تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۰۰
کد مطلب : ۴۴۷۰۶۸
گزارش اختصاصی کبنانیوز از جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه کهگیلویه و بویراحمد؛

قولی که استاندار کهگیلویه و بویراحمد از مدیرکل راهداری گرفت و پاسخ محمدی / برنامه احمدزاده برای عبور مردم از قتلگاه‌ها / اختصاص هزار و 850 میلیارد تومان برای رونق تولید در کهگیلویه و بویراحمد / هیچ اعتباری نباید برگشت داده شود / همه پروژه‌ها در استان پیوست فرهنگی و زیست‌محیطی داشته باشند

۴
۰
قولی که استاندار کهگیلویه و بویراحمد از مدیرکل راهداری گرفت و پاسخ محمدی / برنامه احمدزاده برای عبور مردم از قتلگاه‌ها /  هیچ اعتباری نباید برگشت داده شود / همه پروژه‌ها در استان پیوست فرهنگی و زیست‌محیطی داشته باشند
کبنا ؛
سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه دستگاه‌های اجرایی تمام خدمتشان را به کار بگیرند و اعتباراتی که جذب نشده را باید مدیران جذب کنند. هیچ اعتباری نباید برگشت داده شود؛ استان ما استانی نیست که اعتبار آن برگردد و جذب نشود. هیچ عذری از دستگاه‌ها برای عدم جذب اعتبار پذیرفته نیست.
به گزارش کبنا، صبح امروز (28 فروردین 1401)  اولین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 1401 به ریاست سیدعلی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد در سالن شماره دو استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا، در این نشست فرمانداران شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند. شهرام مهدوی مطلق فرماندار بویراحمد اظهار داشت: دو سه مطلب هست: یکی در بحث درصد تخصیص اعتبارات به استان که گفتند 60 درصد است. اما بر اساس گزارشی که ما از بویراحمد داریم این میزان فاصله معناداری دارد؛ برای ما همراه با اعتبارات محرومیت‌زدایی به 40 درصد می‌رسد. این فاصله معنادار با نظارتی که شود می‌تواند توازنی داشته باشد. این فاصله مشهود است. در آب روستایی و راه روستایی مشکل جدی داریم. در بحث فضای آموزشی در مدارس هم مشکل جدی داریم
وی گفت: بحث جابجایی اعتبارات فرهنگی هم شاید بحث چندانی درستی نباشد.
احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر استنباط شود که دستگاهی توان برای جذب اعتبار ندارد ما نباید بگذاریم اعتبار برگردد و جابجایی اعتبار را در دستور کار قرار دهیم. اگر جابجا نشود، اعتبار می‌ماند و در آخر کار هم باید اعتبار برگردد.
وی خطاب به فرماندار بویراحمد اظهار داشت: لطفاً راهکار درست دهید و راهکاری دهید که اجرایی باشید.
در ادامه این نشست درخشان فرماندار دنا عنوان کرد: مشکل ما در خود فرمانداری دنا است. ما عملاً معاون عمرانی و برنامه‌ریزی در فرمانداری نداریم. این معضل اصلی ما در شهرستان دنا است. ما فقط معاونت سیاسی در فرمانداری داریم. اگر بر اساس شاخص‌های جمعیتی است، ما چهارمین شهرستان هستیم.

وی گفت: در بحث پروژه‌ها، اکثر پروژه‌ها مشکل دارند؛ یا راکدند و یا نیمه‌فعال هستند. مهمترین پروژه ما جاده ارتباطی سیسخت یاسوج است که علیرغم اعتبار خوبی که تخصیص داده شده، من این را فقط در حد تجهیز کارگاه می‌بینیم. انتظار داریم در روند اجرای این پروژه مهم تسریع شود. نوسازی مدارس 60 میلیارد تومان از محل زلزله دارد؛ نمی‌دانم این اعتبار را از کجا کشیده است. در ورزش و جوانان هم کار خاصی انجام نشده است.
در ادامه، نادر گرامی فرماندار باشت گفت: کرم برگ‌خواری تمام درختان بلوط شهرستان باشت را فراگرفته است. درختان سرمایه‌هایی هستند که تقاضا داریم در این خصوص چاره‌اندیشی شود.
استاندار گفت: باید پویش استانی را برای کمک به منابع طبیعی راه اندازی کنیم. یک اعتباری هم برای این کار در نظر گرفته شده است. بیشترین آسیب را هم ما در منطقه باشت داریم. از باشت به طرف چرام، از ده درخت شاید هفت یا هشت در خت خشک شده و از بین رفته است. بدترین شرایط را ما در این منطقه داریم.
جلال دانش فرماندار لنده نیز اظهار داشت: در حوزه تخصیص اعتبارات به شهرستان لنده؛ ما عمده مشکلاتمان در حوزه راه است. اما تخصیص اعتبارات زیادی در حوزه راه نداشته‌ایم. حدود 63 درصد راه روستایی ما خاکی است. 37 درصد باقیمانده هم، 50 درصد از آن نامناسب است. راه لنده به سوق و دهدشت بسیار نامناسب است و تصادفات زیادی را هر ساله در این راه شاهدیم. اگر راه لنده به تراب شتاب بیشتری بگیرد حدود 11 کیلومتر مسیر کم می‌شود.
وی گفت: در حوزه طرح هادی، روستاها دچار مشکل هستند. روستاها محرومیت ویژه‌ای دارند.

