تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۲۷
کد مطلب : ۴۴۵۳۵۶
در پی انتشار کلیپی از سخنان سید محمد موحد نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی

شوی طنزگونه موحد / مردم فرافکنی را می‌فهمند

۳۳
۱
شوی طنزگونه موحد / مردم فرافکنی را می‌فهمند
کبنا ؛
مقام معظم رهبری ورود نمایندگان به مسائل اجرایی به ویژه موضوع اصل و نصب‌ها را آسیب و خطر جدی بر شمردند و صراحتاً و بدون از هیچ تبصره و ماده‌ای نمایندگان مجلس را از ورود و دخالت به موضوع نهی فرمودند. به یقین سخن ایشان فصل الخطاب است و جامه عمل پوشیدن به آن از نمایندگانی که عنوان انقلابی را یدک می‌کشند مزید انتظار و یک وظیفه شرعی و قانونی است.
به گزارش کبنا، یکی از حواشی پیرامون نماینده کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی مربوط به بحث انتصابات و شائبه دخالت‌های وی است. موضوعی که البته با چاشنی قوم و قبیله‌گرایی هم همراه شده و انتقادات تندی را متوجه این نماینده با سابقه کرده است.
سید محمد موحد معمولا در این زمینه واکنش یا توضیح خاصی برای افکار عمومی نداشت و عمده واکنش‌ها به هواداران دو آتیشه وی منتهی می شد. اما گویا خود وی در جلسه‌ای که میهمان هم‌لباسی‌های خود بوده هم مورد انتقاد قرار گرفته است و یا اینکه لازم دیده برای آن ها به این انتقادات پاسخ دهد.
اگرچه جز کلیپی بریده و کوتاه چیزی از این آیین بیرون نیامده اما همین اندک نیز محل تأمل بسیار و گویای واقعیت‌های زیادی است.
          
