تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۲۲
کد مطلب : ۴۴۶۶۲۲
کبنا گزارش می‌دهد

جزئیات کامل چاقوکشی در حرم امام رضا(ع)؛ در حمله یک فرد چاقو به دست به ۳ طلبه، حجت الاسلام اصلانی به شهادت رسید

۸
۳
جزئیات کامل چاقوکشی در حرم امام رضا(ع)
کبنا ؛روز گذشته عطر شهادت در حریم حرم رضوی پیچید و یکی از علمای دین در حالی با ضربات چاقوی فرد تکفیری شربت شهادت نوشید که دوتن دیگر از روحانیون همراه وی نیز به شدت مجروح شدند و تحت درمان قرار گرفتند.
به گزارش کبنا، این اقدام جنایتکارانه عصر روز گذشته در صحن پیامبر اعظم بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (ع) هنگامی رخ داد که جوانی حدود 20 ساله در حالی که کارد برنده‌ای را زیر لباس‌هایش مخفی کرده بود وارد حرم مطهر شد و دقایق زیادی را منتظر ماند. در همین حال سه تن از روحانیون جهادی که پوشش روحانیت نیز داشتند از یک در دیگر وارد صحن پیامبر اعظم شدند. جوان 20 ساله تبعه خارجی که منتظر چنین فرصتی بود ناگهان کارد را بیرون کشید و به سمت سه روحانی حمله کرد.
مهاجم مسلح ابتدا دو تن از روحانیون را هدف ضربات چاقو قرار داد و در حالی که یکی از روحانیون از مجروحان حادثه فاصله گرفت اما جنایتکار تکفیری که چاقوی خون آلود را در دست می فشرد به تعقیب وی پرداخت و زمانی او را نیز هدف ضربات چاقو گرفت که روحانی مذکور به دفاع از خود پرداخت. در این هنگام زائران بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) با دیدن صحنه جنایتکارانه ای که مقابل چشمانشان رخ داد، بی درنگ بر سر جوان 20 ساله وهابی ریختند و از فرار او جلوگیری کردند. این گزارش حاکی است لحظاتی بعد و در پی تماس‌های مردمی، امدادگران اورژانس از راه رسیدند و پیکرهای مجروح را به بیمارستان شهید کامیاب مشهد رساندند اما مشخص شد که یکی از روحانیون لحظاتی بعد از هجوم جوان مسلح به سلاح سرد، به درجه رفیع شهادت نائل آمده است. در همین حال دو روحانی مجروح این اقدام جنایتکارانه به اتاق عمل انتقال یافتند و بلافاصله در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار گرفتند.
گزارش خراسان همچنین حاکی است دقایقی بعد از وقوع این اقدام بزدلانه جنایتکاران وهابی و تکفیری در حریم هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، قاضی ویژه قتل عمد نیز در مرکز درمانی و حرم مطهر حضور یافت و به تحقیق درباره این جنایت وحشیانه عامل استکباری پرداخت که در یکی از کشورهای همسایه تحصیل کرده بود.

