تاریخ انتشار
جمعه ۷ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب : ۴۵۰۸۵۱
کبنا از وضعیت بارش‌های مونسون گزارش می‌دهد

شدت بارش‌ها در راه است / روز شنبه؛ باران شدید در کهگیلویه و بویراحمد / هواشناسی هشدار قرمز صادر کرد / آخرین گزارش از تلفات و خسارات بارندگی‌ / محورهای مسدود کشور کدامند؟

۲
۵
شدت بارش‌ها در راه است / روز شنبه؛ باران شدید در کهگیلویه و بویراحمد / هواشناسی هشدار قرمز صادر کرد / آخرین گزارش از تلفات و خسارات بارندگی‌  / محورهای مسدود کشور کدامند؟
کبنا ؛ کارشناس سازمان هواشناسی کشور از تداوم بارش‌ها هم در نوار شمالی هم در نیمه جنوبی طی سه، چهار روز آینده خبر داد و گفت: در تهران هم امروز در ساعات بعدازظهر احتمال رگبارهای پراکنده و بارش‌های رگباری وجود دارد.
به گزارش کبنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، «کبری رفیعی» با تشریح آخرین وضعیت جوی کشور طی امروز و روزهای آتی اعلام کرد: در سه، چهار روز آینده هم در نوار شمالی کشور با توجه به گذر متناوب امواج بارش داریم و هم در نیمه جنوبی کشور با توجه به فعالیت سامانه موسمی بارش‌های رگباری ادامه خواهد داشت.
وی افزود: امروز در گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و استان‌هایی که در دامنه‌های جنوبی البرز واقع شده‌اند و نیز بخش‌هایی از شمال غرب کشور، رگبار باران رخ می‌دهد که گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید خوهد بود.
رفیعی ادامه داد: در جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس و نیمه غربی کرمان و یزد و همچنین استان بوشهر، نیمه شرقی خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، نیمه غربی استان اصفهان، شرق لرستان، استان مرکزی، همدان و قم نیز، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد و گاهی همراه با خیزش گرد و خاک نیز خواهد بود.
کارشناس سازمان هواشناسی اضافه کرد: در ارتفاعات البرز، در شرق تهران و نیز در جنوب سیستان و بلوچستان، شمال غرب کرمان، غرب استان یزد و نیز استان‌هایی فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب بوشهر، شرق خوزستان و غرب اصفهان، بارش‌ها شدت بیشتری خواهد داشت و روز شنبه هم همین شرایط را در این مناطق خواهیم داشت.
وی ادامه داد: در ارتفاعات البرز واقع در شرق تهران، نیمه جنوبی کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شمالی فارس و جنوب اصفهان نیز، فردا بارش‌ها شدت بیشتری خواهد داشت و این بارش‌ها روز یکشنبه هم در سواحل شمالی از جمله گیلان و مازندران و نیز بخش‌هایی از آذربایجان شرقی، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، زنجان، البرز و تهران هم ادامه پیدا می‌کند.
به گفته رفیعی، در جنوب شرق و جنوب کشور به تدریج از شدت بارش‌ها کاسته می‌شود و در دامنه‌های زاگرس در غرب فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شرق خوزستان، غرب اصفهان و شرق لرستان هم رگبار و رعد و برق پراکنده را خواهیم داشت و روز یکشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات جنوب کرمان هم بارش‌ها شدت بیشتری خواهد داشت.
کارشناس سازمان هواشناسی اضافه کرد: طی ۵ روز آینده برای نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا را پیش‌بینی می‌کنیم.
وی گفت: امروز و فردا آب‌های دریای خزر، دریای عمان، خلیج فارس و تنگه هرمز، مواج و متلاطم خواهند بود و فعالان دریایی به ویژه صیادان در این مناطق باید توجه لازم را داشته باشند.
رفیعی با تاکید بر اینکه هشدارهای قرمز و نارنجی که قبلا از طرف سازمان هواشناسی منتشر شده است، همچنان به قوت خود باقی است و هموطنان باید توجه لازم را نسبت به مخاطراتی از قبیل سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، جاری شدن روان‌آب، آبگرفتگی معابر، برخورد صاعقه و خسارت بر اثر بادهای شدید لحظه‌ای، داشته باشند.
کارشناس سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی پایتخت طی امروز و روزهای آتی نیز عنوان کرد: در تهران هم امروز در ساعات بعد از ظهر احتمال رگبارهای پراکنده و بارش‌های رگباری وجود دارد. ضمن اینکه بیشینه دمای پایتخت امروز ۳۷ و کمینه دما ۲۵ درجه بالای صفر است.
