تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۳۳
کد مطلب : ۴۴۳۳۶۴
در نشست بررسی آخرین وضعیت میدان میوه و تره بار یاسوج مطرح شد؛

مافیا همچنان برای میدان میوه و تره‌بار کارشکنی می‌کنند / اتمام حجت عسکری نسبت به ادارات استانی: قهر نکنید / گر در راستای منافع استان عمل نکنید جریمه خواهید شد / سرمایه‌گذار: ما نیامده‌ایم که حق کسی را ضایع کنیم / ما یک قدم نه، بلکه ده قدم جلوتر از ادارات بودیم

۲
۰
مافیا همچنان برای میدان میوه و تره‌بار کارشکنی می‌کنند / اتمام حجت عسکری نسبت به ادارات استانی: قهر نکنید / گر در راستای منافع استان عمل نکنید جریمه خواهید شد / سرمایه‌گذار: ما نیامده‌ایم که حق کسی را ضایع کنیم / ما یک قدم نه، بلکه ده قدم جلوتر از ادارات بودیم
کبنا ؛
سرمایه‌گذار میدان میوه و تره‌بار یاسوج می‌گوید: مستندات داریم که عده‌ای در حال کارشکنی هستند. سید احسان عسکری معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با کارشکنان اتمام حجت کرد.
به گزارش کبنا، عصر امروز (دوشنبه 20 دی ماه 1400) نشست بررسی آخرین وضعیت میدان میوه و تره بار یاسوج به ریاست سید احسان عسکری معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و با حضور سالار حسین‌پور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، براتعلی صالحی مدیرکل تعزیرات حکومتی، اعضای اتحادیه صنف میوه فروشان، مغازه‌داران و دست اندرکاران میدان میوه و تره بار یاسوج در سالن شماره یک استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
بنا براین گزارش، جلسه قرار بود که ساعت 4 عصر در سالن شماره یک استانداری برگزار شود اما 40 دقیقه‌ای گذشته بود که آهسته آهسته جلسه با مدیریت عسکری معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد.
ابتدا سالار حسین‌پور که اخیراً از رسانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد (کبنا نیوز) به دلیل انتقاد از عملکردش شکایت کرده بود، صحبت مختصری کرد و از حاضرین خواست که نظراتشان را پیرامون دستور کار جلسه بدهند. حسین عسکری معاون استاندار همین ابتدای جلسه به او تذکر داد که درست حسابی وضعیت میدان را تشریح کند. حسین‌پور ادامه داد و به تشریح اهمیت میدان میوه و تره‌بار پرداخت و گفت: میدان میوه و تره‌بار به عنوان یک میدان اصلی تأمین میوه در همه استان‌ها نقش ایفا می‌کنند.
وی در ادامه به این موضوع اشاره کرد که میدان میوه و تره‌بار بر اساس تقاضای میوه فروشان و مردم راه اندازی شد و جای این میدان در استان کهگیلویه و بویراحمد خالی بود.
حسین پور گفت: تیم اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد در این دوره متفاوت‌تر از هر دوره دیگر است و به دنبال این است که کار انجام بگیرد.
وی با بیان اینکه میدان میوه و تره بار در یک پروسه راه ندازی شده است، افزود: دلایل گرانی میوه در استان کهگیلویه و بویراحمد را به نبود میدان میوه و تره بار ربط دارد.

