تاریخ انتشار
يکشنبه ۵ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۱۹
کد مطلب : ۴۴۲۸۲۶
کبنا گزارش می‌دهد؛

موانع پیش روی میدان میوه و تره‌بار یاسوج / تعلل برخی از دستگاه در انجام وظیفه پذیرفتنی نیست

۱
۰
موانع پیش روی میدان میوه و تره‌بار یاسوج / تعلل برخی از دستگاه در انجام وظیفه پذیرفتنی نیست
کبنا ؛
مطالبه‌ی مردم و سرمایه‌گذار از مسئولین این است که دستگاه‌های مربوطه به تعهدات خود عمل نمایند تا هم مسیر پیشرفت و توسعه‌ی استان کهگیلویه و بویراحمد تسهیل گردد و هم از بخشی از هزینه‌های اضافی مردم کم شود. اما در حال حاضر این فکر به جامعه القا می‌شود که گویی مسئولین این دستگاه‌ها پای کار نیستند و در زمینه کمک به پیشرفت استان تعلل می‌کنند. اما با ورود جدی آن‌ها برای رفع موانع موجود، قطعاً از حجم چنین تفکراتی در بین افکار عمومی استان کاسته خواهد شد.
تا چندی پیش یاسوج تنها مرکز استان کشور فاقدِ میدان میوه و تره‌بار بود. اما با همت یک سرمایه‌گذار از این میدان برخوردار شد و در همین چند روز اخیر، با ورود میوه‌های ارزان و به قیمت میدان شیراز، شاهد کاهش قیمت‌ها در سطح خرده‌فروشی‌های مرکز کهگیلویه و بویراحمد بودیم. در این بین، حمایت برخی از مسئولان بسیار مؤثر و مهم بود. اما در این میان برخی از نهادها به وظایف خود عمل نکردند.
به گزارش کبنا، در خصوص همین میدان میوه و تره‌بار، در شانردهمین جلسه ستاد تنظیم بازار استان کهگیلویه و بویراحمد که در تاریخ 30/8/1400 به ریاست سید احسان عسکری معاون اقتصادی استاندار برگزار شد، تصمیماتی اتخاذ و مصوب گردید که بر اساس آن سرمایه‌گذار و دستگاه‌های مربوطه ملزم به انجام اقداماتی شدند. اما با وجود گذشت بیش از یک ماه از آن جلسه، ضمن تعهد و پاسخگویی سرمایه‌گذار به آن مصوبات، برخی دستگاه‌ها هنوز به وظایف خود عمل نکرده‌اند.
در همین جلسه مقرر گردید که اتاق اصناف و اتحادیه میوه و تره‌بار و با همکاری نیروی ناجا در راستای حمایت از سرمایه‌گذار به مدت سه ماه بر ورودی و خروجی گلوگاه‌های فرعی حاشیه شهر یاسوج به شیراز و یاسوج به اصفهان نظارت کامل معمول گردد. در این جلسه مقرر گردید که شهرداری یاسوج ظرف یک هفته، در راستای تعبیه زیرساخت‌های لازم، اقدام کند، اما از آن زمان تاکنون، پنج هفته گذشته، ولی هنوز اطلاعی از اقدامات شهرداری گزارش نشده است. تعاون روستایی نیز موظف گردید ظرفیت‌های سردخانه‌ای لازم را در اختیار سرمایه‌گذار قرار دهد، و مقرر گردید که اتحادیه میوه و تره‌بار همکاری لازم را با سرمایه‌گذار جهت تأمین کالا داشته باشد. اما سرمایه‌گذار در گفت‌وگو با کبنا نیوز عنوان کرد که متأسفانه این دستگاه‌ها تاکنون به وظایف خود عمل نکرده‌اند.
گویا برخی از مسئولان استانی پای خدمت به مردم نیستند و با وجود حدود پنج هفته از این مصوبات هنوز به وظایف خود عمل نکرده‌اند و مشکلات مربوط به این میدان همچنان به قوت خود باقی است. قرار بود که تأمین و توزیع میوه در استان صرفاً از طریق این میدان صورت گیرد، اما شاهدیم همچنان از راه‌های دیگر میوه به مغازه‌ها می‌رود و آنها نیز با قیمت دلخواه خود و بدون توجه به شرایط اقتصادی مردم، دست به قیمت‌گذاری می‌زنند؛ در این بین بسیاری با تمام توان تلاش می‌کنند میدان شکست بخورد. دلالان و کسانی که از نبود این میدان سودهای بسیاری کسب کرده بودند، وجود میدان را به ضرر خود می‌بینند و در این میان از هیچ ابزاری برای از میدان خارج کردن سرمایه‌گذار و ناامیدی او فروگذار نمی‌کنند. در حالی که دولت و دستگاه‌های مربوطه در این میان وظیفه دارند که ضمن تسهیل شرایط برای سرمایه‌گذار در جهت پیش‌برد توسعه‌ی استان کهگیلویه و بویراحمد، با موانع موجود نیز برخورد کنند.
