تاریخ انتشار
يکشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۰۷
کد مطلب : ۴۴۵۱۸۸
کبنا گزارش میدهد؛
سفر نجاتنیا به کهگیلویه و بویراحمد؛ هیاهو برای هیچ
۳
کبنا ؛
پس از گذشت سه ماه از قولی که نجاتنیا معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای وزارت راه و شهرسازی در خصوص رفع مشکلات تونل دیل داده بود، این پروژه همچنان راکد است و تغییری در آن صورت نگرفته است. سفری که با هیاهوی بسیاری همراه بود، گویی هیچ دستاوردی در بر نداشته است.
به گزارش کبنا، آذر ماه امسال (1400) سید فرزاد نجاتنیا معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای وزارت راه و شهرسازی و هیات همراه برای ارزیابی و پیگیری برخی از مشکلات مرتبط با حوزههای مسکن و حمل و نقل در کهگیلویه و بویراحمد به این استان سفر کرد.
تونل دیل یکی از پروژههایی بود که نجاتنیا در این سفر از آن بازدید کرد. این تونل یکی از پروژه مهم استان است که میتواند بنادر جنوبی را به محور دهدشت -پاتاوه متصل کند. تونل دیل باید به چرام و جاده دهدشت، پاتوق _ اصفهان متصل شود. با اتمام این پروژه تحولات بسیار چشمگیری را در منطقه ایجاد میشود و میتواند از تلفات جانی در این منطقه جلوگیری کند. اما متاسفانه این پروژه همچنان راکد بر زمینمانده، از طرح ملی خارج و اکنون تعطیل شده است.
گفتنی است که پروژه تونل دیل در زمان تاجگردون علیرغم مشکلات تحریمها و کمبود شدید اعتبارات در کشور، یکی از پروژههای فعال استان و کشور بود و پیشرفت بسیار خوبی هم داشت. اما پس از قضیه رد اعتبارنامه تاجگردون در سایه بی توجهی، سهل انگاری و بیتفاوتی مسئولان راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد و مسئولان استانی این پروژه بزرگ، حساس و فعال بتدریج غیر فعال، راکد و در نهایت بیش از دوسال است که کاملاً تعطیل میباشد.
نجاتنیا در بازدیدی که سه ماه پیش از این پروژه داشت، گفته بود: ما تمام تلاش خود را بکار خواهیم گرفت تا این پروژه از استانی خارج و ملی شود و اعتبار خوبی به آن اختصاص داده شود تا شاهد فعالیت مجدد این پروژه بزرگ باشیم.
نجاتنیا در خصوص تونل دیل عنوان کرده بود: مهمترین اتفاقی که بایستی بیافتند اینکه ردیف ملی این پروژه احیا شود.
اما مهمتر از همه نجاتنیا گفته بود که قول این موضوع به صورت ضمنی از مدیرعامل شرکت ساخت گرفته شد اما یک سری تشریفات هم دارد که باید مکاتباتی از طرف وزارت خانه به سازمان برنامه و بودجه انجام شود و این کار را هم انجام میدهیم.
حال پس از گذشت سه ماه از قولی که نجاتنیا داده بود، این پروژه همچنان راکد است و تغییری در آن صورت نگرفته است. سفری که با هیاهوی بسیاری همراه بود، گویی هیچ دستاوردی در بر نداشته است.
باید پرسید مصوبات سفر او چه بوده است؟ هر چند نفس سفر و بازدید به خودی خود پسندیده است و موجب شناخت بیشتر از مشکلات و مسائل استان میشود. اما این مسأله برای کسی که خود از فرزندان این استان است و شناخت کافی از مسائل آن دارد، به تنهایی از اهمیت خاصی برخوردار نیست. بلکه زمانی میتوان گفت که سفر او از ارزش برخوردار بوده که دستاوردی در پی داشته باشد.
