تاریخ انتشار
يکشنبه ۲ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۵۶
کد مطلب : ۴۴۰۴۸۹
کبنا اعتبارات عمرانی استان کهگیلویه و بویراحمد را مورد بررسی قرار داد

اعتبارات عمرانی کهگیلویه و بویراحمد آب رفت/ تبعات سنگین کاهش اعتبارات بر آینده پروژه‌ها / عملکرد نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد در قانون بودجه چه بود؟ ( + جداول)

۱۳
۵
اعتبارات عمرانی کهگیلویه و بویراحمد آب رفت/ تبعات سنگین کاهش اعتبارات بر آینده  پروژه‌ها / عملکرد نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد در قانون بودجه چه بود؟ ( + جداول)
کبنا ؛حسین کلانتری استاندار وقت کهگیلویه و بویراحمد روز یکشنبه دهم مرداد ماه 1400 در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان که با حضور مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون برگزار شد، گفت: اعتبارات عمرانی استان 200 درصد افزایش داشته است. همچنین 10 تیرماه 1400؛ مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی در نشست شورای برنامه ریزی شهرستان‌های دنا و بویراحمد از رشد 200 درصدی اعتبارات استان سخن گفتند، سه شنبه 12 مرداد 1400 علی شهابی نسب رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد در یک نشست خبری گفت: رشد 200 درصدی اعتبارات نداریم و حرف استاندار وقت کهگیلویه و بویراحمد را رد کرد.

بیشتر بخوانید:

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خبر داد / افزایش بیش از ۲۰۰ درصدی اعتبارات عمرانی ۱۴۰۰ کهگیلویه و بویراحمد


نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون خبر داد / رشد ۲۰۰ درصدی بودجه کهگیلویه و بویراحمد

غفلت نماینده بویراحمد یا زیرکی نماینده سپیدان؟! / اعتبارات پروژه مهم سورمق – اقلید و یاسوج به سپیدان می‌رود؟ / آیا روشنفکر و موحد اطلاع دارند؟

کبنا نیوز برای اینکه واقعیت‌های اعتبارات عمرانی استان کهگیلویه و بویراحمد را مورد بررسی قرار دهد، صبر کرد تا قانون بودجه رسماً چاپ و در دسترس عموم قرار بگیرد.
به گزارش کبنا، هنگام تصویب بودجه در مجلس گزارش‌هایی در خصوص اعتبارات استان کهگیلویه و بویراحمد در رسانه‌ها و عموماً فضای مجازی که در اختیار برخی از نزدیکان سیاسیون و نمایندگان مجلس بود، منتشر می‌شد و هر کس به دنبال این بود که از دیگری در انتشار این اخبار گوی سبقت بگیرد تا افزایش بودجه را به خودشان ربط دهند. در این میان بعضی از ناراحت و برخی هم به دنبال پاسخ دادن بودند. استاندار وقت کهگیلویه و بویراحمد و نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون بیان می‌کردند که اعتبارات عمرانی استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۰۰ درصد رشد کرده است. با تصویب و چاپ رسمی قانون بودجه تقریباً همه واقعیت‌های اعتبارات عمرانی استان مشخص شد و در ادامه تحلیلی را می‌خوانید.
این تحلیل اصلاً سیاسی و یا قصد تخریب کسی را ندارد، بلکه می‌خواهد واقعیت‌ها را بگوید و از جنس مطالبه گری و حداقل اینکه مسئولین فعلی استان کهگیلویه و بویراحمد اگر بخواهند اطلاعاتشان دقیق‌تر باشد، از طرفی مردم و مسئولان بدانند که خبری از رشد ۲۰۰ درصدی نیست و اعتبارات عمرانی استان کهگیلویه و بویراحمد، اصلاً وضع خوبی ندارد.
این امید می‌رود که با بغض به این گزارش پرداخته نشود و این اعداد را به حافظه بسپاریم و نگهداریم تا ببینیم کجا بودیم، کجا هستیم و در آینده کجا خواهیم رفت.



