تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب : ۴۴۵۴۴۸
هتل ورزش یاسوج بعد از ۱۵ سال ۵۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

چند مدیرکل از پس یک پروژه بر نیامدند؛ وقتی ورزش در کهگیلویه و بویراحمد زیرساخت مناسب ندارد

۴
۰
چند مدیرکل از پس یک پروژه بر نیامدند؛ وقتی ورزش در کهگیلویه و بویراحمد زیرساخت مناسب ندارد
کبنا ؛عملیات اجرایی هتل ورزش یاسوج ۱۵ سال پیش آغاز و هم اکنون تنها ۵۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
به گزارش کبنا، پروژه هتل ورزش مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 85 کلنگ‌زنی شد و بر اساس برنامه زمان‌بندی شده قرار بود در یک بازه زمانی 3 ساله به اتمام برسد اکنون پس از گذشت 15 سال همچنان تکمیل نشده است.
 هتل ورزش یاسوج در ردیف پروژه‌های پیر استان قرار گرفته و با این شرایط تزریق قطره‌چکانی اعتبارات هنوز معلوم نیست اتمام این پروژه تا چندسال دیگر طول بکشد.
 شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در دامنه کوه دنا و در فاصله 750 متری از سطح دریا قرار گرفته و دارای آب و هوای بسیار خوبی است که جهت برگزاری اردوهای مختلف به ویژه اردوهای ملی، شرایط ایده‌آلی دارد.
 عملیات اجرای احداث هتل ورزشی یاسوج که متعلق به اداره کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد است در سال 85 در زمینی به مساحت 4 هزار مترمربع شروع شده و دارای پنج طبقه شامل رستوران، خوابگاه در دو طبقه شامل 28 اتاق به تعداد 240 تخت، 8 واحد سوئیت و سالن آمفی تئاتر است.
 زمان خاتمه پروژه هتل ورزشی یاسوج طبق نخستین موافقتنامه برای سال 88 به مبلغ 200 میلیون تومان پیش‌بینی شده بود اما باوجود گذشت 15 سال از زمان آغاز پروژه، طبق آخرین موافقتنامه سال 1401 به مبلغ 3 میلیارد تومان پیش‌بینی شد.
 هتل ورزشی یاسوج تا پایان دی‌ماه امسال بالغ بر مبلغ 3 میلیارد و 700 میلیون تومان از اعتبارات عمرانی جهت احداث آن هزینه شده و با وجود گذشت قریب 15 سال از آغاز آن حدود 56 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
 بر اساس بازدیدهای میدانی و بررسی‌های صورت گرفته این پروژه که قریب به 15 سال از شروع آن گذشته و هنوز به بهره‌برداری نرسیده مشکلاتی زیادی دارد که از جمله این مشکلات شروع پروژه‌های ریز و درشت متعدد که سبب کاهش اعتبارات بین پروژه‌ها شده، عدم تخصیص کامل و به موقع اعتبارات لازم، تورم و افزایش نرخ مصالح ساختمانی و عدم پیگیری‌های لازم از سوی مسئولان دستگاه‌های اجرایی جهت تأمین اعتبار و اتمام پروژه را می‌توان نام برد.
 براساس برآورد جدید کارشناسان واحد فنی اداره کل ورزش و جوانان استان با توجه به نرخ تورم موجود و افزایش قیمت‌ها، اعتبار مورد نیاز برای تکمیل کامل پروژه به همراه تجهیزات، با فهرست بهای سال 1400 مبلغ 11 میلیارد تومان است و در صورت تأمین اعتبار پروژه هتل ورزشی یاسوج تا شهریور سال 1402 به اتمام می‌رسد.
 سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد در این باره اظهار داشت: پروژه هتل ورزشی یاسوج متعلق به اداره کل ورزش و جوانان استان بوده که در سال 85 کلنگ‌زنی شده و پس از گذشت قریب به 15 سال تاکنون تنها 56 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
 بهروز جهانبخش افزود: در موافقتنامه امسال 3 میلیارد تومان برای تکمیل پروژه پیش‌بینی شده که از این میزان تاکنون فقط مبلغ 500 میلیون تومان آن تخصیص داده شد.
 وی با اشاره به درخواست پیمانکار پروژه برای خاتمه پیمان، تصریح کرد: سال گذشته پیمانکار با 3 میلیارد تومان قرارداد بسته بود اما اکنون به خاطر نوسانات قیمت در بازار پیمانکار درخواست خاتمه پیمان را داده که هنوز با این درخواست موافقت نشده است.
 جهانبخش با بیان اینکه اتمام پروژه هتل ورزشی یاسوج اولویت کاری اداره کل ورزش و جوانان استان است، اضافه کرد: مکاتبات زیادی جهت کمک مالی با وزارت ورزش و جوانان و نیز استاندار کهگیلویه و بویراحمد داشتم اما تاکنون هیچ کمک مالی در این زمینه دریافت نکردیم البته استاندار وعده داده که در این زمینه کمک مالی می‌کند.
 سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه یاسوج از لحاظ آب و هوایی بهترین مکان برای برگزاری اردوهای ملی است خاطرنشان کرد: سازه پروژه هتل ورزشی بتنی است و باید هر چه زودتر تکمیل شود در غیر این صورت سازه فرسوده شده و به مرور زمان کم‌کم از بین می‌رود.
نام شما

