تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۴۷
کد مطلب : ۴۴۸۹۲۵
کبنا گزارش می‌دهد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد دو باره به دیشموک رفت با «فتاح»

۰
استاندار کهگیلویه و بویراحمد دو باره به دیشموک رفت با «فتاح»
کبنا ؛سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعغان انقلاب اسلامی کشور به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد. از قرار معلوم سید علی احمدزاذه استاندار کهگیلویه و بویراحمد در سفری که به دیشموک و سایر مناطق محروم استان داشت، تصمیم گرفته تا گام‌های اساسی برای محرومیت‌زدایی از این مناطق بردارد. او از «فتاح» برای حضور در استان و بازدید از مناطق محروم دعوت کرده و این امید می‌رود، مسئولان کهگیلویه و بویراحمد با همکاری استاندار نظر فتاح را برای رفع محرومیت زدایی و سرمایه‌گذاری در این استان جلب کنند.
به گزارش کبنا، سید پرویز فتاح با حضور سیدعلی احمدزاده استاندار کهگیلویه وبویراحمد، مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی در نشستی که جمعی از مدیران استان حضور داشتند، گفت: آماده‌ایم یک گاوداری سه هزار راسی با ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه در این استان احداث کنیم.
وی با اشاره به اینکه، ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه در اختیار استان قرار می‌دهیم گفت: استان می‌تواند تا ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات از محل تبصره ۱۶ دریافت کند.
رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی کشور بیان کرد: ۲ هزار واحد مسکن محرومان با بنیاد علوی طی مدت ۲ سال در این استان احداث می‌کنیم.

فتاح تصریح کرد: توسعه بانک سینا و بیمه سینا در مناطق مختلف به خصوص دور افتاده و محروم استان را در دستور کار داریم و هتل این بنیاد در یاسوج را نوسازی و توسعه می‌دهیم.
وی با بیان اینکه، ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای رفع محرومیت به کمیته امداد امام (ره)، بهزیستی و افراد محروم غیر تحت پوشش در اختیار این دو نهاد حمایتی قرار می‌دهیم، گفت: ۲۰ هزار بسته معیشتی از دیگر کمک‌های ما به استان است.
رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی کشور گفت: همه تلاش ما بر این است که در کارها و فعالیت‌ها هم شروع کننده خوبی و هم تمام کننده خوبی در کنار دولت باشیم.
فتاح گفت: با حضور دکتر احمدزاده استاندار کهگیلویه وبویراحمد از مناطق مختلف و محروم این استان دیدار می‌کنیم و در جلسه‌ای تصمیمات لازم و برنامه‌هایی که باید مصوب و اقدام شوند را اعلام می‌کنیم.
 بنیاد مستضعفان محرومیت زدایی از استان را گسترده‌تر کند
 سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست گفت: بنیاد مستضعفان عزم خود را در محرومیت زدایی و کارهایی که در مناطق مختلف این استان آغاز کرده گسترده‌تر کند.
 وی ادامه داد: با توجه به سطح گسترگی و عمق محرومیت در این استان، این نهاد انقلابی در مناطق لنده، دیشموک، زیلایی، سیلاب کلوار و دیگر مناطق محروم و دوره افتاده استان خدمات و وسعت کار خود را تعمیم بخشد.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه، بنیاد مستضعفان به عنوان نهادی پیشرو در محرومیت زدایی است عنوان کرد: در این مناطق محروم و دورافتاده این استان جاده دسترسی، آب، برق، پوشش شبکه‌های تلویزیونی، اینترنت با مشکلاتی جدی مواجهند و نیازمند کمک و حمایت جدی دارند.
وی اظهار داشت: کهگیلویه وبویراحمد با ۲۵ درصد نفت، ۱۰ درصد آب و چند سد بزرگ احداث شده و در دست اجرا و با این همه سرمایه‌های خدادادی اکنون ۶۰ روستای این استان با تانکر آبرسانی می‌شوند و تعداد زیادی هم با تنش آبی مواجهند.
 استاندار کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: ۲۰ هزار نفر به عنوان فقیر در استان شناسایی شده‌اند که تحت حمایت هیچ نهادی نیستند و خواسته ما ایجاد فرصت اشتغالزایی برای این افراد است.
 احمدزاده ابراز داشت: بیمارستان سلمان یاسوج ویژه ایثارگران که درآن بیماران ایثارگر، اعصاب و روان، شیمیایی و معلول بستری و تحت درمان هستند در ساختمانی قدیمی و متروکه است و فاقد تجهزات مناسب و آمبولانس می‌باشد که باید در این خصوص تدبیری شود و نیازمند کمک و حمایت این بنیاد هستیم.

