تاریخ انتشار
دوشنبه ۱ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۳۶
کد مطلب : ۴۴۶۰۵۴
سازمان هواشناسی اعلام کرد

هواشناسی ایران ۱۴۰۱/۰۱/۰۱؛ بارش ۵ روزه باران و برف در کشور/ هشدار بارش تگرگ در برخی مناطق / مسافران توجه کنند

۰
 بارش 5 روزه باران و برف در کشور/ هشدار بارش تگرگ در برخی مناطق / مسافران توجه کنند
کبنا ؛سازمان هواشناسی از بارش ۵ روزه باران و برف و وزش باد در برخی استان‌ها خبر و نسبت به بارش تگرگ در برخی مناطق کشور هشدار داد.
به گزارش کبنا، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در نوار غربی کشور،‌ دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین و البرز، استان‌های ساحلی دریای خزر، غرب اصفهان و شمال فارس بارش باران و برف، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.
 فردا بارش در مناطق ذکرشده ادامه دارد و علاوه بر آن در مرکز، شرق و شمال شرق نیز بارش‌های پراکنده روی می‌دهد و در شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری و ارتفاعات البرز مرکزی بارش شدت خواهد داشت.
بعدازظهر در مناطقی از غرب و دامنه‌های جنوبی البرز احتمال ریزش تگرگ وجود دارد و در نوار غربی کشور کاهش نسبی دما انتظار می‌رود.
 بر اساس اعلام سازمان هواشناسی چهارشنبه 3 فروردین 1401 در سواحل شمالی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده و در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، شمال کردستان و زنجان بارش باران و برف روی می‌دهد.
  پنجشنبه در شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران،‌ غرب سواحل دریای خزر و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش و وزش باد پیش‌بینی شده است.
 جمعه 5 فروردین در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، غرب کردستان، کرمانشاه و زنجان بارش باران و برف و از اواخر وقت در سواحل شمالی بارش‌های پراکنده روی می‌دهد. شنبه هفته آینده بارش‌ها در این مناطق ادامه دارد.

 طی روزهای پنجشنبه جمعه در غرب و جنوب غرب وزش باد شدید و خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست.
 همچنین طی امروز در برخی مناطق شمال غرب، غرب و مناطق مرکزی در برخی ساعات وزش باد شدید و در مناطق مستعد گردوخاک پیش‌بینی می‌شود، ضمن این‌که امروز و فردا دریای خزر مواج است.
 آسمان تهران امروز ابری و بدون بارندگی است. سرعت وزش باد در پایتخت 11 تا 22 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.
 پیش بینی بارش پراکنده و وزش باد در پایتخت
کارشناس سازمان هواشناسی کشور از بارش برف و باران در مناطق سردسیر و مرتفع خبر داد و گفت: با توجه به مواج و متلاطم بودن دریای خزر در روز دوشنبه و سه‌شنبه؛ مسافرانی که به شمال کشور سفر کردند به این نکته توجه کنند.
 فریبا گودرزی، با بیان اینکه برای امروز، دوشنبه، در نوار غربی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز، قزوین، البرز، استان‌های ساحلی دریای خزر، غرب اصفهان و شمال فارس بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید را شاهد هستیم، گفت: این بارش‌ها در مناطق سردسیر و مرتفع می‌تواند به شکل برف باشد.
کارشناس سازمان هواشناسی با تاکید بر تداوم بارش‌ها در روز سه‌شنبه، بیان کرد: بارش‌ها در مناطق مذکور تداوم دارند و علاوه بر آن در مرکز، شرق و شمال شرقی نیز بارش پراکنده را شاهد خواهیم بود.
گودرزی، شدت بارش‌ها برای فردا، سه‌شنبه، را در شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری و ارتفاعات البرز مرکزی پیش بینی کرد و گفت: فردا بعد از ظهر در غرب تا دامنه‌های جنوبی البرز احتمال بارش تگرگ وجود دارد و مسافران نیز تمهیدات لازم را در نظر داشته باشند.
وی از کاهش نسبی دما روی نوار غربی کشور خبر داد و اظهار کرد: هوا در این مناطق سردتر می‌شود و توصیه می‌کنیم هموطنانی که به شمال غرب کشور سفر می‌کنند، حتماً لباس گرم همراه داشته باشند.
گودرزی با تاکید براینکه بارش‌ها تا روزهای پایانی هفته ادامه دارد، گفت: علاوه بر بارش‌ها، امروز در برخی از نقاط شمال غرب، غرب و بخش‌های مرکزی کشور وزش باد شدید را پیش بینی می‌کنیم و در مناطق مستعد می‌تواند خیزش گردوغبار را به همراه داشته باشد.