ابتدائاً از مطلعین خصوصا دفتر نماینده محترم انتظار می رود که فیلم کامل جلسه را در اختیار رسانه‌ها قرار دهند تا مردم خود به تحلیل و برداشت واقعی برسند و احیانا برداشت سوء صورت نگیرد.
آنچه از فحوای کلام و پاسخگویی نماینده کهگیلویه برمی‌آید این است که از انتصابات فامیلی انجام شده و حرکت در مسیر خلاف دستورات صریح رهبر معظم انقلاب مبنی بر عدم دخالت نمایندگان در امورات اجرایی مورد سوال قرار گرفته است.
البته این سوال یک چالش اساسی است که همگان پرسشگر آن در خصوص عملکرد نماینده کهگیلویه هستند.
تحلیل این فیلم این می‌تواند باشد که عصبانیت و توجیه نماینده کهگیلویه نوعی فرار از صورت مسئله است و اسامی که اسم می‌برد مردم به عکس آن معتقد هستند.
قبل از شکافتن و تحلیل و بررسی موضوع عنوان و تأکید بر آن ضروری بنظر می‌رسد.
مقام معظم رهبری ورود نمایندگان به مسائل اجرایی به ویژه موضوع اصل و نصب ها را آسیب و خطر جدی بر شمردند و صراحتاً و بدون از هیچ تبصره و ماده‌ای نمایندگان مجلس را از ورود و دخالت به موضوع نهی فرمودند.
به یقین سخن ایشان فصل الخطاب است و جامه عمل پوشیدن به آن از نمایندگانی که عنوان انقلابی را یدک می‌کشند مزید انتظار و یک وظیفه شرعی و قانونی است.
سخنان معظم له جای هیچ ابهام و اما و اگری را باقی نگذاشته و بی‌شک، هر کس در صدد توجیه و افزودن الحاقیه و تبصره و ماده باشد تفسیر به رأی نموده و باید پاسخگو باشد.
از طرفی در این وادی بسیاری از مردم حتی برخی از هواداران وی معتقدند؛ آنچه که عیان است چه حاجت به بیان است و کیست که نداند و یا بخواهد انتصابات فامیلی انجام شده را کتمان نماید؟
انتصاباتی که مصادیق عینی زیادی دارد، از مناصب استانداری تا فرماندار و لیست بالابلند دیگری که مصداق شعر مولانا هستند؛ آفتاب آمد دليل آفت گر دليلت بايد، از وي رو متاب
به طور قطع، مردم فرافکنی را می فهمند و منتظر پاسخگویی شفاف و صادقانه هستند.
در همین خصوص یکی از کاربران فضای مجازی در انتقاد به این اظهارت موحد نوشت: استفاده از مخالف یعنی دفاع از یک نفر در پست‌های مدیریتی، غیر از کسانی که به تو رأی دادند! مخالف یعنی سادات امام زاده علی، تامرادی، طاس احمدی، اولادمیرزاعلی، زنگوایی، بابکانی، شرونی، اولاد علی مؤمن، نویی، مشایخ، نرمابی، خواجه، نویی، دهدشتی، چرامی، سرفاریابی، حومه شرقی، غربی، دهستان دشمن زیاری، بخش مرکزی، مخالف یعنی غیر از سادات رضاتوفیق، غیر از طیبی! مخالف یعنی اینکه گفتی غیر از این هرکس باشد موافقم!
این شوی طنزگونه پاسخ مطالبات مردم نیست؛ حیف شد در لباس پیغمبر برای همشهری خود به چنین رفتارهایی دست زدن.
عالیجناب موحد، یار غار مرحوم هاشمی و دوست دیرین محمد خاتمی؛ مخالف کسی نیست که نمره مصاحبه‌اش کمتر از حد نصاب بود ولی برای فرماندار شدنش، برخی ارزش‌ها را گرو گذاشتی.
مخالف کسی نیست که علیرغم مدرک غیرمرتبط، برای معاون استاندار شدنش، به زمین و زمان رو انداختی؟
مخالف کسی نیست که ده‌ها نخبه و تحصیلکرده را به خط کردی تا با واسطه کردن خیلی‌ها در سمت مدیرکل منصوبش کنی.
درست است که زمانی سیاه نمایی جنابتان بر فکر مردم بیچاره اثر نامیارک داشت ولی سادات معظم رضاتوفیق و ایل شرافتمند طیبی، هیچگاه مخالف تو نبودند.
با ترویج دوئیت طیبی و بویراحمدی، منفعت بسیار بردی و وقت گرانبهای بسیار بیشتری را به هدر دادی.
فراموش نکن که نتیجه این سخن‌گفتن‌ها، عقب ماندگی کهگیلوی‌ای است که می‌رفت تا عزت یابد و دوباره آمدی و عزت و آبرویش را با طایفه گرایی بر باد دادی.
مردم کهگیلویه بزرگ با این سخنان شما آشنایی کاملی دارند. اگر یادتان باشد، در ورزشگاه آزادی دهدشت، در حضور رئیس جمهور وقت، چه رفتاری با شما شد. الان که این کلیپ پخش شد، منتظر چنان متینگی باشید تا دوباره پاسخ قاطع مردم را بگیرید.
با این حال، مانده این که با چه رویی می‌خواهید وارد شهرستانهای کهگیلویه بزرگ بشوید؟
کاش این جمله حضرت امام (ره) را آویزه گوشتان می‌کردید که فرمودند؛ «طوری نباشید که وقتی از مسندتان رفتید، مردم خداوند را شکرگزار باشند».
نام شما