دانش عنوان کرد: در طرح‌های مشترک بنیاد علوی با دولت، در بسیاری از حوزه‌ها بنیاد علوی اعتبار لازم را آورد اما دستگاه‌های اجرایی در سال گذشته اعتباری که لازم بود انتظار داریم صد درصد اختصاص داده شود تا به سرانجام برسد.
فرماندار لنده ادامه داد: پروژه‌های کلان در حوزه کشاورزی، انتظار داریم پروژه دشت بند که 250 نفر به صورمستقیم اشتغالزایی دارد، پروژه بسیار مهمی است که معرضات آن رفع شده است. امیدواریم در حوزه دشت بند که 250 نفر هم به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌کند تسریع شود.
وی گفت: در حوزه مبلمان شهری و شهرداری‌های کوچک که درآمد پایداری ندارند، بودجه 1401 قبل از اینکه ابلاغ شود، با فرمانداران هم مشورتی شود تا حوزه‌های اولویت دار شهرستان‌ها مشخص شوند.
دانش گفت: مدیریت بحران و آتش‌سوزی‌هایی که هست، جنگل‌ها و مراتع ما را با خطر مواجه کرده است. باید از الأن تدبیر شود تا تمهیدات لازم در این خصوص دیده شود. در خصوص قیر رایگان هم، لازم است عنایت ویژه‌ای به شهرستان لنده شود.
قائمی فرماندار شهرستان مارگون نیز گفت: ما یک‌سری ابزارهای اولیه داری و یک‌سری ابزارهای ثانویه. من کلاً سه نیرو دارم. از سه کارشناس من دو کارشناس قبلاً نیروی خدماتی بوده‌اند. این ابزار اولیه ما است. در ابزارهای ثانویه هم ما با مشکل مواجه هستیم. این بحث مشکلاتی را در شهرستان مارگون به وجود آورده است.
در اعتبارات محرومیت زدایی حدود 19 میلیارد تومان در فصل آب داریم که من نمی‌دانم کجا رفته است. من باید به مردم پاسخ دهم که این اعتبارات کجاست و چیزی به پایان فصل اعتبارات نمانده است.
وی گفت: در چهارچوب سند آمایش برنامه‌هایی را مطرح کرده‌ایم. پیشنهادم این است که با فرمانداران جلسه‌ای بگذارید تا در خصوص این موضوع اختصاصاً صحبت کنیم.
وی اظهار داشت: یک تذکر هم بدهم، بعضی وقت‌ها می‌بینم مدیرکلی به شهرستان می‌آید اما فرماندار در جریان نیست. حتی مدیر هم معرفی می‌کنند اما فرماندار در جریان نیست. در حالی که فرماندار باید در جریان باشد.

