تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۲۴
کد مطلب : ۴۴۲۵۷۶
در پی انتشار کلیپی مبنی بر درگیری یک خانواده عشایری با مأموران نیروی انتظامی؛

توضیحات فرمانده نیروی انتظامی گچساران در باره یک کلیپ؛ نمی‌گذاریم سر سوزنی از حق این افراد ضایع شود

۶
۳
توضیحات فرمانده نیروی انتظامی گچساران در باره یک کلیپ؛  نمی‌گذاریم سر سوزنی از حق این افراد ضایع شود
کبنا ؛
عصر دیروز (شنبه 27 آذر 1400) کلیپی در فضای مجازی منتشر شد که در پی آن برخی از رسانه‌ها از درگیری یک خانواده عشایری از توابع گچساران با مأموران لباس شخصی نیروی انتظامی خبر دادند. در همین خصوص برای بررسی زوایای این اتفاق با سرهنگ سید محمد موسوی فرمانده انتظامی شهرستان گچساران گفت‌وگو کردیم که متن آن در زیر از نظر خوانندگان می‌گذرد.
فرمانده انتظامی شهرستان گچساران اظهار داشت: در این قضیه، بازرسی استان پیگیری کرد و ما منتظر نتیجه هستیم. دستگاه قضایی نیز پرونده‌ای تشکیل داده است. نظریه پزشک قانونی و تحقیقات بازرسی هم هست. باید جواب این تحقیقات مشخص شود تا ببینیم که آیا تخلفی از سوی مأمورین صورت گرفته است یا نه.
وی افزود: ما در صحنه نبودیم. بنابراین باید بررسی دقیق صورت گیرد. آنجایی ما می‌توانیم اتفاق را به صراحت اعلام کنیم که نتیجه این تحقیقات مشخص شده باشد. اینکه جرمی صورت گرفته یا نه منوط به نتیجه این بررسی‌ها است.
وی ادامه داد: اما این مأموران با دستور قضایی رفته‌اند. دستور قضایی را از بازپرس گرفته بودند. با جانشین شهرستان هم هماهنگی کرده‌ بودند. در کلیپ منتشر شده هم ما چیزی را مبنی بر ضرب و جرح نمی‌بینیم. اما این‌که چه اتفاقی قبل از آن افتاده بود، روشن نیست. آنها می‌گویند مأمور ما را زده است اما مأموران این ادعا را رد می‌کنند. بیانات آن خانم موجود است که مدعی است مأموران مرا کتک زده‌اند، مأموران نیز می‌گویند یک شیء به صورت او برخورد کرده است. بنابراین ما در حال حاضر نمی‌توانیم در این مورد قضاوت کنیم. از طرفی وجود پاسگاه در آنجا هم به معنای حمایت از عشایر است.
سرهنگ موسوی افزود: این افراد اگر شکایتی داشته باشند ما پیگیری می‌کنیم و مطمئن باشند در قضاوت انتظامی هم نمی‌گذاریم در حمایت از مأمور، سر سوزنی حق این افراد ضایع شود. این افراد حق دارند در دادگاه از مأمورین شکایت کنند. اگر این افراد پیگیری کنند ما حامی‌شان خواهیم بود.
وی ادامه داد: ما به دنبال حل این موضوع هستیم. فردا نیز با بزرگان قشقایی جلسه‌ای در همین خصوص برگزار خواهیم کرد. این عشایر که با هزار مشقت و سختی در حال گذران زندگی هستند. اتفاقی رخ داده و به هر حال باید آن را حل کرد.
سرهنگ موسوی عنوان کرد: به هر حال ما فعلاً نمی‌توانیم اثبات کنیم که جرمی اتفاق افتاده است یا خیر. اگر هم مشخص شد که جرمی از سوی مأمورین ما اتفاق افتاده است، مطمئن باشید که با آنها برخورد خواهد شد. این مهم نیز بعد از انجام تحقیقات مشخص خواهد شد.'
فرمانده انتظامی شهرستان گچساران در پایان تاکید کرد: خانواده عشایری هم این حق را دارند که از طریق مراجع قانونی و دستگاه قضا پیگیر حق و حقوق‌شان باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Romania
اخرش تو حامی ماموران زیر دستت هستی یا حامی عشایر کتک خورده؟
چطور شی ب صورت خانم برخورد کرده ؟ خودش دست پا داشته‍؟
قشقایی
Iran, Islamic Republic of
واقعا‌ باید‌ خسته‌ نباشید‌ گفت‌ به‌ اون‌ مأمورانی که‌ تو‌ کلیپ‌‌ منتشر‌ شده با‌ اون‌ همه‌ بی‌ احترامی‌ و‌ توهینی‌ که‌ بهشون‌ شد‌ خونسرد‌ رفتار‌ کردن‌ واقعا‌ توهین‌ نمیخوام‌ بکنم‌ ولی‌ رفتاری‌ که‌ اون‌ چند‌ نفر‌ از‌ خودشان‌ نشان‌ دادن‌‌ و‌ فیلم‌ رو‌ منتشر‌ کردن تمام‌ زحمات‌ و‌ مشقت‌ ما‌ عشایر‌ را‌ زیر‌ سوال‌ بردن‌ بنده‌ خودم‌ از‌ عشایر‌ نشین‌ هستم‌ و‌ زحمات‌ و‌ همکاری‌هایی‌ که‌ پاسگاهای‌ انتظامی‌ چه‌ در‌ گرمسیر‌ و‌ چه‌ در‌ سردسیر‌ برامون‌ کشید‌ن‌ حتی‌ امور‌ عشایر‌ استان‌ برامون‌ نکشیدن‌ شاید‌ بعضی‌ مواقع‌ سهل‌ انگاری‌ از‌ عدم‌ همکاری‌ پاسگاها‌ بود‌
ممو
Iran, Islamic Republic of
خدایی فلسفه وجودی.چیه
تعطیلش کنید اغا
از صبح تا شب فقط از بیکاری دارند درد سر درست میکنند برای مردم وجامعه
حیدر
Iran, Islamic Republic of
حتما شی مذکور شهاب سنگ بوده
مجید
Romania
عجب عجب وجود پاسگاه برای حمایت از عشایر هست!!!!!!
جناب موسوی کی پاسگاه انتظامی منطقه دزدی هایی که از اجسام عشایر منطقه را حتی اومدن محل و صورتجلسه کردن ،پیگیری و … …
یونسعلی
Romania
سلام از تلاشهای وپیگیریهای نیروی انتظامی ودیگر نیروهای امنیتی کشور بخصوص گچساران بعنوان یک دیلی و یک رزمنده تشکر میکنم خسته نباشید حامیان ولایت
تصاویر مسحور کننده "جیمز وب" منتشر شد

تصاویر مسحور کننده "جیمز وب" منتشر شد

نخستین تصویر تلسکوپ فضایی "جیمز وب" بامداد امروز سه‌شنبه منتشر شد و اکنون طبق وعده مقامات ...
آمریکا باید غُصه بخورد شما چرا ؟!

آمریکا باید غُصه بخورد شما چرا ؟!

مدیرمسئول روزنامه کیهان گفت: آقای ظریف و سایر دولتمردان آقای روحانی باید از آقای قالیباف ...
اینجا چه خبر است؟ سان نظامی برای ورود فرماندار به یک روستا + ویدئو

اینجا چه خبر است؟ سان نظامی برای ورود فرماندار به یک روستا + ویدئو

استقبال عجیب از فرماندار سوادکوه را می‌بینید.
1