تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۶ تير ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۳۴
کد مطلب : ۴۵۰۴۵۰
در شورای سلامت شهرستان کهگیلویه اتفاق افتاد

علت اخراج خبرنگاران از شورای سلامت کهگیلویه چه بود؟ / آیا فرماندار کهگیلویه عصبانی بود؟ / کاظمی‌جو: در شورای سلامت کچ سلیقگی وجود دارد؟ / وقتی نتوانیم آداب گفت‌وگو را رعایت کنیم، سنگ روی سنگ بند نمی‌آید

۱
۱
علت اخراج خبرنگاران از شورای سلامت کهگیلویه چه بود؟ / آیا فرماندار کهگیلویه عصبانی بود؟ / کاظمی‌جو: در شورای سلامت کچ سلیقگی وجود دارد؟ / وقتی نتوانیم آداب گفت‌وگو را رعایت کنیم، سنگ روی سنگ بند نمی‌آید
کبنا ؛چرا خبرنگاران را از شورای سلامت شهرستان کهگیلویه بیرون کردند.
به گزارش کبنا از دهدشت، صبح امروز (26 تیرماه 1401) با اطلاع قبلی از سوی روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی این شهرستان با محوریت موضوعات بهداشتی به ویژه بحث کشتارگاه دهدشت و بیماری کرونا برگزار شد. در ابتدای این جلسه اینگونه به خبرنگاران گفته شد؛ لازم نیست که خبرنگاران در جلسه باشند، اما حالا که آمده اید؛ بنشیند و فقط هنگام بحث در مورد کشتارگاه دهدشت در جلسه نباشد این در حالی است که خبرنگاران زحمتکش شهرستان کهگیلویه که بدون هیچ گونه چشم داشتی در گرما و سرما کنار این مدیران هستند و و رسالت خود را به جا می آورند به دعوت رسمی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه در جلسه حاضر شدند.
در ادامه جلسه سید عبدالعزیز موسوی سرپرست فرمانداری شهرستان کهگیلویه که مدت سرپرستی او به اتمام رسیده و بر اساس قوانین و آئین نامه ها ادامه سرپرستی او خلاف قانون است، گفت: خبرنگار پایگاه خبری کبنا نیوز کیست؟
خبرنگار جوان پایگاه خبری کبنا نیوز اعلام حضور می کند و فرماندار کهگیلویه خطاب به او می گوید: از جلسه «برو» بیرون؟!
کبنا نیوز روز گذشته خبری را با عنوان «کهگیلویه و چرام؛ سرپرستی علیه فرمانداری / پاسخ معاون سیاسی استاندار به سؤالات کبنا» منتشر کرد و این احتمال وجود دارد که سید عبدالعزیز موسوی از انتشار این خبر عصبانی بوده و اینگونه خبرنگار را در آستانه عید غدیر از جلسه بیرون کرد.
 این در حالی است که همواره مقام معظم رهبری و سایر بزرگان دین مسئولان را به پاسخگویی توصیه می کنند و از جوانان هم می خواهند که از مسئولان به جد مطالبه گری کنند.
ایرج کاظمی جو رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه در گفت و گو با خبرنگار کبنا نیوز در این باره توضیح می‌دهد و می‌گوید: بعد از مدت‌ها امروز برای دیدن فردی به فرمانداری کهگیلویه رفتم، جلسه شورای سلامت در حال برگزاری بود که بنده به دلیل کج سلیقگی‌ها در اداره این جلسه در جلسات شورای سلامت حاضر نمی‌شوم. در همین حین دیدم خبرنگار پایگاه خبری کبنا نیوز، صبح زاگرس، صبح خرد و صدا و سیما از جلسه بیرون آمدند و خبرنگار «کبنا نیوز» به سمت من آمد و گفت که مرا از جلسه بیرون کرده‌اند و احتمالاً آنهم به دلیل خبری که روی خروجی پایگاه خبری کبنا نیوز قرار گرفت. [کلیک کنید]
وی در ادامه افزود: خبر «کبنا نیوز» خبر بدی نبود و این رسانه بر اساس رسالت خویش با مقام بالاتر استان کهگیلویه و بویراحمد، معاون سیاسی و امنیتی استانداری هم مصاحبه کرده بود.
کاظمی در ادامه گفت: خبرنگاران و رسانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد دل در گرو توسعه و آبادانی شهرستان و استان خود دارند و علاوه بر تهیه خبر، کارشان یک کار چالش برانگیز است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه در ادامه با بیان اینکه از رئیس انجمن خبرنگاران شهرستان خواستم که این موضوع را پیگیری کند، اظهار داشت: آقای تقوی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه نمی‌تواند برای خبرنگاران چارچوب مشخص کند. خبرنگار آنچه در جلسات و جامعه می‌شنود و می‌بیند، به منظور اصلاح امور، مشکلات و اظهارات مسئولان را انعکاس می‌دهد.
کاظمی جو با بیان اینکه  مدیران باید نقدپذیر باشند، گفت: اگر خبرنگاری؛ علمی، منصفانه، عینی و بی طرفانه موضوعاتی را نقد می‌کنند، مدیران باید از آن نقدها استقبال کنند، چرا که نقد به اصلاح امور کمک خواهد کرد.
