تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۳۴
کد مطلب : ۴۵۲۲۲۶
کبنا گزارش می‌دهد

لزوم تسریع بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد در پرداخت وام ازدواج 8 هزار متقاضی/ جوانان را معطل نکنید، مردم شاکی هستند / آمار قابل توجه از ثبت‌نام مجرد‌ها در طرح نهضت ملی مسکن

۰
لزوم تسریع بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد در پرداخت وام ازدواج 8 هزار متقاضی/ جوانان را معطل نکنید، مردم شاکی هستند
کبنا ؛ازدواج جوانان همواره یکی از موضوعات اساسی جامعه به شمار می‌رود و در این خصوص مسئولان عالی رتبه کشوری تاکید و توصیه‌های زیادی دارند. در استان کهگیلویه و بویراحمد 8 هزار نفر در نوبت تسهیلات وام ازدواج هستند که بانک‌های این استان باید آستین همت را بالا بزنند و هر چه سریعتر کار این جوانان را راه بیندازند. کاهش نرخ ازدواج نگران کننده است و یکی از راهکارهای افزایش نرخ ازدواج تسهیل بخشی ازدواج جوانان است که مدیران و بانک‌ها در این راستا نقش اساسی دارند.
به گزارش کبنا، یکی از راهکارهای دولت برای تسهیل ازدواج جوانان، وام ازدواج است. عدم پرداخت به موقع این تسهیلات تاحدودی جوانان را دچار مشکل کرده است. بنابر این لازم است که بانک‌ها و مدیران مربوطه چاره‌ای در این باره بیندیشند. هر چند دولت فکرهای خوبی برای تسهیل و تسریع در پرداخت تسهیلات ازدواج کرده که امروز مدیرکل ورزش و جوانان به آن اشاره کرد.
به گزارش کبنا، دهقان مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه نشست ستاد ساماندهی امور جوانان که به ریاست سید جواد هاشمی‌مهر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد، گفت: متأسفانه بانک‌های استان سال گذشته در پرداخت تسهیلات ازدواج عملکرد خوبی نداشتند و کهگیلویه و بویراحمد رتبه آخر کشور را در اختیار داشت.
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: میانگین پرداختی وام ازدواج ۴۷ درصد بود که بانک‌ها سال ۱۴۰۰ پایین‌تر از این میزان تسهیلات پرداخت کردند و جز دو استان آخر در پرداخت تسهیلات ازدواج بودیم.
وی به آمار استان در سال جاری اشاره و عنوان کرد: ۸ هزار نفر متقاضی دریافت وام ازدواج هستند که طبق آمار بانک مرکزی، تاکنون به تقاضای ۴۱ درصد افراد پاسخ داده شده که وضعیت خوبی است و عملکرد سال جاری بانک‌ها راضی‌کننده است.
این مسئول با اشاره به اینکه ۵ هزار نفر در نوبت دریافت تسهیلات هستند، گفت: مصوبه تسریع در تسهیل وام ازدواج که در کشور مصوب شده به زودی به استان‌ها ابلاغ و بانک‌ها طبق این مصوبه موظف به تسهیل و تسریع در پرداخت تسهیلات ازدواج هستند و در آینده‌ای نزدیک خبر‌های خوبی به جوانان داده می‌شود.
 سید جواد هاشمی معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر مهم بودن حوزه جوانان و لزوم حضور مدیران گفت: دولت با اراده قوی پای کار آمده و حمایت از جوانان را در دستور کار قرار داده است.
معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: قانون حمایت از ناباروری، اعطای تسهیلات فرزندآوری، تسهیل در تسهیلات ازدواج و اجرای قانون بیمه فراگیر سلامت و نهضت ملی مسکن از جمله اقدامات دولت برای حمایت از ازدواج جوانان و فرزندآوری است.
وی بیان کرد: همه مشکلات ازدواج جوانان دولتی نیست، بی‌انگیزگی در تشکیل زندگی مشترک میان جوانان دیده می‌شود که خانواده‌ها اجازه ندهند این وضعیت که باعث انزوای آن‌ها شده تداوم داشته باشد.
