تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۳۲
کد مطلب : ۴۴۵۵۶۵
کبنا گزارش می‌دهد؛

مسئولان کهگیلویه و بویراحمد توان سر پا نگه‌داشتن یک میدان را ندارند؟

۳
۰
مسئولان کهگیلویه و بویراحمد توان سر پا نگه‌داشتن یک میدان را ندارند؟
کبنا ؛
میدان میوه و تره‌بار یاسوج با این هدف راه‌اندازی شده که میوه با کیفیت‌ بهتر و قیمت مناسب‌تر به دست مردم استان برسد. اما متاسفانه علیرغم جلسات متعدد، با وجود تاکیدات رهبر انقلاب بر اشتغالزایی، متاسفانه بعضی از مسئولان در راه‌اندازی این میدان هیچگونه همکاری نکرده و اراده‌ای ندارند که این میوه‌ها با قیمت ارزان و مناسب به دست مردم برسد.
به گزارش کبنا، در جلسه ستاد تنظیم بازار استان کهگیلویه و بویراحمد که 23 بهمن ماه 1400 به ریاست سید احسان عسکری معاون امور اقتصادی استانداری برگزار شد، برای چندمین بار پیرامون میدان میوه و تره بار یاسوج بحث و تبادل نظر شد و از قرار معلوم مصوباتی که در جلسات متعددی در سالن شماره یک ساختمان استانداری کهگیلویه و بویراحمد گذرانده شده، عملی نشدند و این احتمال می رود که میدان میوه و تره بار برای چندمین بار با شکست مواجه شود.
عوض‌پور نماینده شرکت سرمایه گذار میدان میوه و تره بار یاسوج در آن جلسه بیان کرد: بعضی از دستگاه‌ها به تعهداتشان در مقابل میدان میوه و تره بار عمل نمی‌کنند و میوه فروشان سطح شهر یاسوج از میدان خریداری نمی کنند و این در حالی است که از شهرهای لردگان (چهارمحال و بختیاری) دهدشت و... از میدان میوه و تره بار خریداری می کنند. وی با بیان اینکه این افراد به دنبال زمین زدن میدان میوه و تره بار هستند، افزود: دلیل این کار این است که میدان میوه و تره بار شفافیت لازم را در قیمت ها به وجود آورده و فاکتورها در دسترس ناظر و مردم قرار گرفته و عده ای نمی خواهند که این شفافیت وجود داشته باشد.
وی گفت: مغازه‌داران از میدان میوه و تره بار استقبال نمی کنند و حتی آنهایی که قبلاً خریداری می کردند، الان این کار را انجام نمی دهند.
عوض‌پور ادامه داد: از زمانی که بحث رفتن آقای صالحی مدیرکل تعزیرات حکومتی مطرح شده، نظارت بر بازار وجود ندارد و تیم تعزیرات با آقای صالحی همکاری لازم را ندارند و به دلیل عدم همکاری میوه فروشان روز به روز ما ضرر می‌کنیم.
وی گفت: این میدان منافع اش برای تمام مردم است و خواسته ما تحقق مصوبات و همکاری هر چه بیشتر برای رونق گرفتن میدان میوه و تره بار است.
در همین جلسه، اسفندیاری رئیس صنف میوه فروشان شهر یاسوج همه مشکلات را بر گردن وانت بارهای میوه فروش گذاشت و گفت: 80 درصد میوه سطح شهر یاسوج از دستفروشان تأمین می‌شود.
وی با اشاره به اینکه جانمایی این میدان درست نیست و نباید در کنار پمپ گاز باشد، گفت: پمپ گاز بزرگترین خطر است و میدان باید خارج از شهر باشد.
شهرام مهدوی مطلق فرماندار بویراحمد نیز در آن جلسه گفت: در بحث میدان میوه و تره بار، اشکال ساختاری است؛ تفکیکی بین جهاد و سازمان صنعت نیست؛ وقتی ساختار تنظیم نباشد، میدان نیز تنظیم نیست.
ما باید میوه‌فروشان و وانت‌باران میوه‌فروش را اقناع کنیم که این میدان برای آنها چه منفعتی دارد.
احسان عسکری معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در پاسخ به برخی از اظهارات مسئولان، اظهار داشت: وظیفه چه کسی است که اقناع کند؟ وی گفت: الأن نباید تئوریک صحبت کنیم.
عسکری گفت: کسی نباید برای دیگری نسخه بپیچاند.
معاون اقتصادی عنوان کرد: استانداری هماهنگ‌کننده است و این دستگاه‌ها هستند که باید وسط میدان باشند. مذاکراتی را باید دستفروشان و خودروهای میوه‌فروش داشته باشید که یا جمع کنید و بروید و یا هم باید بیایند از میدان خریداری کنند.
به گزارش کبنا، اشتغال، تولید و رونق تولید سه کلیدواژه مهم هستند که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و این سه کلیدواژه مهم از مسیر افزایش اعتماد عمومی عبور می‌کند. هر کسی که دل در گرو این نظام دارد، باید تلاش کند تا با رفتار و عملش این اعتماد روز به روز بیشتر و ماندگارتر شود.

