تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۱۲
کد مطلب : ۴۴۹۰۱۴
نقدی بر عملکرد شهرداری یاسوج؛

مردم ناراضی؛ مقدم راضی

۱۳
۲
مردم ناراضی؛ مقدم راضی
کبنا ؛
جابجا کردن نخاله‌ها و زباله‌ها و پلشتی‌ها و وادار کردن متخلفان به رعایت مسائل شهری، هرس کردن چمن‌ها و درختان، برای عبور از این وضعیت نابسامان شهری، نیاز به اعتبار زیادی ندارد و تنها نیازمند عزم و اراده و مدیریت کارآمد است که در شهرداری یاسوج دیده نمی‌شود.
به گزارش کبنا، هر چند اغلب شهرداری‌ها در کهگیلویه و بویراحمد، دچار میزانی از سوءمدیریت هستند، اما شهرداری یاسوج از این حیث بسیار خاص است؛ چرا که هم یاسوج مرکز استان است و هم این شهرداری از حجم نیروی بیشتر و بودجه بیشتری برخوردار است. از سوی دیگر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از چند جهت، دارای اهمیت بیشتری نسبت به سایر شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد است. اول اینکه اینجا مرکز استان بوده و باید به مردم هشت شهرستان دیگر، خدمات ارائه کند. یاسوج شهری است که دروازه‌های آن روزانه روی هزاران نفر از مردم استان از سایر نقاط باز است. علاوه بر این شهر یاسوج شهری گردشگرپذیر بوده که سالانه هزاران مسافر و گردشگر در آن تردد کرده و آن را مقصد خود قرار می‌دهند و به نوعی این شهر در معرض دید عموم مردم ایران قرار دارد.
از سوی دیگر چند سالی هست که نام پایتخت طبیعت ایران را روی یاسوج گذاشته‌اند، تعداد زیادی گردشگر و مسافر هم به هوای این نام، شهر یاسوج را مقصد گردشگری و تفریح خود قرار داده و البته مهمتر اینکه جمعیت ۲۰۰ هزار نفری در این شهر زندگی می‌کنند که نیازمند خدمات هر چه بهتر و با کیفیت‌تر هستند. اما متاسفانه این شهر حال و روز و رنگ و بوی خوبی نداشته و در حد نام یک مرکز استان و یک شهر گردشگرپذیر نیست.
بخشی از مسائل و مشکلات شهریِ یاسوج را می‌توان به کمبود اعتبار نسبت داد؛ اما این همه ماجرا نیست. کمبود پول و اعتبار برای کمک به رفع مشکلات شهر یاسوج حرفی درست و پذیرفتنی از سوی شهرداری است اما بسیاری از مشکلات شهر یاسوج را تنها با تدبیر می‌توان برطرف کرد تا پول؛ بدون اینکه هزینه و اعتبار زیادی لازم باشد. حتی دیده شده است که شهردار یاسوج توانایی جذب اعتباراتی که تخصیص داده شده است را نیز ندارد. جابجا کردن نخاله‌ها و زباله‌ها و پلشتی‌ها و وادار کردن متخلفان به رعایت مسائل شهری، هرس کردن چمن‌ها و درختان، برای عبور از این وضعیت نابسامان شهری، نیاز به اعتبار زیادی ندارد و تنها نیازمند عزم و اراده و مدیریت کارآمد است که در شهرداری یاسوج دیده نمی‌شود. نمونه بارز آن را که استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز نسبت به آن انتقادات تندی داشت، کاهلی شهرداری یاسوج در زیباسازی شهر روزهای پیش از سال نو بود. استاندار در یکی از جلسات خطاب به مقدم شهردار یاسوج گفت که «حداقل رنگی به جدول‌ها بزن». مقدم به جای اینکه یک ماه پیش از فروردین اقدام به زیباسازی شهر کند، این کار را به اوایل نوروز سپرد و آن را نیمه کاره رها کرد.
از سوی دیگر، این سوءمدیریت‌ها خود را در رفتار با کارگران شهرداری نیز نشان داده است؛ در طول مدتی که مقدم شهردار یاسوج بوده است، کارگران به دلایل مختلف اعتراضات خود را نشان داده‌اند؛ حتی گفته می‌شود بعد از این اعتراضات رفتارهای ناپسندی با برخی از این کارگران صورت گرفته است؛ افکار عمومی خواهان روشن شدن این موضوع است که آیا اخراج برخی از کارگران به دلیل اعتراض به وضعیت نامطلوب شغلی از سوی شهردار صحت دارد یا خیر؟
بسیاری از مسائل عمرانی و زیربنایی که وظیفه شهرداری است به حال خود رها شده است؛ هر چند بهسازی این روند زمانبر است؛ اما حتی تلاشی نیز از سوی مقدم برای زیباسازی شهر یاسوج دیده نمی‌شود؛ برای مثال یکی از نازیبایی‌های شهر یاسوج تعداد اندک پارک‌های محله‌ای است که سر و شکل ژولیده و نخراشیده‌ای داشته و اگر از کاربری پارک محله‌ای خارج شوند به زیبایی شهر یاسوج بیشتر کمک خواهند کرد؛ کافی است سری به پارک‌های شهر یاسوج بزنید و از نزدیک ببیند چه وضعیت اسفباری دارند. روزهای گرم تابستان کم‌کم از راه می‌رسند و پس از دو سال که کرونا اجازه سفر را از مردم گرفته بود حالا فرصت مناسبی است که مردم کوله‌بار را ببندند و راهی سفر شوند. کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج با توجه به داشتن آب و هوایی خوب و خنک قطعا یکی از مقاصد گردشگری از تمام نقاط استان و البته از شهرهای گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود که باید زیرساخت‌های لازم در این خصوص فراهم شود. از طرفی دیگر با توجه به کمرنگ شدن کرونا اغلب خانواده‌ها عصرها را در پارک‌ها به تفریح می‌گذرانند اما نکته قابل تامل این است که حال پارک‌های مرکز کهگیلویه و بویراحمد خوب نیست. بی‌توجهی متولیان امر به وضعیت چمن پارک‌ها باعث شده  فضای سبز از بین برود به طوری که پارکی مانند پارک ساحلی بیشتر شبیه یک زمین خاکی باشد تا یک پارک. وضعیت پارک‌های پایتخت طبیعت ایران مورد انتقاد شهروندان است و مردم در این زمینه از شهرداری گلایه دارند. علاوه بر زرد شدن و از بین رفتن چمن در پارک‌ها، نبود روشنایی و خاموش بودن پارک‌ها موضوع دیگری است که مردم انتقاداتی نسبت به این وضعیت هم داشتند.
مردم در مرکز کهگیلویه و بویراحمد از وضعیت آسفالت، مبلمان شهری، همچنین پارک‌ها و دیگر موارد رضایت ندارند. البته شهرداری نمی‌خواهد بپذیرد که مردم از وضعیت یاسوج رضایت ندارند که پیشنهاد می‌دهیم مسئولان شهرداری یا در میان مردم حاضر شوند و نظراتشان را جویا شوند یا اینکه سامانه‌ای طراحی کرده و از مردم بخواهند نظرات خود را از طریق سامانه ارسال کنند. گویا علیرغم نارضایتی مردم از عملکرد شهرداری، شهرداری از خود رضایت دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