وی تصریح کرد: این را بدانید که میدان میوه و تره بار تعطیل نخواهد شد. اما کسانی که در میدان هستند، باید میوه با کیفیت ارائه دهند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: میدان میوه و تره بار به نفع میوه فروشان است. چه عزیزانی که در این مسیر جانشان را از دست داده‌اند. خانواده‌هایی که مال و جانشان رفت به خاطر نبود میدان میوه، عزیزانی که در این جلسه به عنوان میوه فروش حضور دارند، می‌دانند که میدان میوه و تره بار یاسوج به لحاظ فیزیکی وضعیتی کاملاً بهتر و تمیزتری دارند.
وی این موضوع را هم گفت که بخشی از صحبت‌های میوه فروشان را می‌پذیرم و بخشی را هم نمی‌پذیرم.
حسین پور تاکید کرد: میدان میوه و تره بار یاسوج را به هیچ عنوان خالی نمی‌کنیم. اگر شبانه روز هم بنشینم که میدان را مدیریت کنیم، می‌کنیم اما میدان را خالی نمی‌کنیم. اینکه بخواهید از میدان میوه و تره بار خرید نکنید تا زمین بخورد، کار خوبی نیست.
محمد حسین پاک نیت یکی از میوه فروشان حاضر در این جلسه گفت: هیچ کدام از میوه فروشان مخالف میدان میوه و تره بار نیست. ماها خطرات راه را به جان می‌خریم، زن و فرزندانمان را شب‌ها رها می‌کنیم برای تهیه میوه و در استان‌های دیگر بی خوابی می‌کشیم.
وی گفت: همه باید نان بخورند و ما نمی‌خواهیم که حق کسی ضایع شود، متأسفانه مشکلاتی سد راه کار و کاسبی ما وجود دارد. دستفروش ها و وانت بارها جمع شد، اما کپرها به اذن شهرداری زیاد شده است.
او به این نکته هم اشاره کرد که کسانی باید در میدان میوه و تره بار یاسوج بار بیاورند که کارشناس و بار شناس باشد.
این میوه فروش گفت: قطعاً اگر میدان میوه و تره بار یاسوج راه بیفتد، هم اشتغالزایی می‌شود، هم اقتصاد ما بهتر می‌شود و میدان میوه و تره بار هفت غرفه را به اتحادیه اصناف واگذار کند که رقابت شکل بگیرد.
یکی از فعالین در میدان میوه و تره بار یاسوج گفت: میوه فروشان سطح شهر یاسوج، می گویند؛ هیچ کس به غیر از خودمان کار نکنند. چه با زور علی چه به مهر علی کارمان را توکل بر خدا انجام می‌دهیم. ادارات ما را کمک کنند.
یکی از میوه فروشان که در این جلسه بود و حرف‌هایش بی پاسخ نماند، می‌گفت که میدان میوه و تره بار یاسوج توان مدیریت را ندارد و نمی‌توان با خرید چند کارتن میوه که از میدان دیگری می‌آورند، میدان داری کرد.
او با بیان اینکه نمی‌توان به زور میخ را به سنگ فرو برد، گفت: در میدان شیراز موز را 25 هزار تومان خریداری کردیم که در میدان میوه و تره بار یاسوج 27 هزار تومان است.
وی گفت: میدان میوه و تره بار یاسوج باید قدرت تأمین میوه را داشته باشد و در ماه‌های بهمن و اسفند شاهد کاهش میوه هستیم که به نظر می‌رسد؛ دست اندرکاران میدان قادر به این کار نیستند.
فردی دیگری با بیان اینکه از سال 72 دستم توی این کار است، گفت: میدان میوه و تره بار ارزش اقتصادی دارد و به نفع مردم و استان کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود و منبع در آمد می‌شود.
او در ادامه خطاب به مسئولان گفت: اگر تصمیمی گرفته می‌شود، باید پای تصمیمتان هم بایستید.
یکی از غرفه داران فعال در میدان میوه و تره بار یاسوج، گفت: مار هر چقدر کج حرکت کند، وقتی که می‌خواهد به لانه‌اش برود، راست می‌رود. باید برای یک بار این مشکلات میدان میوه و تره بار یاسوج برطرف شود. ما با مغازه داران دوست و برادر هستیم.
یکی از فعالین دیگر حاضر در میدان میوه و تره بار گفت: این دوستی که می‌گوید در میدان شیراز موز را 25 هزار تومان و در میدان یاسوج 27 هزار تومان خرید می‌کنیم. احتمالاً فراموش کرده که کرایه، استهلاک، خطرات راه و مصیبت‌های دیگری هم وجود دارد.
براتعلی صالحی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد که مرد شماره یک بازار شناخته می‌شود، دست‌های پشت پرده را رو کرد و به صراحت خیلی از حرف‌ها را زد و در ادامه هم پیامک‌هایی را رونمایی کرد که عده‌ای از مخالفان و مافیای بازار میوه در گروه‌های فضای مجازی برای هم رد و بدل می‌کردند.



