تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۶ تير ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۵۵
کد مطلب : ۴۵۰۰۳۶
حسن عباسی دوباره جنجال آفرید

خشم عمومی از اظهارات یک آتش بیار

۵
۰
خشم عمومی از اظهارات یک آتش بیار
کبنا ؛صحبت‌های نسجیده، افترا آمیز و مجرمانه حسن عباسی در رابطه با فوتبالیست‌ها، موجی از واکنش‌ها را در بین جامعه فوتبال و ورزش دامن زده است.
به گزارش کبنا، اظهاراتی بی مسئولانه و تفرقه آمیز که هیچ مسلمانی اجازه نمی‌دهد بی پرده آن را در رابطه با برادر مسلمانش بر زبان بیاورد. حسن عباسی از نظریه پردازان و سخنرانان اصولگرا که همیشه ویدئوهای پر حاشیه و سخنرانی‌های جنجالی را خطاب به چهره‌ها در دانشگاه‌ها ایراد می‌کند، حالا در جدیدترین سخنرانی‌اش در دانشگاه علامه طباطبایی دوباره علیه فوتبالیست‌ها موضع گرفته است.
او درباره فوتبالیست‌ها می‌گوید که آن‌ها بالاترین درآمد را داشته و همیشه هم ناراضی هستند، اما هیچ کدامشان لیاقت ندارند که شهید شوند. او می‌گوید: «فوتبالیست مصلح اجتماعی نداریم.» او درادامه نیز با اشاره به فوتبالیست‌هایی که زنانشان محجبه هستند با تمسخر گفت کسی که دیندار باشد سراغ فوتبال نمی‌رود. حسن عباسی در حالی فوتبالیست‌ها را به بی دینی متهم می‌کند که شهید مهدی رضایی مجد کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال جوانان ایران در زمره شهدای والا مقام دوران دفاع مقدس به حساب می‌آید.
به هر روی، سخنان بی اساس عباسی باعث حواشی زیادی در فضای مجازی شده و واکنش‌های تند اهالی فوتبال و بازیکنان فوتبال را به همراه داشته است، ضمن آنکه فعالان عرصه ورزش نیز این ادبیات را سخیف و قابل پیگرد حقوقی دانسته‌اند.
مهندس سعید فائقی که از جمله مدیران شناخته شده ورزش ایران است، در گفت‌وگو با «آرمان امروز»، این نوع ادبیات و موضع گیری علیه جامعه فوتبال را سئوال برانگیز و تفرقه آمیز خواند و گفت: از سوی پیامبر گرامی اسلام به جد توصیه شده که یک مسلمان نباید به سادگی با آبروی برادر دینی خود بازی کرده و به آن خدشه وارد کند و برای من سؤال برانگیزاست که آقای عباسی چگونه به خود اجازه می‌دهد به سادگی به فوتبالیست‌ها تهمت و افترا وارد کرده و با آبروی آنان بازی کند.
معاون اسبق سازمان تربیت بدنی افزود: بی شک جامعه فوتبال ایران قابل احترام بوده و نمی‌توان نقش این عزیزان را در موفقیت‌های ملی و میادین ورزشی دنیا نادیده گرفت و به آنان بدون سند و مدرک تهمت و اتهام زد.