استاندار خراسان رضوی: ضارب تحت تأثیر القائات استکبار جهانی و جریان‌های تکفیری است
در همین حال استاندار خراسان رضوی با تشریح آخرین جزئیات حادثه دیروز در حرم مطهر رضوی با بیان این که در بررسی‌های اولیه مشخص شد ضارب تحت تأثیر القائات استکبار جهانی و جریان‌های تکفیری این اقدام را انجام داده است، اظهار کرد: در حادثه حمله به سه طلبه در صحن پیامبر حرم مطهر، با کمال تأسف یک نفر از آنان جان باخته است و دو نفر دیگر در بیمارستان تحت درمان قرار دارند. یعقوبعلی نظری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: حدود ساعت ۱۴ روز سه شنبه یک فرد مسلح به سلاح سرد، سه طلبه حاضر در صحن پیامبر اعظم (ص) را هدف تعرض قرار می‌دهد که یک نفر از آن‌ها به علت شدت جراحات واردشده در همان لحظه جان خود را از دست می‌دهد. وی ادامه داد: دو نفر دیگر از مجروحان این حادثه به بیمارستان منتقل می‌شوند که وضعیت یک نفر از آن‌ها وخیم گزارش شده است و اکنون تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارد. استاندار خراسان رضوی بیان کرد: ضارب در همان لحظات اولیه از سوی عوامل انتظامی یگان حفاظت از حرم مطهر و مردم حاضر در صحنه، دستگیر شده و اکنون این فرد در اختیار عوامل امنیتی برای بررسی ابعاد مختلف این حادثه قرار دارد.
محسن داوری فرماندار مشهد نیز با بیان این که فرد ضارب توسط زائران و ماموران در صحنه دستگیر و تحویل مقامات امنیتی شده است، افزود: تحقیقات لازم توسط دستگاه قضایی و ماموران امنیتی در حال پیگیری است و با عامل یا عوامل این اقدام به شدت برخورد خواهد شد. فرماندار تاکید کرد: فردی تحت تأثیر تفکرات استکبار جهانی و تکفیری حمله روز سه شنبه در حرم مطهر رضوی را مرتکب شده است.
دادستان مشهد از دستگیری ضارب و 4 مظنون خبر داد
 در همین حال دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی نیز عصر روز گذشته به ایرنا اعلام کرد: تاکنون تنها یکی از سه روحانی در حرم مطهر رضوی به شهادت رسیده است. محمدحسین درودی افزود: رسیدگی به پرونده ضرب و جرح روحانیون در حرم مطهر رضوی توسط بازپرس ویژه قتل در دست اقدام است. وی از دستگیری پنج تن درخصوص حادثه حرم مطهر رضوی خبر داد و اظهار کرد: یک نفر ضارب که فردی تبعه خارجی است و چهار نفر دیگر که مظنون به همکاری با متهم بودند.
هر 3 روحانی از ساکنان حاشیه شهر مشهد بودند
یک منبع آگاه در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد: هر سه روحانی از فعالان و ساکنان حاشیه شهر مشهد منطقه قلعه ساختمان (شهرک شهید رجایی) بوده‌اند. دکتر مسعود خانی مدیر بیمارستان امدادی مشهد هم گفت: کادر پزشکی این بیمارستان از هیچ تلاشی برای درمان دو طلبه مجروح که اکنون در این بیمارستان تحت مداوا هستند، دریغ نخواهند کرد. حجت‌الاسلام اصلانی یکی دیگر از روحانیون مضروب نیز پیش از این بر اثر شدت جراحات واردشده به شهادت رسیده بود.
حال ۲ مصدوم حادثه حرم رضوی پایدار است
 در همین حال قاضی محمود عارفی بازپرس ویژه قتل عمد دادسرای عمومی و انقلاب مشهد گفت: شرایط و وضعیت جسمی دو مصدوم حادثه حرم مطهر رضوی پایدار است. وی افزود: تحقیقات در خصوص این پرونده ادامه دارد و اطلاعات تکمیلی در خصوص چرایی حادثه، هویت مقتول و دستگیرشدگان با تکمیل شدن اطلاعات متعاقباً اعلام خواهد شد.
 پیام تولیت آستان قدس در پی حمله به 3 روحانی در حرم مطهر رضوی: نقشه‌های معاندان و اندیشه‌های تکفیری نقش برآب خواهد شد
 در پی حمله به سه روحانی در حرم مطهر رضوی و شهادت یکی از این روحانیون، حجت‌الاسلام و المسلمین احمد مروی پیام تسلیتی صادر کرد و از پیگیری این موضوع «تا حصول نتیجه، شناسایی عاملان جنایت و برخورد جدی با هرگونه قصور در واقعه» خبر داد.
تولیت آستان قدس رضوی در پیامی نوشت:
«بسم ا... الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
با تأثر واندوه فراوان هتک حرمت به ساحت مقدس حضرت علی بن موسی الرضا (علیه‌السلام) و سوء قصد به جان سه نفر از روحانیون جهادگر عرصه خدمت و به شهادت رساندن یکی از این عزیزان را به محضر حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری و عموم مسلمین به ویژه زائران، مجاوران و روحانیت معزز تسلیت عرض می‌کنم.
طلاب عزیزی که در این واقعه هدف سوء قصد واقع شده‌اند، جزو عناصر جوان، جهادگر و پرتلاشی بودند که در عرصه خدمت گزاری به مردم عزیز مشهد مقدس به نام مبارک علی بن موسی الرضا (ع) اقدامات ارزشمندی را به ثمر می‌رساندند.
این جنایت در حریم امن رضوی که مورد احترام تمامی فرق و مذاهب اسلامی است و در ماه مبارک رمضان که ماه ضیافت الهی است، امری محکوم و جنایتی آشکار به حساب می‌آید وآحاد مردم شریف و متدین از این بی حرمتی و جنایت گذشت نخواهند کرد.
بدون شک آستان قدس رضوی این مسئله را تا حصول نتیجه، شناسایی عاملان جنایت و همچنین برخورد جدی با هرگونه قصور در وقوع این واقعه پیگیری می‌کند.
 این جانب ضمن محکومیت این جنایت، در جوار مضجع منور رضوی مجدد شهادت طلبه عزیز و جهادگر حجت الاسلام والمسلمین اصلانی را به محضر عموم ارادتمندان ساحت قدس رضوی به ویژه خانواده محترم آن شهید تسلیت عرض می‌کنم و عافیت و سلامتی را برای مجروحان این حادثه از درگاه ایزد منان خواهانم.
با درایت و هوشیاری عموم مسلمین، نقشه‌های معاندان و جنایتکاران استکباری واندیشه‌های تکفیری در راستای ایجاد رخنه میان اجماع و وحدت مسلمین نقش بر آب خواهد شد. ان‌شاءالله»
  گزارش مسئولان از جزئیات حمله خونین در حرم مطهر رضوی
حادثه‌ای که تصاویر آن بلافاصله در فضای مجازی منتشر شد و تصاویر منتشر شده نشان از حتک حرمت به آستان مقدس حضرت رضا (ع) و جامعه روحانیت است. این که ضارب با چه هدفی به این کار اقدام کرده تا زمان تنظیم این گزارش مشخص نشده است اما برخی گزارش‌ها
حاکی از وابستگی ضارب با القائات تکفیری و وهابی با هدف اختلاف افکنی بین مسلمانان است. فرماندار مشهد نیز در گفت وگو با خراسان رضوی با تأیید این حادثه گفت که جزئیات این حادثه در دست بررسی است و روابط عمومی آستان قدس در این باره اطلاع رسانی می‌کند و موضوع در شورای تأمین استان نیز بررسی می‌شود. همچنین در پی این حادثه خبرنگار خراسان رضوی در تماس با روابط عمومی آستان قدس خواستار ارائه جزئیات شد و اعلام کردند که حادثه صحت دارد و موضوع در دست بررسی است بلافاصله آستان قدس رضوی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در این حادثه سه طلبه مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: همزمان با سومین روز ماه مبارک رمضان، سه طلبه حاضر در صحن پیامبر اعظم (ص) بافردی که هویت آن در دست بررسی است با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفته است، با هوشیاری زائران و تلاش عوامل انتظامات و یگان حفاظت حرم مطهر ضارب بلافاصله بازداشت و تحویل مقامات انتظامی شد و مصدومان به سرعت به بیمارستان منتقل شدند. آستان قدس رضوی ضمن محکومیت این تعرض به ساحت مقدس حضرت رضا علیه السلام و روحانیت معزز، موضوع را تا حصول نتیجه و شناسایی عوامل پیگیری خواهد کرد و گزارش آن را متعاقباً به اطلاع مردم عزیز خواهد رساند. بنا بر اطلاعات به دست آمده طلبه به شهادت رسیده
حجت الاسلام اصلانی از فعالان جهادی حاشیه شهر مشهد و از مدیران مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان بوده است.

