تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۵۵
کد مطلب : ۴۴۹۳۰۳
اسکوچیچ و مهدوی کیا ابقا می‌شوند

همه شیطنت‌ها و ثبات‌ها در کادر فنی تیم ملی

۰
همه شیطنت‌ها و ثبات‌ها در کادر فنی تیم ملی
کبنا ؛فدراسیون فوتبال معتقد است که عده‌ای با عنوان کردن بازگشت کارلوس کی روش به نیمکت تیم ملی شیطنت می‌کنند.
به گزارش کبنا، محمد جواد پاینده، مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال معتقد است که اسکوچیچ تا سال ۲۰‌۲۳ با تیم ملی فوتبال قرارداد. ولی بعضی از افراد با خبرهای حاشیه‌ای قصد دارند تا با گمانه زنی در مورد نام مربی تیم ملی و توصیه به کادرفنی حاشیه سازی کنند.
 او ادامه داد: تا به حال چندین مصاحبه آقایان ماجدی و بهرام رضائیان در این مورد صحبت کردن، ولی بعضی از دوستان نمی‌خواهند بفهمند که آقای اسکوچیچ تا بازی‌های جام ملت‌های آسیایی در سال ۲۰۲۳ با تیم ملی ایران قرارداد دارد و قرار نیست تعویض شود.
 او درباره اینکه تیم ملی کانادا دیدار دوستانه با ایران را کنسل کرد، ایرانی‌ها در قطر اردو زدند و یک دیدار دوستانه با الجزایر هم برگزار کردند. ولی این اردو در گرمای قطر و باخت تیم ملی در دیدار دوستانه با انتقادهای زیادی همراه بود، می‌گوید: اگر ما می‌توانستیم در فیفا دی اردوی کانادا برویم و دیدارهای دوستانه را که تعیین کرده بودیم، برگزار کنیم همه چیز به خوبی پیش می‌رفت، ولی این اردو به دلایل کاملاً سیاسی لغو شد تا در زمان کم باقی مانده تنها گزینه پیش روی اسکوچیچ اردوی در قطر باشد که شاید بهترین انتخاب نبود، ولی بخاطر امکانات موجود و حضور تیم‌های ملی در قطر می‌توانستیم امیدوار باشیم که بازی دوستانه‌ای را هماهنگ کنیم که همین اتقاق هم افتاد. در آن زمان کم ما نمی‌توانستیم برای اردوی اروپایی شرایط را مهیا کنیم و حتی اگر هم این اتفاق می‌افتاد به دلیل حضور تیم‌های معتبر در جام ملتهای اروپا نمی‌توانستیم بازی دوستانه‌ای را هماهنگ کنیم.
 مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال با اشاره به دو  فیفا دی پیش رو در شهریور و آبان در زمانی پیش از اعزام تیم ملی به جام جهانی گفت: ما در تدارک هستیم تا در در این مدت دو دیدار دوستانه در ۲۸ شهریور و یک دیدار دوستانه در آبان ترجیحاً با تیمهای حاضر در قاره آمریکایی و  اروپایی هماهنگ کنیم که شباهت بیشتری با هم گروهی‌های ایران در رقابت‌های d جام جهانی  یعنی انگلیس، آمریکا و ولز  داشته باشد.
 او ادامه داد: بعضی‌ها از اردوهای داخلی صحبت می‌کنند. اما از آنجایی که بیشتر بازیکنان اصلی تیم ملی ما را لژیونرها تشکیل می‌دهند پس برقراری اردو در زمانی به غیر از فیفا دی باعث می‌شود تا لژیونرها نتواند همراه تیم باشند و عملاً برگزاری اردو با این شرایط بی معنی می‌شود.
 پاینده با اشاره به اردوی قطر گفت: در آخرین اردوی تیم ملی ۳۰ نفرحضور داشتند. این نفرات طبق نظر کادر فنی انتخاب شدند و در صورت صلاحدید ممکن است در اردوهای بعدی این نفرات تغییر کنند تا در نهایت سرمربی تیم ملی به آرنج اصلی خودش دست پیدا کند
 تیم ملی امید در ترکیه اردو می زند

 تیم امید ایران پس از پایان دیدارهای قهرمانی آسیا در ازبکستان، حالا باید خودش را برای حضور در بازیهای کشورهای اسلامی در قونیه ترکیه آماده کند. این رقابت که در کشور ترکیه و بین کشورهای اسلامی برگزار می‌شود از ۱۱ مردادماه ۱۴۰۱ آغاز می‌شود.
 در حال حاضر مهدی مهدوی کیا در آلمان حضور دارد و او برای اردوی بعدی تیم ملی در تیرماه به ایران باز می‌گردد. ایده مهدوی کیا درست کردن تیمی با نفرات زیر ۲۱ سال است و به همین دلیل هم  محمد خدا بنده لو، پارسا جعفری و رضا کاخ ساز در بازگشت در اردوهای بعدی امید حضور ندارند و نفرات جدید با میانگین سنی مورد نظر به اردو اضافه می‌شوند
 چیا فوادی مدیر رسانه‌ای تیم ملی امید در این زمینه گفت: آقای مهدوی کیا طی جلساتی که با مسوولیت فدراسیون داشت از برنامه بازیکن سازی با آنها گفتگو کرد و هدف ما آقای مهدوی کیا همانطور که بارها عنوان کرده هدفش ساختن تیم ملی امید است  ۲۱ ساله باشند  که چند سال  بتوانند در رده امید حاضر شود. نه اینکه تیم زیر ۲۳ سال لیگ که فقط به صورت مقطعی نتیجه بگیرد.
 او با اشاره به اتمام قرارداد مهدوی کیا در شهریور عنوان کرد: من فکر نمی‌کنم که مشکلی برای تمدید قرار داد با آقای مهدوی کیا باشد. دور قبل هم ما کارمان را در فروردین شروع کردیم ولی امضای قرارداد با ما در شهریور صورت گرفت. با توجه به همسویی نظرات فدراسیون با آقای مهدوی کیا فکر نمی‌کنم مشکلی برای تمدید قرارداد با او باشد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1