تاریخ انتشار
سه شنبه ۴ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۵۷
کد مطلب : ۴۴۰۵۳۸
کبنا گزارش می‌دهد

دیده‌بانان کهگیلویه و بویراحمد غم نان دارند / بی‌مهری مسئولان منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد به دیده‌بانان ( + فیلم و تصاویر )

۱۰
۱
دیده‌بانان کهگیلویه و بویراحمد غم نان دارند / بی‌مهری مسئولان منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد به دیده‌بانان ( + فیلم و تصاویر )
کبنا ؛دیده‌بانان استان کهگیلویه و بویراحمد که هنگام آتش‌سوزی‌ها خانه و خانواده خود را برای حفاظت از جنگل‌ها و اراضی ملی رها می‌کردند، اکنون غم نان و مشکلات خانواده‌های خود را دارند.
اراضی ملی و جنگل‌های استان کهگیلویه وبویراحمد با تنوع درخت و گیاهان دارویی و خوراکی در کشور و دنیا بی نظیر است، این جنگل‌ها فرصتی است که باید آن را غنیمت شمرد. جنگل‌ها در واقع شاهراه تنفسی مردم زاگرس نشین و حفاظت از آن به فرموده رهبر انقلاب یک تکلیف ملی و دینی است. در سال‌های گذشته بخش زیادی از جنگل‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در آتش منفعت طلبی و سهل انگاری خاکستر شد. دیده بانان استان کهگیلویه و بویراحمد نقش بسزایی در حفاظت از مراتع و جنگل‌های این استان دارند که متأسفانه این مدافعان حریم طبیعت در سایه بی مهری و کم توجهی مسئولان منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد روزهای سخت و دشواری را سپری می‌کنند.، دیده بانانی که هنگام بحران و آتش سوزی با جانفشانی و ایثارگری به حفاظت از جنگل‌ها پیش قدم هستند، این روزها خود دغدغه نان و گذراندن امورات زندگی دارند.

    
فیلم) تجمع دیده‌بانان کهگیلویه و بویراحمد جلوی اداره‌کل منابع طبیعی

حدود 20 نفر از دیده بانان شهرستان‌های بویراحمد و مارگون روز گذشته (دوشنبه 3 آبان ماه 1400) جلوی اداره کل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد تجمع کردند.
محمد اعظمی یکی از این دیده بانان سخت کوش و معروف استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه حفاظت از جنگل‌ها یک وظیفه انسانی و دینی به شمار می‌رود، اظهار داشت: ما دیده بانان در آتش سوزی‌های اخیر حضور موثری داشتیم و خیلی از همکاران بنده نیز در این راه آسیب‌های زیادی هم دیدند. اما متأسفانه مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد هنگامی که تحت فشار رسانه‌ها و مسئولان بالا دستی خودشان قرار می‌گیرند، دیده بانان را صدا می‌زنند و بعد از عبور از بحران‌ها، ماها را به حال خودشان رها می‌کنند و هیچ گونه توجهی به مشکلات خانواده و زندگی ماها ندارند.