وی گفت: موزه دفاع مقدس استان به لحاظ ساختمانی در وضعیت مناسبی نیست و انتظار داریم مورد توجه قرار گیرد.
 استاندار کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: بیش از یک هزار ۸۰۰ فرزند ایثارگر در این استان متقاضی شغل هستند از این نهاد انقلابی تقاضای بسترسازی برای ایجاد فرصت اشتغال این عزیزان هستیم.
 استاندار تاکید کرد: بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و بنیاد علوی در مناطق محروم دیشموک و لنده کارهای مهمی انجام داده‌اند اما به دلیل شرایط سخت منطقه می‌طلبد توجهات به این مناطق بیشتر شود.
احمدزاده به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان در بخش کشاورزی، آب و خاک اشاره کرد و گفت: سرمایه گذاری در ایجاد گاوداری شیری و محصولات لبنی مورد توجه قرار گیرد.
 استاندار خاطرنشان کرد: طرح‌های آبرسانی در بخش کشاورزی در مناطق مختلف این استان داریم که با فعال شدن آنها به اشتغال و تولید استان کمک می‌کند و در این خصوص نیازمند حمایت هستیم.
وی با بیان اینکه، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی الگوی خوبی برای محرومیت زدایی و ایجاد زمینه برای کار و اشتغال است تاکید کرد: با توجه به عمق و گستردگی محرومیت در مناطقی از این استان توجهات این نهاد انقلابی بیشتر و فراگیرتر شود.
  استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه پرویز فتاح را به منطقه محروم دیشموک برد. منطقه‌ای که استاندار اخیراً به آنجا سفر کرده بود و مشکلات آنجا را با چشم خود دیده بود.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد و سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان در شورای اداری دیشموک حاضر شدند.
حجت الاسلام محمد موحد نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در این نشست با اشاره به استقرار بنیاد علوی در دیشموک گفت: توجهات مدیر بنیاد مستعضفان می‌تواند سبب تحول ویژه در دیشموک و استان شود.
وی افزود: ابعاد محرومیت در دیشموک عمیق‌تر از همه نقاط استان است.
موحد ادامه داد: جاده قلعه رئیسی و دیشموک نیازمندترمیم و روکش آسفالت است.
 نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به معضل آب در دیشموک گفت: مشکل عمده بخش دیشموک ناپایداری آب بوده که در صورت فعال شدن طرح آبرسانی از گندمکار مشکل به صورت کلی برطرف می‌شود.
 وی افزود: عمده راه‌های روستایی و ارتباطی بخش دیشموک نا ایمن و خاکی بوده که ضروری است تا مشکل راه‌های ارتباطی بخش دیشموک برطرف شود. 
موحد ادامه داد: در صورت ایمن سازی راه ارتباطی دیشموک به خوزستان، این منطقه پیشرفت می‌کند.
حجت الاسلام علی اکبر راوند امام جمعه دیشموک با اشاره به تقسیم بودجه‌ها گفت: راه بیش از ۱۵ روستای بخش دیشموک طی ۷ ماه قطع است که همین امر سبب ترک تحصیل دانش آموزان شده است.
 وی افزود: به خاطر نبود پل، چندین دانش آموز فقط در یک روستا ترک تحصیل کرده‌اند.
 راوند با اشاره به وام‌های اشتغالزایی فاقد نظارت ادامه داد: وام‌ها سبب اشتغالزایی پایدار نشده است و نیاز است تا طرح‌های بزرگ همچون گاوداری توسط بنیاد مستعضفان در دیشموک افتتاح شود.
 امام جمعه دیشموک با اشاره به عدم همراهی مسئولان بنیاد مسکن و منابع طبیعی در خصوص ایجاد مسکن روستایی گفت: متأسفانه ادارات ذکر شده همکاری لازم برای ساخت مسکن روستایی را ندارند با وجودی که بنیادعلوی ۴۰۰ واحد اختصاص دادند.
 وی با اشاره به غیرفعال بودن طرح‌های آجم و درغک افزود: طرح پل ارتباطی روستای آجم و سالن ورزشی روستای درغک بیش از چند سال نیمه کاره رها شده است.
 راوند با اشاره به ضرورت آموزش در حیطه گیاهان دارویی ادامه داد: در صورت آموزش به مردم می‌توان منطقه بکر دیشموک را به قطب گیاهان دارویی تبدیل کرد. 

