تاریخ انتشار
شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۳۶
کد مطلب : ۴۴۳۰۳۵
در پی قطعی اینترنت؛

اختلال در توزیع دارو در یاسوج / سرپرست مخابرات کهگیلویه و بویراحمد پاسخگو باشد

۹
۱
اختلال در توزیع دارو در یاسوج / سرپرست مخابرات کهگیلویه و بویراحمد پاسخگو باشد
کبنا ؛
بیش از یک هفته است که شبکه اینترنت در شهرک فرودگاهی یاسوج با اختلال مواجه شده و شرکت‌های پخش داروییِ ساکن در این منطقه که وظیفه‌ی اصلی توزیع و پخش دارو را بر عهده دارند، برای درخواست و ثبت داروی جدید با مشکل روبرو شده‌اند و شرکت‌های پخش دارو توانایی توزیعِ سریع و به‌موقع دارو را ندارند. اما انگار شرکت مخابرات استان نیز تاکنون پاسخگو نبوده است و اگر حتی یک نفر به دلیل کمبود دارو، دچار آسیب جسمی و جانی شود، سرپرست مخابرات باید پاسخگو باشد.
به گزارش کبنا، کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یکی از استان‌های محروم و کم‌برخوردارِ کشور، علاوه بر مسائل اقتصادی و سیاسی، از سیستم مخابراتی مطلوبی نیز برخوردار نیست. آلوین تافلر از نظریه‌پردازان و جامعه‌شناسان متأخر معتقد است که انقلاب اطلاعاتی اصلی‌ترین خصیصه‌ی جهان امروز است و امروزه ارتباطات، رکن اصلی زندگی در جهان مدرن است. اما انگار کهگیلویه و بویراحمد تافته‌ای جدابافته از این جهان است؛ گویی ما شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی در جزیره‌ای جدا از سیستم جهانی زندگی می‌کنیم.
علاوه بر قطعی‌های مکرر شبکه اینترنت در نقاط مختلف شهری و روستاییِ استان، یاسوج به عنوان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد نیز مکرراً با قطعی اینترنت مواجه است. چنانچه از قطعی‌های لحظه‌ای اینترنت چشم‌پوشی کنیم و آنها را نادیده بگیریم (هر چند که آن را نیز نادیده نمی‌توان گرفت)، قطعی اینترنت در بخشی از شهر یاسوج به‌ویژه در شهرک‌های فرودگاهی یاسوج، مسأله‌ای نیست که قابل چشمپوشی باشد. به‌خصوص آن که بدانیم قطعی اینترنت در این منطقه از شهر ممکن است باعث آسیب‌های جبران‌ناپذیر مالی و حتی جانی برای بخش زیادی از مردم استان خواهد شد. شرکت‌های پخش دارویی که در این منطقه از شهر یاسوج واقع شده‌اند، پس از قطعی 10 روزه اینترنت با مسائل بسیاری مواجه شده‌اند.
گفتنی است که حدود 10 روز پیش شبکه اینترنت در این منطقه با اختلال مواجه شده و شرکت‌های پخش داروییِ ساکن در این منطقه که وظیفه‌ی اصلی توزیع و پخش دارو را بر عهده دارند، برای درخواست و ثبت داروی جدید با مشکل مواجه شده‌اند؛ پخش دارو به کندی انجام می‌گیرد، دیگر مثل گذشته از سرعت برخوردار نیست و شرکت‌های پخش دارو توانایی توزیعِ سریع و به‌موقع دارو را ندارند. اما انگار شرکت مخابرات استان نیز تاکنون پاسخگو نبوده است و علی‌رغم پیگیری‌های مکرر شرکت‌های پخش دارو، هنوز اقدامی از طرف شرکت مخابرات استان برای حل و رفع این مشکل صورت نگرفته است.
با وجود شیوع دوباره‌ی کرونا و سویه‌ی جدید آن که به عنوان اومیکرون شناخته می‌شود، نیاز به دارو در بین مردم شدت بیشتری یافته است و اگر قطعی اینترنت تا چند روز دیگر ادامه داشته باشد، ممکن است آسیب‌های جسمی و جانی برای مردم کم‌برخوردار این استان در پی داشته باشد. حال باید پرسید اگر خدایی ناکرده یک نفر به دلیل کمبود دارو جانش را از دست بدهد، آیا سرپرست مخابرات پاسخگو خواهد بود؟ سوالی که سید محمد هادی امیری سرپرست مخابرات منطقه کهگیلویه و بویراحمد باید به آن پاسخ دهد.
گفته می‌شود در پی پیگیری‌های صورت گرفته، امیری تنها این پاسخ را داده است که به علت سرقت‌های رخ داده، شبکه اینترنت در این منطقه مختل شده است. حالا دلیل این اختلال هر چه باشد، مسأله‌ی اصلی رفع هر چه سریع‌ترِ این قطعی است. هر چند برخی شواهد نشان‌دهنده‌ی کم‌کاری و مدیریت خسته‌ی حاکم بر مخابرات در استان است، اما گویی عزمی برای رفع این مشکلات نیز وجود ندارد. از این رو اگر حتی یک نفر به دلیل این سهل‌انگاری مخابرات استان، دچار آسیب جسمی و جانی شود، سرپرست مخابرات باید پاسخگو باشد.
اگر تاکنون بخش‌های مختلف مردم از قبیل دانش‌آموزان، معلمان، دانشجویان، اساتید و ... از قطعی‌های گاه و بی‌گاه اینترنت گلایه‌مند بوده‌اند و دم نزده‌اند، این بار داستان متفاوت است و جان عده‌ای از مردم در معرض خطر افتاده است. اگر امنیت جانی شهروندان هم‌استانی برای سرپرست مخابرات کهگیلویه و بویراحمد مهم است، این گوی و این میدان، بسم‌الله.
گفتنی است که خدمات مطلوب شرکت مخابرات کهگیلویه و بویراحمد بر کسی پوشیده نیست و این استان که در دل کوه‌ها قرار گرفته و بسیاری از مناطق آن صعب‌العبور هستند و با این‌وجود از موهبت اینترنت برخوردار است، خود نشان‌دهنده‌ی عزم جدی این شرکت و خدمات مطلوب آن است. اما همان‌طور که گفته شد، زمانی که پای جان مردم در میان باشد، داستان به کلی متفاوت است. کبنا نیوز نیز تنها با هدف انعکاس صدای مردمی که نیازمند دارو هستند، اقدام به انتشار این نوشته کرده است و هدف آن صرفاً پایان دادن به رویه‌های نادرست است.
نام شما

