تاریخ انتشار
شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۵۵
کد مطلب : ۴۴۷۷۲۰
در نشست خبری با اصحاب رسانه؛

بسیج سازندگی استان کهگیلویه و بویراحمد؛ تلاش برای رفع محرومیت‌های عمرانی و غیرعمرانی از چهره استان

۰
بسیج سازندگی استان کهگیلویه و بویراحمد؛ تلاش برای رفع محرومیت‌های عمرانی و غیرعمرانی از چهره استان
کبنا ؛
ظهر امروز (17 اردیبهشت 1401) به مناسبت سالگرد تأسیس بسیج سازندگی، نشست خبری مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد در محل ساختمان فرماندهی سپاه فتح استان برگزار شد.
به گزارش کبنا، در این نشست، سرهنگ ناصر صالحی رئیس بسیج سازندگی کهگیلویه و بویراحمد با تبریک عید سعید فطر گفت: این جلسه به مناسبت سالگرد تأسیس سازمان بسیج سازندگی در سال 1379 تشکیل شده است؛ سازمان بسیج سازندگی از همان موقع با هدف محرومیت‌زدایی انجام فعالیت کرد. اما از سال 1379 تا الأن دچار تحولات شگرفی شده است.
وی با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی این سازمان کمک به تثبیت اهداف نظام جمهوری اسلامی است، گفت:
با توجه به اینکه شاید دولت‌ها خلأهایی در بعد محرومیت‌زدایی داشته باشند، سپاه وارد شده که این خلأها را پر کند تا مناطق محروم ضرر نکنند.
وی با بیان اینکه یکی از مجموعه فعالیت‌های ویژه‌ای که بسیج سازندگی ورود کرده، محرومیت‌زدایی عمرانی هست، گفت: ما در بسیج سازندگی بیش از 1500 پروژه عمرانی را کلید زده‌ایم: شامل خانه عالم، پل عشایری
کانال کشاورزی عشایری، آبرسانی شرب، کتابخانه، تکمیل خانه نیازمندان، منازل زلزله‌زدگان در سیسخت و مسکن مددجویان در کمیته امداد.
وی در خصوص مسکن مددجویان کمیته امداد گفت: 650 منزل مددجویان کمیته امداد را به اتمام رسانده‌ایم. در سری جدید نیز 150 مسکن را شروع کرده‌ایم؛ البته این سهمیه را تا 550 منزل هم می‌توانیم افزایش دهیم.
وی افزود: در بحث جاده عشایری هم، در حال احداثِ بیش از 60 کیلومتر هستیم.
وی با بیان اینکه یادمان شدی گمنام هم 7 مورد را انجام داده‌ایم، اظهار داشت: یادمان شهدای یاسوج یک مجتمع تفریجی فرهنگی خواهد شد و سعی می‌کنیم این را توسعه دهیم.
سرهنگ صالحی افزود: یادمان شهدای گمنام سیسخت که کار بهسازی آن را انجام داده‌ایم، محوطه اطراف آن را هم انجام می‌دهیم که یک اِلِمان بسیار زیبا خواهد بود.
وی گفت: با وعده‌ای که استاندار داده است امیدورایم بتوانیم مصلی‌ها را نیز تکمیل کنیم
صالحی عنوان کرد: کار بسیار بزرگ و جهادیِ بسیج سازندگی استان، آبرسانی روستایی به 184 روستای استان با اعتباری بالغ بر 208 هیلیارد تومان است که ظرف یکی دو هفته آینده، کار 110 روستا را شروع می‌کنیم و امیدواریم ظرف چهار تا پنج ماه آینده عمده روستاهایی که دارای تنش آبی هستند، مشکلشان را رفع کنیم و از شهریور نیز کار مرحله دوم آبرسانی را کلید برنیم.