آدرس ايميل شما

رضایی
Iran, Islamic Republic of
هیج شخصی بیشتر از روشنفکر در انتصابات دخالت نمی کند.
هیچ شخصی بیشتر از روشنفکر دنبال منافع شخصی و خانوادگی نیست.
لطفا بروید بپرسید که پیمانکار گاز مارگون و راههای مارگون کی است؟
بنگرو
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر و موحد بنای نا میمونی پایه گذاری کردند، که علاوه بر جوابی که خداوند با چوب بی صدا برسرشان می آورد.مردم استان هم الان متوجه اشتباه خود شده اند .نمایندگانی که با قوم بازی تلاش برای تصرف قوه مجریه علی رغم توصیه رهبری عزیز در استان این استان محروم و مستضعف را به قهقرای نابودی و فقر هل میدهند.
خداوند فرموده ما سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمیدهیم مگر به دست خودشان .
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
آقای موحد ۲۵سال است مردم را ساده می دانید حالا هم دراین سخنان شما هم ساده هستیم
رضا
Iran, Islamic Republic of
اینگونه انتصابات که هر ۳نماینده و مخصوصا نماینده بویراحمد دنا و مارگون و نماینده کهگیلویه در پیش گرفتن و به جز طایفه خود کس دیگری را نمیبینند از ضعف استاندار هست.واقعا استاندار ضعیف و بله قربان گوی نمایندگان شده.آش آنقدر شور شده که گمان این میرود نکنه خود استاندار هم وارد این بازی خطرناک طایفه گری شده و در مقابل سپردن بعضی مسئولیتها به اقوام نمایندگان, به دنبال مسئولیت دادن به همشهریهای خود میباشد.قطعا وزارت کشور , شورای نگهبان و دستگاه قضایی باید هر چه زودتر وارد عمل شوند پیش از آنکه اینگونه رفتارهای ناسیونالیستی و قومیتی نمایندگان و همراهی استاندار با آنها به مراحل خطرناک و ایجاد گسلهای خطرناک قومیتی و طایفه ای منجر شود.
قضا
Iran, Islamic Republic of
شما یا خوابی یا نمیبینی!!!! مگه استاندار خودش هرچی از طایفه و اشناهاشون بوده به کارنگمارده؟؟ الان امار نیروهای حسینی بیشتره یا موحد؟؟؟؟؟؟
بویراحمد و دنا
Iran, Islamic Republic of
لعنت بر تفکرات منحوس و متعفن طایفه گرایی
نه به انتصابات فامیلی و طایفه ای
نه به نخبه کشی و قوم بازی
کهگیلویه
Iran, Islamic Republic of
آقای موحدهمیشه در قلب مردم جای داشتند و دارند
Iran, Islamic Republic of
موحد سناتور استان
ناشناس
Romania
باسلام وقتی که نماینده دائم مردم کهگیلویه دهدشت و توابع آن هستی عمل کرده مشخص برای همه محرومیت کهگیلویه دهدشت و توابع آن همچنان پابرجاست انتصاب مدیران مشخص است در شهرستان کهگیلویه دهدشت و توابع آن
Iran, Islamic Republic of
این اتهام فقط متوجه شخص موحد نیست
این انتصابات فامیلی در سطح اول کشور مرسوم است اگر چه مذموم است...استان ما هم روز به روز در باتلاق قوم گرایی و طایفه گرایی جاهلی فرو میرود...موحد فقط یک شخص است انچه باید مورد نق قرار گیرد رواح دادن این فرهنگ غلط است نه شخص موحد به تنهایی...ایا سایر مدیران استان این قاعده را رعایت میکنند
قوم گرایی صرفا انتصاب اقوام در مناصب مدیریتی نیستت رسومات غلط قبیله ای باید کنار گذاشته شود تا شایستگی افراد ملاک باشد...نماینده های سابق و اسبق هم همین گونه بودند .
بهروز
Iran, Islamic Republic of
آقای موحد جمع کن این بساط را
به هر کس که دوست داشتی میز ریاست هدیه دادی
فرماندار لنده یعنی جلال دانش سال ۹۴ مشاور عدل هاشمی بود چون می‌دانست هاشمی برنده می شود اما سال ۹۸ وقتی اوضاع رو برای عدل هاشمی خوب ندید به شما روی آورد و الان فرماندار شد ، عدل هاشمی بهش باج نداد
