تاریخ انتشار
چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۰۲
کد مطلب : ۴۴۲۹۱۲
نشست خبری ستار هدایت‌خواه دبیر جبهه فرهنگی اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد با اصحاب رسانه؛

تبیین برنامه‌های دهه بصیرت؛ از بزرگداشت حماسه 9 دی تا راه‌اندازی پویش سبا (ستاد بین‌المللی انتقام)

۱۱
۰
تبیین برنامه‌های دهه بصیرت؛ از بزرگداشت حماسه 9 دی تا راه‌اندازی پویش سبا (ستاد بین‌المللی انتقام)
کبنا ؛
صبح امروز (8 دی ماه 1400) نشست خبری ستار هدایت‌خواه دبیر جبهه فرهنگی اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد با موضوع «تبیین برنامه‌های دهه بصیرت؛ 9 تا 19 دی» در حضور اصحاب رسانه برگزار شد. در این نشست، هدایت‌خواه ضمن تبیین ایام‌الله در این دهه، به تشریح برنامه‌های پیش‌بینی شده در این دهه در استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت.
به گزارش کبنا، در این نشست، هدایت‌خواه با اشاره به آیه 5 سوره ابراهیم اظهار داشت: در این آیه به انقلاب عظیم اشاره می‌شود؛ انقلاب حضرت موسی علیه نظام فرعونی. تا با این انقلاب، قومی را از فساد، تاریکی و جهل و ..  به سوری نور و رشد و کمال هدایت کند.
وی عنوان کرد: برای اینکه مردم در میدان مبارزه با اباطیل مقاومت کنند، تذکر ایام الله لازم است. ایام‌الله روزهایی است که قدرت خدا بیشتر تجلی پیدا کرده است، آن روزهای سرنوشت‌سازی که ملتی پوزه ستمگری را به خاک مالید ه وحادثه مهمی را رقم زده، آن روزها ایام الله است.
وی در ادامه گفت: فلسفه ایام الله این است که در این بزرگداشت و یادآوری‌ها آیات و نشانه‌هایی است برای کسانی که اهل صبر و مقاومت و شکرگزار نعمت‌ها هستند.
هدایت‌خواه ادامه داد: در جمهوری اسلامی ایام الله بسیاری داریم و شاید در ماه دی به یک معنا بیشترین ایام را داریم.
وی با اشاره به دهه‌ی بسیار اثرگذار 9 تا 19 دی ماه اشاره کرد: در این دهه چند یوم الله داریم. 9 دی قیام مردم علیه فتنه‌گران بود. فتنه‌ای که شاید طراحی آن 20 سال زمان برده بود و 8 ماه نیز به طور فشرده، دشمنان تلاش کردند نظام اسلامی را دچار مشکل کنند اما ملت ایران در نمیروز 9 دی تمام بساط فتنه‌گری آنها را برچیدند.
دبیر جبهه فرهنگی اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در همین ایام سالروز رحلت علامه مجاهد و بصیر و عمار انقلاب حضرت آیت الله مصباح یزدی را داریم؛ کسی که در میدان مبارزه نرم جزءِ سردارن این عرصه بود و مجاهدانه ایستاد و تلاش‌های فروانی برای مقالبه با افرادی که به مرزهای فکری جامعه هجمه آورده بودند، ایستادگی کرد.
وی در ادامه گفت: 13 دی ماه سالروز شهادت سردار دل‌ها شهید قاسم سلیمانی را داریم. شهیدی که با مجاهدات‌های خود، معادلات بین‌المللی را در هم ریخت.شهیدی که توانست سرنوشت دنیای اسلام را تغییر دهد.گرچه از دست دادن چنین انسان بزرگ و اثرگذاری یک ضایعه بود، اما شهادت او منشأ انسجام و بیداری میان ملت‌ها به ویژه ملت ایران شد. شاید بگوییم بزرگترین تشییع جنازه در تاریخ برای این شهید رقم خورد. در اغلب شهرهای کشور سابقه ای ندارد تشییع جنازه‌ای با این وسعت رخ دهد. حضور مردم در این تشییع یک حماسه و یوم الله بود.