این مسئول بیان کرد: مملکت متعلق به جوانان است دولت هم تسهیلات خوبی برای رفع مشکلات ازدواج، اشتغال و مسکن جوانان در نظر گرفته است و مصمم به رفع مشکلات آنان است.
هاشمی‌مهر با تأکید بر اینکه خانواده‌ها به ترویج ازدواج آسان کمک کنند، گفت: در شورای فرهنگ عمومی به موضوع ازدواج جوانان پرداخته شود تا همه برای تسهیل در ازدواج جوانان پای کار بیایند.
وی با بیان اینکه خیرین به ازدواج جوانان کمک کنند، افزود: نگرانی جوانان هم بی‌مورد نیست اما بستر‌های خوبی برای ازدواج و حتی اشتغال آن‌ها فراهم شده است، لذا دست به دست هم دهیم تا معضلاتی که در جامعه است برداشته شود.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: مردم که به ما مراجعه می‌کنند از دست بانک‌ها شاکی هستند که چند ماه در نوبت وام ازدواج هستند اما اقدامی انجام نمی‌شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: جدا از آسیب‌های فضای مجازی آسیب‌های اجتماعی در استان زیاد است که با پرداخت تسهیلات ازدواج اجازه ندهیم این وضعیت بدتر شود.
آمار قابل توجه از ثبت‌نام مجرد‌ها در طرح نهضت ملی مسکن
معاون املاک حقوقی راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بخشی ازثبت‌نامی‌ها درطرح نهضت ملی مسکن مجرد‌ها هستند که آمار قابل توجهی است.
 محمدعلی اشرف‌زاده در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان با اشاره به ثبت‌نام ۵۷ هزار و ۹۶۰ نفر در طرح نهضت ملی مسکن گفت: ۱۶ هزار و ۵۰۸ نفر از ثبت‌نامی‌ها افراد مجردی هستند که با استفاده از قانون در این طرح ثبت‌نام کردند.
چه تعداد از ثبت‌نامی‌ها زنان هستند؟
معاون املاک حقوقی راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: از تعداد ۱۶ هزار و ۵۰۸ فرد مجرد ۳ هزار و ۲۵۷ نفر زنان بالای ۳۵ سال و ۱۷۵ نفر هم مردان مجرد بالای ۴۵ سال است.
وی بیان کرد: افراد مجرد ۲۳ تا ۴۵ سال که در این طرح ثبت‌نام کردند ۶ هزار و ۶۷۱ نفر هستند بقیه هم افرادی بودند که شرایط لازم را نداشتند.
اشرف‌زاده عنوان کرد: تاکنون یک هزار و ۲۶ نفر دارای دو فرزند به بالا در طرح نهضت ملی مسکن نام‌نویسی کردند.
این مسئول در ادامه سخنان خود با بیان اینکه به جز در یاسوج مشکل زمین در سایر شهرستان‌ها رفع شده، گفت: در گچساران پتانسیل جذب ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه مسکن را دارد که یک تحول بزرگ و اساسی در این شهرستان ایجاد می‌شود.
وی با بیان اینکه یکی از مشکلات در ازدواج جوانان موضوع اشتغال آن‌ها است، گفت: متأسفانه شهرک‌های صنعتی به جای اینکه محل تولد باشد به انبار تبدیل شده است.
در ادامه هم مدیرشعب بانک مسکن با اشاره به اینکه علی‌رغم کمبود شعب بانکی در چرام و لنده پرداخت وام مسکن و ازدواج در دستور کار قرار گرفته، گفت: در ۵ ماهه امسال ۱۴۷ فقره وام ازدواج به ارزش ۱۸۹ میلیارد و ۳۳۳ فقره هم وام فرزندآوری پرداخت شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

روایت «هزار درد بی درمان»

روایت «هزار درد بی درمان»

دولت حسن روحاني با نقاط قوت و ضعفي که داشت پايان يافت؛ اما پرسش‌هايي از اتفاقات، تصميمات ...
آبان ۹۸ و رئیس جمهوری که قربانی فهم اقتصادی اشتباه خود شد!

آبان ۹۸ و رئیس جمهوری که قربانی فهم اقتصادی اشتباه خود شد!

کتاب «بدون دود و آتش و خون»، به روایت جلسه‌ای می‌پردازد که در روز‌های پایانی ریاست جمهوری ...
چرا احزاب ایرانی منفعل هستند؟

چرا احزاب ایرانی منفعل هستند؟

احزاب‭ ‬در‭ ‬کشور‌های‭ ‬مختلف‭ ‬نقش‭ ‬بسیار‭ ‬پررنگی‭ ‬در‭ ‬جریانات‭ ‬گوناگون‭ ‬سیاسی‭ ...
1