در ادامه نماینده فرماندار چرام گفت: به صورت کلی ما قریب به 150 پروژه داریم که به طور شاخص 50 پروژه آن مشخص است. اکثر پروژه‌های ما تعطیل هستند. انشاالله اینها را به سرانجام خواهیم رساند. تخصیص‌ها به فرمانداران ابلاغ نمی‌شود. دستگاه‌های شهرستان به هیچ وجه از تخصیص‌ها اطلاعی ندارند. مدیران کل هم معمولاً گرفتار هستند و نمی‌توانند جوابگو باشند. نهایتاً من معتقدم که فرمانداری می‌تواند به عنوان بازوی سازمان برنامه‌ریزی عمل کند. تمام وقت ما صرف این شد که از دستگاه‌ها یکی یکی سراغ بگیریم. متاسفانه برخی از دستگاه‌ها با هماهنگی سازمان مدیریت، تخصیص پروژه‌ها را صفر در نظر می‌گیرند که برخی از آنها می‌توانند برای شهرستان راهبردی باشند. انتظار داریم که نه تنها تخصیص‌ها به فرمانداران ابلاغ شود بلکه در خصوص نحوه تخصیص‌ها هم فرمانداران ورود پیدا کنند.
علی محمدی فرماندار بهمئی نیز اظهار داشت: مسأله آب در شهرستان بهمئی خیلی مهم است. اگر امکان داشته باشد با انتقال یکی از چاه‌ها این مشکل حل می‌شود. الأن اول فصل گرما است اگر این مشکل حل نشود برای ما خیلی سخت است.
 وی گفت: در منطقه گردشگری، ظرفیت بسیار خوبی وجود دارد، اگر میراث فرهنگی و گردشگری برنامه‌ای داشته باشد بسیار مفید خواهد بود.
در ادامه جلسه، شهابی‌نسب رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما به لحاظ قانونی تخصیص را نمی‌توانیم به فرمانداران ابلاغ کنیم. تخصیص رسماً به خزانه ملی استان ابلاغ می‌شود. اما غیررسمی را با شما همکاری داریم.
محمدی سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد در خصوص پروژه‌های فعال راهداری در استان گفت: اعتبارات اغلب در اسفندماه و اواخر اسفند تخصیص داده شده است و اینکه با توجه به شرایط اداره کل ما امکان برگزاری مناقصه وجود نداشته است. در فصل زمستان هم کار اجرایی نمی‌شد انجام داد و امکان عملیات راهداری به روستاها را نداشتیم. آن موقع که نتوانستیم کار کنیم، امکان مناقصه هم نداشتیم.

وی گفت: الأن هم به صورت شبانه‌روزی در حال کار هستیم. 50 پروژه را که راکد بودند را ما فعال کردیم. ما سرجمع 160 پروژه داریم که باید فعال شوند. بیش از 110 پروژه در حال فعالیت هستند. بقیه را در حال رفع مشکل و رفع معارض هستیم.
شهاب نسب خطاب به مدیر کل راهداری گفت: این اعتبارات صد درصد جذب شوند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم خطاب به او گفت: به من قول دهید و در جلوی جمع بگویید که این اعتبارات صد درصد جذب شوند.
محمدی مدیرکل راهداری کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ گفت: ما شبانه‌روزی فعالیت می‌کنیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در خصوص راه‍‌ها دو سه محور داریم که قتلگاه هستند. یکی اول محور اصفهان است. از دو محل برای آن پول گذاشته‌ایم. برای مسیر شیراز و مسیر بابامیدان هم اعتبار گذاشته‌ایم. کاری کنید این اعتبارات سریعاً به نتیجه برسند.
احمدزاده عنوان کرد: ورودی سیسخت هر چه هم هزینه کنیم، سیسخت یک شهر توریستی و گردش‌پذیر است. ما باید جاذبه توریستی ایجاد کنیم. ما 500 میلیارد اعتبار داریم و 250 میلیارد صرفه‌جویی می‌کنیم و در عین حال یک کار زیبای گردشگری هم در این منطقه ایجاد می‌کنیم. یک پل زیبای معلق که زیبایی شهر سیسخت را چندبرابر می‌کند.

معتمدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: در ارتباط با بحث دشت بند ما آمادگی این را داریم با دوستان بسیج سازندگی از همین امروز وارد قرارداد شویم.
وی گفت: در ارتباط با طسوج واقعا مردم امروز نیاز به بهره‌برداری از کانال‌های آبی دارند. چیزی حدود 20 کیلومتر از این کانال‌ها خراب شده و غیرقابل استفاده هستند.
معتمدی ادامه داد: هیچ مشکلی در مورد جذب اعتبار چه اسناد خزانه و چه نقدی نداریم. اما یک معارض کوچک در بحث شهرک‌های کشاورزی در شهرستان گچساران داریم. انتظار داریم که این مشکل برطرف شود. اگر این معارض برطرف نشود بخشی از اعتبار ما برگشت داده می‌شود.
احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: یک‌هزار و ۸۵۰  میلیارد تومان اعتبار برای کارافرینی، رونق تولید، اشتغال و سرمایه‌گذاری به استان اختصاص داده شد. در صورت جذب این مبلغ در جهت تولید، اشتغال و کار آفرینی در استان این میزان اعتبار قابل افزایش است.
به گفته استاندار، سال قبل این اعتبار اندک و مبلغ ۵۴۰ میلیارد تومان بود. در حالی که ۸۵۰  میلیارد تومان متقاضی برای تسهیلات سرمایه درگردش و سرمایه گذاری داشتیم.