فرماندار لنده در هر بند سخنی که میگوید از شما تشکر و سپاسگزاری میکند!!
برای چه تشکر میکند ؟! آیا کاری انجام داده‌اید یا پروژه ای افتتاح کردید ؟! یا مشکل فردی به جز لیدرای خودتو حل کردید ؟!
آیا تشکرش جز برای حمایت های شما از خودشان است ؟!
بیست سال است آمدی هر سال با یک شعار و امسال هم با شعار عزت آمدی اما کدام عزت را آوردی آقا موحد ؟!
ایل بویر احمد اشتباه کرد از تو حمایت کرد
ایل بهمئی اشتباه کرد از تو حمایت کرد
این را در سال ۱۴۰۲ نشان خواهیم داد آقای موحد
عدل هاشمی یا هر کس دیگری باشد شما بازنده انتخابات ۱۴۰۲ هستید
تمام
Iran, Islamic Republic of
دخالت حسینی که مجازه؟
کهگیلویه
Iran, Islamic Republic of
بیست ساله مردمو ساده گیر اوردی جناب خودت هم نمی دونی چه میگی
سیسخت
Iran, Islamic Republic of
والا یکی ازاقوام همین اقا دریکی ازشهرهای استان بخاطریک منزل سازمانی انگارخیلی پشتش گرم بودکه حتی مصوبه فرمانداروراه شهرسازی راقبول نداشت...
قانون
Iran, Islamic Republic of
به فرموده آقا دخالت قهری ایراد دارد اما نظارت ایراد ندارد ارایه طرح ایراد ندارد...چگونه است که شما دراستان نتوانسته یی دوتا نیرو بیشتر بکاری ولی روشتفکر تمام ادارات رو همسو نمود؟مگر با همین شعار به جنگ آقای هاشمی نیامدید؟ الان مشکل استان نیروهای نارکارامد یا قوم قبیله یی ضعیف است نه معرفی کردن نمایندگان-
محمد رضا
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه از ماست ک برماست ، ایشون تا تونست ظلم کرد ب کهگیلویه بزرگ 16 سال تمام باعث پسرفت شد ی مدت نبودش باز اومد . ، اما الان بدتر از 16 سال نمایندگی قبلیشه ، اومده طایفه گری کرده تمام پستا رو داده ب اقوامش دیگه بماند ک برا اون جوونایی ک براش گلوشونو پاره میکردن هیچ کاری نکرد، تیم تبلیغاتش ک خوب موقع انتخابات همه کار براش انجام میدادن کجان الان؟ بیان بگن تو این دو سال چ کاری انجام داده برا مردم ؟ برا قشر جوون؟ برا بقیه طوایف از بویراحمد بگیر تا ایل دشمن زیاری و بهمئی؟ ۸۰ درصد مردمی ک بش رای دادن ازش نامید شدن و اعتراف ب اشتباهشون داشتنه ۲۰ درصد هم از اقوام و طایفه خودشه ک براشون خوب شده ، اقای موحد تاریخ هیچ وقت این دو سال رو فراموش نمیکنه و یک سال و اندی هم ماراتن انتخابات باز شروع میشه چنان با خفت و خاری مواجهه خواهی شد ک درس عبرتی برا بقیه خواهد شد البته خودتم با این انتصاباتی ک کردی عمرا ثبت نام کنی برا دور بعد
Romania
هر دو نماینده ی بویراحمد و کهگیلویه جز انتصابات قومی هیچ کار دیگری ندارند.
دارایی
Iran, Islamic Republic of
مدیر دهدشتی که در گچساران و به حاج غلام رای می دهد و به دنبال حمایت حاج آقا موحد برای ماندن بی احترامی به حاج آقا هست .
علی
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا هرکسی بره مناطق آبا اجدادی آقای موحد( راک و روستاهای اطراف) متوجه میشه اکثر افراد بالای ۶۰سال و زیر ۱۸سال این مناطق بیکار هستند، ادم دلش کباب میشه این حجم از بیکاری را میبیند😭😭😭😥😥😥
s
Romania
همش لیدر بودند مگ دارش برادر فرماندار لنده همش تو ماشینت نبود .. فرماندار بهمئی داماد سید سیاوش هم طایفه ات نبود تا کی
طلب بخشش
Iran, Islamic Republic of
به نام خداوند جان و خرد
فرصت پرداختن به عملکرد جناب موحد را نداریم
