تاریخ انتشار
جمعه ۴ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۱۷
کد مطلب : ۴۵۱۸۱۷
در خطبه‌های نماز جمعه سی‌سخت مطرح شد

فساد و اختلاس علاوه بر بیت المال به امید و اعتماد مردم خسارت می‌زند / شاخص ارزیابی موفقیت دولت‌ها عمل به مطالبات مقام معظم رهبری است

۱
۰
فساد و اختلاس علاوه بر بیت المال به امید و اعتماد مردم خسارت می‌زند
کبنا ؛امام جمعه سی‌سخت با قدردانی از ورود مجلس شورای اسلامی به پرونده تخلفات فولاد مبارکه، گفت: فساد و اختلاس علاوه بر بیت المال به امید و اعتماد مردم خسارت می‌زند.
به گزارش کبنا، حجت‌الاسلام ناصر مصباح‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: تقوای الهی یکی از عوامل زمینه ساز تقوا و خشیت حیاء از محضر ربوبی است حیاء باعث کنترل انسان در صحنه گناه می‌شود اگر ما عالم را محضر خدا بدانیم و به این شناخت برسیم که خدا انگیزه و نیت ما را هم می‌داند فکر گناه هم از وجودمان پاک می‌شود.
وی گفت: در بحث تحلیل و بررسی حرکت انقلابی امام حسین علیه السلام موضوع منکر‌شناسی در مدرسه عاشورا را مطرح کردیم در این خطبه به منکر تحریف دین می‌پردازیم امام حسین علیه السلام احیاگر بزرگ تاریخ ادیان است.
این خطیب جمعه گفت: امام مظلوم بود اما مظلوم شجاع و مقتدری که تن به ذلت نداد و اسلام ناب محمدی را از بدعت و تحریف نجات داد تفکر دینی و روح دینداری واقعی در جامعه اسلامی را با ایثار و جهاد تبیین و خون مطهرش زنده کرد.
وی افزود: حقایق دینی در گذر زمان و بستر تاریخ دستخوش تحریف و پیرایه می‌شوند چنانچه آموزه‌های ادیان الهی مثل تورات و انجیل گرفتار این معضل شدند این جا انسان کامل و امام معصوم علیه السلام وظیفه دارد از دین خدا صیانت کند و اجازه ندهد انحراف در جامعه دینداران و مؤمنان به لحاظ فکری و عملی به وجود آید و به همین هدف حسین بن علی علیهما السلام قیام کرد تا با بدعت‌ها و انحرافات جامعه اسلامی مبارزه کند ولو به قیمت جانش و اسارت اهل بیت و شهادت یاران و فرزندان این اهمیت حفظ دین و نجات جامعه دینی و فکر و روح دینی از بدعت و خرافه است.
مصباح‌نژاد در خطبه دوم ابتدا با یادآوری روز کارمند و تبریک این مناسبت به کارمندان زحمت‌کش متعهد و مسئولیت‌شناس گفت: قشر کارمند هم دغدغه و مشکلات خاص خود را دارند مسأله معیشت، مسکن، هزینه‌های بالای درمان، ازدواج فرزندان و عدم تناسب بین هزینه‌های زندگی و تورم افسار گسیخته و در آمد و حقوق و مزایای دولت باید سطح رفاه و معیشت کارمندان را ارتقاء دهد.
وی گفت: حقوق و دریافتی کارمندان را با شیوه‌هایی که تورم‌زا نباشد افزایش دهد البته در همین موضوع هم عدالت رعایت شود نظام پرداخت هماهنگ اجرا شود فاصله‌ها در پرداختی حقوق و مزایای کارمندان زیاد و ناعادلانه است که باید اصلاح شود.
وی گفت: اول ماه صفر ورود کاران اسرای اهلیت علیهم السلام به شام در سال ۶۱ هجری بعد از حادثه عاشورا و شهادت امام حسین علیه السلام اسارت اهل بیت عصمت و طهارت و بردن آنان به شام غم جانکاهی بر آنان بود و سختی‌ها و تلخی‌های زیادی را تحمل کردند اما پیروزمندانه روشنگری کردند و در حقیقت کاروان اسرای کربلا، کاروان تبیین و روشنگری بود ماهیت پلید و کفرآمیز خاندان بنی‌امیه را برای جامعه نا آگاه افشاء کردند و این پازل مهم نهضت حسینی است که با سخنان حضرت امام سجاد علیه السلام و زینب کبری سلام الله علی‌ها تکمیل شد.
