعا دارند ظلم می کنند و هیچ کسی نظارت ندارد.به خاطر کرونا قرار شد3نفر سوار کنند اما متاسفانه 4نفر سوار میکنند وبار و محموله هم به جای مسافر می زنند کرایه هم اضاف می‌گیرند بعد ادعا میکنید مسئول هستید و قانون مدار
لطفا به فهم مردم توهین نکنید.
«صیانت» درجاده فرعی

«صیانت» درجاده فرعی

روز گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه شورای عالی فضای مجازی به ریاست رئیس جمهوری بخشی ...
روایت «هزار درد بی درمان»

روایت «هزار درد بی درمان»

دولت حسن روحاني با نقاط قوت و ضعفي که داشت پايان يافت؛ اما پرسش‌هايي از اتفاقات، تصميمات ...
آبان ۹۸ و رئیس جمهوری که قربانی فهم اقتصادی اشتباه خود شد!

آبان ۹۸ و رئیس جمهوری که قربانی فهم اقتصادی اشتباه خود شد!

کتاب «بدون دود و آتش و خون»، به روایت جلسه‌ای می‌پردازد که در روز‌های پایانی ریاست جمهوری ...
1