کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

سیل در سیلاب و کلوار؛ توضیحات فرماندار مارگون و یک هشدار ( + فیلم و تصاویر )

16 مرداد 1401 ساعت 12:39

بارش‌های سیل آسیا خسارت زیادی به مناطق عشایری و روستایی زد. در شهرستان مارگون بخش سیلاب و کلوار، روستای شاه غالب و برخی از مناطق دیگر این شهرستان گرفتار سیل شدند. علاوه بر تخریب خانه‌ها، دام و اموال مردم این مناطق نیز تلف و دچار خسارت شدند.


بارش‌های سیل آسیا خسارت زیادی به مناطق عشایری و روستایی زد. در شهرستان مارگون بخش سیلاب و کلوار، روستای شاه غالب و برخی از مناطق دیگر این شهرستان گرفتار سیل شدند. علاوه بر تخریب خانه‌ها، دام و اموال مردم این مناطق نیز تلف و دچار خسارت شدند.
به گزارش میدانی خبرنگار کبنانیوز، بخش سیلاب و کلوار در بارش‌های سیل آسای اخیر خسارت‌های زیادی دیده است. زمین‌های کشاورزی، منازل و اموال و دام مردم در بارش‌های اخیر خسارت دید‌ه‌اند.
مختار اندرخور فرماندار شهرستان مارگون در بازدید از منطقه سیلاب و کلوار، اظهار داشت: خدمات‌رسانی به سیل زدگان شهرستان مارگون با حمایت نهاد‌های امدادی و اجرایی در حال انجام می‌باشد.
اندرخور بیان داشت: با رایزنی‌های که انجام گرفته مشکلات ناشی از سیل این منطقه و شهرستان مارگون در حال برطرف شدن می‌باشد.

وی ادامه داد: با رایزنی که با کارخانه سیمان مارگون انجام گرفت، بیل مکانیکی در منطقه سیلاب کلوار مستقر شده که کانال‌های کشاورزی و جوی آب شالیزار و باغ‌های مردم سیل زده این مناطق برای آبرسانی به مزارع و باغات آماده شوند.
فرماندار شهرستان مارگون در ادامه گفت: با مکاتباتی که با ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) استان انجام گرفته خانه‌های که در سیل وسایل و لوازم خانه آن‌ها آسیب دیده‌اند و همچنین دامدارانی که دام‌های آن‌ها در سیل از بین رفته نگرانی نداشته باشند، دام‌ها و وسایل خانه آن‌ها تأمین می‌شود.
اندرخور در ادامه گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی شهرستان در آماده باش کامل هستند که به مردم عزیز و شریف شهرستان خدمات‌رسانی‌های لازم را داشته باشند.
​​​​​وی در ادامه توضیح داد: بیش از 200 بسته غذایی بین مردم توزیع و «لودر» از روز اول سیل در سیلاب و کلوار برای بازگشایی جاده‌ها مستقر شد و جاده‌های اصلی بازگشایی شدند.
فرماندار مارگون گفت: یک دستگاه بیل مکانیکی در روستای برآفتاب سیلاب مستقر و در حال کار است.
اندرخور همچنین بیان کرد: یک پرواز بالگرد برای خدمت‌رسانی به منطقه فرستاده شد که طبق سازماندهی؛ نیرو‌های خدمت‌رسان از جمله؛ کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، سپاه و بسیج برای خدمت‌رسانی به این مناطق اعزام شدند.

وی تاکید کرد: بخشدار در بخش سیلاب و کلوار مستقر شد. شبکه آبرسانی در چندین نقطه دچار شکستگی شده بود و در واقع سیل لوله‌های آب را با خود برده بود که توسط آب و فاضلاب ترمیم و اکنون آب شرب در منازل وجود دارد.
به گزارش کبنا، سیل بخشی از حاشیه و خانه‌های سیلاب و کلوار را با خود برده و با توجه به بنای ناایمن منازل مسکونی، اگر چاره‌ای اندیشیده نشود و اقدامی برای جابجایی منازل انجام نگیرد در بارش و سیل دیگری احتمال ریزش خانه‌ها و خسارت بیشتر وجود دارد.






 

فیلم) حرف مردم سیلاب و کلوار در خصوص بارش‌های سیل آسا و شرایط زندگی‌شان


کد مطلب: 451165

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/451165/سیل-سیلاب-کلوار-توضیحات-فرماندار-مارگون-یک-هشدار-فیلم-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1