تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۵۵
کد مطلب : ۴۴۷۱۷۸
کبنا گزارش می‌دهد؛

اداره‌کل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد غرق در روزمرگی‌های بوروکراتیک

۲۸
۱
اداره‌کل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد غرق در روزمرگی‌های بوروکراتیک
کبنا ؛
هر چند اداره‌کل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد ارائه خدمات می‌دهد و اقدامات روزمره خود را نیز انجام می‌دهد، اما غرق در کاغذبازی‌های بوروکراتیک و روزمرگی شده است. به‌علاوه، این اداره‌کل، از نظر تجهیزات فنی و آزمایشگاهی و تخصصی در چند سال گذشته پیشرفت چندانی نداشته است.
به گزارش کبنا، اداره استاندارد، تدوین‌کننده قوانین و قواعد مرتبط با استاندارد و اجراکننده و نظارت‌کننده بر آن‌ها است. از وظایف این اداره‌کل، انجام تحقیقات به منظور تدوین استاندارد، بالا بردن کیفیت کالاهای تولید داخلی، کمک به بهبود روش‌های تولید و کارایی صنایع، نظارت بر اجرای استانداردهای اجباری، کنترل کیفی کالاهای صادراتی مشمول استاندارد اجباری و جلوگیری از صدور کالاهای نامرغوب به منظور فراهم نمودن امکانات رقابت با کالاهای مشابه خارجی و حفظ بازارهای بین‌المللی و همچنین کنترل کیفیت کالاهای وارداتی مشمول استاندارد اجباری به منظور حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب است.
بر اساس گزارش‌های به دست رسیده، اداره‌کل استانداراد کهگیلویه و بویراحمد در چند سال اخیر ارتقاء کیفی و حتی کمی چندانی نداشته است؛ هر چند این اداره‌کل ارائه خدمات می‌دهد و اقدامات روزمره خود را انجام می‌دهد، اما غرق در کاغذبازی‌های بوروکراتیک و روزمرگی شده است. گفتنی است این اداره‌کل استاندارد استان، از نظر تجهیزات فنی و آزمایشگاهی و تخصصی در چند سال گذشته پیشرفت چندانی نداشته است.
برخی از شهروندان در گفت‌وگو با کبنا نیوز از وضعیت حاکم بر این اداره ابراز نارضایتی داشتند و عنوان کردند که رفتار این اداره با واحدهای تولیدی مناسب نیست.
وجود مصالح ساختمانی غیراستاندارد یکی از مواردی است که برخی از شهروندان نسبت به آن گلایه دارند و گویی اداره‌کل استاندارد چندان توجهی نسبت به کنترل کیفیت این مصالح ساختمانی ندارد. از سوی دیگر، آسانسورهای ادارات زیر نظر این اداره‌کل هستند و اداره استاندارد موظف به نظارت بر اجرای استانداردهای اجباری نسبت به این آسانسورها است. اما شنیده می‌شود برخی از ادارات همچون شهرداری دوگنبدان بهای چندانی به اداره استاندارد نمی‌دهد. هر چند گفته می‌شود اداره استاندارد مکاتباتی در این خصوص انجام داده است، اما گویی قدرت اجرایی و رمق چندانی برای پیگیری این مسائل ندارد.
این در حالی است که رعایت استاندارد و استانداردسازی کالاها یکی از حقوق اساسی شهروندان است و استانداردسازی، مسیر توسعه و پیشرفت استان را هموار می‌کند. از سوی دیگر، استانداردسازی کالاهای داخلی و افزایش کیفیت آنها در اعتمادسازی مردم و گسترش فرهنگ مصرف کالاهای داخلی تاثیر بسیاری خواهد داشت.
