تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۱۸
کد مطلب : ۴۴۷۶۳۷
در پی دخالت‌های برخی از نمایندگان مجلس در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛

دخالت سیاست در سلامت

۵۱
۶
دخالت سیاست در سلامت
کبنا ؛
تأکید رهبر معظم انقلاب درباره‌ی عدم دخالت نمایندگان می‌تواند مرزی برای ولایتمداری آنها باشد؛ آنهایی که در انتصابات و مسائل اجرایی دخالت نمی‌کنند را ولایتمدار، و آنهایی که دخالت می‌کنند را می‌توان غیرولایی نامید.
به گزارش کبنا، اصل تفکیک قوا یکی از اصول اساسی و پذیرفته شده در نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران است. به طور کلی نظريه تفکیک قوا در بردارنده اصولی است که توضیح دهنده چگونگی توزیع یا تقسیم قدرت است. توزیع قدرت اصولاً بر مبنای کارکردهای متنوع حکومت در سه بخش تقنینی (قوه مقننه)، اجرایی (قوه اجرایی) و قضایی (قوه قضاییه) صورت می‌گیرد. بر این اساس، حکومت به شاخه‌های مختلفی تقسیم می‌شود که هر یک دارای محدوده مجزا و مستقلی از اختیارات و مسئولیت‌ها می‌باشند. به طور کلی می‌توان تفکیک قوا در حکومت را «شیوه سازمان‌دهی سیاسی به منظور حفاظت از آزادی به وسیله جلوگیری از تمرکز بیش از حد قدرت» تعریف کرد.
اما گاهی اوقات، عامدانه این اصل نقض می‌شود. در کهگیلویه و بویراحمد، متأثر از بافت عشیره‌ای و طایفه‌ای حاکم بر آن، بیش از استان‌های دیگرِ کشور، نقض اصل تفکیک قوا دیده می‌شود. دخالت نمایندگان مجلس در امور اجرایی که بر عهده دولت است، آنچنان در این استان فراگیر شده است که بارها صدای مسئولین کشوری را درآورده است. در راستای همین دخالت‌های قوه مقننه در اقدامات قوه مجریه، رهبر انقلاب به نقد این رفتار نمایندگان مجلس پرداخت. وی در این خصوص گفته بود: «یکی از آسیب‌ها ورود نمایندگان در مسائل اجرایی است؛ فرض بفرمائید وارد شدن در اینکه مدیرکلِ فلان تشکیلات در شهر ما یا در استان ما مثلاً فرض کنید که چه کسی باشد، چه کسی نباشد؛ استاندار، فرماندار و از این قبیل. حالا یک وقت در مواردی یک حالت اضطراری ممکن است رخ بدهد که آن موارد استثنایی را من کاری ندارم اما به طور معمول نمایندگان محترم از این مسائل اجرایی باید کناره بگیرند، وارد شدن در این مسائل و با مسئول اجرایی در این زمینه گفتگو کردن و توافق کردن و امثال این‌ها خطراتی دارد؛ از این بایستی اجتناب بشود.»
تأکید رهبر انقلاب درباره‌ی عدم دخالت نمایندگان می‌تواند مرزی برای ولایتمداری آنها باشد؛ آنهایی که در انتصابات و مسائل اجرایی دخالت نمی‌کنند را ولایتمدار، و آنهایی که دخالت می‌کنند را می‌توان غیرولایی نامید.
حال در کهگیلویه و بویراحمد وضعیت به گونه‌ای است که اغلب نمایندگان در مسائل اجرایی دخالت می‌کنند. این مسأله بارها از سوی رسانه‌ها مورد نقد قرار گرفته اما همچنان ادامه دارد. گویی تأکیدات رهبر انقلاب را تاکنون نشنیده‌اند. هر چند در برخی از دستگاه‌ها شاید این دخالت ضربات چندانی با منافع مردم نزند، اما در برخی دیگر از دستگاه‌ها که بسیار تخصصی هستند، دخالت نمایندگان می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری برای مردم در پی داشته باشد.