امامی معاون اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان نیز در گفت وگو باخراسان رضوی در خصوص شخصیت شهید
حجت الاسلام اصلانی می‌گوید: حاج آقا اصلانی یکی از روحانیان فعال در حاشیه شهر مشهد بود و همواره سعی می‌کرد که مشکلات مردم منطقه را تا جایی که در توان دارد حل و فصل کند. وی در ادامه صحبت‌هایش که با بغض همراه بود می‌افزاید: من خودم صبح حادثه با وی در تماس بودم و اصلاً فکرش را نمی‌کردم چنین اتفاقی برای وی آن هم در حرم مطهر رضوی بیفتد. امامی در پاسخ به این سؤال که آیا ضارب با این روحانیون خصومت شخصی داشته است،
می‌گوید: اصلاً شخصیت حاج آقا اصلانی طوری است که فکر نمی‌کنم با فردی خصومت شخصی داشته باشد و من واقعاً در جریان نیستم هدف ضارب از این کار چه بوده است.
وی ادامه می‌دهد: حاج آقا اصلانی چهار فرزند دارند، ضمن این که دو نفر طلبه‌ای که همراه این شهید بوده و مورد سوءقصد قرار گرفته‌اند حاج آقا پاک دامن و حاج آقا دارایی از فعالان فرهنگی حاشیه شهر مشهد هستند.
شایان ذکر است بنا بر گفته‌های یک منبع آگاه دو طلبه همراه این شهید که به بیمارستان اعزام شده‌اند تا این لحظه(ساعت 6 بعدازظهر
 سه شنبه) در بیمارستان کامیاب تحت
مراقبت‌های ویژه پزشکی هستند. ‌
به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی؛ یعقوبعلی نظری نیز در این باره گفت: در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) ضـارب با سلاح سرد، به سه نفر روحانی (طلبه) حمله ور شد و آنان را مجروح کرد.
استاندا رخراسان رضوی ادامه داد: یک نفر از روحانیون بـه علت شدت جراحات وارد شده در همان لحظه جان خود را از دست داد و دو نفر دیگر به بیمارستان منتقـل شـدند که وضعیت یک نفر از مضروبین وخیم گزارش شده است و تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفتند. وی در گفت و گوی دیگری افزود: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد ضارب تحت تأثیر القائات استکبار جهانی و جریان‌های تکفیری اقدام به این حمله کرده است. وی افزود: فرد ضارب دستگیر شده است و در اختیار نهادهای اطلاعاتی و امنیتی است. داوری، معاون استاندار و فرماندار مشهد نیز گفت: این موضوع در دست بررسی است و پس از روشن شدن نتیجه، اطلاع رسانی در باره آن صورت خواهد گرفت.
سردار تقوی فرمانده انتظامی خراسان رضوی در این باره گفت: تحقیقات ویژه درباره این موضوع در دست بررسی است و پس از روشن شدن نتیجه، اطلاع رسانی دقیق درباره آن صورت خواهد گرفت.
ضارب ۳ روحانی در آستان قدس رضوی تبعه خارجی بوده است
دادستان خراسان رضوی در خصوص جزئیات حادثه صحن آستان قدس رضوی، گفت: پرونده این حادثه در دادسرای استان تشکیل شده و تحقیقات بیشتر در حال انجام است. محمد حسین دورودی در گفت‌وگو با میزان در خصوص جزئیات حادثه صحن آستان قدس رضوی، با اعلام این که ضارب سه روحانی در صحن پیامبر اعظم (ص) به همراه همدستانش دستگیر شده است گفت: پرونده این حادثه در دادسرای استان تشکیل شده و تحقیقات بیشتر در حال انجام است. دادستان عمومی و انقلاب خراسان رضوی با بیان این که بازپرس ویژه قتل تحقیقات اولیه خود را آغاز کرده است، گفت: ضارب فردی با تبعه خارجی است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