آدرس ايميل شما

کلا شروع و توجیه اقتصادی این پروژه چه بوده.
اگر مسئولان پیگیری کنند و هزینه های این پروژه در بیاد.
بنظرم همه مدیر کل های ورزش و جوانان این چند دوره را باید راهی کرد.
بازرسی و دیوان محاسبات
Romania
خدمت جنابعالی عرض کنم یه حرفی میزنی بدون مطالعه
این طرح در سراسر مراکز استانها اجرا شد بنام هتل ورزش
ولی بخاطر تنگ نظری و بی تفاوتی امثالهم فعلا داره نابود میشه
Iran, Islamic Republic of
یکی از دلایل و درواقع مهمترین دلیلش که در استان ما به وفور یافت می‌شود مدیران نارنجی هستند یعنی کسانیکه به جای اینکه به فکر اتمام و بهره برداری یک پروژه باشند مثل نارنجک که چندین تکه میشه چندین پروژه جهت ماندن بر اریکه مدیریتی تعریف می‌کنند و بالافرض یک ملیارد اعتبار به حای تخصیص یک پروژه بین صد پروژه تقسیم میشه و هیچ پیشرفت فیزیکی صد در صدی را کسی مشاهده نمی‌کند.
ورزشی
Iran, Islamic Republic of
یکی از دلایل به نتیجه نرسیدن این پروژه مسول فنی قبلی هست آقای م .ا مسول فنی قبلی در این پروژه شریک هست و حتی برادر خودش را ناظر کرده و کلا هر کاری دوست داشت در ورزش انجام می داد و متاسفانه هیچ کس هم نبود کارهای ایشان را بررسی کنه و در حالی که کارمند طرحی هست مسئول فنی اداره ورزش شده بود تا اینکه توسط بازرسی کنار گذاشته شد ولی جوابگوی کارهای که انجام داده بود نبود یعنی کسی نبود از ایشان پاسخ بخواهد .
خاتمي، تشكيلاتي‌تر از روحاني و احمدي‌نژاد

خاتمي، تشكيلاتي‌تر از روحاني و احمدي‌نژاد

«احمدي‌نژاد مصداق سياستمدار اپورتونيست است و با اسب زين‌ كردن آماده ورود به ميدان است....
24 سال انتظار براي خانه‌دار شدن

24 سال انتظار براي خانه‌دار شدن

بر اساس گزارش‌هاي رسمي زمان خانه‌دار شدن براي افراد در سال 99 به بيشترين ميزان خود رسيده ...
جراحي ارزي در اختيار پاستور

جراحي ارزي در اختيار پاستور

​​​​​​​بدين‌ترتيب درحالي‌كه از ماه‌ها پيش نيز هر گاه بحث از حذف ارز ترجيحي به درازا مي‌كشيد ...
1