دخالت یک نماینده خاص در مدیریت‌ها و معاونت‌های دانشگاه علوم پزشکی داد دلسوزان استان کهگیلویه و بویراحمد را درآورده است. نماینده‌ بویراحمد که سعی دارد اغلب مدیران استانی از حوزه انتخابیه او باشند، با دخالت در مدیران زیرمجموعه این دانشگاه احتمالاً در پی کادرسازی برای انتخابات 1402 مجلس باشد. این در حالی است که غلام‌نژاد به بسیاری از شایستگان در حوزه بویراحمد پست داده است؛ الهه منصوریان سرپرست مرکز مطالعات، علی‌صالح غلامی رئیس دانشکده دندانپزشکی، محبوبه منصوریان مشاور رئیس دانشگاه در امور بانوان، فردین امیری سرپرست امور پشتیبانی، امید جمالفرد رئیس بازرسی دانشگاه و ... . اما باز با این وجود، فشارهای نماینده بر مسئولین این دانشگاه گویی تمامی ندارد. انتظار افکار عمومی از احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد این است با نمایندگانی که علیرغم تأکید رهبر انقلاب باز هم به این فشارها ادامه می‌دهند، برخوردی قاطع داشته باشد تا یک بار برای همیشه به این رویه نامیمون پایان داده شود.  
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اینهایی که نام بردید فقط کارشناس هستند...هیچ گدام از معاونت ها ب بویرلحمد نرسیده.جز معاون تحقیقات ک نیروی هدایتخواه
Iran, Islamic Republic of
خخخخخ خود رییس دانشگاه نیروی هدایتخواهه
علی
Iran, Islamic Republic of
کبنا وجدانت را به چی فروختی
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز وقتی شروع یک انتصاب سیاسی باشه ادامه اش هم سیاسی روزگاری که نماینده ای برای ریاست زمان تعیین میکرد و شما تیترشو میزدین به فکر دخالت سیاست در سلامت نبودین آیا؟
Iran, Islamic Republic of
مگه در ادوار گذشته چنین نبوده سیاسی کاری درعزل ونصبها همیشه بوده وخواهدبود
ندای وحدت
Iran, Islamic Republic of
به پیر
به پیغمبر
به شاه قاسم
دشمن‌اصلی بچه های ندای وحدت شخص نماینده است.
Iran, Islamic Republic of
بابا غلام نژاد / مگه یزدانپناه گوش نداد آخرین مدیری نبود ک عوض شد ایشونم هنوز نتونسته ۳ تا رئیس بیمارستان عوض کنه مشکل از خودشه
Iran, Islamic Republic of
اینا همش نیروهای استاد هدایت خواه هستن
ندای وحدت بی بهره هست
فعلا دکتر روشنفکر بازی را باخته چون به نام روشنفکر و به کام دیگران هست
دلسوز سلامت استان
United States
بنام خداوند
نگارنده متن به خوبی مظلوم نمایی تشکیلاتی که پشت پرده تعیین رییس دانشگاه و معاونت ها و مدیریت های انتصاب شده در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج را شو نمایشی داده است.
بزرگواری که از یکسال پیش با هدف کوبیدن بویراحمد هر دوانه، پرویز یزدانپناه را متهم به طایفه گرایی و انتصابات غیر متخصص کردید همچنان برای سرپوش گذاشتن بر روی انتخاب بسیار ضعیف انجام شده دست به قلم می برید از شما سوالات ذیل را دارم لطفاً جهت روشن شدن افکار عمومی پاسخ های دقیق و نه فرار رو به جلو انجام دهید. به عنوان یک گروه مدعی سوپر انقلابی در پاسخ دادن تقوای الهی را مدنظر داشته باشید.
1. همگان می دانند که کبنانیوز در یکسال گذشته به علوم پزشکی نیوز تغییر هویت داده بفرمایید چقدر .....؟
2. هر چند ما انسانها فراموش کار هستیم تا بوده همین بوده ؟ چرا نمایندگان در دوره های مختلف تغییر می کنند. در دوره هدایت خواه معاون پشتیبانی آقای زاده باقری از بویراحمد بود که فکر میکنم بعد از آن دیگر این معاونت قرق نمایندگان گچساران شده و همچنان هم ادامه دارد. این یک نمونه بود، پاسخ دهید آقای دکتر سامر مرادیان معاونت محترم توسعه‌ی فعلی دانشگاه آیا خودشان به عنوان یک شخص که لیاقت این جایگاه را داشتند! در این منصب گمارده شدند یا مستقیماً توسط نماینده محترم گچساران و باشت گماشته شدند؟!؟ آیا گزینه های بهتری در این دانشگاه وجود نداشت؟
سوال ۲. بفرمایید متریک و معیارهای ارزیابی شما در خصوص انتخاب بزرگوارانی که در متن نام بردید که البته بعضی را غلط نام بردید چه بوده؟ خانم دکتر الهه مثنوی و نه مثنوی. آیا جناب امیری که یک مهندس هست تاکنون سابقه و ارتباط از نظر تخصصی با این جایگاه را داشته؟ آیا مهندس جمال فرد هم همینطور مشابه مهندس امیری؟ . تمام این بزرگوارانی که نام برده اید فارغ از بحث تناسب مدرک، تخصص و سابقه مرتبط کاری افراد بسیار نزدیک و منتسب به شخصی هست که بارها توسط مردم شریف بویراحمد، دنا و مارگون نه شنیده اند‌.