اما دو گروه باید قبل از مرگ از مردم کهگیلویه بزرگ طلب بخشش کنند
...خواص و افرادی که زمینه پیروزی موحد را در انتخابات فراهم کردند.
....دوم شورای نگهبان و کسانیکه بانی تایید موحد شدند.
این حق ناس اگر بخشیده نشود در ان دنیا باید جوابگو باشند
Romania
هر دو نماینده ی بویراحمد و کهگیلویه قوم گرایی را از حد گذرانده اند و اگر فرمایشات رهبری برای شورای نگهبان فصل الخطاب است،هر دو باید رد صلاحیت شوند.
Iran, Islamic Republic of
/که احیا کننده مجدد ثلاث و بویر احمد بودی و سالیان سال از این حربه ی شوم و زشت بهره بردی ...و ماحصل جز کین و تفرقه و عقب افتادگی و رکود چیزی نبود.. .بین جهادکشاورزی و آموزش و پرورش ..جهاد رو انتخاب کردی .معتمدی جهاد ، گنجی آموزش و پرورش ، تقوی رئیس شبکه بهداشت ، موسوی فرماندار کهگیلویه نمونه بارز قومگرائی است...از خدا بترسید ...بی شک روزی لینچانی ظهور خواهد کرد...کمالی جان مادرت بدون سانسور نشر بدین..تشکر
Iran, Islamic Republic of
کمائی
Iran, Islamic Republic of
از دخالت نمایندگان در عزل و نصب ها گذشته برادر نماینده ای که خودش کاندید بود تائید صلاحیت نشده الان استان محل جولان ایشان شده است
Iran, Islamic Republic of
کمالی کینه دیرینه قوم گرایی ات با بویراحمد تمام نشده پای دهدشت رو ب ورطه کشیدی..
خجتلت هم خوب چیزیه
Am
Iran, Islamic Republic of
حاجی جون خت ایطو شلوغش نکن من خودم طرفدار تون بودم ولی یادت نره چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است!!
خود بخوان حدیث مفصل را
ذوالفقار
United States
وظیفه اصلی هر نماینده از قدیم الایام تاکنون در ایران غزل و نصب مدیران حوزهعمل نماینده بوده و هست و شک نکن خواهد بود،پرنده بدون پر و بال امکان پرواز که هیچ امکان جابجایی هم برایش سخت است،بنابراین اولین اقدام هر نماینده بویژه نماینده مردم در مجلس تغییر در چین مقام سیاسی و اقتصادی و ...شهرستانهای حوزه نمایندگی است،زیرا امر و نهی و اقدامات و پیشنهادات نماینده توسط مسئولین ادارات به مرحله اجرا در می آید ،حالا اگر کارگزاران هم دید و هم خط و هم فکر نماینده نباشند چنین نماینده ای . نمی تواند باشد
جوان دهدشتی
Romania
تورابخدا ورزش وجوانان ی کاری بکن که داغونه
Romania
فقط دکتر روشنفکر
واقعا اصلا دنبال قوم گرایی نیست
همشهری
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه نماینده کهگیلویه بزرگ شده فقط و فقط نماینده روستای طولیان بقیه بروند دنبال کارشان.
مشعل
Iran, Islamic Republic of
جناب موحد)): در طی 25 سال کارنامه کاریت از نظر مقایسه شاخصهای کشوری خیلی ضعیف بوده به طوریکه در هیچ سمتی ما بهبودی ندیدیم
رادو
Iran, Islamic Republic of
بدبخت شمایی که موحدرانماینده ویا فردروشنی می دانید
پایان «صیانت» و «جهاد تبیین» در بهارستان؟

پایان «صیانت» و «جهاد تبیین» در بهارستان؟

سخنان اخیر مقام معظم رهبری درباره فضای مجازی و جهاد تبیین تحرکاتی را در بین برخی مجلسیان ...
خاتمي، تشكيلاتي‌تر از روحاني و احمدي‌نژاد

خاتمي، تشكيلاتي‌تر از روحاني و احمدي‌نژاد

«احمدي‌نژاد مصداق سياستمدار اپورتونيست است و با اسب زين‌ كردن آماده ورود به ميدان است....
24 سال انتظار براي خانه‌دار شدن

24 سال انتظار براي خانه‌دار شدن

بر اساس گزارش‌هاي رسمي زمان خانه‌دار شدن براي افراد در سال 99 به بيشترين ميزان خود رسيده ...
فایل های مرتبط
1