کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در واکنش به مطالب مطرح شده در کبنانیوز صورت گرفت؛

پاسخ «برفر» به کبنانیوز

9 آذر 1400 ساعت 21:10

راه‌اندازی تمام سامانه‌های الکترونیک مثل تسهیلات بانکی، امور رفاهی، استفاده از خوابگاه و ... از جمله مواردی است که مدیر پشتیبانی و امور رفاهی دانشگاه بر آن‌ها تأکید دارد. وی گفت: خوبی کار الکترونیک این است که در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود و به صورت دقیق ظرفیت‌ها نیز مشخص می‌گردند.به گفته‌ی برفر با الکترونیکی کردن این سامانه‌ها دیگر تبعیضی صورت نمی‌گیرد. و در حال حاضر دیگر افراد زمانی که نیاز به خوابگاه و یا وام و .. دارند، نیاز به حضور فیزیکی آنها نیست.


کبنانیوز اخیراً در گزارشی به نام «تبعیض تا عمق جان؛ استخدام‌های بی‌ضابطه و ردیف‌های غیرقانونیِ یک مدیر میانی در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج / لزوم ورود جدی نهادهای نظارتی» به قضیه‌ی استخدام‌های بی‌ضابطه در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ورود کرده بود؛ بر اساس گزارش کبنانیوز، یکی از مدیران میانی این دانشگاه یعنی مدیر پشتیبانی و امور رفاهی در برخی از استخدام‌های بی‌ضابطه نقش داشته است. افزون بر این، خبر تقاضای غیرقانونی یک ردیف سازمانی نیز در این گزارش مطرح شده بود. اما بر اساس گفته‌های یعقوب برفر مدیر پشتیبانی و امور رفاهی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، گویا این گزارش مستند نبوده است. بر همین اساس کبنانیوز گفته‌های این مدیر را نیز به عنوان پاسخ در سایت کبنانیوز منتشر می‌کند. یعقوب برفر در گفت‌وگو با خبرنگار کبنانیوز ابتدا ضمن برشمردن برخی از اقدامات و خدمات در دوران خدمت خود به این شبهات نیز پاسخ داد.
برفر ضمن اشاره به استقبال از مطالبه‌گری موجود در فضای رسانه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مطالبه‌گری رسانه‌ها و پاسخ‌گویی مدیران، انگیزه شهروندان را برای مطالبه‌گری بیشتر افزایش می‌دهد.
وی عنوان کرد: اقدامات مطلوبِ انجام گرفته در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با درایت و تدبیر دکتر پرویز یزدان‌پناه رئیس این دانشگاه صورت گرفته است. برفر در ادامه گفت: یکی از اقدامات ما در رابطه با بحث تجهیزات مراکز درمانی و بیمارستانی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است و در این مسیر بیشترین قدم برداشته شده است. وی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی خوابگاه و مهمانسرا با تمام تجهیزات در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: بخشی از فضای فیزیکی دانشگاه را به عنوان مهمانسرا انتخاب و تجهیز کردیم. قبلاً باید مهمان‌ها را به هتل آزادی می‌فرستادیم. اما در حال حاضر با راه‌اندازی این مهمانسرا در بخشی از هزینه‌ها صرفه‌جویی خواهد شد. وی افزود: این ساختمان قبلا کمتر استفاده می‌شد و وقتی مدیری از آن استفاده نمی‌کرد، ما آن را با تجهیزات موجود تبدیل به مهمانسرا کردیم. چرا که قصد ما صرفه جویی در هزینه‌ها بود.
برفر در ادامه به یکی از اقدامات خود در زمینه‌ی معرفی کارکنان به بانک جهت دریافت وام اشاره کرد. به گفته‌ی وی: با بانک‌های عامل رایزنی کردیم که با سود کم برای همه پرسنل وام در نظر گرفته شود. وی همچنین افزود: ملاک برای معرفی به بانک، زمان ثبت نام افراد بوده است. به گفته‌ی برفر، با معرفی افراد به بانک جهت اخذ وام، کارکنان با دغدغه‌های مالی کمتر و انگیزه بیشتری می‌توانند خدمت‌رسانی کنند.