۳. آیا شرط اولیه شورای عالی انقلاب فرهنگی جهت انتخاب معاونین دانشگاه به عنوان پیش شرط مهم در نظر گرفته شده است ؟
۴. آیا با هدف سرپوش گذاشتن و یا قالب نمودن افراد وابسته به هدایت خواه یا دوستان نورچشمی خودتان به عنوان ماشین امضا مشابه افرادی در متن نگاشته اید به دنبال تغییر معاونت آموزشی و بهداشتی و زیرمجموعه آن ها نیستید؟
۵. فقط آقایان نمایندگان رانده شده سابق توسط مردم حق انتخاب و معرفی نیروهایشان در سمت های مدیریتی را داشتند؟
۶. علوم پزشکی نیوز همان کبنانیوز سابق آیا بعد از تغییر نماینده فعلی همین چهار کلمه ای که برای کوبیدن نماینده فعلی به عنوان اصول مظلوم نمایی اعتقاد دارید آیا همچنان معتقد خواهید ماند؟
بدا به حال همه ما که ذره ای تقوای الهی نداریم.
پرستار
Iran, Islamic Republic of
احسنت
محمد
Iran, Islamic Republic of
اگه نماینده بویراحمدفشار وارد کرده پس کدام نیرو رو تا الان انتصاب کرده؟!!!؟!!
Iran, Islamic Republic of
خاطر مبارکت عرض میکنم این دمل چرکین رو باز نکن که خیلی حرفا پشت انتصابات غلام نژاد هست.
و...
بزودی گوشه ای از عملکرد نادرست و طایفه ای غلام نژاد به سمع مردم شریف استان میرسد.
Naser
Romania
میشه همینجا اسم ببری از طایفه غلام نژاد که چه کسانی و چه پستهایی را به هم طایفه ای خودش داده؟
Iran, Islamic Republic of
اکثر انتصابات ایشان به واسطه رابطه نسبی یا سببی با اهالی باشت هست.
دنا
Iran, Islamic Republic of
اگر اعلام نکردی..
محسن
Iran, Islamic Republic of
اون موقع که غلام نژاد رو نماینده گچساران گذاشت خواب بودید که حالا دم از دخالت نماینده بویراحمد میزنید؟
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
به همه ثابت شده که عدالت تو خبراتون نیست. به هر کی بخواید گیر میدید. چرا به دخالت نماینده گچساران تو انتصاب غلام نژاد گیر ندادی ؟ چرا علیه معاون عمرانی استانداری که هیچ ربطی به این دولت نداره مطلب نزدید و فقط به یه عده خاص گیر میدید؟ از کجا خط میگیرید؟
Iran, Islamic Republic of
اون نماینده خاص خیلی وقته که قافیه رو باخته
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر تهران را رها کرده امده چسبید به دانشگاه علوم پزشکی آخ وبخت مردم یاسوج دانا مارگون
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
برادر محترم کبنا ضمن عرض سلام، به آقای غلام نژاد هم بفرما که چطور دور و بریات یا غلامی اند یا منصوریان!!!؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
یک اناقی داخل دانشگاه علوم پزشکی خالی کنید تا محل کار نمایند یاسوج بیایید دانشگاه شاید از تهران خسته شد باشد
پاریس
Iran, Islamic Republic of
اراجیف تو تاکی ادامه داره.نماینده بویراحمد نماینده ۷۰هزارنفره پس باید هم تلاش بکنه.خودت خسته نکنه تاحالانماینده ای به توانمندی دکتر روشنفکرنیومده
مریم
Iran, Islamic Republic of
. که زلزله را ۵۶ درصد میگه چه انتظاری میشه ازش داشت
پاریس
Iran, Islamic Republic of
اراجیف تو تاکی ادامه داره.نماینده بویراحمد نماینده ۷۰هزارنفره پس باید هم تلاش بکنه.خودت خسته نکنه تاحالانماینده ای به توانمندی دکتر روشنفکرنیومده
پیشگو
Iran, Islamic Republic of
شمارش معکوس شروع شد
دشت وم
Iran, Islamic Republic of