دستگاه‌های مربوطه اگر قصد خدمت به توسعه‌ی استان کهگیلویه و بویراحمد و ادعای کمک به بهبود شرایط اقتصادی مردم دارند، مسیر روشن است؛ باید به طور جدی در ساماندهی، قیمت‌گذاری و فروش عمده به خرده‌فروشی‌ها از طریق میدان میوه و تره‌بار اقدام کنند. چرا که میدان میوه و تره‌بار می‌تواند با قیمت‌های متعادل، فضای بهتر و هزینه‌های کمتر میوه مردم را تأمین نماید. این میدان فضاهایی نیز درون شهر دارد و قطعاً عرضه از طریق این میدان هم جلوگیری از موازی‌کاری است و هم با هزینه کمتر میوه به دست مردم می‌رسد.
اما با این وجود، عدم اقدام برخی از دستگاه‌ها که در بالا به آن‌ها اشاره شد، مشکلاتی برای این میدان به وجود آورده است. به کفته‌ی سرمایه‌گذار: قراربود که نیروی انتظامی یک نیرو برای میدان میوه و تره‌بار در نظر بگیرد، بود اما تاکنون این اقدام انجام نشده است و حتی نیروی انتظامی در خصوص ورود میوه به شهر یاسوج هم همکاری نکرده است. وی با گلایه از سازمان جهاد کشاورزی نیز اظهار داشت: جهاد کشاورزی یکی از سازمان‌هایی بود که وعده داد کالاهای اساسی را از طریق میدان میوه و تره‌بار به مردم عرضه کند. اما تاکنون پای کار نیامده و غرفه‌ای برای این موضوع در نظر گرفته شده بود، در حالی که می‌توانست فضایی در اختیار عرضه میوه باشد، اکنون بلااستفاده مانده است.
گفتنی است میدان میوه و تره‌بار در شروع کار خود بسته‌های ویژه یلدا برای خانواده‌های کم‌بضاعت پیش‌بینی و ارسال کرد، به گفته امیری، یکی از رسالت های جدی میدان میوه و تره بار یاسوج حرکت در مسیر خدمت ایده‌آل به مردم است و در کنار تأمین میوه‌ی ارزان و نقش‌آفرینی برای کاهش قیمت‌ها، رسیدگی به مردم کم‌بضاعت را بخشی از وظایف خود و در راستای رسالت‌های اجتماعی می‌داند.
مطالبه‌ی مردم و سرمایه‌گذار از مسئولین استانی این است که دستگاه‌های مربوطه که در شانزدهمین جلسه ستاد تنظیم بازار موظف به انجام برخی اقدامات شدند، به تعهدات خود عمل نمایند تا هم مسیر پیشرفت و توسعه‌ی استان کهگیلویه و بویراحمد تسهیل گردد و هم از بخشی از هزینه‌های اضافی مردم کم شود. اما در حال حاضر این فکر به جامعه القا می‌شود که گویی مسئولین این دستگاه‌ها پای کار نیستند و در زمینه کمک به پیشرفت استان تعلل می‌کنند. اما با ورود جدی آن‌ها برای رفع موانع موجود، قطعاً از حجم چنین تفکراتی در بین افکار عمومی استان کاسته خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

حسن
Iran, Islamic Republic of
باتشکر از خانم امیری. قرار بود میوه را به نرخ کازرون دراین میدان به دست خریداران برسانند. ولی اینطور که من از انها سوال کردم گفتن که مثلا پیاز در کازرون کیلوی 6هزارتومان به ما میدن درحالیکه اینجا در میدون یاسوج9هزارتومن میدن به ما پس مگه دلدرد داریم اینجا خرید کنیم.لذا باید طوری قیمت گذاری کنند که خریدار یه تفاوت قیمتی براش داشته باشه که مجبور نشه بره خارج از استان خرید کنه.
ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و ترکمنستان

ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و ترکمنستان

ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و حتی ترکمنستان یکبار ...
علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
1