وی در عین حال گفت: آیا پیروزی بزرگ تیم ملی فوتبال ایران بر امریکا در جام جهانی 98 فرانسه توسط آقایان به فراموشی سپرده شده است؟ پیروزی ارزشمندی که دربازگشت تیم از مسابقات با تقدیر رهبرمعطم انقلاب مواجه شد و حضرت آقا اعضای تیم ملی را مورد تفقد قرار دادند. حال سؤال این است کدام رشته‌ای تا این حد می‌تواند مردم را به وجد آورده و به همدلی و وفاق ملی دامن بزند؟ حضور متوالی در چند دوره جام جهانی فوتبال همه نشان از عزم بالای فوتبالیست‌ها درخوشحال کردن دل مردم دارد و اصلاً منطقی نیست در فاصله چند ماه به رقابت‌های جام جهانی قطر، ناعادلانه این هجمه به جامعه فوتبال صورت گیرد.
مهندس فائقی همچنین با اشاره به اینکه اگرخلافی صورت گیرد، مرجع رسیدگی به آن قوه قضائیه است، افزود: وقتی شاهد پرونده‌ای از فساد و خلافی از سوی فوتبالیست‌ها نیستیم، چرا یک نفر باید به خود اجازه دهد به جامعه شریف فوتبال اتهام وارد کند. بی شک این کار به لحاظ شرعی و قانونی قابل پیگیری است و قوه قضائیه باید جلوی این مساله بایستد و اجازه ندهد عده‌ای بدون داشتن مدرک و سندی به جامعه فوتبال تهمت بزنند.
وی اضافه کرد: انصاف نیست وقتی از موضوعی خبر نداریم با آبروی جامعه فوتبال بازی کنیم. خود من در سال 56 که چند روزی در اوین زندانی بودم، شاهد حضور 30، 40 ورزشکار و فوتبالیست زندانی بودم که جرمشان این بود اعلامیه‌های حضرت امام (ره) را به هنگامه بازگشت از رقابت‌های جهانی به ایران آورده‌اند. از سوی دیگر اینکه گفته شود فوتبالیست‌ها لیاقت شهیدشدن ندارند نیز از آن حرف‌های سؤال برانگیز وغیرمنطقی است که باید گفت گوینده آن درک و اطلاع درستی از حقایق فوتبال و جامعه ورزش ندارد. آیا ایشان اسم شهید مهدی رضایی مجد کاپیتان اسبق تیم ملی جوانان را شنیده است که در دهه 60 عازم جبهه شد تا از کیان ایران اسلامی دفاع کند؟ آیا شهدای فوتبالیست در روستای چوار ایلام نیز باید نادیده گرفته شوند. فکر می‌کنم در اظهار نظرها باید حرمت کلام را نگه داشت و بعنوان یک مسلمان عدل و انصاف را محفوظ داریم تا حرمت آزادی بیان پاس داشته شود.
فائقی در پایان گفت: بعنوان کسی که سالها با جامعه ورزش و فوتبال دمخور بوده‌ام شهادت می‌دهم که جامعه فوتبال، جامعه دیندار و معتقد به ارزشهای عرفی و دینی کشور است. برای نمونه هم باید به محمد مایلی کهن کاپیتان و سرمربی سابق تیم ملی اشاره کنم که دینداری و مقید بودنش به ارزش‌ها نیز به قبل از انقلاب بر می‌گردد. در یک کلام باید بگویم جامعه فوتبال ایران عضوی از جامعه ایران هستند و نباید با فاصله گذاری آنان را از مردم جدا کرد.    
اما صحبت‌های عباسی، موجی از واکنش‌ها را در بین فوتبالیست‌ها دامن زده است. جدا از علی کریمی، جواد کاظمیان و امید عالیشاه و ... که به سختی علیه اظهارات حسن عباسی موضع گرفته‌اند، شاید در اینجا باید به بیانیه محمد انصاری بازیکن سابق پرسپولیس و تیم ملی اشاره کنیم که مستدل و منطقی به عباسی پاسخ داده است. متن بیانیه انصاری به قرار ذیل است:   
به‌نام خدای مهربانی‌ها
برادر گرامی
جناب آقای دکتر عباسی
سلام و درود بر شما
اظهار نظر شتابزده شما در مورد فرزندان فدائی این ملت عزیز، فوتبالیست‌ها، خیلی تعجب برانگیزبود!
برادرعزیز!
تصور ما از شخصیت شما، یک انقلابی دلسوز، استاد دانشگاه، تحلیلگر آگاه و ولایتمداری متدین است،... این باور را ویران نکنید!
به موجب اصول و موازین شرعی و همچنین قوانین و مقررات کشور، نه شما و نه هیچکس دیگری حق ندارد در مورد قشر خاصی از مردم، بصورت کلی و عمومی، بدون در دست داشتن ادلّه محکمه پسند و منطقی، حکم کلی صادر کرده، دیگران را پرخور معرفی کند! آنان را غرغرو و ثروت اندوز بنامد! آنانرا فاقد لیاقت و در جبهه غیر مصلحین اجتماعی بپندارد! و حتی به خود اجازه دهد که در مورد حریم خصوصی و خانوادگی افراد نیز نظریه پردازی کند!
ما لکم! کیف تحکمون؟!
اگر چه ماهیت بسیاری از ادعاهای غیر منصفانه جنابعالی، مجرمانه و قابل پیگیری است، اما برای اینکه بیش از پیش برای شما ثابت شود که در قضاوت خویش در مورد فوتبالیست‌ها، سخت در اشتباه بوده‌اید، بعنوان یکی از جوانان کشور، یکی از فدائیان این ملت بزرگ، یکی از دوستداران شهیدان پر افتخار و یکی از همان فوتبالیست‌هایی که به انقلاب و سرزمین خود عشق می‌ورزد، به نصیحت و تذکر به شما بسنده می‌کنم تا به اندرز و رهنمود حکیمانه قرآن عمل کرده باشم که می‌فرماید:
(فذکّر، ان نفعت الذکری)
آقای دکتر
در افکار و الفاظ خود تجدید نظر کنید، .....
صادقانه عرض می‌کنم که ما خیر شما و عاقبت به خیری شما را می‌خواهیم،.....
ما تمایل داریم بیشتر شاهد غریو کوبنده و تحلیل‌های مستدل شما در راستای رسوا کردن دشمنان انقلاب اسلامی و دسیسه‌ها و توطئه‌های بدخواهان باشیم، نه در جهت کوبیدن فرزندان و ورزشکار این کشور!
از این رو امیدوارم لااقل دقایقی از وقت خود را به بازخوانی دیدگاه رهبر انقلاب در تاریخ 24 تیرماه سال 1397 که تیم ملی فوتبال کشورمان را قابل الگو برداری توسط دیگران معرفی کردند، اختصاص دهید.
با آرزوی عاقبت بخیری
محمد انصاری
بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران
15 تیرماه سال 1401
 