امام جمعه دیشموک گفت: بخش دیشموک با کمبود مدارس و خانه‌های عالم و فضای عالم مواجه بوده که فقط یک مدرسه در دو تایم بیش از ۷۰۰ دانش آموز دارد.
 احمدزاده استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به تعریف طرح‌هایی برای بخش‌های دیشموک و چاروسا در سفر ریاست جمهوری و استانی گفت: تحول بزرگ در این مناطق در حوزه راه، آب و اشتغال ایجاد می‌شود.
 وی افزود: سرجمع اعتباری بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان نیازمند هستیم تا منطقه دیشموک و چاروسا توسعه یابد.
 احمدزاده ادامه داد: اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان نیازمند توسعه گیاهان دارویی است که مطالعات آن انجام شده است.
 موسوی فرماندار کهگیلویه با اشاره به پیشرفت محور پاتاوه دهدشت طی یکسال گذشته توسط دولت فعلی گفت: خوشبختانه این طرح در مراحل پایانی بوده که پیشرفت بیش از ۴۰ درصدی اعتبار آن در این دولت بوده است.
 پیروزی شهردار دیشموک با اشاره به نیاز مبرم شهرداری گفت: شهرداری دیشموک نیازمند کارخانه سنگ شکن و آسفالت برای خدمت به مردم شهر دیشموک است.
 وی افزود: پارک‌های نیمه تمامی در شهر دیشموک نیازمند تخصیص اعتبار هستند که از ریاست بنیاد مستعضفان خواستار توجه به این مسئله هستیم 
جهانگیر اژدر ریاست اداره آموزش و پرورش دیشموک با اشاره به پایین بودن سرانه فضای آموزشی گفت: به ۹۰ کلاس درس در دیشموک برای توسعه علم و دانش نیازمندیم. 
وی افزود: اداره آموزش وپرورش منطقه دیشموک نیازمند چند دستگاه مینی‌بوس است تا دانش آموزان به راحتی تردد کنند.
 سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: برای رفع مشکلات نیازمند اولویت بندی هستیم که از استاندار و تیم ایشان در استان خواستار توجه به این مهم هستیم.
 وی افزود: برای اجرای طرح بزرگ اقتصادی در استان بنیادمستضعفان پای کار است که بایستی مسئولان استانی طرح بزرگ تعریف کنند تا سرمایه گذاری انجام شود.
 فتاح ادامه داد: گاوداری ۲۴۰۰ راسی در یاسوج سرمایه گذاری بنیاد مستعضفان بوده و ایجاد یک گاوداری جدید با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان نیازمند زمین و آب است تا سرمایه گذاری انجام شود.
 رئیس بنیاد مستعضفان انقلاب اسلامی با اشاره به افتتاح بنیادعلوی در یکسال گذشته در دیشموک گفت: در این یکسال کارهای خوبی اجرا شده است که بایستی به طرح‌های دیشموک سرعت و وسعت داده شود.
 وی افزود: در سال گذشته ۳۱ میلیارد تومان اعتبار در دیشموک توسط بنیادعلوی هزینه شده است.
 فتاح ادامه داد: در بخش دیشموک ۸۰ میلیارد تومان طرح تعریف شده که پنجاه میلیارد تومان آن در طی این سفر توسط بنیاد مستعضفان انقلاب اسلامی اختصاص می‌یابد.
 
رئیس بنیادمستضعفان انقلاب اسلامی با اشاره به سهمیه ۲ هزار واحد مسکن در استان گفت: این مسکن برای مددجویان تحت پوشش و افراد فاقد مسکن است که اگر سهم دیشموک کم است به غیر از این ۲ هزار واحد برای بخش دیشموک سهمیه اختصاص داده می‌شود که این مهم نیازمند همکاری مسئولان استانی است.
 وی افزود: برای استان مبلغ یکصد میلیارد تومان وام اشتغالزایی قرض‌الحسنه اختصاص یافته که باجه بانک سینا در صورت اختصاص زمین در دیشموک ساخته می‌شود.
 فتاح ادامه داد: برای اشتغالزایی در دیشموک خارج از سهمیه استانی وام اشتغالزایی تدارک دیده می‌شود.
 رئیس بنیادمستضعفان انقلاب اسلامی با اشاره به کمک به شهرداری دیشموک گفت: برای مبلمان شهری دیشموک اعتباری به شهرداری کمک می‌شود تا در مبلمان شهری این شهر هزینه شود.
 وی با اشاره به ساخت کلاس درس در دیشموک افزود: طبق اولویت بندی با همکاری استاندار کهگیلویه وبویراحمد این مهم در شهر دیشموک و روستاهای بزرگ انجام می‌شود.