وی گفت: دریای خزر امروز و فردا مواج و متلاطم است و حتماً مسافرانی که به شمال کشور سفر کردند به این نکته توجه کنند.
کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: تهران نیز آسمانی ابری و نیمه ابری خواهد داشت و گاهی وزش باد را شاهد است؛ همچنین برای ساعات بعد از ظهر امروز و اوایل روز سه‌شنبه بارش‌های پراکنده و رعد و برق را پیش‌بینی می‌کنیم.
برچسب ها :
هواشناسی ایران سامانه بارشی ورود سامانه بارشی بارش باران بارش برف و باران بارندگی پیش بینی وضع هوا هواشناسی راه های ارتباطی دیشموک راه های ارتباطی پیش‌بینی بارش برف و باران سازمان هواشناسی کشور آذربایجان غربی آذربایجان شرقی کردستان کرمانشاه زنجان قزوین استان گیلان مازندران گلستان استان البرز تهران اردبیل بوشهر فارس هرمزگان استان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج شمال شهرستان بویراحمد میزان بارش هشدار هواشناسی شهرستان گچساران شهرستان باشت شهرستان دنا سی سخت دهدشت قلعه رئیسی دیشموک شهرستان لنده ارتفاعات دنا باشت شهرستان بهمئی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی شمال خراسان رضوی خراسان رضوی کاهش دما چهارمحال و بختیاری نقشه‌ های هواشناسی پیش بینی هوا پیش بینی وضعیت جوی چاروسا سیل آب گرفتگی یخ زدگی زنجیر چرخ بخش بوستان لیکک دشتروم سد تنگ سرخ بخش چیتاب چیتاب مه گرفتگی کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد کبنانیوز خلیج فارس دریای خزر بندرعباس هواشناسی بندر عباس زاگرس کوه های زاگرس خوزستان هواشناسی استان خورستان گرد و خاک اهواز گرد و خاک ریزگردها کاکان پیست اسکی کاکان منطقه کاکان کشاورزان کشاورزان و دامداران روستای منصورخانی کاکان حمزه خانی شهر سی سخت دمای هوا ایلام لرستان فریبا گودرزی
نام شما

آدرس ايميل شما

نتيجه انتخابات سال آينده!

نتيجه انتخابات سال آينده!

دبيركل مجمع ايثارگران در شفاف‌سازي حواشي اخير از مشكلات نرم‌افزاري، ملاحظات آيين‌نامه‌اي ...
ماجرای ضرب و شتم یک پزشک بیمارستان بی بی حکیمه (س) گچساران

ماجرای ضرب و شتم یک پزشک بیمارستان بی بی حکیمه (س) گچساران

یک پزشک بیمارستان بی بی حکیمه (س) گچساران توسط یک مراجعه کننده که درخواست غیرقانونی داشت ...
توصیه نماینده رهبر انقلاب؛ سرانه‌های مرکز کهگیلویه و بویراحمد افزایش یابد

توصیه نماینده رهبر انقلاب؛ سرانه‌های مرکز کهگیلویه و بویراحمد افزایش یابد

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدارس کانکسی، استیجاری و مستهلک بودن برخی ...
1