گفتنی است پس از انتصاب نجاتنیا به سمت معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای وزارت راه و شهرسازی امید میرفت که این انتصاب دستاوردهای بسیاری برای کهگیلویه و بویراحمد داشته باشد اما حال پس از گذشت ماهها از سوی این هماستانی تلاشی برای رفع مشکلات کهگیلویه و بویراحمد دیده نمیشود.
به گزارش کبنا، آذر ماه امسال (1400) سید فرزاد نجاتنیا معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای وزارت راه و شهرسازی و هیات همراه برای ارزیابی و پیگیری برخی از مشکلات مرتبط با حوزههای مسکن و حمل و نقل در کهگیلویه و بویراحمد به این استان سفر کرد.
تونل دیل یکی از پروژههایی بود که نجاتنیا در این سفر از آن بازدید کرد. این تونل یکی از پروژه مهم استان است که میتواند بنادر جنوبی را به محور دهدشت -پاتاوه متصل کند. تونل دیل باید به چرام و جاده دهدشت، پاتوق _ اصفهان متصل شود. با اتمام این پروژه تحولات بسیار چشمگیری را در منطقه ایجاد میشود و میتواند از تلفات جانی در این منطقه جلوگیری کند. اما متاسفانه این پروژه همچنان راکد بر زمینمانده، از طرح ملی خارج و اکنون تعطیل شده است.
گفتنی است که پروژه تونل دیل در زمان تاجگردون علیرغم مشکلات تحریمها و کمبود شدید اعتبارات در کشور، یکی از پروژههای فعال استان و کشور بود و پیشرفت بسیار خوبی هم داشت. اما پس از قضیه رد اعتبارنامه تاجگردون در سایه بی توجهی، سهل انگاری و بیتفاوتی مسئولان راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد و مسئولان استانی این پروژه بزرگ، حساس و فعال بتدریج غیر فعال، راکد و در نهایت بیش از دوسال است که کاملاً تعطیل میباشد.
نجاتنیا در بازدیدی که سه ماه پیش از این پروژه داشت، گفته بود: ما تمام تلاش خود را بکار خواهیم گرفت تا این پروژه از استانی خارج و ملی شود و اعتبار خوبی به آن اختصاص داده شود تا شاهد فعالیت مجدد این پروژه بزرگ باشیم.
نجاتنیا در خصوص تونل دیل عنوان کرده بود: مهمترین اتفاقی که بایستی بیافتند اینکه ردیف ملی این پروژه احیا شود.
اما مهمتر از همه نجاتنیا گفته بود که قول این موضوع به صورت ضمنی از مدیرعامل شرکت ساخت گرفته شد اما یک سری تشریفات هم دارد که باید مکاتباتی از طرف وزارت خانه به سازمان برنامه و بودجه انجام شود و این کار را هم انجام میدهیم.
حال پس از گذشت سه ماه از قولی که نجاتنیا داده بود، این پروژه همچنان راکد است و تغییری در آن صورت نگرفته است. سفری که با هیاهوی بسیاری همراه بود، گویی هیچ دستاوردی در بر نداشته است.
باید پرسید مصوبات سفر او چه بوده است؟ هر چند نفس سفر و بازدید به خودی خود پسندیده است و موجب شناخت بیشتر از مشکلات و مسائل استان میشود. اما این مسأله برای کسی که خود از فرزندان این استان است و شناخت کافی از مسائل آن دارد، به تنهایی از اهمیت خاصی برخوردار نیست. بلکه زمانی میتوان گفت که سفر او از ارزش برخوردار بوده که دستاوردی در پی داشته باشد.
گفتنی است پس از انتصاب نجاتنیا به سمت معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای وزارت راه و شهرسازی امید میرفت که این انتصاب دستاوردهای بسیاری برای کهگیلویه و بویراحمد داشته باشد اما حال پس از گذشت ماهها از سوی این هماستانی تلاشی برای رفع مشکلات کهگیلویه و بویراحمد دیده نمیشود.