بازم روشنفکر خودش خودتون خسته نکنید
رهگذر
Iran, Islamic Republic of
چیزی مانده که دخالت نکنند مردم بزرگند
Iran, Islamic Republic of
اگر ابن صحبت ها راست است چرا فرمانده محتر م سپاه عزیز نماینده محترم ولی فقه استاندار انقلابی جلوی این نماینده را نمی گیرند چرا دارد باجان مردم بازی می کند شورای نگهبان این مطلبها را داشته باش برای دور بعد نمایند مجلس که تهران رها کرد آمده با جان مردم بازی می کند
Iran, Islamic Republic of
جناب کمایی اگر راست میگی از انتصاباتی که نام بردی و...هم انتقاد کن که چطور اومدن ومسولیت گرفتن وآیا ازنطر چارچوب قوانین شرایط احراز را داشتن!
اگه سایت بی غرض هستی پس نقدشون کن،
چطور در زمان یزدانپناه روزانه اگر گنجشکی کنار دانشگاه رد میشد خبر میزدی حالا چرا این همه سکوت!!
Iran, Islamic Republic of
نمایندها ار قدیم تاالان همین کارها را انجام میدادند روشنفکر هم کوتاهی نمیکند اگر بحث قبیله ای باشد نماینده گچساران از همه بد تر هرکس جای نمایندها باشد همین کارها را انجام میدادند
Iran, Islamic Republic of
تو بسوز ، نماینده محبوب و مقتدر همچنان با قدرت ادامه خواهد داد،زور بیخود نزن
پیش گو
Iran, Islamic Republic of
شمارش معکوس برا سقوط خیلی چیزا شروع شده از اشخاص سیاسی تا مسئول تا شاخص‌ها ‌و و به خصوص اخلاق..
محقق
Iran, Islamic Republic of
اینکه چیزی نیست نماینده گچساران و باشت که خودش را مکتب حاج قاسم میداند بیشترین دخالت را دارد مثلا تو شهرداری بعد انتخاب شهردار راننده شهردار ریس دفتر معاون رئیس روابط عمومی همه را بر خلاف میل شهردار بهش تحمیل کردن من نمیدونم این اسمش دخالت یا نه . نماینده گچساران شهردار را ماشین امضا و جولانگاه جریان حاکم کرده و شایستگی و پاکدستی ملاک نیست فقط نیروی خودش باید باشه . این روشنفکر بدنام شده .
رضا
Iran, Islamic Republic of
هدف شما فقط و فقط تخریب جریان مردمی ندای وحدت هست
مردم شریف حوزه بویراحمد، دنا و مارگون دیگه به هوش آمده اند و دست رد به سینه آقایان زده اند
مطمئن باشید دیگه مردم یک صدا جریان ندای وحدت را حمایت می نمایند
آقایان فعلا تو استخاره بمانند
دشتروم
Iran, Islamic Republic of
شک نکنید بویراحمد واحد دیگه دست رد به سینه خیلی ها زده و جریان خودش را پیدا نموده ،ان شاالله دکتر روشنفکر مجددا خودش مورد تایید مردم هست
Iran, Islamic Republic of
جالبه
تازه یه دونه دشترومی مسئولیت ندارن اون موقع هم دکتر را عنایت میکنن
واقها عجیبه
حسن
Iran, Islamic Republic of
بااراجیفتان دشتروم رابدنام نکنید
هادی
Iran, Islamic Republic of
بدترین شرایط تو معاونت آموزشی دانشگاه هست که هنوزم عوض نشده دست راستش که سابقه مشکل داره یواشکی سرپوش گذاشتن و آوردن خودشم ۴ میلیارد تومان تو بخش خصوصی خودش هزینه کرده بدون هماهنگی بقیه
Iran, Islamic Republic of
دخالت ناصر بیشتره
پرستار
Iran, Islamic Republic of
این نویسنده هر مسئولیت جزئی را نام برده و چسبونده به نماینده مردم بویراحمد در حالی که این افراد هیچ کدوم معاونت نیستند فقط مسئول واحد های خود هستند ، مشخصا انسان بی انصافی هستند چرا که نه معاونت پشتیبانی ، نه معاونت درمان و نه معاونت بهداشتی هیچ کدام از بویراحمد نیستند .