وی افزود: خیلی از همکاران بنده خانه و کاشانه خود را برای حفاظت از جنگل‌ها و اراضی ملی در هنگام آتش سوزی رها می‌کنند و در این راه با مشکلات خانوادگی مواجه شده‌اند. اما اکنون که آتش سوزی‌ها تمام شده، دست خالی و بدون اینکه چیزی برای سفره خانواده‌اش همراه داشته باشند، باید به خانه‌هایشان برگردند.
این دیده بان گفت: مطالبات ما را هنوز نداده‌اند، از مسئولان می‌خواهیم که به فکر مشکلات ماها باشند.
دیده بان دیگری نیز گفت: شبانه روز در دل آتش سوزی‌ها و در مکان‌های صعب العبور برای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی تلاش کرده‌ایم، الان ما هیچ چیزی جزء حقمان را نمی‌خواهیم.
وی افزود: ما از مسئولان می‌خواهیم که مطالبات ما را پرداخت کنند و از آن طرف برای بیمه و امنیت شغلی ماها چاره اندیشی شود.
دیده بان دیگری با نشان دادن آثار زخم‌های عمیق خود، تاکید کرد: هنگام مهار آتش سوزی‌ها از بالای صخره افتادم و دچار آسیب شدم و حدود 8 سال است که هنگام آتش سوزی‌ها حضور فعالی دارم و امید می‌رود، مسئولان به فکر امنیت شغلی و حق و مطالبات ماها باشند.
نوریان معاون توسعه و منابع انسانی اداره کل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع دیده بانان حضور پیدا کرد و گفت: شماها هنگام بحران‌ها و آتش سوزی‌ها پیش قدم و جلوتر از ماها حرکت کرده‌اید.
وی افزود: مطالبات سال گذشته دیده بانان تا 15 آبان به حساب آنها واریز می‌شود.
نوریان در خصوص مشکل استخدامی دیده بانان، اظهار داشت: برخی از استان‌ها از طریق شرکت مشکل استخدامی و بیمه دیده بانان خود را رفع کرده‌اند. در استان خودمان هم پیگیری و مکاتباتی انجام گرفته که امیدواریم مشکلات دیده‌بانان که همواره دوشادوش مأموران منابع طبیعی تلاش کرده‌اند، هر چه سریعتر مرتفع شود.
کبنا نیوز مشکلات دیده بانان را از طریق مسئولان پیگیری خواهد کرد.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
واقعاّ در منابع طبیعی فاحعه هست.
بی عدالتی . حیف و میل . ناکارامدی .
اتشاالله که در آینده شاهد تغییر و تحول خوبی در این اداره باشیم و از نیروهای دلسوز و متخصص در بدنه این ادلره و سیستم مدیریتی استفاده شود
Iran, Islamic Republic of
سالانه بالاتر از ۲۰ هزار هکتار از طبیعت استان در اثر ضعف مدیریتی در آتش می سوزد
Iran, Islamic Republic of
منابع طبیعی بویراحمد که چند سالی است که تعطیله لااقل این دیده بانا نگه می داشتن تا مدیریتش می کردن .
Iran, Islamic Republic of
پول بهتون دادن، تو خونتون راحت نشستین پاتون رو پاتون بود
حالا مدعی شدین
شما پول گرفتین بقیه که ۲۴ساعت در اختیار منابع طبیعی هستن چی.
شما کجا بودین
Iran, Islamic Republic of
خسته نباشید خداوند نگهدار شما که با جان ودل نگهدار منابع طبیعت هستید خسته نباشید خدا قوت دلاوران
مح
Iran, Islamic Republic of
من دانشجوی علمی کاربردی یک گچساران درسال ۹۵ درمقطع کاردانی بودام یکی از درسها به نام اصول فقه نرفتم روی جلسه وغیبت بودام دانشگاه خوددانشگاه بهم دوازده دادهرکارمندی مدرک میخواهد/اگراستادی نمره نداد اخراج میشود
من
Iran, Islamic Republic of
یعنی خودشون و سازمانشون چ‌خاصیتی برا کشور و طبیعت داشتن تا الان ،بزا یه شاخه خشک روی زمین پدر مردو درمیارن و اه ناله مردم پشتشونه شبو روز
ف
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه کارمندان منابع طبیعی افراد کم کار هستند جنگلهای بویراحمد هرروز اتش میگیرد وانها در خواب هستند /کاش اداره منابع طبیعی حذف میشد
m
Iran, Islamic Republic of
جهنم بی جنگل نابودشد مردم عادی خاموشش میکردن جنگل بانان تشریف داشتن توخونه
یه مسلمون
Iran, Islamic Republic of
دایی برو عسلو ول کن دیده بانه همه مردم دیده بان شدن باحقوق چندر غاز حالا یه تومن هم بنن سرش چه میشه یه لباسم نمیشه ماشالا مسولین با زیر میزی میگذرونن تا رو میزی
صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

ضرغامی گویا بنا بر ترک عادت صبحانه‌های سیاسی‌اش ندارد؛ حتی حالا که در مقام وزارت میراث ...
معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

پنج میلیون و 800هزار تومان؛ متوسط حقوق فرهنگیان در سال 99. دریافتی‌ای که به گفته رئیس ...
خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
فایل های مرتبط
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1