تاریخ انتشار
سه شنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۴۳
کد مطلب : ۴۴۷۳۷۷
در همایش متنفذین، اقوام، ایلات و طوایف با رویکرد کاهش خشونت جمعی مطرح شد

ملک‌حسینی: آب از سرچشمه گل‌آلود است / اگر امر به معروف و نهی از منکر ترک شود، بدان بر جامعه حاکم می‌شوند / الگوی ما یک اسب سوار برنو به دست شده است / باید پوست‌افکنی کنیم

۹
۱
ملک‌حسینی: آب از سرچشمه گل‌آلود است / اگر امر به معروف و نهی از منکر ترک شود، بدان بر جامعه حاکم می‌شوند / الگوی ما یک اسب سوار برنو به دست شده است / باید پوست‌افکنی کنیم
کبنا ؛
سید علی ملک حسینی دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد خطاب به منفذین ایلات و طوایف گفت: نقش شما یک تیغ دولبه است؛ هم می‌توانید جامعه را به گمراهی ببرید و هم به سمت سعادت.
به گزارش کبنا صبح امروز (سه شنبه 6 اردیبهشت ماه 1401) همایش متنفذین، اقوام، ایلات و طوایف با رویکرد کاهش خشونت جمعی با حضور مسئولان عالی رتبه استان، فرمانده سپاه فتح، فرمانده نیروی انتظامی، معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار بویراحمد، سید علی ملک حسینی دادستان یاسوج، اساتید دانشگاه‌ها، روحانیون و متنفذین در سالن دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج برگزار شد.
در این همایش سید علی ملک حسینی دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: خشونت و هر آسیب اجتماعی، عوامل متعددی دارد. افراد و نهادها و بخش‌های مختلفی در آن تأثیر دارند. نهادهای مختلفی در این زمینه تکلیف دارند. من از دکتر اکرامی و دانشگاه تشکر دارم که در این زمینه دغدغه داشته‌اند.
وی گفت: دستگاه قضایی و پلیس تمام توانش را گذاشته است. اما در این همایش مسأله این است که نقش ایلات و طوایف در این حوزه چیست.
دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر کسی پوشیبده نیست که بیکاری در استان و برخی از رفتارها در ادارات از عوامل ایجاد خشونت است، اما یکی از نعمت‌هایی که همه ما فراموش کرده‌ایم، انقلاب اسلامی است. باید پرسید 60 یا 70 سال پیش در این استان چه خبر بود؟
ملک‌حسینی گفت: امروز اکثر مسئولین ما بومی هستند و ما بهترین نیروی انسانی را در کشور داریم، اما همین مسائل جزئی قدرت را از استان گرفته است و برخی آنقدر درگیر حواشی می‌شوند که متن را فراموش می‌کنند. بنابراین ما باید خدمات نظام را که به این استان داده شده است ببینیم.
وی افزود: خشونت عوامل بسیاری دارد؛ برخی از نهادها کاهلی کرده‌اند که باید بپذیریم. اما استان ما بر اساس شاخص‌ها جز امن‌ترین استان‌های کشور است. چقدر آمار تجاوز به عنف و ... در استان هست؟ اما من گفته‌ام که ما یک استان خشن هستیم؛ خشن به این معنا که در خانواده هم ما خشن هستیم و در زندگی اجتماعی و اداری هم خشن هستیم.
وی اضافه کرد: در همین چند مدت پیش در یکی از شهرستان‌ها جوانی 20 ساله نامزد خود را به قتل رساند و خود را کشت. کجای این جریان قضایی است؟ آیا جز این است که ما در تربیت فرزندان خود را مشکل داریم؟
وی گفت: ما با معلول‌ها سر و کار داریم. اما باید در پی علت‌ها باشیم و خیلی از آسیب‌ها وجود دارد که باید به آن بپردازیم.