هدایت‌خواه در دامه از یکی دیگر از روزهای یوم‌الله در این ایام خبر داد و گفت: در 13 دی ماه سالروز نامه تاریخی امام به گورباچف را داریم که در این نامه، امام تفکر مارکسیستی را در هم ریخت و بشارتِ به تاریخ سپردنِ مارکسیسم را داد.
ما در همین ایام یک یوم الله دیگر داریم؛ بمباران پایگاه عین‌الاسد که با حرکت سپاه پاسداران انجام گرفت. اقدامی که در تاریخ معاصر بی‌سابقه بوده است. این هم یک یوم الله بود که هیمنه نظامی آمریکا را در هم شکستیم و انشاالله مقدمه خروج آمریکا فراهم شده است.
در همین ایام چهلم بانوی شهید فاطمه اسدی را داریم که در دفاع از همسر خود جانش را فدا کرده است.
دبیر جبهه فرهنگی اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در همین ایام دهه فاطمیه را نیز داریم. بانویی که سرور همه بانوان عالم است و از الگوهای بشریت تلقی می‌شود. در همین دهه بحث کشف حجاب رضاخانی را نیز داریم؛ به عنوان اتفاق ننگینی که جزءِ اولین گام‌های غربی‌سازی جامعه ایرانی در راه اهداف استعمار بود و مقاومت‌هایی در برابر آن رخ داد از جمله مقاومت زنان و مردان مشهدی که یک یوم الله دیگری بوده است.
نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در همین ایام 19 دی را نیز داریم که سالروز قیام مردم قم و سالروز شعله‌ور شدن آتش انقلاب است. مردم قم به میدان آمدند و اعتراض کردند و این آغازی شد که به دنبال آن چهلم‌های مختلف به وجود آمد؛ حرکتی که منجر به پیروزی انقلاب در یک سال بعد شد. در همین روز واقعه کربلای 5 را نیز داریم که یکی از سرنوشت‌سازترین عملیات‌های دفاع مقدس است.
دبیر جبهه فرهنگی اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد پس از برشمردن ایام الله در این دهه عنوان کرد: این دهه یک دهه درس‌آموز برای نسل ما و همچنین آیندگان ما است و ستاد جبهه فرهنگی استان برای اینکه حرکت‌ها جنبه مردمی پیدا کند و در راستای مأموریتی که رهبری به نیروهای فرهنگی داده‌اند، با تشکیل یک ستاد که مسئولیت اجرای آن را جاج آقا غفاری بر عهد داشتند، برنامه‌هایی را در این دهه پیش‌بینی کرده‌اند تا از این ظرفیت ایام الله استفاده شود.
علاو بر برنامه‌های نهادهای رسمی، قریب به 30 عنوان در این دهه پیش بینی شده و انجام خواهند گرفت. رئوس این برنامه‌ها به شرح زیر هستند:
بزرگداشت حماسه 9 دی
همایش بزرگداشت عمار انقلاب، سالگرد رحلت علامه مصباح یزدی و سردار سلیمانی در روز 12 دی ماه در دانشگاه یاسوج با حضور بسیاری از فرهیختگان و با سخنرانی یکی از شاگردان علامه مصباح یزدی
دوره آموزشی شمس؛ شاگردان مکتب سلیمانی با حضور اساتید استانی و کشوری
تجلیل از مدافعان سلامت و حرم؛ شهید دکتر زارعی مدافع سلامت و شهید ستار اورنگ شهید مدافع حرم
نمایشگاه نقاشی و عکس
اعزام کاروان‌های زیارتی مزار شهید سلیمانی
نذرواره سرباز وطن و پخت و توزیع 3000 هزار پرس غذا
انجام فعالیت‌های جهادی و در حواشی شهر یاسوج
الگوی جهادی دندانپزشکی و پزشکی
توزیع بسته‌های حمایتی میان نیازمندان شناسایی شده
بازدید از منازل ایتام و عیادت از بیماران صعب‌العلاج
برگزاری جشنواره ورزشی مرد میدان
همایش کوه‎‌‎پیمایی
