تاریخ انتشار
جمعه ۵ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۳۸
کد مطلب : ۴۴۱۷۳۰
در خطبه‌های نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

حقوق‌های نجومی مصداق لقمه حرام است/ لکه ننگ را خشک کنید

۰
حقوق‌های نجومی مصداق لقمه حرام است/ لکه ننگ را خشک کنید
کبنا ؛برخورد با حقوق‌های نجومی یک مطالبه عمومی است، این بخشی از سخنان امام جمعه شهر باشت استان کهگیلویه و بویراحمد است. این روزها مردم از اینگونه وضعیت، تبعیض‌‍ها نگران هستند و خواستار برخوردی جدی با این این پدیده هستند. 
به گزارش کبنا، حجت‌الاسلام امید گنجه امام جمعه باشت در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان باشت به مناسبت‌های هفته به خصوص ۵ آذر سالروز تأسیس بسیج مستضعفین اشاره کرد و گفت: ترکیب زیبایی است حکمت امام در این نامگذاری زیباست امام نگاه آخر زمانی به بسیج داشت چرا که انقلاب امام هدفدار بود از همان اوایل نهضت با هدف وارد میدان شد.
 امام جمعه گفت: نگاه ویژه امام در همین واژه مستضعفین آمده است امام نفرمود بسیج انقلاب یا بسیج جهادی بلکه حکیمانه و عالمانه فرمودند بسیج مستضعفین امام طبق آیه شجره طیبه بسیج را راه‌اندازی کرد لشکری که برای مستضعفین تلاش و همت داشته باشد.
 گنجه ادامه داد: حضرت امام با بسیج یک هدف غایی داشت هدف امام فقط برای حفظ انقلاب نبود بلکه زمینه‌سازی برای ظهور بود.
 امام جمعه باشت در ادامه خطبه دوم این هفته نماز جمعه در خصوص حقوق‌های نجومی یادآور شد: موضوع دیگری که فضای کشور را مکدر کرد بحث حقوق‌های نجومی است پنج سال از مطالبه رهبری انقلاب می‌گذرد دولت قبل هم یا اعتقادی نداشت یا که ضعیف عمل کرد که موفق به اجرای مطالبه رهبری در بحث فسادزدایی و امیدزایی نبود.
 گنجه گفت: مردمی که صورت خود را با سیلی سرخ نگه داشته‌اند و تمام قد از انقلاب و اسلام دفاع می‌کنند نباید چنین چیزهایی را ببینند.
 وی تصریح کرد: الان که سه قوه در کشور منادی فساد هستند باید این ریشه فساد و لکه ننگ را خشک کنند ما انقلاب مستضعفین کردیم انقلاب نه انقلاب مرفهین، امروز کسانی به بیت المال چنگ زده و از حق مردم در تحریم‌ها سوء استفاده می‌کنند قوه قضائیه و دستگاه امنیتی محکم برخورد کنند این سخن یک امام جمعه در یک شهر کوچک نیست بلکه یک مطالبه است.
 این خطیب جمعه یادآور شد: با چند نفر برخورد کردید، آیا حقوق ۲۰۰ میلیون تومانی متعارف است آقای نماینده مجلس قانون تصویب کن چرا که این حقوق‌ها مصداق لقمه حرام است.
 حجت‌الاسلام گنجه امام جمعه باشت

 حجت‌الاسلام گنجه در ادامه با انتقاد شدید از چنین وضعیتی در کشور گفت: بعضی‌ها حق حضور در مناطق می‌گیرند مثل آمریکا که حق توحش می‌گرفت! آن‌ها می‌گویند چون هوای گچساران و عسلویه بد است باید حق منطقه بگیرم، چنین موضوعاتی مردم را ناامید می‌کند چرا باید بگذاریم چنین افرادی بر بیت المال چمبره بزنند.
 امام جمعه باشت در ادامه با بیان اینکه ۱۰ آذر سالروز شهادت آیت الله مدرس را در پیش داریم گفت: امام علاقه عجیبی به شهید مدرس داشت بعد از هر انقلاب از نمادهای تغییر چاپ عکس روی پول است که امام فرمودند عکس مرحوم مدرس را چاپ کنید و این نشان دهنده عمق علاقه امام به مدرس بود.
 گنجه گفت: امام در مورد ملاک وکلای ملت می‌گویند مثل مدرس‌ها را انتخاب کنید چون ساده زیست بود و مردم در کنار او احساس راحتی می‌کردند.
 وی در ادامه از نمایندگان مردم در مجلس خواست که حضورشان را در بین مردم بیشتر کنند تا بتوانند مشکلات آنها را احصا کرده و قدمی در جهت حل مشکلات بردارند تا مردم از انتخاب خود ناامید نشوند.
حقوق‌های نجومی موجب فساد اخلاقی و سیاسی می‌شود