ملک‌حسینی با اشاره به تربیت خانوادگی در استان گفت: هنوز در این استان برای فرزند ذکور اهمیت زیادی قائل هستیم. در یک زمانی در فرهنگ کشاورزی اهمیت زیادی برای فرزند ذکور قائل بودند، اما خدا در 1400 سال پیش با دادن یک دختر به پیامبر بر این فرهنگ خط بطلان کشید اما ما هنوز درگیر آن فرهنگ هستیم.
چرا ما فرزند پسر را هر خواسته ای دارد کوچکترین احترام در خانواده ها رعایت نمی‌شود؟
وی عنوان کرد: این فرزند که تمام خواسته‌های او برآورده شد وقتی با کوچکترین مشکلی مواجه می‌شود، اسلحه برمی‌دارد، این بحث قضایی نیست. امروز ما بیشترین زندانی را نسبت به جمعیت داریم؛ این یعنی برخورد قضایی زیاد در این استان اتفاق افتاده است. اما باید بدانیم زندان این مسأله را حل نمی‌کند؛ چرا که آب از سرچشمه گل‌آلود است.
دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیشنهاد من این است یک جلسه گذاشته شود که مسئولین در این زمینه چکار کرده‌اند؟ مایی که می‌خواهیم همیشه حاکمیت را مقصر بدانیم باید بپرسیم مردم و خیرین چه کرده‌اند؟
ملک حسینی با اشاره به اینکه ما همه در یک کشتی هستیم گفت: این کشتی سوراخ شده است. کشتی کشتیبان و ناخدا دارد ولی وقتی که سوراخ است و همه نشسته‌ایم و همکاری نکنیم که آب را از کشتی خارج کنیم این سوراخ کشتی باعث غرق شدن همه ما می‌شود. بنابراین همه ما نقش داریم و باید به وظایفمان عمل کنیم.
وی گفت: یک زمانی شاخصه ایلات و طوایف ما غیرت دینی بود. اما ببینید الأن در عروسی‌های ما چه می‌گذرد؟ عروس را به بدترین شکل آرایش می‌کنند و همه ما ریش‌سفیدان و نخبگان نشسته‌ایم و هیچ صدایی از ما بلند نمی‌شود.
ملک‌حسینی در ادامه گفت: اگر امر به معروف و نهی از منکر ترک شود، بدان بر جامعه حاکم می‌شوند. ما کوتاهی کرده‌ایم، ولی نباید آن را با سکوت ادامه دهیم.
دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به الگوهای رفتاری در استان گفت: متأسفانه الگوی ما یک اسب سوار برنو به دست شده است؛ این جاهلیت است و باید پوست افکنی کنیم.
وی گفت: انتظار نداشته باشید با برخوردهای قضایی بتوانیم این مسائل را حل کنیم. این‌ها مسکن هستند. درمان قطعی از خانواده و ایلات و طوایف شروع می‌شود.
وی خطاب به ایلات و طوایف گفت: نقش شما یک تیغ دولبه است؛ هم می‌توانید جامعه را به گمراهی ببرید و هم به سمت سعادت
وی ادامه داد: ما راه را اشتباه رفته‌ایم و باید مسیر را اصلاح کنیم و پیشنهادم این است که این جلسات سالی یک بار برگزار شود تا یک رقابت صحیح و سالم در رفتن به سمت فرهنگ‌های صحیح و ریشه‌کن کردن فرهنگ‌های غلط شکل بگیرد.
وی گفت: ما باید از مرام و فرهنگ شهدا استفاده کنیم که اسلحه را بر دشمن کشیدند نه بر خودی‌ها.

نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
تاریخ رابخوان همین افراد اسب سوار برنو بدست چه افتخاراتی برای ایران آفریدند .برنو نشان دفاع وغیرت درمقابل تحاوز است نه تجاوز .همین برنو در شب ۲۲بهمن صدایش درجشن گرامی داشت اتقلاب به دلت ننشسته فقط جنبه منفی آنرا نگاه میکنی .کسی که میخواهد جنایت کند با به چوبدستی هم میتواند کار یه برنو بدست را انجام دهد.فرهنگ استفاده غلط هست نه اسب برنو سوار
Iran, Islamic Republic of
قانون را با قاطعیت و یکسان برای تمام افراد جامعه اجرا کنید...ما دیگر چیزی به نام سران ایلات نداریم
یاسوج یک کلان شهر است نه کلکسبون و ویترین ایلات
نقش قانون را برجسته کنید ریش سفیدان دیگر نفوذ کلام ندارند و خود بخشی از مشکلند...
محمدولایی
Romania
آغای ملک حسینی :::امروز تربیت دست حکومتها واجتماست ::: امروز صبح تکنولوژیست ::: اعمال و رفتار مسعولان وحکومت داران و مدیران و هدف جوانانه ::: (((فقر وفقر وفقر وبیکاری وبیکاری )))) علت و معلول هاست ::: صورت مساله را پاک نکنید ::::::وقتی رسانه سخن ونظری را بیان کند چرا باید از دهها صافی بگذرد ؟؟؟((( گفتار و کردار و اعمال مدیران و صاحبان کشور ))))سنجش رفتار نسل امروز وآینده است ::::۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
باسلام عامل تخریب کشور ومردم ونخبه ها سیاسیون باید با کار کارشناسی مشکلات معیشتی و اقتصادی گرانی و تورم وبیماری روحی و معضلات اجتماعی و حوادث تلخ جامعه وتحریم و انزوا ناکارآمدی نظام ایران حل کنید کسی دیگر به کسی پاسخگو نیستند نظام خانواده و حرمت‌ها با مهریه خانم ها با وجود قوانین نا کارمند نظام خانواده از هم پاشیده بعلت بیکاری و در آمد کم مهریه های سنگین
فرهنگی از دنا
Iran, Islamic Republic of
درود بر دادستان محترم و بزرگوار مرکز استان که همواره دغدغه کار فرهنگی دارند.
امیدوارم نهادهای عدیده فرهنگی بیایند پای کار و با یک کار مطالعاتی و تحقیقاتی و کارشناسی دلیل آمار بالای آسیب های اجتماعی را شناسایی نمایید
گودرزی
Romania
جناب آقای ملک حسینی باسلام.
آب از سرچشمه خراب است ، چند درصد مسئولانی که از اول انقلاب اسلامی مون تا کنون در زمانهایی مسئولیت داشتن در همه زندگی شون از معصومین (ع) الگو برداری می کنن ؛ به اون کلام خداوند که بر روی میزتان قرار داره بسیار کم هستند. اول مسیولین نالایق رو اصلاح کنید .
اگر معلم ناصالح باشد محال است دانش آموز با کاکام ، جانم یا با ضرب زور اصلاح شود.
در ضمن برنو به دستان قدیم هم مردانی باغیرت و شجاع و متعصب نسبت به وطن ، شهر و طایفه بودن ، خلافکاران قمه به دست ربطی به برنو به دستان نداره ، همون طوری که اختلاس گران یقه بسته نمی تونه ربطی به ائمه اطهار و معصومین (ع) داشته باشه.
Iran, Islamic Republic of
نقش نسل های قبل ازانقلاب در شکل گیری این استان را از یاد برده اید.ابعاد وجودی و عاطفی اریوبرزن ها را اگر در قالب فرهنگ بتوان تبیین کرد ..
Iran, Islamic Republic of
بیشترین آسیب اجتماعی در دل خود دانشگاه آزاد است لطفاً به درون خود نگاه کنید و اصلاح نمائید نیاز به بیرون نیست/آسیبهای اجتماعی با یک جلسه و بنر ۶در۴ و ریش سپیدان درست نمیشه آسیبهای اجتماعی با سخنرانی درست نمیشه آسیبهای اجتماعی دقیقاً نتیجه سخنرانیهای بیهوده است همه راه رو میدانیم از فرسخش می پرسیم/قای ملک حسینی آقای سردار سپاه آقای بانی جلسه هیچ از کارگران منتظر کار خیابان ۶۰ متری تا به حال پرسیدهای درآمدتان چقدر است درد دلشان رو شنیده اید خوب خدا رو شکر با این جلسه آسیبهای اجتماعی هم حذف شد خدا رو هزار مرتبه شکر
Iran, Islamic Republic of
جهان در حال پیشرفت
محاکمه یاران روحانی

محاکمه یاران روحانی

 «بيش از 500 هزار نفر از دانشجويان، طلاب و اقشار مختلف مردم با امضاي نامه‌اي از حسن روحاني ...
عصبانیت از قانون‌شکنی‌های زاکانی

عصبانیت از قانون‌شکنی‌های زاکانی

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران وضعیت رعایت قانون در شهرداری ...
قاچاق انسان یا قاچاق مهاجر؟

قاچاق انسان یا قاچاق مهاجر؟

در چند روزی که از تعطیلات عید نوروز می‌گذرد جنجالی پیرامون حضور مهاجران افغانستانی در ...
1