 فتاح با اشاره به قول احداث یک مرکز درمانی بهداشتی در دیشموک ادامه داد: در صورت تجهیز و همکاری علوم پزشکی استان، ساختمان مرکز بهداشت و درمان در دیشموک ساخته می‌شود.
رئیس بنیادمستضعفان انقلاب اسلامی گفت: ساخت هفت خانه عالم در بخش دیشموک را بنیادمستضعفان بر عهده می‌گیرد تا در کنار ساخت سه خانه عالم فعلی، ۷ خانه عالم جدید ساخته شود.
 وی با اشاره به ساخت ساختمان اورژانس اجتماعی افزود: در این زمینه هم کمک‌های لازم برای توسعه دیشموک و ساخت این مرکز داده می‌شود.
 فتاح ادامه داد: همه تلاش‌های بنیادمستضعفان انقلاب اسلامی برای توسعه دیشموک اجرایی و قول‌های داده شده عملیاتی می‌شود.
 وی ضمن قول مساعد به مردم بخش دیشموک عنوان کرد: مشکلات کوجک با همکاری دولت زیر نظر فرماندار و استانداری رفع می‌شوند
 سفر پرویز فتاح به چاروسا

 سید پرویز فتاح در ادامه همراه استاندار کهگیلویه و بویراحمد به چاروسا سفر کرد.
 استاندار، معاون اقتصادی استاندار، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار کهگیلویه و جمعی از مدیران رئیس بنیاد مستضعفان را همراهی می‌کنند. 
اولین مقصد سفر فتاح حضور در بخش چاروسا و حضور در دفتر امام جمعه قلعه رئیسی بود که در این نشست مشکلات این بخش از زبان نماینده مردم در مجلس، امام جمعه و عضو شورای شهر بیان شد.
 در ابتدای این نشست حجت الاسلام موحد نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخش چاروسا ظرفیت‌های بزرگی برای اشتغال زایی دارد خواستار راه اندازی بنیاد علوی در این منطقه شد.
 موحد با بیان اینکه بخش چاروسا در کنار دیشموک و لنده از مکشلات اساسی رنج می‌برد خواستار توجه بنیاد علوی به این بخش شد.
 در ادامه حجت الاسلام اسماعیل صلواتی امام جمعه قلعه رئیسی در این نشست ضمن خیر مقدم و تقدیر از حضور رئیس بنیاد مستضعفان به این بخش تاکید کرد: سالهاست نماینده ولی فقیه آیت الله حسینی، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و استاندار و خواسته مردم این است که بخش چاروسا و شهر قلعه رئیسی تحت حمایت نهاد بنیاد علوی قرار بگیرد و امروز که به این منطقه آمدید این خواسته را محقق کنید.
 امام جمعه قلعه رئیسی به مشکلات چاروسا اشاره و بیان کرد: در چند حوزه این منطقه نیازمند توجه است اول در حوزه راه‌های روستایی حدود صد کیلومتر نیازمند زیرسازی و آسفالت است که از جمله راه ارتباطی شهر قلعه رئیسی به روستای کمردوغ که یکی از زیباترین آبشارهای خطه جنوب در این منطقه است و باعث حضور گردشگران و اشتغال آفرینی می‌شود.
 وی افزود: راه ارتباطی روستای دشت آزادی به سمت امامزاده نورالدین (ع) به جاده پاتاوه دهدشت که کمک شایانی به مردم این منطقه است و دوم در حوزه آبرسانی به روستاها که دارای طرح‌های آبرسانی قدیمی و لوله‌های فرسوده است و یکی از چالشهای روستاهای این منطقه کمبود آب می‌باشد. 
صلواتی به مشکلات شهری قلعه رئیسی اشاره و گفت: در حوزه شهر قلعه رئیسی جاده کمربندی که به نام شهید سلیمانی است و پروژه‌های نیمه تمام شهرداری مثل ساختمان شهرداری و ورودی شهر و همچنین نسبت به ساخت خانه‌های عالم در این منطقه و تجهیز مدارس و حمایت از دانش آموزان و توجه به مطالبات جوانان از جمله ورزشگاه و ایجاد سالن‌های چند منظوره توجه لازم را داشته باشید. 
احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست منطقه چاروسا را یک منطقه با ظرفیت اما محروم از امکانات دانست و گفت: این منطقه علاوه بر دیشموک و لنده نیازمند حمایت و راه اندازی بنیاد علوی است که امیدواریم همکاری شود و این منطقه را به مناطق پایلوت این بنیاد قرار دهید.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: توجه به زیرساخت‌های این منطقه و بعد از دیشموک که دچار معضلات اجتماعی شده این منطقه هم جدیداً دچار این معضلات اجتماعی شده که باید همه تلاش و همکاری کنند تا نگذاریم بیشتر از این به مشکلات اجتماعی بر اثر فقر و بیکاری و مشکلات دیگر دچار شوند.