احمدزاده تصریح کرد: اشکال دیگر این بود در سال گذشته عمده اعتبار رونق تولید برای سرمایه در گردش اختصاص داشت و بخش اندکی از آن برای سرمایه‌گذاری اختصاص داده شده بود.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: اعتبار بخش اقتصادی امسال استان ۷۰ درصد آن برای سرمایه‌گذاری، کارافرینی و اشتغال است و ۳۰ درصد برای سرمایه در گردش می‌باشد.
وی خاطرنشان کرد: این اعتبار صرفا برای سرمایه‌گذاری و سرمایه در گردش طرح‌های تولیدی و کارآفرینی کوچک در نظر گرفته شده است.
رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد از مشخص شدن سهمیه ایجاد اشتغال استان برای سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: ۱۳ هزار و ۵۲۰ نفر اشتغال زایی امسال باید در استان ایجاد شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پایان این نشست گفت: خروجی این جلسه این بود که همه دستگاه‌های اجرایی تمام خدمتشان را به کار بگیرند.
وی عنوان کرد: خبرهای خوشی درباره فعال بودن بسیاری از پروژه‌ها داشتیم. بالای 100 پروژه در راه روستایی الأن فعال است. در کشاورزی، روستاها و آب و فاضلاب خبرهای خوبی شنیدیم. امیدواری بیشتری ایجاد شد.
وی خاطرنشان کرد: مابقی اعتباراتی که جذب نشده، باید مدیران جذب کنند. هیچ اعتباری نباید برگشت داده شود. استان ما استانی نیست که اعتبار آن برگردد و جذب نشود. هیچ عذری از دستگاه‌ها برای عدم جذب اعتبار پذیرفته نیست.
وی عنوان کرد: متأسفانه در این ایام هشت نفر در رودخانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد غرق شده‌اند. فرمانداران و مسئولین این موضوع را خیلی جدی بگیرند. هشدارهای لازم باید داده شود. در جاهای پرخطر تابلو زده شود. تا ان شاء الله دیگر شاهد غرقی نباشیم.
وی در پایان گفت: تکلیف است که همه پروژه‌ها دو پیوست داشته باشند؛ یکی پیوست فرهنگی و یکی هم پیوست محیط زیستی. این دو مورد را مدیران جدی بگیرند و از این پیوست‌ها غافل نشوند.











نام شما

آدرس ايميل شما

دارایی
Iran, Islamic Republic of
پس نماینده دارایی کو حاج آرام نبودش ؟برا همین هم خزانه معین استان نوشتن خزانه ملی استان .فکر کنم حاجی آرام ناراحته که داره میره در جلسه حضور نداشته .خوب حاجی هر اومدنی یه رفتنی داره خودت نگران نکن
گچساران
Iran, Islamic Republic of
فرماندار گچساران نبود در جلسه البته گچساران وروستاهایش مشکل ندارند همه جا در ایام تعطیلات شرکشی شده توسط نماینده ومشکل حل شده
وعده دیدار ۱۴۰۲
Romania
اقای فرماندار دنا لطفا به این سوالات صریح پاسخ دهید؛:
فقط ازیک دهستان شهرستان دنا برای جنابعالی وآقای استاندار مینوبسم!!!
اقای فرماندار باکدامین مطالعات میدانی و تحقیقاتی فرمانداردنا شده اید!؟
باکدامین طرح وبرنامه برای شهرستان دنا فرماندار دنا شده اید؟!
کدامین ضعف وقوت شهرستان دنا رامی شناسید؟! ویا در آن حوزه مطالعه ای داشته اید؟!
0-اقای فرماندار چرا ازبخش نشدن تو ت نده نمی گویی؟!
۰-چرا از بی آبی مردم تو ت نده با آن‌همه جمعیت نمی گویی؟!
۱-آیا شهرستان دنا یعنی فقط سیسخت؟
۲-آیا از جاده سی سخت به تو ت نده رفته ای؟ آسفالتش متعلق به زمان وسال ۱۳۶۶ می باشد؟
۳-آیا اینترنت در توت نده را خبرداری چقدر ضعیف است؟
..
..
...
سوال
Romania
آیا همه این برادرانی که عکس هایشان هست طبق قانون عضو شورای برنامه ریزی استان هستند؟؟!
قاچاق انسان یا قاچاق مهاجر؟

قاچاق انسان یا قاچاق مهاجر؟

در چند روزی که از تعطیلات عید نوروز می‌گذرد جنجالی پیرامون حضور مهاجران افغانستانی در ...
بیداد اجاره‌ها

بیداد اجاره‌ها

تهران بنا بر اعلام مرکز آمار ایران، مستأجرنشین‌ترین استان ایران است و گزارش سازمان مدیریت ...
نماینده تبریز: مردم با قاشق روغن تهیه می‌کنند و نان قسطی می‌خرند

نماینده تبریز: مردم با قاشق روغن تهیه می‌کنند و نان قسطی می‌خرند

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: فقر در حاشیه‌های تبریز بی‌داد می‌کند بطوریکه امروز برخی ...
1