مدیر پشتیبانی و رفاهی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در ادامه از استفاده از‌ ظرفیت خیرین برای کمک به امور مالی دانشگاه نیز سخن گفت.
قرارداد با اماکن ورزشی و تفریحی در راستای سلامت و تندرستی کارکنان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی یکی دیگر از مواردی است که برفر به آن اشاره کرد.
برفر در ادامه افزود: با فروشگاه‌های بزرگ در سطح شهر نیز جهت معیشت و رفاه کارکنان قرارداد بستیم. معیار ما جنس و کیفیت بهتر این فروشگاه‌ها بود. به طور کلی 6 فروشگاه بزرگ را مشخص کردیم که کارکنان از آن‌ها خرید کنند. برفر در ادامه اشاره کرد که در انتخاب این فروشگاه‌ها نماینده‌ی بازرسی و تخلفات و حراست دانشگاه را فرستادیم که در سطح شهر هر فروشگاهی مناسب‌تر بود را انتخاب کنند. بنابراین در انتخاب این فروشگاه‌ها هیچ تبعیضی صورت نگرفته است و انتخاب آن‌ها با توجه به نظر نهادهای نظارتی دانشگاه بوده است.
یکی دیگر از اقداماتی که یعقوب برفر به آن اشاره کرد، راه‌اندازی سامانه سوخت در استان کهگیلویه و بویراحمد است. وی در این خصوص گفت: مثلاً برخی از خانه‌های بهداشت سوخت ندارند. بر اساس این سامانه در حال حاضر مشخص می‌کنیم کدام شبکه چند لیتر سوخت نیاز دارد تا در سریع ترین زمان ممکن سوخت مورد نیاز به دست آنها برسد.
راه اندازی سامانه ثبت نام بیمه تکمیلی درمان از بستر سامانه کارمند یکی دیگر از اقدامات مورد اشاره برفر است. وی گفت: در گذشته پروسه این بیمه‌های تکمیلی کاملاً به صورت دستی انجام می‌شد که هم هزینه و هم وقت زیادی را می‌طلبید و در این میان نیز کاغذ زیادی استفاده می‌شد. اما حالا با راه‌اندازی این سامانه، کارهای مربوطه کاملا الکترونیکی شده است. بر اساس آن، افراد در سامانه کارمند ثبت نام می‌کنند. این ثبت نام دلبخواهی است و به صورت اتوماتیک مبلغ مورد نظر از حقوق آنها کسر می‌شود. در همین خصوص، یکی دیگر از اقدامات برفر، راه‌اندازی اتاق پرداخت خسارات بیمه تکمیلی درمان دی جهت رفاه کارکنان در ستاد دانشگاه بوده است.
راه‌اندازی تمام سامانه‌های الکترونیک مثل تسهیلات بانکی، امور رفاهی، استفاده از خوابگاه و ... از جمله مواردی است که مدیر پشتیبانی و امور رفاهی دانشگاه بر آن‌ها تأکید دارد. وی گفت: خوبی کار الکترونیک این است که در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود و به صورت دقیق ظرفیت‌ها نیز مشخص می‌گردند.به گفته‌ی برفر با الکترونیکی کردن این سامانه‌ها دیگر تبعیضی صورت نمی‌گیرد. و در حال حاضر دیگر افراد زمانی که نیاز به خوابگاه و یا وام و .. دارند، نیاز به حضور فیزیکی آنها نیست.
موارد مورد اشاره بخشی از عمده‌ترین اقدامات یعقوب برفر در دوره کاری خود است. وی در ادامه به بحث استخدام‌های بی‌ضابطه گریزی زد و گفت: در این موضوع که برفر در استخدام‌ها نقش داشته است من قاطعانه موضع می‌گیرم. وی گفت: اولا من مسئول استخدام نیستم و دوماً رفتن نیروها به مراکز از طریق پروسه استخدامی و آزمون و پیمانکار به صورت حجمی و خصوصی است. وی افزود: اگر یک مورد روشن شد که برفر تماس و یا پیام داشته جهت استخدام تنها یک شخص، آن را اثبات کنند. با مستندات آن را اثبات کنند. حتی یک مورد نیز پیدا نمی‌شود که بنده در آن به صورت مستقیم و یا حتی غیرمستقیم نقش داشته باشم.