وی گفت: دومین موضوعی که این سارمان ورود کرده است، پرداخت تسهیلات از سوی این سازمان است؛ تا قبل از سال 1400 حدود 55 میلیارد تومان تسهیلات به مردم استان ارائه شده است؛ از جمله عرصه‌های مرغ بومی، شتر مرغ، کبک، گیاهان دارویی، صنابع دستی و صنایع تبدیلی.
سرهنگ صالحی اظهار داشت: در سال 1400 حدود 37 میلیارد تومان وام قرض الحسنه به همشهریان معرفی کرده‌ایم که در بحث ایجاد اشتغال ورود پیدا کنند. امسال هم با مکاتبه‌ای که با استاندار داشته‌ایم و پیش‌بینی در بودجه امسال، درصدی از تبصره 16 را دریافت کنیم تا بتوانیم هر چه بیشتر به کمک مردم استان بشتابیم.
مسئول بسیج سازندگی استان عنوان کرد: جدا از این وام‌ها وامی اختصاصا بسیج سازندگی پیش‌بینی کرده است که به پروژه احداث کارگاه‌های برق خورشیدی در روستاهای استان تعلق بگیرد و در خصوص آن، به هر نفر 120 میلیون تومان وام بلندمدت تعلق می‌گیرد. این دستگاه‌ها نیز توسط بسیج به صورت رایگان برای آنها نصب خواهد شد.
وی اضافه کرد: تعداد این وام‌ها فعلاً 1200 فقره هست که باز هم مکاتباتی با تهران صورت داده‌ایم که بتوانیم سهمیه بیشتری جذب کنیم.
صالحی عنوان کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی این آمادگی را داریم که هر گونه مشاوره را به جوانان جویای کار و تولید ارائه دهیم.
وی گفت: یکی دیگر از این اقدامات، راه‌اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی به نیت الگوسازی و ایجاد اشتغال برای عده زیادی از جوانان در استان است.
مسئول بسیج سازندگی کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از موضوعات اصلی این مجموعه، ساماندهی و اعزام گروه‌های جهادی است و ما توفیق داشتیم از سال گذشته بیش از 700 گروه جهادی را در سامانه ثبت کرده‌ایم و امسال نیز در حال ساماندهی و کیفی‌سازی این گروه‌های جهادی هستیم.
این مسئول ادامه داد: در نوروز امسال بیش از 250 نفر سختی‌ها را به جان خریدند و در مناطق محروم دیشموک فعالیت‌های جهادی داشتند.
وی گفت: سال گذشته مبلغی به عنوان حمایت از گروه‌های جهادی را کلید زدیم. بر اساس آن، گروه های جهادی که در سطح شهرستان فعالیت دارند، انواع و اقسام دستگاه‌های مورد نیاز مثل دریل تخریب و ... که برای فعالیت‌های عمرانی مورد نیاز هست را در اختیارشان قرار دادیم.
این مقام مسئول گفت: در محرومیت‌زداییِ غیرعمرانی نیز فعالیت‌هایی انجام شده است؛ از قبیل اعطای بیش از 2 هزار جهیزیه، توزیع ماسک و بسته‌های بهداشتی در سطح استان، بسته‌های معیشتی به مردم نیازمند استان و کسانی که از قِبَل ویروس کرونا دچار آسیب اقتصادی شده‌اند و کماکان نیز در حال فعالیت هستیم و این بسته‌ها را به دست نیازمندان خواهیم رساند.
وی با اشاره به صندوق‌های اشتغال‌زایی اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 560 صندوق در روستاهای استان راه‌اندازی کرده‌ایم که تا ابتدای امسال، 5 هزار فقره وام پرداخت کرده و بیش از هزار فرصت برای ایجاد کسب‌وکارهای خرد و خانگی فراهم کرده‌اند.
وی با بیان اینکه امسال نیز راه‌اندازی و توسعه شرکت‌های تعاونی را خواهیم داشت، گفت: تا الأن 30 شرکت تعاونی راه‌اندازی کرده‌ایم.
مسئول بسیج سازندگی استان در پایان گفت: امسال طبق وعده‌ای که داده شده، 3 هزار جهیزیه به جوانان اهداء خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

زید آبادی: آنچه نباید می‌شد! / گرگ‌ها در برهوت در پی‌مان گذاشته‌اند!

زید آبادی: آنچه نباید می‌شد! / گرگ‌ها در برهوت در پی‌مان گذاشته‌اند!

احمد زیدآبادی در کانال تلگرامی خود نوشت: ولایتی به صراحت اعلام کرد که نهادهای مدنی تهدیدی ...
۶ ماده مغذی مورد نیاز بدن در پیری

۶ ماده مغذی مورد نیاز بدن در پیری

اسیدهای چرب امگا ۳ می‌توانند عوامل خطر بیماری قلبی مانند فشار خون بالا و‌تری گلیسیرید ...
رستم قاسمی چگونه بیکارترین وزیر دولت رئیسی شد؟

رستم قاسمی چگونه بیکارترین وزیر دولت رئیسی شد؟

وضعیت معیشت مردم فعلا در حدی شکننده است که در این شرایط، نیاز نخست مردم زنده ماندن است! ...
1