کهگیلویه و بویراحمد جایگاه تولید و کاشت محصولات کشاورزی آن هم با بهترین کیفیت است. به طور مثال سیب کاکان، انگور سیسخت و گردو این استان در دنیا مثال زدنی هستند. اما از آن طرف دیده می‌شود که مردم این استان با گران‌قیمت‌ترین میوه‌ها در بازار دست و پنجه نرم می‌کنند.
میدان میوه و تره‌بار نیز با این هدف طراحی و راه اندازی شده که میوه با کیفیت‌تر و با قیمت مناسب‌تر به دست مردم استان برسد. اما متاسفانه علیرغم جلسات متعدد، با وجود تاکیدات رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر اشتغالزایی، متاسفانه بعضی از مسئولان در راه‌اندازی این میدان هیچگونه همکاری نکرده و اراده‌ای ندارند که این میوه‌ها با قیمت ارزان و مناسب به دست مردم برسد.
گفتنی است که میدان میوه و تره‌بار یاسوج حداقل برای ۱۰۰ نفر اشتغال‌زایی کرده است. اما معلوم نیست چرا عده‌ای نمی‌خواهند میوه ارزان به دست مردم برسد.
مسئولان کهگیلویه و بویراحمد اگر می‌توانند و اراده‌ای دارند، بسم الله، کمک کنند تا این میدان سرپا بماند و خدمات به مردم بدهد. به طور مثال، کیوی در میدان میوه تره بار یاسوج با قیمت ۱۳ هزار تومان به فروشنده عرضه می‌شود. فروشنده این میوه را باید در بازار ۱۷ هزار و 500 تومان به مشتری بدهد. یعنی ۳۰ درصد سود ببرد. اما دیده می‌شود کیوی در بازار بین ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. چرا که برخی از نهادهای مربوطه سهل‌انگاری دارند.
گفتنی است اگر مدیران همکاری کنند و فاکتور میدان میوه و تره بار این شهر را از میوه فروش درخواست کنند همه این ابهامات برچیده می‌شود و نتیجه آن نیز خوشحالی و رضایت مردم خواهد بود.

بیشتر بخوانید:
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

مردم
Iran, Islamic Republic of
همشون وعده میدن خخخخخخخ
چ
Iran, Islamic Republic of
اگه این میدان دردونقطه شهریاسوج دایر شودکه دردسترسی همه اقشارقرارگیردبزودی مردم ازمزایای ان بهره مند میشوند وسرمایه گذار هم اسیب نمیبیند ومیوه فروشان که جنسشان گران شود وازجاهای غیراز میدان خرید کرده اند مجبورمیشوندازمیدان شهر یاسوج خرید نمایند ومیدان دارهم باید میوه خوب عرضه نماید تابهانه به دست سودجویان ودلالان ندهند وااسلام
زنبور
Iran, Islamic Republic of
استاندار ومعاون اقتصادیش که نمی توتنند یک میدان میوه را فعال کنن همان بهتر که از پست خود استعفا دهند وبه جای اولشان برگردند
خاتمي، تشكيلاتي‌تر از روحاني و احمدي‌نژاد

خاتمي، تشكيلاتي‌تر از روحاني و احمدي‌نژاد

«احمدي‌نژاد مصداق سياستمدار اپورتونيست است و با اسب زين‌ كردن آماده ورود به ميدان است....
24 سال انتظار براي خانه‌دار شدن

24 سال انتظار براي خانه‌دار شدن

بر اساس گزارش‌هاي رسمي زمان خانه‌دار شدن براي افراد در سال 99 به بيشترين ميزان خود رسيده ...
جراحي ارزي در اختيار پاستور

جراحي ارزي در اختيار پاستور

​​​​​​​بدين‌ترتيب درحالي‌كه از ماه‌ها پيش نيز هر گاه بحث از حذف ارز ترجيحي به درازا مي‌كشيد ...
1