صالحی گفت: در این مدت فعالیت میدان میوه و تره بار یاسوج واقعیت‌هایی که برایمان روشن بود، روشن‌تر شد.
او گفت: خیلی از اینها که میوه فروش هستند، توسط واسطه‌ها میوه تأمین می‌کنند و خودشان هیچ اقدامی برای تأمین میوه نمی‌کنند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: میوه فروشان خطرات زیادی را برای تأمین میوه انجام می‌دهند. چرا از میدان میوه و تره بار یاسوج خریداری نمی‌کنید؟ چرا می گوئید که تعزیرات فشار می‌آورد.
صالحی گفت: در میدان میوه، انواع میوه و با کیفیت‌های مختلف توزیع می‌شود، قرار نیست که کیفیت همه میوه‌ها و مرکبات یکی باشند. میوه درجه 1، 2 و ممتاز هم وجود دارد.
وی افزود: ما باید از سرمایه گذار تشکر کنیم که ضررها را پذیرفته‌اند، ریسک کرده‌اند و در حال تلاش هستند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به کسانی که قصد اختلال در نظم بازار دارند، گفت: در جهت احقاق حقوق مردم، نمی‌توانیم مصامحه و کوتاهی کنیم.
وی گفت: تعزیرات نمی‌تواند که تمام وقتش را برای میوه بگذارد، در جاهای دیگر و در بعضی از کالاها به مردم ظلم می‌شود و باید به آن سمت هم برویم.
صالحی گفت: ملاک برای ما فاکتورهای است که برای دوستان صادر می‌شود. میدان میوه و تره بار یاسوج بهترین قیمت را دارد، چرا از این میدان خرید انجام نمی‌دهید؟ مردم وقتی قیمت‌ها را می‌بینند، راضی هستند. چرا خرید نمی‌کنید؟ دست افراد سالم را می‌بوسیم، اما به افرادی که سنگ اندازی می‌کنند و سالم نیستند، هشدار می‌دهیم. قطعاً شدیدترین برخورد را خواهیم داشت البته برابر قانون.
وی گفت: منتظر هستیم که خود شما پای کار بیاید و درست کارتان را انجام بدهید و سهم 30 درصد سودتان را طلب کنید نه بیشتر.
صالحی از برخی اقدامات غیرقانونی میوه فروشان هم اشاره کرد و گفت: نباید با فاکتور سازی و کارهای غیر اخلاقی به دنبال سود بیشتر بود، ما اجازه نمی‌دهیم.
علی‌ اصغر عوض‌پور مشاور حقوقی سرمایه‌گذار میدان میوه و تره‌بار یاسوج گفت: هر کاری که شروع می‌شود، در ابتدا معایب و ایراداتی دارد. الأن میدان راه افتاده و هیچکس نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد. مردم از ما استقبال کرده‌اند و از میدان راضی هستند. اما با این وجود کارشکنی‌های زیادی صورت گرفته است و ما از همه آنها مستند در دست داریم.
وی خطاب به مسئولین حاضر در جلسه گفت: اگر هر جای کار ما در میدان ایراد دارد، لطفاً بگوئید تا آن را رفع کنیم.
وی افزود: هر کسی بخواهد تأمین کننده در میدان باشد، می‌تواند در میدان حضور داشته باشد.
ما در تقابل با مغازه‌داران و دستفروشان نیستیم. بنده هم معتقدم دستفروشان هم باید ساماندهی شوند و نباید به منافع دستفروشان لطمه‌ای وارد شود.