وی گفت: هشتم شهریور انفجار دفتر نخست وزیری توسط عوامل گروهک منافقین و شهادت مظلومانه شهیدان رجایی و باهنر است که یاد و خاطره این دو شخصیت مؤمن و مکتبی و کارگزاران طراز انقلاب اسلامی را گرامی می‌داریم، بازخوانی پرونده ترور و مسأله تروریسم برای جامعه امروز ما ضرورت دارد تا جای شهید و جلاد عوض نشود التقاط فکری، فهم نادرست از دین و دنیاطلبی عامل انحراف منافقین بود قرآن جریان نفاق را برای جامعه اسلامی خطر بزرگی می‌داند که در صورت غفلت با تهدید و خسارت مواجه خواهند شد و با جهاد تبیین خطر و خسارت منافقین دفع خواهد شد.
وی گفت: آمریکا و غرب حامی این گروهک تروریستی هستند و باید پاسخگو باشند که چرا از تروریست‌ها حمایت همه جانبه می‌کنند و به افکار عمومی دنیا دروغ می‌گویند.
مصباح گفت: در هفته دولت هم هستیم ضمن خدا قوت به دولت انقلابی آیت الله رئیسی شاخص ارزیابی عملکرد دولت‌ها را مطالبات مقام معظم رهبری می‌دانیم و این مطالبات را به دولت مردان یادآور می‌شویم که موفقیت شما در گرو عمل به بیانات حکیمانه رهبر است.
وی افزود: مطلب دیگر گزارش تحقیق و تفحص مجلس از تخلفات شرکت فولاد مبارکه اصفهان است از نمایندگان انقلابی تشکر می‌کنم که بعد نظارتی مجلس را احیاء کردند و ضروری لازم هست مبنا باید قانون باشد و تخلف از قانون جرم و منکر است مردم حق دارند از مسائل مهم و کلان آگاه شوند و مجرای قانونی آن مجلس محترم است سایر قوا، دولت و قوه قضائیه با سرعت و دقت و عدالت به این تخلف بزرگ رسیدگی کند.
مصباح گفت: فساد و تخلف لکه ننگینی است که علاوه بر بیت المال به‌امید و اعتماد مردم هم ضربه می‌زند و مفسدان خیانت و خطای بزرگی را مرتکب می‌شود که به آسانی جبران نمی‌شود.
وی افزود: مناسبت مهم دیگر مذکرات هسته‌ای است با رویکرد انقلابی و عزتمندانه تیم دیپلماسی جدید از منافع ملی دفاع خواهد شد ما توافق خسارت بار و زیر سایه تهدید و التماس را قبول نداریم و تسلیم زیاده خواهی غرب و آمریکا نمی‌شویم امروز اروپا به ایران نیاز بیشتری دارد چرا که زمستان سرد در انتظار آنان است بنا بر این اصول حکمت و مصلحت و عزت روح اصلی مذاکرات باشد و همه جریان‌های سیاسی به منافع ملی بیاندیشند.
وی گفت: مطلب پایانی ۱۰ شهریور سالروز تصویب قانون بانکداری بدون رباست ربا پدیده شوم و به مثابه جنگ با خداست و باید از آن اجتناب کرد مال حرام آثار تربیتی منفی در جامعه خواهد داشت برکت را از اقتصاد و زندگی مردم می‌برد سیستم بانکداری ما باید اصلاح شود عملیاتی که منجر به ربا می‌شود از جمله جریمه دیرکرد‌ها در قرض الحسنه و قرارداد‌های یک طرفه و مغایر با شرع باید از سیستم بانکداری حذف شوند، رهکار ترویج بانکداری اسلامی توسعه صندوق‌های قرض الحسنه بطور فراگیر در شهر‌ها و محلات است.
نام شما

آدرس ايميل شما

مظلوم
Iran, Islamic Republic of
چرا اجازه می دهند،اختلاسگرمعروف درابفای ///به راحتی اموال نامشروع خودرا بفروشدوزندگی مجللی داشته باشد.
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1