تاریخ انتشار
جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۴۷
کد مطلب : ۴۴۸۹۵۶
در خطبه‌های نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

بی‌قانونی تبعات دارد / قتلی که بعد از 15 ماه ثابت شد / کارنامه عملکرد در برابر بودجه طلب شود

۰
بی‌قانونی تبعات دارد / قتلی که بعد از 15 ماه ثابت شد / کارنامه عملکرد در برابر بودجه طلب شود
کبنا ؛خطبه‌های نماز جمعه در شهرهای مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
حجت الاسلام علی اکبر راوند امام جمعه شهر دیشموک
ضمن توصیه مردم به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: بیان مشکلات توسط ائمه جمعه باعث رفع مشکلات می‌شود.
 وی با بیان اینکه ارائه مشکلات توسط ائمه جمعه باعث کدورت برخی مسوولان می‌شود که تشر زدن این مسئولان در برخی مواقع بی‌مورد است و در صورتی که مسئول مسلمان باید از افراد دلسوز نظر خواهی کنند در این خصوص از استاندار خواستار ورود به قضیه هستیم. 
راوند گفت: این که مشکلات توسط امام جمعه بیان شود و مسئولان ناراحت شوند زیبنده نیست.
 امام جمعه دیشموک با اشاره به حضور مدیر بنیاد مستعضفان در دیشموک گفت: امیدوارم حضور مدیر بنیاد مستضعفان به شهر و بخش دیشموک مایه خیر برکت این بخش باشد و به زودی شاهد از بین رفتن فقر و محرومیت از چهره شهر دیشموک باشیم.
 وی افزود: به کمک‌های این نهاد مقدس به مراکز اداری شهر و بخش دیشموک امیدوارم با همراهی و تعامل مسوولان این بخش از قبیل شهرداری، آموزش و پرورش، کمیته امداد، بهزیستی و همچنین کمک‌هایی برای ساماندهی مبلمان شهری، مدرسه سازی، مسکن محرومان و ساخت مراکز درمانی باشد. 
حجت‌الاسلام راوند ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مدیر بنیادمستضعفان و مستقر کردن بنیاد علوی در دیشموک عنوان کرد: تمهیدات خیلی خوبی به کار گرفته شد و امیدوارم این سفر برای دیشموک همراه با توسعه و پیشرفت باشد.
 امام جمعه دیشموک با اشاره با امنیت در دیشموک گفت: امنیت مهم است و بی قانونی و عدم توجه به قانون سبب ظلم‌هایی خواهد شد که برخی از قتل‌ها در دیشموک پس از ۱۵ ماه ثابت شد که این مسئله صبوری می‌طلبد.
 وی افزود: هر کسی از راه غیر قانونی به دنبال حل مسائل باشد نتیجه عکس می‌دهد کما اینکه دیدیم که بی‌قانونی چه تبعاتی دارد که از همه طوایف خواستار توجه به قانون و قانون مداری هستیم. 
امام جمعه دیشموک با اشاره به سخنان ۸۰ دقیقه‌ای مقام معظم رهبری در سالروز رحلت امام راحل افزود: حضرت امام خمینی تمامی اعمال و حرکاتش برای خدا و در راه خدا بود. 
وی ادامه داد: ایستادگی حضرت امام از سال ۱۳۴۲ تا پیروزی انقلاب و سختی‌های مسیر برای خدا و در راه پیروزی انقلاب با تشکیل حکومت اسلامی بود.
 راوند با اشاره به امید دشمنان جهت ایجاد نا امیدی در کشور گفت: امید دشمن به اغتشاشات، شایعه سازی در فضای مجازی و عملیات روانی در کشور برای رسیدن به اهدافشان است.
 امام جمعه دیشموک با اشاره به مردمی بودن انقلاب اسلامی افزود: انقلاب اسلامی وابسته به مردم که در صحنه‌های مختلف همچون اعتکاف، روز قدس، سرود سلام فرمانده حضور یافتند. 
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران حج ادامه داد: دشمنان با ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی به دنبال اهدافی همچون عادی سازی با رژیم صهیونیستی هستند. 
راوند گفت: دولت سعودی بایستی با انجام وظیفه امنیت زائران بیت الله الحرام به خصوص زائران ایرانی را فراهم کند.
 خطیب سیاسی عبادی جمعه با اشاره به ولادت امام رضا علیه السلام افزود: امام رضا (ع) با فروتنی تمام در کنار افراد دیگر غذا می‌خورد.
 وی ادامه داد: طبق سیره اهل بیت نباید به دیگران آزار برسانیم و انسان مؤمن کسی است که دیگران از شر ایشان در امان است.
 حجت الاسلام سیروس حکمتی‌نیک امام جمعه موقت در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویر احمد با اشاره به سیره اهل بیت عصمت و طهارت به خصوص سیره زندگی امام رضا علیه السلام گفت: باید این سیره را یاد گرفت و پس از یادگیری معارف اهل بیت آن را به دیگران نیز یاد دهیم و چنین است که سیره اهل بیت در جامعه گسترش پیدا کرده و مشکلات کمتر می‌شود.