عوض‌پور گفت: ما آمدیم که هم مغازه‌دار و هم باغدار را راحت کنیم. همه تهدیدها را نیز به جان خریدیم. اما الأن بخشی از ادارات همراهی نمی‌کنند. ما مخالف هیچکس نیستیم. ما به اندازه کافی داده‌ایم. ما نیامده‌ایم که حق کسی را ضایع کنیم.
مشاور حقوقی سرمایه‌گذار در پایان عنوان کرد: کاری که سرمایه‌گذار قرار بود انجام دهد، انجام داده و یک قدم نه، بلکه ده قدم جلوتر از ادارات بود. اما عده‌ای از افراد هستند که ما مستندات داریم که علناً در حال کارشکنی هستند.
سید احسان عسکری معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز اظهار داشت: مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون میدان میوه و تره بار نداشته است. اگر به هر دلیلی مثل بارش برف جاده‌ها مسدود شوند، چطور می‌خواهیم به میوه و تره‌بار دسترسی داشته باشیم؟ میدان میوه و تره بار ضرورت دارد و باید در یاسوج وجود داشته باشد. در نبود این میدان، مصرف کننده آسیب بسیاری می‌بیند.
وی خطاب به مسئولین ادارات مربوطه  گفت: خواهش می‌کنم پای کار باشید. چرا که من می‌دانم که سرمایه‌گذار در حال تلاش است.
وی گفت: من امروز بدون هماهنگی از میدان بازدید کردم. انصافاً من لذت بردم. خدا را شاهد می‌گیرم کیفیت میوه میدان گاهاً سه برابر بهتر از میوه‌های دیگر بود. واقعاً در نظر داشتیم که اگر میوه‌های میدان خوب نبودند، آقای عوض‌پور را توبیخ کنیم. اما میوه‌ها باکیفیت بودند.
عسکری نسبت به ادارات و دستگاه‌های مربوطه اتمام حجت کرد و گفت: اگر در راستای منافع استان عمل نکنید جریمه خواهید شد.
وی خطاب به آنها گفت: اگر به هر بخشی از میدان ایراد وارد می‌دانید،بگوئید،  قهر نکنید.
وی افزود: با میدان صلح کنید. شما باید بر اساس منافع مردم استان عمل کنید. منافع جمعیت بیش از 200 هزار نفری شهر یاسوج و 100 هزار نفری روستاهای اقماری بر منافع جمعیتی اندک مثلاً 500 نفری ارجح است.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پایان گفت: اگر در این هفته مسائل میدان حل نشد، حتماً گلوگاهها را می‌بندیم. و حتماٌ جریمه می‌کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

خرد
Iran, Islamic Republic of
آقای عسکری وصالحی راهی نیست گلوگاههاراببندید
Iran, Islamic Republic of
. و مجموعه اش دوست ندارن سایپا داران جمع شوند شبانه هم میوه در خونه اونا توزیع میشه برای چه سنگ اندازی نکنن گول ظاهر را نخورید
ناگفته‌های جنایت‌های هولناک خرمدین از زبان همسرش

ناگفته‌های جنایت‌های هولناک خرمدین از زبان همسرش

«من همیشه از اکبر می‌ترسیدم. وحشت داشتم که با او مخالفت کنم. برای همین مجبور بودم که ...
مجلس، شورای نگهبان و نظام رتبه‌بندی معلمان

مجلس، شورای نگهبان و نظام رتبه‌بندی معلمان

اجرای نادرست نظام رتبه‌بندی معلمان ضمن سوزاندن فرصت‌های اعتلای کیفیت نظام آموزشی و اعتلای ...
ازدواج به سبک خانواده‌های سیاسی

ازدواج به سبک خانواده‌های سیاسی

ازدواج در نسل اول سیاسی‌ها یا سنتی در قالب معرفی دوست و خانواده بوده یا در خلال مبارزه ...
1