 داریوش فاطمیان عضو شورای شهر قلعه رئیسی هم در این نشست به مشکلات شهری قلعه رئیسی اشاره و تصریح کرد: این شهر با مشکلات زیرساختی عدیده روبرو است که نیازمند راه اندازی بنیاد علوی در این منطقه است.
 عضو شورای شهر قلعه رئیسی تاکید کرد: ساختمان شهرداری قلعه رئیسی یکی از ساختمان‌های شهرداری در استان است که نیمه کاره رها شده و بیش از 25 کارمند در یک ساختمان بسیار کوچک کار می‌کنند.
 وی گفت: توجه به پارک شهدای گمنام و استادیوم ورزشی و کمک جهت راه اندازی کارخانه سنگ شکن این شهرداری از اولویت‌های این شهر است که امیدواریم بنیاد علوی و مستضعفان کمک و همکاری کنند.
 در ادامه فتاح رئیس بنیاد مستضعفان مردم استان را مردمی انقلابی و مؤمن دانست و با بیان اینکه مکشلات منطقه را مسئولان به خصوص نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و امام جمعه قلعه رئیسی به خوبی بیان کردند و در ادامه گفت: آنچه از صحبت مسئولان بر آمد این است که منطقه چاروسا یک منطقه با ظرفیت‌های بزرگ است که در کنار این ظرفیت‌ها مشکلات زیادی وجود دارد که نیازمند توجه بیش از پیش است. 
فتاح عنوان کرد: دو منطقه لنده و دیشموک به عنوان پایلوت استان معرفی شدند و کارهایی در این مناطق آغاز شد که در تلاش هستیم تا پروژه‌ها و مشکلات اساسی این مناطق هر چه زودتر کمتر شود و برای این منطقه همه ابتدا باید در تهران جلسه برگزار شود و راه اندازی بنیاد در این منطقه را مورد بررسی قرار دهیم.
 رئیس بنیاد مستضعفان کشور خاطرنشان کرد: برای اینکه وقفه در کار به وجود نیاید نامه از سوی امام جمعه، شورای شهر و مسئولان نوشته و مشکلات اساسی این منطقه در آن قید شود که در اولین فرصت از طریق بنیاد در دیشموک زمینه کار آنها فراهم شود.
 وی از اختصاص تسهیلات اشتغال زایی به این منطقه خبر داد و گفت: از اعتبارات اشتغال زایی بنیاد برای برطرف کردن مشکلات جوانان این منطقه تعدادی تسهیلات ویژه برای این منطقه در نظر گرفته خواهد شد و همچنین بسته غذایی از سوی بنیاد علوی به صورت جداگانه از دیشموک به بخش چاروسا اختصاص و توزیع خواهد شد.
 فتاح همچنین از کمک به شهرداری قلعه رئیسی خبر داد و گفت: مبلغ قابل توجهی به شهرداری قلعه رئیسی اختصاص خواهیم داد و خود شورای شهر و شهردار اولویت بندی کنند و پروژه‌های نیمه تمام این شهرداری را تکمیل کنند.
 فتاح همچنین از کمک به راه‌های روستایی و تجهیز مدارس بخش چاروسا خبر داد و گفت: بخش چاروسا جزء مناطق ویژه کمک این بنیاد قرار می‌گیرد و کار گروهی برای این کار مشخص خواهد شد.
 همچنین در پایان این نشست جمعی از مردم قلعه رئیسی با فتاح دیدار و مشکلات بیکاری و پروژه‌های روستایی و همچنین توجه به رفع فقر در منطقه را خواستار شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما

عباس عبدی: از زشت‌ترین اقدامات نواصولگرایان تحریف مفهوم انقلاب است

عباس عبدی: از زشت‌ترین اقدامات نواصولگرایان تحریف مفهوم انقلاب است

بنیان انقلابی بودن، التزام به این اصل یعنی حاکمیت بدون استثنای مردم است. از این مرحله ...
اشتباه بزرگ پوتین

اشتباه بزرگ پوتین

از زمانی که روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه به اوکراین حمله کرد بی وقفه در مورد جنگ در آن کشور ...
عبدالکریمی: صداوسیما در خبر رسانی و جذب مخاطب، بسیار کم‌کاری کرده است

عبدالکریمی: صداوسیما در خبر رسانی و جذب مخاطب، بسیار کم‌کاری کرده است

بیژن عبدالکریمی باور دارد که صداوسیما به عنوان یک رسانه داخلی، در خبر رسانی و جذب مخاطب ...
1