وی در توضیح بیشتر در خصوص ارتباط در استخدام برادر خود با نام جمال برفر گفت: من در تاریخ  8/4/1399 آمده‌ام. اما برادر من در تاریخ 10/6/1398 بنا بر درخواست اولیه به شماره نامه پ 515 به عنوان نیروی خدماتی معرفی شد؛ یعنی برادر من قبل از من بکارگیری شده است. وی افزود: حتی این شبه که نماینده بویراحمد در این استخدام نقش داشته نیز به کلی اشتباه است. چرا که در این دوره اصلاً ایشان نماینده نبود. بنابراین اصلاً مسائل سیاسی در این میان مطرح نبوده است.
وی با ارائه‌ی مدارک متعدد مدعی شد که در  استخدام برادر خود در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هیچ نقشی نداشته است.
یکی دیگر از مواردی که در گزارش کبنانیوز به آن اشاره شده بود، استخدام افراد دیگری بود که برفر نسبتِ خود با آن‌ها را منکر شد. وی گفت: برخی از این افراد که از آن‌ها نام برده شده است، مشمول سهمیه‌ی ایثارگران هستند و استخدام آنها ربطی به من ندارد.
وی افزود: برخی دیگر از این افراد که استخدام آن‌ها به من ربط داده شده، همگی کسانی هستند که در گذشته در مقابل اهدا زمین به بیمارستان و دانشگاه علوم پزشکی جذب شده‌اند. برفر گفت: برخی از این افراد، در گذشته به بیمارستان‌ها زمین اهدا کرده‌اند به شرط اینکه فرزند آنها استخدام شود. بر اساس مدارک موجود، دانشگاه هم امضا کرده که این نیروها جذب شوند.
یعقوب برفر در ادامه گریزی به استخدام داماد خود در دانشگاه علوم پزشکی زد و گفت: ایشان نیز مبتنی بر همان موردی که گفتم در سال‌های گذشته یک قطعه زمین به دانشگاه اهدا کرده‌اند. شورا نیز نامه را امضا کرده است که دانشگاه موظف باشد در خصوص دریافت زمین او را استخدام کند. بر اساس مدارک موجود، پدر داماد بنده این زمین را به دانشگاه اهدا نموده منوط به اینکه فرزند او استخدام شود. وی در ادامه گفت: این رسم از گذشته در ادارات مختلف وجود داشته است. البته استخدام این فرد به صورت شرکتی بوده است.
اما در خصوص یکی از ردیف‌های سازمانی که ادعا شده بود یعقوب برفر به صورت غیرقانونی آن را درخواست کرده است، ضمن ارائه مستندات و مدارک متعدد گفت: هر فردی در یک سازمان می‌تواند یک ردیف اداری داشته باشد. برفر اظهار داشت: آقای اسفرم در سال 1398 هیئت علمی ضریب کا بود. بنابراین آن زمان که ما درخواست این ردیف سازمانی را دادیم آقای اسفرم در آن ردیف مشغول به کار نبوده‌اند. وی افزود: در تاریخ 30/8/99 درخواست دادیم که ردیف سازمانی کارشناس مسئول آزمایشگاه جامع تحقیقات خالی است یا خیر؟ جواب نامه‌های متعدد که همگی آن‌ها نیز موجود هستند، موافقت با انتقال ردیف مربوطه بود. آقای دکتر اوریاد معاون پژوهشی دانشگاه بر اساس همین نامه در تاریخ 10/3/99 نوشت که شرایط احراز این پست را کس دیگری نداشته، یعنی پروسه قانونی کاملا طی شده است. خیبر محمدی نیز در پاسخ نوشته است که ردیف سازمانی به شماره 333 بلاتصدی می باشد. یعنی هیچکس در این پست کار نمی‌کند. قبلا آقای اسفرم این ردیف را داشته، اما زمانی که ما اقدام کردیم این ردیف بلاتصدی بوده است. نظر حراست دانشگاه نیز تأیید این ردیف سازمانی بوده است. بنابراین تمامی پروسه قانونی به طور کامل طی شده و همگی مدارک مربوطه موجود است.
یعقوب برفر در پایان گفت: اگر کوچکترین خللی در این استخدام‌ها و درخواست ردیف سازمانی وجود داشت و بنده تقصری در آن داشتم، در هر کجا که نیاز بود حاضر هستم و پاسخگو خواهم بود.
کبنانیوز ضمن انتشار جوابیه بعقوب برفر مدیر پشتیبانی و امور رفاهی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، از انتشار نظرات  دیگر افرادی که در این حوزه بحث و نظری دارند استقبال می‌کند. گفتنی است سایت کبنانیوز بدون هیچ قصد و غرضی اقدام به انتشار گزارش‌هایی در خصوص استخدام‌های فله‌ای و غیرقانونی خواهد کرد و تا زمان پایان دادن به رویه‌های ندارست دست از مطالبه‌گری برنخواهد داشت.


کد مطلب: 441856

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/441856/پاسخ-برفر-کبنانیوز

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1