آدرس ايميل شما

همشهرى
Romania
سلام
شهراينترنتش داغونه چه برسه حوزه شهركهاى صنعتى
اين برميگرده به مديريت مخابرات كه مديريت نداره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
واقعا بسیار مدیر کم کاری هستند اصلا ایشون مدیریت بلند نیستند
بويراحمد
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه مديريت مخابرات استان ضعيفه
مسئوليناستان به فكرباشن
بويراحمد
Iran, Islamic Republic of
خدابه داداين شهربررسه بااين وضع اينترنت مديرى نيست بخوادپيگيرى كنه
همشهرى
Iran, Islamic Republic of
باسلام ودرودبركبنا
مديرى كه نميتونه يه خط اينترت رودرست كنه
مديرنيست

بدش چطورميخواهيدازيك سرمايه گذارحمايت كنيدكه بخوادبيادتوشهرسرمايه گذارى كنه اونوقت فكرش بشه خط اينترنت كه نداره
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
واقعااامگه مديرمخابرات بيماران براش مهمه كى داروبهش برسه يانرسه
اگه بيماران يامردم براش مهم بود١٢روزاينترنت قطع نبود

درودبركبناهميشه درصحنه
اميرآباد
Iran, Islamic Republic of
كبنااحسن برتوبااين خبرى كه نوشتى

آقاى مهندس اميرى براش مهم نيست كه مشكل اينترنت حل بشه ،بدشم مديرقدرى هم نيست،ضعف مديريتى خيلى داره
به طورمثال ساده ١٠روزاينترنت براى شركتهاى دارويى قطع باشه واقعااااااجاى تاسفه كه نميتونه،

اگه مهم بوداين شهراينترنت درستى داشت
Iran, Islamic Republic of
جناب مهندس اميرى عزيزواقعاجاى تاسفه نميتونيدمديريت كنى خواهشا باجان بيماران بازى نكن
استعفابده
استعفابده
استعفابده
سادات
Iran, Islamic Republic of
مديريت مخابرات به حوال قوه الهى منفى صفره
جناب مهندس اميرى خواهش ازتون دارم نميتونيدمديريت كنيدانصراف بده
بذارنيروهاى تازه نفس وباتجربه بيان پشت ميزبشينن
ازدواج به سبک خانواده‌های سیاسی

ازدواج به سبک خانواده‌های سیاسی

ازدواج در نسل اول سیاسی‌ها یا سنتی در قالب معرفی دوست و خانواده بوده یا در خلال مبارزه ...
ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و ترکمنستان

ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و ترکمنستان

ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و حتی ترکمنستان یکبار ...
علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
1