تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۵۳
کد مطلب : ۴۴۴۸۲۸
سازمان هواشناسی اعلام کرد

هواشناسی ایران ۱۴۰۰/۱۱/۲۸؛ بارش برف و باران در کشور از شنبه آینده / هشدار سازمان هواشناسی برای استان‌های جنوبی

۴
بارش برف و باران در کشور از شنبه آینده
کبنا ؛سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور از آغاز بارش برف و باران در کشور از روز شنبه خبر و برای استان‌های جنوبی هشدار داد.
به گزارش کبنا، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی 24 ساعت آینده در برخی مناطق استان‌های گیلان، زنجان، قزوین، ارتفاعات البرز،‌ برخی مناطق کرمان و شرق هرمزگان بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی شده است.
فردا در اکثر مناطق کشور جو نسبتا آرامی حاکم است.  از اواخر وقت شنبه سامانه بارشی به‌تدریج وارد کشور شده و در برخی مناطق غرب، جنوب غرب، ارتفاعات زاگرس و ارتفاعات غربی البرز باعث بارش برف و باران و در مناطق جنوبی رعدوبرق می‌شود.
بر اساس اعلام سازمان هواشناسی یکشنبه آینده فعالیت سامانه بارشی علاوه بر مناطق ذکر شده در شمال غرب، مرکز، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی ارتفاعات البرز شامل قزوین، البرز، تهران، سمنان، گیلان، مازندران و شمال فارس ادامه خواهد داشت.
روز دوشنبه گستره فعالیت‌های سامانه بارشی،‌شمال شرق، شرق، ارتفاعات زاگرس مرکزی، برخی مناطق استان‌های فارس و بوشهر، ارتفاعات شرقی البرز در استان‌های تهران، سمنان و همچنین شرق دریای خزر را نیز در بر می‌گیرد و به تدریج از فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی کشور کاسته می‌شود.
سه شنبه این سامانه بارشی در شمال شرق و برخی مناطق شرق کشور سبب بارش پراکنده شده و به‌تدریج از کشور خارج می‌شود.
روز دوشنبه آینده برای جنوب  غرب، جنوب، جنوب شرق، شرق و سه‌شنبه در شرق کشور و استان‌های تهران، قم و شمال اصفهان وزش باد شدید و وقوع پدیده گردوخاک در برخی مناطق مستعد پیش‌بینی می‌شود.
روزهای پنجشنبه و صبح جمعه شمال خلیج‌فارس، دوشنبه خلیج‌فارس و به‌تدریج تنگه هرمز و دریای عمان، سه‌شنبه نیمه شرقی خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.
طی جمعه و شنبه برای استان‌های ساحلی دریای خزر و شمال شرق افزایش نسبی پیش‌بینی می‌شود.
توصیف سامانه: وزش باد نسبتاً شدید
زمان شروع پنجشنبه 1400/11/28
زمان پایان: صبح جمعه 1400/11/29
نوع مخاطره: افزایش ارتفاع موج در ساحل ‌1 تا 1.5 متر و در فراساحل 2 تا 2.5 متر
منطقه اثر: نواحی مرکزی و جنوبی خلیج فارس و غرب تنگه هرمز، در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان.
اثر مخاطره: احتمال اختلال در فعالیت‌های دریایی، احتمال خسارت به تاسیسات دریایی و ساحلی، اختلال در فعالیت شناور‌های سبک، نیمه سنگین و احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی.
توصیه: احتیاط در تردد قایق‌های سبک و تفریحی، احتیاط در فعالیت های دریایی در مناطق فراساحل، احتیاط در تردد کشتی‌‌‌های تجاری و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت.
آغاز بارش‌ها از یکشنبه/ هوای کشور گرمتر می‌شود
هواشناسی

 امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی برای مناطقی از استان‌های گیلان، زنجان، قزوین و ارتفاعات البرز مرکزی و غربی و برخی نقاط استان کرمان بارش‌های پراکنده همراه با وزش باد پیش‌بینی کرد.
 وی افزود: فردا در بیشتر مناطق کشور از جوی آرام حاکم خواهد شد و در نوار مرزی آذربایجان غربی بارش پراکنده رخ خواهد داد.
 به گفته نقشینه، شنبه جوی پایدار در کشور برقرار است و به تدریج از بعدازظهر با نفوذ تدریجی سامانه بارشی به غرب کشور برای نقاطی از غرب و شمال غرب، بارش‌های پراکنده آغاز می‌شود.
 کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: یکشنبه برای غرب و جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و غربی و برخی نقاط از شمال غرب، گیلان، مازندران، شمال فارس، غرب اصفهان و استان مرکزی بارش‌های باران و برف آغاز می‌شود.
 وی افزود: شدت این بارش‌ها در روز یکشنبه در زاگرس مرکزی خواهد بود و در ارتفاعات و مناطق شرجی بارش‌ها به صورت برف و در جنوب غرب و نقاطی از غرب به صورت رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد پیش بینی شده است.
 نقشینه آب و هوای دوشنبه را باگسترش بارش‌ها به مناطقی از مرکز، شمال شرق و همچنین سواحل شمالی کشور بارانی پیش بینی کرد و گفت: به تدریج بارش در شمال غرب کشور کاسته خواهد شد.
 وی افزود: شدت بارش برای روز دوشنبه در استان‌های لرستان، ایلام، کرمانشاه، شمال شرق خوزستان، غرب اصفهان، چهار محال و بختیاری، همدان و مرکزی پیش بینی شده و امروز و فردا ارتفاع موج در خلیج فارس و غرب تنگه هرمز افزایش پیدا می‌کند.
 کارشناس سازمان هواشناسی از افزایش دما تا شنبه برای شمال غرب، شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز به میزان ۳ تا ۶ درجه خبر داد و افزود: این افزایش دما برای سواحل شمال هم ۷ تا ۱۰ درجه پیش‌بینی می‌شود.
 نقشینه ادامه داد: آسمان امروز تهران نیمه ابری و گاهی در مناطق شمالی استان بارش‌های پراکنده انتظار می‌رود.
 وی گفت: امشب در برخی ساعات در تهران غبار محلی خواهیم داشت و فردا نیز با غبار صبحگاهی همراه است.
 به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، حداکثر دمای تهران برای امروز ۱۱، برای فردا ۱۲ و برای شنبه ۱۵ درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد شد و در روزهای یکشنبه و دوشنبه در برخی ساعات، تهران بارانی می‌شود.
یاسوج سردترین منطقه کهگیلویه و بویراحمد
یاسوج با کمینه دمای منفی ۲ و ۲ دهم درجه سانتیگراد سردترین منطقه کهگیلویه و بویراحمد در ۲۴ ساعت گذشته است.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، امام زاده جعفر با بیشینه دمای ۲۱ و ۲ دهم درجه سانتیگراد گرم‌ترین منطقه استان گزارش شد.
بهره‌مند افزود: آسمان استان کهگیلویه وبویراحمد برای ۲۴ ساعت آینده قسمتی ابری در بعضی ساعات ابری، گاهی وزش باد پیش بینی می‌شود.
برچسب ها :
هواشناسی ایران سامانه بارشی ورود سامانه بارشی بارش باران بارش برف و باران بارندگی پیش بینی وضع هوا هواشناسی راه های ارتباطی دیشموک راه های ارتباطی پیش‌بینی بارش برف و باران سازمان هواشناسی کشور آذربایجان غربی آذربایجان شرقی کردستان کرمانشاه زنجان قزوین استان گیلان مازندران گلستان استان البرز تهران اردبیل بوشهر فارس هرمزگان استان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج شمال شهرستان بویراحمد میزان بارش هشدار هواشناسی شهرستان گچساران شهرستان باشت شهرستان دنا سی سخت دهدشت قلعه رئیسی دیشموک شهرستان لنده ارتفاعات دنا باشت شهرستان بهمئی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی شمال خراسان رضوی خراسان رضوی کاهش دما چهارمحال و بختیاری نقشه‌ های هواشناسی پیش بینی هوا پیش بینی وضعیت جوی چاروسا سیل آب گرفتگی یخ زدگی زنجیر چرخ بخش بوستان لیکک دشتروم سد تنگ سرخ بخش چیتاب چیتاب مه گرفتگی کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد کبنانیوز خلیج فارس دریای خزر بندرعباس هواشناسی بندر عباس زاگرس کوه های زاگرس خوزستان هواشناسی استان خورستان گرد و خاک اهواز گرد و خاک ریزگردها کاکان پیست اسکی کاکان منطقه کاکان کشاورزان کشاورزان و دامداران روستای منصورخانی کاکان حمزه خانی شهر سی سخت دمای هوا ایلام لرستان هواشناسی ایران ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
نام شما

آدرس ايميل شما

(فیلم) از رقص جنجالی حمید لولایی در جوکر تا حمله موشکی یمن به عربستان

(فیلم) از رقص جنجالی حمید لولایی در جوکر تا حمله موشکی یمن به عربستان

حوادث و اتفاقات زیادی در ایران و جهان افتاده که مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته ...
اهداف انتخاباتي درز سند امنيتي؟

اهداف انتخاباتي درز سند امنيتي؟

حدود 48 ساعت پس از درز فايل صوتي منتسب به دو نفر از فرماندهان پيشين سپاه پاسداران، درحالي ...
دزد بازاری در وزارتخانه!

دزد بازاری در وزارتخانه!

وزير نمي‌گويد «تغيير» مي‌‌كنند، مي‌گويد: «بركنار» مي‌‌شوند. اين «بركناري هزار مدير» (نه ...
1