آماده باش گروه‌های عملیاتی برای تامین برق پایدار در شرایط نامساعد جوی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از آمادگی ۲۵ گروه عملیاتی و اتفاقاتی این شرکت برای تامین برق مشترکین در صورت وقوع احتمالی سیلاب و یا طوفان های هشدار داده شده سازمان هواشناسی در روز جاری (جمعه هفتم مردادماه) خبرداد.
جمال معتمدی زاده در حاشیه بازدید از واحدهای عملیاتی و اتفاقاتی اداره برق شهرستان بویراحمد گفت: با اعلان هشدارهای سازمان  هواشناسی و دستورات ویژه استاندار و معاون عمرانی استاندار مبنی بر وقوع سیلاب و و طوفان های سهمگین در روز جاری در مناطق مختلف استان، برنامه ریزی ها و جلسات اضطراری نیز در شرکت توزیع نیروی برق استان برگزار شد.
وی با بیان اینکه هم اکنون ۲۵ اکیپ عملیاتی و اتفاقاتی در ادارات برق شهرستان های ۹ گانه استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور بیش از ۱۰۰ نیروی انسانی در حالت آماده باش کامل هستند، اظهارداشت: از مشترکین برق مصرانه می خواهیم در صورت قطعی برق با شماره تلفن ۱۲۱ تماس گرفته و اطلاعات لازم را به واحدهای اتفاقاتی اعلان کنند.
رئیس شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۱۰ هزار کیلومتر شبکه توزیع برق در این استان وجود دارد که همه این شبکه‌ها هوایی بوده و با وجود اتفاقات غیرمترقبه ای نظیر زلزله و یا وقوع سیلاب ها و طوفان ها دچار نوسانات و ناپایداری و احتمالا قطعی می شوند.
معتمدی زاده با تاکید براینکه تلاش تمام گروه های اتفاقاتی و عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد بر تامین برق پایدار برای مشترکین است، خاطرنشان کرد: از مشترکین برق می خواهیم در شرایط نامساعد جوی و احتمال قطعی برق، با مجموعه این شرکت مانند گذشته همکاری های لازم را داشته باشند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: ۲۸۵ هزار مشترک برق در این استان وجود دارد که بیش از ۲۱۰ هزار اشتراک آن را مشترکین خانگی با بیشترین سهم مصرف برق بخود اختصاص داده اند که باتوجه به شرایط جغرافیایی استان، تامین برق این مشترکین در شرایط نامساعد جوی بسیار سخت و طاقت فرساست.
وی گفت: علاوه بر گروه های در حالت آماده باش، کمیته های اداری ناظر بر عملکرد این گروه ها تشکیل و اکنون در حال نظارت و رصد فعالیت گروه های عملیاتی و اتفاقاتی با هدف ارتقای سطح خدمات رسانی به مشترکین برق در استان هستند.
هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد هشدار قرمز صادر کرد

اداره‌کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد با توجه به ورود سامانه بارش‌های مونسونی به استان هشدار قرمز صادر کرد.
هواشناسی هشدار سطح قرمز مبنی بر تشدید فعالیت سامانه بارشی در کهگیلویه و بویراحمد صادر کرد.
طبق اعلام هواشناسی زمان شروع شب پنجشنبه و  پایان فعالیت سامانه اواخر روز شنبه پیش‌بینی شده است.
نوع مخاطره سامانه بارشی رگبار شدید، وزش تندباد لحظه ای و رخداد تگرگ در مناطق مستعد منطقه یاسوج، باشت، امامزاده جعفر، بویراحمد، چرام، دهدشت کهگیلویه، لنده، بهمئی و ارتفاعات و نوار شمالی و شمال شرق و شمال غرب است.
اثر مخاطره جاری شدن  رواناب و آبگرفتگی گسترده وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌های فصلی و دائمی، آبگرفتگی منازل در مناطق مستعد، اختلال در ناوگان حمل و نقل، احتمال تخریب پل‌ها و مسدود شدن جاده ها خسارت در اثر صاعقه و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی است.
هواشناسی توصیه کرده اده باش کلیه دستگاه‌های امدادی و اجرایی مانند فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، راهداری، وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی و  جهت مقابله با خسارت احتمالی در آماده‌باش کاملا باشند.