 همچنین حجت‌الاسلام سیادت امام جمعه پاتاوه نیز به حقوق‌های نجومی اشاره می‌کند و می‌گوید: «همه مسئولان، مدیران حقوق نجومی ندارند اما همان حقوق‌های نجومی برخی مدیران نوعی هجمه به ارزش‌های انقلاب و سبب فساد اخلاقی سیاسی و اقتصادی سبب بی اعتمادی مردم از مسئولان و سبب اشرافی گری مسئولان می‌شود بنابراین باید با حقوق‌های نجومی برخورد شود.»
به گزارش کبنا، متن کامل صحبت‌های امام جمعه پاتاوه به شرح زیر است؛ امام جمعه بخش پاتاوه در خطبه اول نماز جمعه این شهر با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی گفت: نبی مکرم اسلام فرمود: در مرحله اول برای مسلمان شهادتین است اما ایمان از مسلمانی بالاتر است ایمان مراحل زبانی قلبی و اعتقادی دارد و بالاتر از ایمان موضوع تقوا است و بالاتر از تقوا درجه یقین است. 
حجت الاسلام سیادت با بیان اینکه به یقین بالاترین درجه ایمان است، گفت: امام رضا علیه السلام فرمود یقین تسلیم در برابر خدا و راضی شدن در برابر او و شاکر بودن است. 
وی با بیان اینکه توکل به معنای تلاش و حرکت در ابعاد مختلف برای اعطای برکت در کار ما است، ادامه داد: در توضیح علم می‌توان گفت علم واقعی آن علمی است که خداوند متعال به پیامبر و حضرات معصومین علیهم‌السلام اعطا کرده است علم آیه و توحید از مصادیق علم است و فقه از از دیگر ابعاد علم است این علم مختص نبی مکرم اسلام و حضرات معصومین است.
 حجت الاسلام سیادت به آیاتی از قرآن مجید مبنی بر خلقت انسان و جن برای عبادت جهت دستیابی به کمال اشاره کرد و افزود: علم و عبادت لازم و ملزپم، سبب و مسبب هستند.
 حجت الاسلام سیادت در خطبه دوم نماز جمعه شهر و بخش پاتاوه به ۵ آذر و تشکیل سازمان بسیج در سال ۵۸ اشاره کرد و گفت: بسیجیان پایگاه‌های شهرستان دنا در هفته بسیج و فرمانده سپاه ناحیه دنا برنامه‌ها و اقدامات متنوعی در دستور کار قرار دادند، امامین انقلاب به شجره طیبه، لشکر مخلص خدا و تشکیل بسیج از الطاف خفیه الهی است بسیج در جنگ سخت، جنگ نرم، سیل و زلزله و حوادث در میدان قرار دارد و تلاش دارد و از زمان تشکیل بسیج در میدان خدمت و تلاش و از گروه سابقون هستند آنها بسیج دینی سیاسی و فرهنگی دارند و الگو محسوب می‌شوند. 
وی به ضرورت برخورد با حقوق‌های نجومی در فرامین رهبری اشاره کرد و افزود: همه مسئولان، مدیران حقوق نجومی ندارند اما همان حقوق‌های نجومی برخی مدیران نوعی هجمه به ارزش‌های انقلاب و سبب فساد اخلاقی سیاسی و اقتصادی سبب بی اعتمادی مردم از مسئولان و سبب اشرافی گری مسئولان می‌شود بنابراین باید با حقوق‌های نجومی برخورد شود.
 حجت الاسلام سیادت به اجماع استکبار جهانی بر علیه ایران اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: در آستانه مذاکره ایران با گروه‌های مقابل دشمنان در تلاش برای کسب امتیاز هستند آنها دولت انقلابی را شناخته‌اند و اطلاع پیدا کرده‌اند که به دولت‌های مقابل امتیاز نخواهند داد بنابراین آنها با خیمه شب بازی‌ها با آگاهی از مواضع دولت رئیسی سعی بر هجمه دارند و به این دلیل که با بحران‌های منطقه‌ای مواجه هستند سعی در انحراف افکار عمومی مردمان کشور خود برای بحران‌های کشور خود هستند.
 وی به تحریم چند شهروندان ایرانی به بهانه دست داشتن انها در انتخابات توسط آمریکا اشاره کرد و اینکه آمریکایی‌ها تنها یک راه دارند و آن هم برداشتن تحریم‌ها است، گفت: ایران امروز یک ابرقدرت محسوب می‌شود و باید امریکا و کشورهای مستکبر در برابر ایران تسلیم شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
انتصابات فامیلی و قانون تعارض منافع

انتصابات فامیلی و قانون تعارض منافع

به نظر می‌رسد اجرای قانون فراتر از خود قانون، به چیزی یا چیزهایی فراتر نیاز دارد که می‌توان ...
1