گفتنی است هم‌اکنون بهمن رحمتی مدیرکل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد و از بازماندگان دولت تدبیر و امید است. کم‌رمقی این اداره‌کل در پیگیری شاخصه‌های استاندارد در استان ناشی از بی‌انگیزگی مدیرکل این اداره است که در برزخ ماندن و رفتن قرار دارد.
در ماه‌های نخست تغییر دولت سیزدهم، قطار تغییر مدیران در کهگیلویه و بویراحمد کمی شدت گرفته بود، اما حالا باز دور آن کند شده است. انتظار می‌رود با تغییر مدیران و انتصاب مدیران همسو با دولت سیزدهم، به یکپارچگی روند مدیریت در استان کمک شود؛ شاید که نسبت به توسعه کهگیلویه و بویراحمد قدم‌های مؤثری برداشته شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Romania
استاندار ضعیف ما کی میخواد تغییر بده این بانیان وضع موجود را
Iran, Islamic Republic of
بعد از دارایی افتادن به جون ما
کارمند شهرک صنعتی
Iran, Islamic Republic of
آقای کمایی و مدیریت محترم سایت کبنا
چرا از وضعیت شهرک صنعتی خبری نمیزنی
چرا نمیگی مدیر دچار روزمرگی فراوان و فقط و فقط دنبال حفظ پست خودش هست
چرا نمیگی وضعیت اسفناک زیرساخت در شهرکهای صنعتی و حوزه نرم افزاری و حمایت از صنایع کوچک فاجعه است
واقعا چرا تغییری در مدیران و بانیان وضع موجود در شهرکهای صنعتی و صمت صورت نمیگیره
آقای استاندار به افکار عمومی و جامعه صنعتی پاسخگو باش
Iran, Islamic Republic of
اولا تشکر ویژه داریم از سایت شجاع و نترس کبنا که حقیقتا صدای مردم استان بوده ، هست و خواهد بود و تاکنون در همه زمینه ها برای افکار عمومی شفاف سازی کرده و همچنین گله مند هستیم از مسوولان ارشد استان که مدیر بی انگیزه را چرا تاکنون نگه داشته مگه زمانی که دولت روحانی شروع کرد همین اداره استاندارد را یکماه بعدش تغییر نداد جناب دکتر احمد زاده عزیز وفاداری خودتون را به جان بر کفنان دولت مردمی دکتر رییسی با حذف چنین مدیرانی از جمله مدیر کل استاندارد در استان نشان بده ما نیروی بومی متخصص جهت جایگزینی ایشان به لطف خداوند کم نداریم
Iran, Islamic Republic of
نیروی بومی خودتان هم‌می آید برادر و بقالی باز میکند ،،اینکه مدیری اهل رشوه و باند بازی و ایل بازی نیست به خیلیا فشار آمده گویا
Iran, Islamic Republic of
چیه شروع کردید به کوبوندن برای رسیدن به پست مدیریت.الحق و الانصاف مهندس رحمتی از بهترین مدیران این اداره بوده و هست و امیدوارم در جایگاه خودشون باقی بمونه. بیایید کارهابی که بهمن رحمتی کرده و تغییراتی که ایجاد کرده رو ببینید بعد مقاله بزنید.واسه رسیدن به پست مدیریت دست و پا نزنید
محمد
United States
یکی از دلایل آن چندتا ا همکار داریم به علت مشغول به تحصیل دکترا در دانشگاه زیر تل میشه. و کار مجانی برای بعصی اساتید زیر تل انجام میدهند
فرهمند
Iran, Islamic Republic of
میشه بفرمایید چه کسی هست و برای اساتید چه کاری انجام میده؟
Iran, Islamic Republic of
مهندس رحمتی از بهترین مدیرانی هست که اداره استاندارد به خودش دیده تشریف بیارید تفاوتها رو از نزدیک ببینید. توجه به یادداشت دو نفر منفعت طلب هم نشه
فرهمند
Iran, Islamic Republic of
وظیفه سازمان استاندارد برخورد با متخلفانی است که سلامت مردم را به خطر می اندازند. در چند روز اخیر که با اجرای طرح عیدانه و طرح رمضان با برخی از متخلفان و سودجویان برخورد قانونی صورت گرفته است طبیعی است که عده ای از این افراد با نگاشتن چنین اخباری در رسانه ها سعی در خالی کردن عقده های خود بکنند.