پاکسازی کانال‌ها، بازگشایی دهانه پل‌ها، پاکسازی آبراه‌های منازل، عدم توقف، اسکان و پارک خودروها در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها عدم چرای دام ها در مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه‌ها، عدم صعود به ارتفاعات، توقف فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در رانندگی و تنظیم آب ورودی استخر‌های پرورش ماهی توصیه شده است‌.
همچنین استاندار کهگیلویه و بویراحمد از آمادگی همه دستگاه‌ها خبر داد و خواستار همکاری مردم شد و گفت: اوج بارش‌ها برای بعداز ظهر جمعه و بعداز ظهر شنبه پیش‌بینی شده است.
آخرین گزارش از تلفات و خسارات بارندگی‌ در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل بحران استانداری آخرین گزارش از تلفات و خسارات بارندگی‌ در کهگیلویه و بویراحمد را اعلام کرد.
علیرضا نیکروز در خصوص جزئیات بارندگی‌های اخیر در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: شاید یکی از مشکلات عمده در این بارندگی‌ها شایعاتی باشد که خدمات رسانی و امداد رسانی هرچه بهتر و بیشتر را دچار اختلال خواهد کرد.
مدیرکل بحران استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از مردم و رسانه ها انتظار داریم که به شایعات توجهی نکرده و تنها اخبار درست و صحیح را از ستاد بحران استان کهگیلویه و بویراحمد دریافت کنند ما نیز صادقانه همه اخبار را در اختیار مردم قرار خواهیم داد.
این مسئول در ادامه با بیان اینکه بارندگی های اخیر در همه نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد وجود داشته است گفت: خوشبختانه خسارت جانی در بارندگی های اخیر نداشتیم خسارت های مالی هم اندک بوده و تنها چند جاده بین مزارع و جاده های روستایی و عشایری دچار خسارت شدند.
مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شدت بارندگی ها از ظهر امروز بسیار بیشتر از بارندگی‌های اخیر خواهد بود یادآور شد: یک هشدار مهم اینکه مردم برای تهیه فیلم و عکس و کلیپ به حاشیه رودخانه ها و نقاط خطرناک مراجعه نکنند چرا که در گذشته ها چنین اقداماتی موجب بروز حوادث بسیار تلخی شده است.
وی با بیان اینکه خوشبختانه همکاری مردم در بارندگی های اخیر بسیار خوب بوده است یادآور شد: باز هم توصیه ما این است که مردم هشدارها را جدی گرفته از سفرهای غیر ضرور پرهیز کرده و در نقاط خطرساز به هیچ وجه حضور پیدا نکنند.
بارش باران در جاده‌های ۱۲ استان/ محورهای مسدود کشور کدامند؟

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور انتظامی کشور آخرین وضعیت جوی ، ترافیکی و همچنین محورهای مسدود کشور را اعلام کرد.
 سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور انتظامی کشور در خصوص آخرین وضعیت جوی و ترافیکی محورهای مواصلاتی کشور اظهار داشت: در حال حاضر در برخی از محورهای استان‌های‌ گیلان، مازندران، گلستان، تهران، قم، اصفهان، یزد، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، فارس، کرمان و بوشهر بارش پراکنده باران جریان دارد.
 وی گفت:جاده چالوس و آزادراه تهران - شمال (مسیر رفت و برگشت) از ساعت ۲۳:۳۰ شب گذشته به علت بارندگی شدید و احتمال نشست آسفالت تا اطلاع بعدی مسدود شده؛ همچنین محور هراز با توجه به ادامه عملیات پاکسازی گل و لای تا اطلاع بعدی مسدود شده و جاده سولقان به امامزاده داود نیز به علت ادامه پاکسازی سطح جاده مسدود است.
سرهنگ شیرانی تصریح کرد: در حال حاضر مسیرهای جایگزین جاده فیروزکوه و آزادراه قزوین_ رشت برای تردد به استان‌های شمالی و بالعکس باز بوده و وضعیت ترافیک روان دارد.
وی با بیان اینکه بیشتر مسیرهای مسدود در روز گذشته بازگشایی شده است اعلام کرد: تعدادی از جاده‌های اصلی شامل شهداد_ نهبندان و ریگان - ایرانشهر و زاهدان - میرجاوه کماکان مسدود است؛ همچنین جاده بندر خمیر - بندرلنگه محدوده روستای کنخ تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از مسیر جایگزین بندرخمیر - دژگان - بندرلنگه انجام می‌گردد.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور انتظامی با اشاره به اینکه وزش باد شدید باعث بروز پدیده گرد و غبار و کاهش میدان دید رانندگان شده و احتمال وقوع تصادفات زنجیره‌ای را افزایش می‌دهد، خاطرنشان کرد: بارندگی ها باعث افزایش لغزندگی سطح جاده ها شده و رعایت سرعت مطمئنه و افزایش فاصله طولی با خودرو جلویی در این شرایط ضروری است.