وی با اشاره به مسئله کشتارگاه شهر دهدشت، گفت: به طور مثال؛ اگر در جلسه شورای سلامت معضل و مشکلی مطرح شود و آن معضل برطرف شود در جلسات بعدی به موضوعات دیگری پرداخته خواهد شد. تا آن جایی که من یادم می آید، 11 جلسه شورای سلامت کهگیلویه به موضوع کشتارگاه دهدشت پرداخته شد و هنوز این مشکل برطرف نشده است. در جلسه شورای سلامت شهرستان که اکثر نهادها و ادارات تاثیرگذار یک شهرستان حضور دارند، نتوانیم آداب ابتدایی گفت و گو را رعایت و با هم گفت و گو کنیم و خبرنگار هم حضور داشته باشد. سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه گفت: من حرف طرف‌های مقابل را نشنیده‌ام و نمی‌توان به صراحت قضاوت کرد. اما اینکه دیدم خبرنگاران سایر رسانه‌ها را هم از جلسه بیرون کردند، مگر قرار است چه حرف های در شورای سلامت زده شود، پیرامون کشتارگاه و... که نباید خبرنگار بشنود. قرار نبود که در این جلسه پیرامون «سانتریفیوژ» صحبت کند! آیا اگر معضلی در کشتارگاه دهدشت وجود دارد، با سلامت مردم ارتباط مستقیم دارد؟ آیا در کشتارگاه اتفاقی افتاده که نمی خواهند کسی متوجه شود؟
کاظمی جو در پایان تاکید کرد: باید جزئیات کاملتری را در این خصوص (بیرون کردن خبرنگاران) به دست بیاورم و بعداً توضیحات تکمیل‌تر را مطرح کنم.
به گزارش کبنا، رسانه‌ها و خبرنگاران به عنوان صدای جامعه، همواره باید در انتشار اخبار امانت دار و صادق باشند. همچنین این قشر وظیفه دارند که در راستای اصلاح امور جامعه اسلامی در چارچوب قانون اساسی اقدام به اطلاع رسانی و نقد عملکرد مسئولان کنند. اما گویا برخی از مسئولان توان پذیریش نقد را ندارند و جایگاهی که نظام اسلامی به امانت در اختیار آنها داده را ملک پدری می‌دانند و اینگونه با خبرنگاران برخورد می‌کنند.
به گزارش کبنا، خبرگزاری فارس محتویات این جلسه را به شرح زیر گزارش داده است.
فرماندار شهرستان کهگیلویه در این جلسه با توجه با دستورالعمل‌های ستاد کرونا برای زائرین اربعین گفت: همه محدودیت‌های ایجاد شده در این ستاد، باید برای زائران لحاظ شود.
سید عبدالعزیز موسوی در نشست ستاد اربعین این شهرستان با توجه با سویه جدید کرونا اظهار کرد: باید همه نهادها حساست ویژه برای زوار اربعین به خرج دهند.
فرماندار شهرستان کهگیلویه افزود: باید کاری کنیم کمترین آسیب در سفر اربعین متوجه زائرین شود.
وی از تشکیل کمیته بهداشت ذیل ستاد کرونا خبر داد و تصریح کرد: همه تدابیر لازم در این ستاد اندیشیده و صورت اجرایی پیدا خواهند کرد.
موسوی با توجه با دستورالعمل‌های ستاد کرونا گفت: همه محدودیت‌های ایجاد شده در این ستاد را باید برای زائران لحاظ شود که خدای نکرده مشکلی برای افراد پیش نیاید.
فرماندار شهرستان کهگیلویه بر ضرورت همکاری همه دستگاه‌ها تاکید کرد.
نگذارید در پیک جدید کرونا همانند خائیز وارد بحران شویم
امام جمعه دهدشت با توجه به پیک جدید کرونایی، خواستار تدابیر قبل از وقوع بحران شد و گفت: متاسفانه ما در بحران‌ها قرار می‌گیریم و بعد تازه می‌گوییم چه کار باید انجام بدهیم.
حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در جلسه ستاد کرونای این شهرستان، فرهنگ‌سازی را یک مسئله مهم عنوان و اظهار کرد: متاسفانه برخی مردم به این باور رسیدند که بعد از تزریق واکسن درگیر کرونا نمی‌شوند، لذا شبکه بهداشت باید با فرهنگ سازی، این باور اشتباه را از مردم بگیرد.
امام جمعه دهدشت خواستار تدبیر قبل از وقوع بحران شد و گفت: متاسفانه ما در بحران‌ها قرار می‌گیریم و بعد تازه می‌گوییم چه کار باید انجام بدهیم.
وی افزود: شبکه‌ بهداشت باید همه اقدامات لازم را قبل از پیک جدید انجام دهد که مانند آتش‌سوزی خائیز نشویم.
حجت‌الاسلام وحدانی‌فر خاطرنشان کرد: کرونا تنها متعلق به کادر درمان نیست و همه نهادها باید کمک کنند.
امام جمعه دهدشت خواستار تدابیر لازم از متولیان امر در این راستا شد و گفت: نگذارید در پیک جدید کرونا به بحران برسیم.
کهگیلویه در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفت
رییس شبکه بهداشت و درمان و شهرستان کهگیلویه گفت: این شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفت.
رییس شبکه بهداشت و درمان و شهرستان کهگیلویه بیان کرد: از ۱۵ مورد نمونه دیروز، ۱۰ مورد مثبت شدند.
وی از آماده باش بیمارستان امام خمینی(ره) در پیک جدید کرونا خبر داد و گفت: واکسن به اندازه کافی در شهرستان وجود دارد و تمام مراکز درمانی را احیا کردیم.
تقوی افزود: انتظار داریم فرمانداری همه کارکنان را موظف به تزریق واکسن و الزام ماسک در ادارات را در دستور کار قرار دهد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

راک
Iran, Islamic Republic of
جلسه فرمونداری نیست که ، . به قول شاعر لز ماست که بر ماست
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
1