حسنی
Iran, Islamic Republic of
سلام، اگه دکتری تحصیل میکنند، پس کی برای مردم در اداره استاندارد کار میکنند، تحصیل پرسنل اداری هم که ممنوعه!!
نظری
Iran, Islamic Republic of
به نام خدای مهربان
جناب آقای کمایی بزرگوار ،،بنا به نام مقدس قلم،،ای کاش با کلمات کدر و مخدوش و کلیشه ای ،تلاش خالصانه مدیری که بدون هیچ امتیازی از امتیازات مدیریت تنها در راه توسعه و پیشرفت کمی و کیفی استان چند سالیست شبانه روز در تلاش است ، ابتدا به زبان مهر آفرین قرآن تشکر و قدر دانی میکردید و سپس با ارائه آمار و تحلیل علمی و منطقی بر اساس مرجعی علمی و تحلیلی کارشناسانه قضاوت میکردید شاید اگر اینطور میشد نوشتار شما کمی منطقی جلوه میکرد.برای توسعه استان لازم نیست واژه شاید را بکار ببرید تنها راه توسعه قدردانی از نیروهای خدوم و شایسته و پرهیز از سلیقه و اغراض و قیمت گذاری برای تخریب است ،فلسفه ماه مبارک رمضان تنها نخوردن و نیاشامیدن نیست شاید این مبارک آمده تا بگوید گوشها را بر نارواها ،،چشم ها را بر اغراض ها ببندیم و منصفانه قضاوت کنیم.
نظری
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه جناب آقای کمایی و همه خوانندگان این پیام
تغییر مدیریت فرایندی کاملا طبیعی است ،این فرایندطبیعی را به نام خودتان رقم نزنید ،،هر فرد باسواد و اهل مطالعه و دنیا دیده و کار آزموده خوب میداند که این تغییرات کاملا مرسوم و روالی عادی دارد ،پس خودتان را هول نکنید و برای پیشرفت استان قدر شناس نیروهای ولسوز و بی حاشیه باشید و سنجیده و منطقی عمل کنید ، توسعه و پیشرفت ساختنی است البته به همت نیروهای مخلص و دور از حاشیه .با شایعه سازی و بازی با کلمات چیزی از پیش نمیرود ،،،عاقلانه منصفانه علمی و کارشناسانه قضاوت کنید .
رضا
Iran, Islamic Republic of
تشریف بیارید اداره ببینید همه کارمندا از دست مهندس رحمتی رضایت دارند انسانی پاک شریف و شجاع. اداره استاندارد رو مهندس رحمتی اداره کرد و جمعش کرد لطفا سر غرض متن ننویسید. تشریف بیارید یه بار کارهای مثبت یه مدیر رو نشان دهید نه فقط دنبال عیوب بگردید. بودجه کشور و مشکلات کشور در نظر بگیرید و تغییرات و فعالیتهای مهتدس ببینید. ما کارمندهای اداره ازشون راضی هستیم.جز بهترین روسای اداره استاندارد می باشن. امیدوارم در جایگاه خودشون باقی بمونن
بسیجی
Romania
ضیف ترین مدرکل تاریخ استاندارد و یک غیر بومی برای خودش دارد ریاست میکند اقای استاندار از جوانان انقلابی برای این اداره استفاده کنید
اسماعیل
Romania
مشکل کشور ما اینه که امثال شما که سواد نداره و نمیتونه یک جمله بدون غلط املایی بنویسه، میخواد برای مملکت و استان تعیین تکلیف کنه.
فرهمند
Iran, Islamic Republic of
میشه بفرمایید چه کسی هست و برای اساتید چه کاری انجام میده؟
Vahid
Sweden
اداره ای که معاونش چند ساله نمیاد سر کار و تازه بعد از دو سال سر و کله اش پیدا شده و مدیر حتی نمیتونه معاونش رو کنترل کنه معلومه چه اوضاعی داره.
علی
United States