وی افزود: رانندگی در این شرایط نیازمند رعایت احتیاط بیشتر و آمادگی کامل در مواجه با این شرایط می باشد؛ بنابراین به رانندگان عزیز خصوصا در بخش حمل کالا و مسافر توصیه می کنیم در این ایام زمان بیشتری برای رسیدن به مقصد در نظر بگیرند و با احتیاط بیشتر و کاهش سرعت رانندگی نسبت به شرایط عادی مسافرت نمایند و از قبل سفر ، شرایط جوی طول مسیر را مطلع شوند.
عاقبت مرد عشایری در سیل چه شد؟

شب گذشته شایعه شده بود که سیل موجب شد تا دامدار دیلگونی و گوسفندانش طعمه سیل شوند که فرماندار بویراحمد این شایعه را تکذیب کرد.
بنا بر این گزارش، همزمان با بارش‌‌های مردادماه در استان کهگیلویه و بویراحمد شاهد سیل شایعات نیز بوده‌ایم.
با این که هنوز شاهد سیل آنچنانی در روز اول بارندگی در استان نبوده ایم اما سیل شایعات بسیار زودتر از سیل بارندگی در استان جاری شد.
شب گذشته شایعه شده بود که سیل موجب شد تا دامدار دیلگونی و گوسفندانش گرفتار شوند که فرماندار بویراحمد این شایعه را تکذیب کرد.
شهرام مهدوی مطلق گفت: بلافاصله جهت رفع نگرانی مردم همراه با معاون عمرانی استاندار به منطقه عزیمت کردیم از منزل مرد عشایری بازید شد هر چند چادر دچار آبگرفتگی شده بود اما اتفاق دیگری برای او و خانواده و گوسفندانش نیفتاده بود.
مهدوی‌مطلق از مردم خواست که در این وضعیت به شایعات توجهی نکرده و تنها نکات ایمنی را رعایت کنند.
برچسب ها :
هواشناسی ایران سامانه بارشی ورود سامانه بارشی بارش باران بارش برف و باران بارندگی پیش بینی وضع هوا هواشناسی راه های ارتباطی دیشموک راه های ارتباطی پیش‌بینی بارش برف و باران سازمان هواشناسی کشور آذربایجان غربی آذربایجان شرقی کردستان کرمانشاه زنجان قزوین استان گیلان مازندران گلستان استان البرز تهران اردبیل بوشهر فارس هرمزگان استان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج شمال شهرستان بویراحمد میزان بارش هشدار هواشناسی شهرستان گچساران شهرستان باشت شهرستان دنا سی سخت دهدشت قلعه رئیسی دیشموک شهرستان لنده ارتفاعات دنا باشت شهرستان بهمئی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی شمال خراسان رضوی خراسان رضوی کاهش دما چهارمحال و بختیاری نقشه‌ های هواشناسی پیش بینی هوا پیش بینی وضعیت جوی چاروسا سیل آب گرفتگی یخ زدگی زنجیر چرخ بخش بوستان لیکک دشتروم سد تنگ سرخ بخش چیتاب چیتاب مه گرفتگی کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد کبنانیوز خلیج فارس دریای خزر بندرعباس هواشناسی بندر عباس زاگرس کوه های زاگرس خوزستان هواشناسی استان خورستان گرد و خاک اهواز گرد و خاک ریزگردها کاکان پیست اسکی کاکان منطقه کاکان کشاورزان کشاورزان و دامداران روستای منصورخانی کاکان حمزه خانی شهر سی سخت دمای هوا ایلام لرستان سامانه مونسونی محورهای مسدود
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
کدوم شایعه برادر الان بیا در چرام منطقه ساورز بین زنبورداران چه وضعی دارند یا طرح ماهی در منطقه سرکرته طسوج و جاهای دیگه شهرستان
Romania
با سلام باور کن هیچ کس اعتمادی به هواشناسی استان نداره خ‌اهشا خودشون را خسته نکنند و اطف کنن نیرو هم استخدام نکنن خودشون هم زیادن
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1