یکی بود و دیگر نیست
Iran, Islamic Republic of
. داره هزینه انتخابات خودش رو میده هزینه ای که از جیب.... پرداخت شد و قرار شد تمام انتصاب ها به دستور آقای پیمانکار باشه خودش در حد نماینده نیست نماینده ما در حد یه کارمند ساده هست انتظاری نمیشه ازش داشت عاقبت رای قومی همین میشه طرف تا دیروز تو جمعه بازار مغازه داشته کل سرمایش ۳۰ میلیون نبوده حالا با رانت نماینده شده پیمانکار جاده و آسفالت
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه ریاست دانشگاه علوم پزشکی فردی نا کارآمد و ضعیف هستند و فقط ظاهرا برای انتقام جویی آمده اند
مطلع
Iran, Islamic Republic of
دخالت نمایندگان به جای خود
که اولا دخالت نیست و اگر بود که نیروهایشان الان بر مسند قدرت بودند‌.
دخالت یکی از مطرود ترین شخصیت های سیاسی بویراحمد را چطور توجیه میکنید؟!
سامر مرادیان ، محمود شهامت ، جناب روایی ، جناب امیری و جناب حسینی مطلق
هر پنج نفر از نیروهای جناب هدایت خواه هستند.
خداوکیل یکی بیاد بگه جمال فرد .که مسئولیت بهش دادن؟
Iran, Islamic Republic of
آخ وبخت عسکر
لطفاً نیروهای ندای وحدت را همه یه فکری به حالشون بکنین
آدم ناراحت میشه
مطلع
Iran, Islamic Republic of
همچنین از لحاظ قانونی
هیچ یک از معاونت های حاضر ، به دلیل اینکه از اعضای هیات علمی نیستند ، به صورت قانونی نمیتوانند معاون دانشگاه باشند !
این هم یکی از تخلف های اشکار است.
جمالفرد که اصلا نیروی دانشگاه نیست‌
خود جناب رییس هم قانونا باید ۵ سال هیات علمی باشد .

این خانه از پای بست ویران است و مسئولیت اصلی این اتفاقات شخص هدایت خواه است که ۱۰ سال پیش مردم مشت محکمی به حضور ایشان کوبیدند و هنوز هم ول کن ماجرا نیست.
کبنا چرت و پرت کمتر بگو، یکی نیست در شما رو تخته کنه!!
مگه غلامنژاد رو یه نماینده ای نیاورده؟؟ چرا به اون نمیگی غیرولایی؟؟
گچساران
Iran, Islamic Republic of
شمارش معکوس عزل رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج داره زده میشه
Iran, Islamic Republic of
اگر بحث سر دخالت سیاسی نمایندگان در انتصابات باشه به وحدانیت خداوند، احدی از نمایندگان به گرد گای دخالتهای بیجای سیدناصر حسینی بحرینی نمیرسه و نخواهد رسید پس چطوریه که کمترین اشاره ای به اسم ناصر حسینی در اینمورد نمیشه...؟ طرف ایشونه میگیری فقط چون هم ولایتی این اقای نماینده هستی کبنا.. .؟
آقای ناصر حسینی به همراه برادرش قدرت اله و ستار هدایتخواه، با انتصابات مزخرفشون مدیریت استان . اقای کبنا... شما هم جرات داشته باش و مرد باش و از دخالتهای بیجای این افراد گاهی سخنی بگو و برای چندر غاز پولی که از کیسه بیت المال بهت میدن دین و ایمان و وجدانت رو نفروش.. تو که تا تاجگردن نماینده بود کاسه لیس ایشان بودی حالا که دشمن تاجگردون نماینده شده اینی.. اینهمه هرزگی سیاسی برای یک رسانه نوبره والا...