برگزاری مسابقات بزرگ قرآنی به یاد شهید سلیمانی و سایر شهدا
برگزاری محافل بزرگ قرآنی
ختم مجازی قران کریم
یادواره چهلم شهیده فاطمه اسدی
پویش‌های الگوی من برای بانوان و همسر شایسته من برای آقایان
همایش دانش‌آموزان دختر در دبیرستان معارف اسلامی
برگزاری مسابقات کتابخوانی
برگزاری حدود 80 روضه خانگی در ایام فاطمیه
تهیه و پخش سرود
پویش سبا (ستاد بین‌المللی انتقام)
اهداء جایزه به کودکانی که بعد از شهادت سردار دلها اسم قاسم روی آنها گذاشته‌اند
ایجاد مواکب تبلیغاتی
تولید و انتشار آثار در فضای مجازی
نام‌گذاری برخی از اماکن عمومی به نام علامه مصباح یزدی و شهید قاسم سلیمانی
برگزاری مراسم پرشکوه از حرم تا حرم
آزادی برخی از مادران زندانی که به خاطر جرایم غیرعمد مالی در زندان هستند
برگزاری میزگردها و جلسات گفت‌وگو در صدا و سیما و فضای مجازی پیرامون این ایام
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
چقدر پول هزبته این برنامه ها میشه.وچقدر نتیجه گرفتی تا حالا .بعد نتبجه را مبندازی گردن مدیر کل آنوزش وپرورش که خودش هم از جنس خودت هست ولی یه کم با هم اختلاف سلیقه داری .خدایا خودت کمک کن چون اینها فقط دنبال دعواهای سباسی هستند نه خودسازی
جهان
Iran, Islamic Republic of
از متن کامنت ها می شود نتیجه گرفت همش نوشته یه نفرند /. املاش را تصحیح کنی منفی میاره .....
Iran, Islamic Republic of
شما که اینقد حادثه گفتی باید به حادثه سرنگونی هوایپیمایی اوکراین که چقدر خون‌امسان بیگناه بر زمین ریخته شد ویک امریکایی هم کشته نشد
ده برآفتاب
Romania
آقای مگه دست از سر ای استان بردار تا یک نفسی بکش خدایی تو بگو مسئولیتت تو این استان چیه که اینقدر خودت بزرگ میدونی
Iran, Islamic Republic of
اصلا تو ده برافتابی نیستی این یک دروغ شاخدار،کارهای فرهنگی که ایشان انجام می دهد امثال دولت تدبیر هم انجام نداده که دادمحرومین می رسد
هومان رستمی
Iran, Islamic Republic of
درود بر استاد گرانمایه ،استاد هدایت خواه شمایی که خودت رو به اسم ده برافتاب زدی قطعا شما اصن اهل یاسوج نیستی و اینم بدون که استاد هدایت خواه دبیر جبهه فرهنگی در استان،نماینده آستان قدس رضوی در استان،هستند ورئیس جبهه ائتلاف در استان هستند جمعا در بین سیاسیون و کسانی دنبال کار فرهنگی در کشور هستند استان رو با دکتر هدایت خواه میشناسند
Iran, Islamic Republic of
اي كاش برنامه هم ميذاشتن
Iran, Islamic Republic of
ای هدایتخواه چه و جون ای ملت ایخواه؟خدایا چه باید بکنیم
لالا
Romania
بازم حرف زد کیه که از شما گزارش تهیه کرده نمیدونم ولی خداییش حيف که حتی یک کلمه از شما رو بگن يا بنویسن
Iran, Islamic Republic of
یعنی یک نفر نبود که مثبت بگه جای بسی تاسف و تامله !!!!!
دهه شصتی
Romania
یه عده ای بیکارن به عده ای بی کارن
ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و ترکمنستان

ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و ترکمنستان

ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و حتی ترکمنستان یکبار ...
علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
1