نام شما

آدرس ايميل شما

United Kingdom
انتقاد کردن از این بشر اشتباه بزرگی است،
یاد این جمله از جناب سعدی افتادم که فرمود: آدمی را زبان فضیح کند جوز بی مغز را سبکساری!
بگذارید آتش به اختیار سخن بی اعتبار بپراکند.
هم خود اوست که با این سخنان بیهوده و سخیف خودش را رسوا می کند.
نه هیچ دینی و نه هیچ عاقلی تا حال نگفته ورزش کردن یا فوتبال بد است بلکه فوتبال در بین تمام ملل دنیا ارج و ارزش و محبوبیت بالا و والا دارد.
محمود
Iran, Islamic Republic of
واقعیت راگفته
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای عباسی شما بارها در صحبت هایتان به مسئولین توهین کردید خیلی تند و خشونت آمیز صحبت می کنید حرف های شما خیلی دافعه دارد در صورتی که شما می توانید حرف های خودتان را بدون توهین به دیگران و خیلی آرام و جذاب بیان کنید
Iran, Islamic Republic of
ایشان با فحاشی و ابروی مسلمان ارتزاق می کند و صد درصد نفوذی نفاق است باید حامی پشت پرده ایشان اول شناسایی شود و ریشه نفاق از بن و بیخ کنده شپد/ ای مسولین چرا خواب تشریف دارید باید در مسلمانی کسانی که تخو نفاق می پاشانند و کسانی که میبینند و بی تفاوتند شک کرد
بی نشان
Iran, Islamic Republic of
حسن عباسی به دلیل تهمت وافترابه نوامیس فوتبالیستها بایدازسوی قوه قضاییه محاکمه شود
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1