 وی در خصوص ابعاد شخصیتی امام رضا علیه السلام گفت: عالم آل محمد و شخصیت بزرگ است و لازم است که در همه مراحل زندگی خود از سیره شخصیتی آن حضرت استفاده کنیم.
 امام جمعه موقت یاسوج به فیلم موهن عنکبوت مقدس در جشنواره کن فرانسه اشاره کرد و گفت: در آن جشنواره به وجود نازنین حضرت رضا علیه السلام توهین شده بود و عده‌ای افراد معلوم الحال در آن جشنواره تجلیل شدند که مورد نفرت مردم قرار گرفتند و میزان محبت مردم و شیعیان به این امام بزرگوار افزایش پیدا کرد.
 وی با بیان اینکه امام رضا علیه السلام در بین ایرانیان و همه شیعیان جهان دارای جایگاه رفیع و باعظمتی است گفت: مردم ایران اسلامی در همه ادوار و زمان‌ها ارادت خود را به این امام بزرگوار نشان دادند که باید بد اندیشان درس عبرت بگیرند.
 این خطیب جمعه به ابعاد شخصیتی امام راحل اشاره کرد و گفت: امام خمینی به عنوان معجزه شناخته می‌شود ضروری است جوانان و نوجوانان راه و شخصیت و انقلاب امام را بیشتر بشناسند.
 حکمتی نیک افزود: یکی از اصول حاکم خط فکری امام اصل ناب اسلام ناب محمدی است و نفی اسلام آمریکایی که در سیره امام می‌توان اسلام ناب را جستجو کرد و در مقابل امام همواره در مقابل اسلام آمریکایی قرار گرفته است اسلام ناب طرفدار مظلوم و عدالت به معنای واقعی است و اسلام آمریکایی طرفدار ظلم و ستم بوده و در منطق امام اسلام آمریکایی هیچگونه جایگاهی ندارد.
 امام جمعه موقت یاسوج در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه به دیگر اصول فکری امام راحل اشاره کرد و گفت: از دیگر اصول فکری خط امام اتکا به ذات مقدس الهی است که در همه دوران‌ها از نهضت گرفته تا پیروزی و تثبیت و جنگ همیشه تفکر امام الهی بوده و رضایت الهی را مد نظر قرار داده است. 
این خطیب جمعه ادامه داد: اصل سوم خط امام ضدیت با استکبار و استعمار بوده و مانند جدش امام حسین به مقابله با استکبار پرداخت و با یزیدیان زمان درگیر شد و سخن امام است که هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید زیرا همه گرفتاری‌ها زیر سر آمریکاست.
 وی افزود: از اصول دیگر خط امام استقلال و حفظ روحیه استقلال و ضد سلطه پذیری است امام معتقد بود در همه عرصه‌ها باید مستقل باشیم و از توانمندی‌های کشور به خوبی استفاده کنیم امام با این اصل به دنبال این بود که کفار بر مسلمین استیلا پیدا نکنند.
 حکمتی نیک به اصل دیگری اشاره کرد و گفت: اصل ارزشمند وحدت از دیگر اصول خلل ناپذیر خط امام بود که آن حضرت همواره بر وحدت بین مسلمانان برای مقابله با دشمنان تاکید داشت.
 حکمتی در ادامه خطبه‌های نماز جمعه به موضوع اقتصاد اشاره کرد و گفت: اقتصاد اولویت اول کشور بوده و رهبری در سال‌های اخیر همواره نسبت به آن تاکید داشتند لذا مسئولان برای رفع تنگناهای اقتصادی باید اقدام کنند و اکنون طرح تحول اقتصادی در دست است که می‌بایست به خوبی اجرا شود. 
وی با بیان اینکه ساختار بودجه باید تغییر کرده و توازن ایجاد شود گفت: بودجه باید عملیاتی شود باید در برابر بودجه کارنامه عملکرد نیز طلب کنند.
 این خطیب جمعه گفت: جمهوری اسلامی ظرفیت‌های بزرگی در تجارت خارجی دارد لذا برای اینکه تجارت خارجی خوبی داشته باشیم باید قوانین دست و پاگیر را کنار گذاشت و زیرساخت‌ها فراهم شود باید موانع تولید کنار گذاشته شود و سرمایه گذاری و ایجاد و تولید اشتغال هم نیازمند ایجاد زیرساخت‌ها است.
 وی با بیان اینکه بسیاری از کارخانجات به صورت سنتی فعالیت می‌کنند، افزود: در عرصه کشاورزی و دامداری نباید همچنان با تکیه بر روش‌های قدیمی اقدام کنیم بلکه باید از ظرفیت دانش بنیان‌ها استفاده شود.
 امام جمعه موقت یاسوج گفت: باید پرداخت یارانه‌ها اصلاح شود و در کنار آن مشکلات را برطرف کنیم نباید کالاهایی که مشمول یارانه نیستند گران شوند لذا باید نظارت‌ها را بیشتر کرد جلوی احتکار باید گرفته شود همچنین پایش مستمر در بازار وجود داشته باشد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

عباس عبدی: از زشت‌ترین اقدامات نواصولگرایان تحریف مفهوم انقلاب است

عباس عبدی: از زشت‌ترین اقدامات نواصولگرایان تحریف مفهوم انقلاب است

بنیان انقلابی بودن، التزام به این اصل یعنی حاکمیت بدون استثنای مردم است. از این مرحله ...
اشتباه بزرگ پوتین

اشتباه بزرگ پوتین

از زمانی که روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه به اوکراین حمله کرد بی وقفه در مورد جنگ در آن کشور ...
عبدالکریمی: صداوسیما در خبر رسانی و جذب مخاطب، بسیار کم‌کاری کرده است

عبدالکریمی: صداوسیما در خبر رسانی و جذب مخاطب، بسیار کم‌کاری کرده است

بیژن عبدالکریمی باور دارد که صداوسیما به عنوان یک رسانه داخلی، در خبر رسانی و جذب مخاطب ...
1