کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

لزوم بازاندیشی در شیوه‌ی انتصاب رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد

10 آذر 1400 ساعت 19:12

انتخاب افرادی بدون سابقه‌ی کاری و مهارت در سازمان صنعت، معدن و تجارت نه تنها به پیشرفت و گشایش صنعتی کمکی نخواهد کرد بلکه تغییری در میزان اشتغال و کاهش بیکاری نیز رخ نخواهد داد


انتخاب افرادی بدون سابقه‌ی کاری و مهارت در سازمان صنعت، معدن و تجارت نه تنها به پیشرفت و گشایش صنعتی کمکی نخواهد کرد بلکه تغییری در میزان اشتغال و کاهش بیکاری نیز رخ نخواهد داد.
به گزارش کبنا، با تغییر دولت و شروع به کار دولت سیزدهم، امیدهایی مبنی بر بکارگیری تخصص و استفاده از ظرفیت‌های موجود برای پیشرفت استان کهگیلویه و بویراحمد زنده شد. با ورود سید علی احمدزاده به استان این امیدها افزون شدند که شخصی از بدنه‌ی همین استان و با تجربه‌های متعدد مدیریتی سکان استانداری را بر عهده گرفته است.
اما به تدریج برخی از حواشی منجر به نزول امید در استان شده است. در همین راستا اخیراً شنیده شده است که فردی که در بدنه‌ی پزشک قانونی استان مشغول به کار بوده است، ممکن است به عنوان رئیس سازمان سنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد انتخاب شود. با وجود کارشناسان خبره و متخصصی که سال‌ها در این سازمان مشغول به خدمت بوده‌اند، چرا باید شخصی بدون هیچ ارتباطی با این سازمان، ریاست آن را برعهده بگیرد؟ آیا این انتخاب مغایر با اصل شایسته‌سالاری و تخصص نیست؟
با وجود مشکلات متعددی که در حوزه‌ی صنعت و معدن استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، تنها  کسانی می‌توانند به درستی مدیریت این سازمان را برعهده بگیرند که از بدنه‌ی همین سازمان بوده و در آنجا رشد کرده باشند. گفته می‌شود شخصی از بدنه‌ی پزشک قانونی با مدرک دکتری اقتصاد قرار است ریاست این سازمان را برعهده بگیرد. ولی بر همگان روشن است که مدرک تحصیلی به تنهایی کفایت لازم را برای تصدی چنین پستی مهیا نمی‌کند. تحصیلات دانشگاهی زمانی اثرگذار است که با مهارت و سابقه‌ی کاری همراه باشد.
 
بیشتر بخوانید:
 
بخش اول) نگاهی انتقادی به عملکرد سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد / چرا سخنان وزیر صنعت، معدن و تجارت در استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از یک دقیقه طول نکشید؟
 
بخش دوم) ناامیدی کارآفرینان از سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد / علت تعطیلی واحدهای صنعتی چیست؟
 
گفتنی است انتخاب افرادی بدون سابقه‌ی کاری و مهارت در سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد نه تنها به پیشرفت و گشایش صنعتی کمکی نخواهد کرد بلکه تغییری در میزان اشتغال و کاهش بیکاری نیز رخ نخواهد داد. مگر نه این است که برخی از مهم‌ترین معدن‌های کشور و حتی در دنیا در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد؟ پس چرا باید شخصی غیرمرتبط با این حوزه سکاندار این سازمان بالقوه مهم و تأثیرگذار در استان شود؟ امید است در انتخاب رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد بازاندیشی صورت گرفته و فردی از بدنه‌ی همین سازمان ریاست آن را بر عهده بگیرد.


کد مطلب: 441896

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/441896/لزوم-بازاندیشی-شیوه-ی-انتصاب-رئیس-سازمان-صنعت-معدن-تجارت-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1