بویراحمد وطن من
Romania
سلام وقت بخیر
واقعا این نظر ثبت می شود اگر بدانم نظر ثت می شود خیلی حرف دارم اما برای امتحان گوشه ای کوچک از مطالب را ارسال می کنم
1- کمایی این بدان که شخص های مثل شماها بین مردم سردسیر و گرمسیر اختلاف می اندازید .پ
2- اگر نمایندگان گرمسیر دخالت ندارند اینقدر کارمند و پست را از کجا آوردند - انتقال از شهرستان به مرکز استان و نیرو خود را در شهرستان جایگزین و درمرکز جای دیگران را اشغال می کنند
3- اگر روی حسادت نبودی چنین مطلبی انتقاد نمی کردی به عنوان مثال تنها مدیرکلی هست که کمتر از یک ماه نیروهای زیر مجموعه را تعویض کرد و کجا گوش به نماینده بویراحمد کرد فقط خلاف ایشون اقدام می کند
4- مخاطب گرامی فرموده اگر نماینده دخالت می کند نماینده ولی فقیه و فرمانده سپاه چرا اقدامی نمی کند آیا سهمیه در حوزه استانداری معاونت اقتصادی مشغول بکار نشده است چه دلیلی دارد بعد از 40 سال حالا شورای نگهبان بخواهد ناحقی کند مثلا دوره های قبلی چرا اینکار نکرده انددر این دوره مدیرانی یا معاونتی هست هنوز تعویضنکردند پس محبت بفرمایید درست انتقاد کنید پ
5- اگرنمایندگان و مسولان مقام بالای استان بخواهند اقدامی بکنند اول یک تیپ از ارتش در مرکز استان مستقر کنند دوم چند تا کارخانه بزرگ مثل سیمان وفولاد راه اندازی تا اشتغال زایی جوانان شود
6- تا حالا ندیدیم هیچ سایتی خبری جهت اشتغال زایی زده باشد آقای کمایی بیا یه مطلبی درج بفرمایئد تا مردم در مورد اشتغال زایی انتقاد کنند به عنوان مثال نمونه -احداث کارخانه کاشی و سرامیک (نه اینکه کارخانه کوچکی احداث شود اگر کارخانه بزرگ احداث شود حدودا2000 نفر مستقیم اشتغال زایی بوجود می اید.
7-عامل اصلی فرار سرمایه گذاران بانکها و مدیران هستند خدا شاهد اگر سرمایه گذاری قوی بیاید و مسولان هماهنگی لازم شود و کارخانه فعال گردد اشتغال بالغ بر 2000 نفر دارد.
8-مسولان محترم برای رضای خدا یکبار به استان یزد و قم بازدید از کارخانه داشته باشید
Iran, Islamic Republic of
خوش به حال خانم‌های منصوریان ما که نمیشناسیمشون
Romania
به نظر شما چرا مدیران قبل را تغییر دادند .چطور هر وقت بقیه نماینده ها در تغییرات دخالت دارند دنیای خوب و نیاز هست ولی هر وقت نماینده بویراحمد قصد تغییرات دارد دخالت هست مگر از بویراحمد واحد نباید در پست معاونت ها گماشته بشه با همش باید طرفدار یک نماینده باشده همیشه انصاف وعدالت بهتر است
زید آبادی: آنچه نباید می‌شد! / گرگ‌ها در برهوت در پی‌مان گذاشته‌اند!

زید آبادی: آنچه نباید می‌شد! / گرگ‌ها در برهوت در پی‌مان گذاشته‌اند!

احمد زیدآبادی در کانال تلگرامی خود نوشت: ولایتی به صراحت اعلام کرد که نهادهای مدنی تهدیدی ...
۶ ماده مغذی مورد نیاز بدن در پیری

۶ ماده مغذی مورد نیاز بدن در پیری

اسیدهای چرب امگا ۳ می‌توانند عوامل خطر بیماری قلبی مانند فشار خون بالا و‌تری گلیسیرید ...
رستم قاسمی چگونه بیکارترین وزیر دولت رئیسی شد؟

رستم قاسمی چگونه بیکارترین وزیر دولت رئیسی شد؟

وضعیت معیشت مردم فعلا در حدی شکننده است که در این شرایط، نیاز نخست مردم زنده ماندن است! ...
1