هادی
Iran, Islamic Republic of
البته این مطلب ۹۰ درصد از واقعیت بدوره ککا جان کل فضای مجازی پر شده از واقعیت ماجرا
Iran, Islamic Republic of
خت نونی گوتی چ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
وهابی؟ تکفیری؟ ما چیز دیگری شنیدیم، ..
Iran, Islamic Republic of
چه مثلا شنیدی بگو تا ما هم بدانیم!!؟؟ این همه رسانه در ایران گفتند وهابی . ضمنا از کبنا متعجبم که چرا این نظر رو انتشار داده !!!
Iran, Islamic Republic of
چه مثلا شنیدی بگو تا ما هم بدانیم!!؟؟ این همه رسانه در ایران گفتند وهابی . ضمنا از کبنا متعجبم که چرا این نظر رو انتشار داده !!!
Iran, Islamic Republic of
وهابی نبوده پس چی بوده؟خوبه مردم فیلم رو مننشر کردن وگرنه ماهم که نمی فهمیدیم وهابیه وشما ها ما رو به شک می انداختین لباس هاش که معلومه
Iran, Islamic Republic of
افغانی بود نه وهابی
م. غ
Iran, Islamic Republic of
چراهیچ خونی برروی لباضارب دیده نمیشه
نامه‌ای خطرناک در راه است؟

نامه‌ای خطرناک در راه است؟

‌نوشتن از اوضاع پیچیده فوتبال ایران امری تکراری شده ولی اصرار بر رفتارهای عجیب‌و‌غریب ...
دولت از درگیری مردم‌ومغازه‌داران درباره گرانی استقبال می‌کند

دولت از درگیری مردم‌ومغازه‌داران درباره گرانی استقبال می‌کند

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: این روزها نوعی چالش بین مردم درباره قیمت‌ها دیده می‌شود و دولت ...
مسئولان به جای دست کردن در جیب مردم، با رانت‌خواری و ویژه‌خواری مبارزه کنند

مسئولان به جای دست کردن در جیب مردم، با رانت‌خواری و ویژه‌خواری مبارزه کنند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه بار اصلی مشکلات بر دوش مردم است، گفت: مسئولان ...
1