تاریخ انتشار
يکشنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۱۹
کد مطلب : ۴۴۷۲۸۳
ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران مطرح کرد

عصبانیت از قانون‌شکنی‌های زاکانی

۱
۰
عصبانیت از قانون‌شکنی‌های زاکانی
کبنا ؛ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران وضعیت رعایت قانون در شهرداری تهران را رو به افول دانست و گفت: مهم‌ترین برنامه در سال جاری باید ملزم کردن شهرداری به رعایت قانون باشد.
ناصر امانی با بیان این مطلب افزود: وضعیت پاسخگویی شهرداری تهران به تذکرات اعضای شورای شهر مناسب نیست و نسبت به قبل بهتر نشده است؛ بنابراین مهمترین برنامه سال جاری شورای شهر تهران، این است که شهرداری را ملزم به رعایت قانون کنیم.
 وی برای نمونه به دو مورد انتساب غیرقانونی در شهرداری تهران اشاره و اظهار کرد: برای مثال انتصاب ۲ مدیر عامل ۲ سازمان بزرگ بر خلاف نص صریح اساسنامه سازمان میادین میوه وتره بار و سازمان ورزش شهرداری تهران انجام شده است.
 امانی توضیح داد: با اینکه در جلسه هم اندیشی پذیرفتند که این دو انتصاب درست نیست و چون سرپرست بودند ما پیگیری نکردیم اما یک روز مانده به پایان سال گذشته برای هر دوی این افراد حکم مدیرعاملی با امضای شهردار تهران، صادر کردند.
 عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تفسیر مصوبات شورای شهر برعهده خود شورا است، تاکیدکرد که شهرداری نمی‌تواند از مصوبات شورای شهر برداشت خود را داشته باشد و اگر ابهامی در خصوص مصوبه‌ای دارد، باید به شورای شهر استفساریه ارائه کند.
 وی درباره انتصاب این ۲ مدیرعامل اظهار داشت: اکنون می گویند چون در اساسنامه ذکر شده است که کارمند رسمی می‌تواند این سمت را داشته باشد، پس رسمی هر ارگانی که باشد، می‌تواند مدیرعامل شود در حالی که در اساسنامه ذکر شده است که مدیر عامل این سازمان‌ها باید رسمی شهرداری تهران باشند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با استناد به سخن یک کارشناس مدیریت شهری، عنوان کرد: شهرداری تهران و شورای شهر جنگل قانون است؛ از بس قوانین متعدد داریم، در بین قوانین گم می‌شویم؛ اکنون فقط باید برای الزام شهرداری تهران به اجرای قانون وقت بگذاریم.
 وی با انتقاد از اینکه از ابتدای امسال برای حل مسائل و مشکلات شهر تهران به هیچ کدام از مصوبات شورا توجه نمی‌شود، گفت: آیا برای رفع آلودگی هوای تهران، برای حمل و نقل عمومی تهران و یا برای نوسازی بافت فرسوده تهران فکری کرده و کاری انجام داده‌ایم؟
 امانی با اشاره تصویب ایجاد سازمان فناوری و نوآوری شهر تهران نیز گفت که سه جلسه وقت ما برای یک مساله داخلی گرفته شده تا یک سازمان داخلی جدید به بیست و اندی سازمان شهرداری اضافه شود و توسعه ساختاری داده و نیروی انسانی وارد کنند و دوباره موازی کاری در شهرداری تهران راه بیفتد.
 به گزارش ایرنا، پیش از این نیز مهدی عباسی رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران، در یک تذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران با اشاره به لزوم پاسخگویی شهرداری به تذکرات اعضای شورای شهر، گفته بود؛ بی پاسخ ماندن تذکراتمان را به حساب استقرار شهرداری در روزهای اول می‌گذاریم، اما نباید مکاتبات بی پاسخ بماند.
 وی با بیان اینکه ما به عنوان حق نمایندگی‌مان از سمت مردم تذکر می‌دهیم، تاکید کرد که طبیعی است که باید به تذکراتمان پاسخ داده شود، چرا که بر اساس پاسخی که به تذکرات می‌دهند برنامه ریزی می‌کنیم و امیدواریم مکاتبات در اسرع وقت پاسخ داده شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Romania
/ قانون را می خواهد چکار
عصبانیت از قانون‌شکنی‌های زاکانی

عصبانیت از قانون‌شکنی‌های زاکانی

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران وضعیت رعایت قانون در شهرداری ...
قاچاق انسان یا قاچاق مهاجر؟

قاچاق انسان یا قاچاق مهاجر؟

در چند روزی که از تعطیلات عید نوروز می‌گذرد جنجالی پیرامون حضور مهاجران افغانستانی در ...
بیداد اجاره‌ها

بیداد اجاره‌ها

تهران بنا بر اعلام مرکز آمار ایران، مستأجرنشین‌ترین استان ایران است و گزارش سازمان مدیریت ...
1