معاونی که به هر دری میزنه مدیرکل بشه. هر نماینده ای و هر دولتی میاد سر کار ایشون طرفدارش بوده. اصلاح طلب میاد ایشون طرفدارشه . اعتادل گرا میاد ایشون طرفدارشه. اصولگرا میاد هم ایشون طرفدارشه . با چهار کاندیدای مجلس میره مراسم فاتحه خونی و هرکسی رای میاره میگه من طرفدار همین بودم ‌. و بنده خدا به حدی غرق در حاشیه است که فرصت نمیکنه بره سر کار و وظایف کاریش رو انجام بده . هر چند به دلیل بی سوادی بود و نبودش هم فرقی نداره ولی جالبه که خودش رو شایسته مدیریت میدونه
United States
حرف دلم رو زدی
United States
حرف شما کاملا درسته و مشکل اداره استاندارد افراد ضعیفی مثل همین معاون و رئیس زیردستش هست /تنها مشکل مدیر کل اینه که از این دو نفر عزلشون نمیکنه
چالش
Iran, Islamic Republic of
با توجه به اینکه جناب آقای مهندس رحمتی مدیر کل توانمند و شایسته ای هست و بسیار شجاع و قدرتمند و دارای عملکرد بسیار خوبی بوده و منافع بسیاری برای استان داشته است به نظر شما بعد از ایشان چه کسی صلاحیت مدیریت اداره کل استاندارد را خواهد داشت؟
کارکنان اداره استاندارد استان
Iran, Islamic Republic of
در زمان مدیریت جناب مهندس رحمتی عملکرد اداره کل استاندارد نسبت به همه مدیران قبلی بهتر بوده و این را به استناد سامانه ها و سایر مستندات موجود می توان اثبات نمود. خواهشمندیم هر شخصی ادعا دارد که عملکرد این اداره کل در زمان مدیریت مهندس رحمتی ضعیف بوده است تشریف بیاورد تا با دلیل و مدرک و به صورت مستند، عملکرد بسیار عالی این اداره کل در چند سال اخیر به ایشان نشان داده شود.
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
اگر انصاف وجود داشته باشد و هدف ما اصلاح امور و رضای خدا باشد، نباید بدون دلیل و مدرک اظهار نظر کنیم. خداوند خودش شاهد است که عملکرد اداره کل استاندارد در زمان مدیریت مهندس رحمتی قابل قیاس با مدیریت های قبلی نیست.
خیراندیش
Netherlands
مدیر فعلی استاندارد مدیر خوبیه ولی حیف که معاونای ضعیفی داره . اگه ین مدیر دستش باز بود که معاوناش رو خودش انتخاب کنه و معاوناش بهش تحمیل نمیشدن اوضاع و احوال این اداره خیلی خوب میشد .
Iran, Islamic Republic of
به نظرم مهندس رحمتی تا به امروز یکی از قانونمند ترین و منظم ترین مدیران اداره استاندارد بوده و کارنامه خوبی ارائه داده.
United States
مگه استاندارد معاون هم داره؟:)
United States
بله لیسانس ادبیات داره
قالیباف در یاسوج: ما باید در قیاس با سایر کشورها حرف برای گفتن داشته باشیم نه در مقایسه با 40 سال گذشته خودمان

قالیباف در یاسوج: ما باید در قیاس با سایر کشورها حرف برای گفتن داشته باشیم نه در مقایسه با 40 سال گذشته خودمان

رئیس مجلس در نشست پایانی نظارت میدانی از استان کهگیلویه و بویراحمد و شورای اداری این ...
بیماری‌شناسی سیاسی در ایران امروز

بیماری‌شناسی سیاسی در ایران امروز

«دعوت از داوطلبانی که ثبت‌نام آنها در دانشگاه‌ها قطعی بوده و پس از ثبت‌نام به ایشان دانشجو ...
ردپای خانه‌های لوکس در معاملات بازار مسکن پایتخت

ردپای خانه‌های لوکس در معاملات بازار مسکن پایتخت

خرداد امسال تهران شاهد خرید و فروش حدود ۸۳۲ واحد مسکونی با ارزش بیش از ۱۰ میلیارد تومان ...
1