علی
Iran, Islamic Republic of
بی در وپیکر بی سر وصاحب ،
Iran, Islamic Republic of
مقصر اصلی انتخاب مجدد ایشان از سوی شورا هاست
Iran, Islamic Republic of
لطفا داغ مردم را تازه تر نکنید .مشت نمونه خروار است .کافی است از خیابانی در هر گوشه یاسوج عبور کنی ،همه چی دست آدم میاد
Iran, Islamic Republic of
مگر می شود؟
امام جمعه کجسات
نهاد های نظارتی کجایند
شورای شهر منقعل کجاست
سازمان بازرسی کجاست
و............
کجایند؟
آیا مسئولین در این شهر زندگی نمی کنند؟
از قیامت خود هراسی ندارید؟
آه مردم مظلوم دامن همه شما را خواهد گرفت انشااء...
حسن
Iran, Islamic Republic of
واقعا برای خودم متاسفم که شهروند شهر یاسوجم با این وضعیت شهر وخیابانها متاسفانه نهادهای نظارتی هم نظارت بر عملکرد شهرداری ندارند
Iran, Islamic Republic of
علت اصلی زدوبندهای شورا وانتخاب ایشان ،اصلا جلوی خودشهرداری را نگاه کنید ببینید یک خط خودرو مشهده می کنید بجز دست انداز وآن هم یک جفت کنار هم ومابقی ماجرا
Iran, Islamic Republic of
این شهر رها شده است تاشوراهاتصمیم گیرنده هستند انتظار ازاین بیشتر هم نیست دراین شهر خدمات صورت گیرد
Iran, Islamic Republic of
انتخاب شورا یعنی خیانت به شهر
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
مقدم ترا به امام حسین برو کنار
Iran, Islamic Republic of
خخخخخخخخخ
انتظار داشتن از مقدم برای کار برای شهر
همه هم میدونند اکبری و آشنا و احمدی کیش چطور به شورا را پیدا کردند
تا این 3 نفر شورا هستند مقدم هم شهرداره و تا مقدم شهرداره وضعیت شهر روز به روز بدتره
Iran, Islamic Republic of
شهرداری که نتواند حقوق کارمندان و کارگرانش را بدهد چگونه می تواند یک شهر را اداره نماید.
شاید وضع پولی و سرمایه شهردار و شورای شهر خیلی خوب باشه کارگر و کارمند چکار باید نماید..
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه مدیریت اقای مقدم جای بسی تاسف است
شهروند یاسوجی
Iran, Islamic Republic of
اگر این مجموعه شورا بار دیگر تایید بشن و شهردار ضعیفی مثل خودشونو انتخاب کنند خیانت در حق این مردم است اینها نشون دادن هیچی بلد نیستند
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
1