به گزارش کبنا، قبل از ملاحظه جداول به چند آمار خلاصه توجه کنید و این آمار همه چیز را بیان می‌کند؛
* اعتبارات عمرانی کشور در لایحه دولت ۹۳۳ هزار میلیارد ریال بود که در مجلس به ۱۸۲۷ هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کرد. یعنی اعتبارات عمرانی در مجلس بیش از ۹۵ درصد افزایش پیدا کرد. ببینیم اعتبارات استان ما در لایحه چقدر افزایش پیدا کرده است.
* اعتبارات عمرانی ملی کشور در فصل آب در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ بیش از ۹۱ درصد رشد کرده است (از حدود ۴۸ هزار میلیارد ریال به حدود ۹۶ هزار میلیارد ریال رسید) در صورتیکه اعتبارات عمرانی ملی استان در این فصل فقط ۱۹ درصد رشد کرده است (از ۲ هزار میلیارد ریال به ۲/۴ هزار میلیارد ریال رسید) (ریز طرحها در جداول پیوست آمده است)
* اعتبارات عمرانی فصل حمل و نقل (راه و ترابری) کشور در سال ۱۳۹۹ بیش از ۱۰۶ هزار میلیارد ریال بود که این رقم در سال ۱۴۰۰ به ۱۴۶/۶ هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کرد یعنی بیش از ۳۸ درصد. و در صورتیکه اعتبارات طرح‌های ملی استان کهگیلویه و بویراحمد فقط ۱۵/۵ درصد رشد کرده است. یعنی از ۲/۶ هزار میلیارد ریال به ۳ هزار میلیارد ریال رسیده است. (ریز طرح‌ها در پیوست آمده است)
* در فصل آب و فاضلاب اعتبارات کشور ۵۶ درصد رشد کرد و اعتبارات استان ۴۸ درصد رشد کرده است (ریز طرح‌ها در پیوست آمده است.)
*از طرح‌های مهم ملی استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس فقط اعتبارات دو طرح تغییر کرد. یکی اعتبار مربوط به طرح آبرسانی به دشت امامزاده جعفر و خان احمد در گچساران است که دلیل تغییرات مشخص است و از ۶۲ میلیارد تومان به ۷۷ میلیارد تومان رسید و دیگری طرح جاده اقلید یاسوج است که داستانش خاص است و بد نیست در ادامه بخوانید.
*داستان جاده اقلید - یاسوج چه بود. غلام رضا تاج گردون نماینده سابق مردم شهرستان‌های گچساران و باشت و رئیس کمیسیون بودجه مجلس دهم، در همان ایام تصویب بودجه 1400 تذکری داد و نامه‌ای نوشت و اعلام خطر کرد که با رایزنی نماینده سپیدان عنوان طرح تغییر کرده است که این تذکر با اعتراض نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا روبه رو شد که این حرف درست نیست و ماندیم ببینیم ایا واقعاً عنوان طرح تغییر کرده است یا خیر. عنوان طرح تغییر کرد و الان عنوان طرح از؛ احداث راه اصلی سورمق – اقلید - یاسوج تغییر پیدا کرد و به اتصال سپیدان به محور اقلید یاسوج و احداث تقاطع غیر همسطح از سمت یاسوج یعنی اینکه هدف اصلی طرح اتصال سپیدان به جاده اقلید یاسوج شد. بهتر است که گفته شود، هر پولی که به طرح سابق (احداث اصلی سورمق – اقلید – یاسوج) تزریق می‌شد، استان کهگیلویه و بویراحمد و یزد از آن سود می‌بردند، اما با تغییر نام، استان‌های یزد، فارس و کهگیلویه و بویراحمد باید از پولی که تزریق می‌برند، سهم ببرند. حالا دیگر بستگی به قدرت مسئولان هر استان دارد.
جداول زیر را با دقت مطالعه کنید.


قانون بودجه 1400 کشور (جداول)

قانون بودجه 1400 کشور (تبصره‌ها)
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
&هوایی حرف می زند.
ارامش راهسازی
Iran, Islamic Republic of
جناب نویسنده محترم شما وقتی در زمینه راه اطلاعاتی ندارید نظر ندهید

اتصال سپیدان به محور اقلید _ یاسوج یعنی فقط از سپیدان تا این محوره و ربطی به خود محو نداره
Iran, Islamic Republic of
چی کفتی اخرش.
مخلای بودجه
Iran, Islamic Republic of
مطلب کاملا اشتباهه و مسخره
تو رو خدا این چیزای مسخره رو منتشر ندید
احمدی
Iran, Islamic Republic of
خلاصه بودجه هست

این اعداد ارقام جز ناچیزی از بودجه هست و در ضمن نگاه شما نگاه اشتباهی هست
پيمانكار محور ياسوج سميرم
Iran, Islamic Republic of
اين آمار فقط روي كاغذ هست الان آبانماه سال ١٤٠٠ هست هنوز ريالي به پيمانكار پرداخت نشده بعدش ،اگه ٢٠ ميليارد اعتبار براي محور پيش بيني شده محور سميرم پل قره از همين طرح تخصيص ميگيرد و اصلا اعتبارات در قالب اسناد خزانه (اوراق) در سررسيد سال ١٤٠٣مي باشند و تمام كسورات كه مشمول حفظ قدرت خريد ميگردند هم از همين محل ميباشند در نهايت اگه ١٠٠ درصد تخصيص پرداخت شود ٢٠ميليارد كمتراز ١٠ ميليارد نقد ميگردد و مزيد بر اينكه ١٠ ميليارد سال گذشته تا امسال تورم رو كه در نظر بگيريم نه تنها افزايشي نداريم بلكه بيش از ٥٠ درصد كاهش اعتبار داريم
Iran, Islamic Republic of
اقای روشنفکر الان بیا جوابگو باش بجای انکار
Iran, Islamic Republic of
از اول هم معلوم بود تاجگردون بره این اتفاق میوفته مگه ممکنه بودجه رو از دست نماینده استان خارج کنند اونوقت بودجه کم نشه روشنفکرهم باید در پیشگاه خداومردم پاسخگوباشه
Iran, Islamic Republic of
با نگاه به جداول اعتباری در حوزه بویراحمد راه‌آهن اقلید یاسوج کاهش داشته و در بقیه موارد افزایش نسبتا خوبی دارد.حوزه گچساران هم محور صیدون و امام زاده جعفر به بابکلان کاهش محسوس داشته ودر حوزه کهگیلویه پل بریم چارواداری خیلی کاهش داشته ولی در سر جمع طبق جدول آخر اعتبارات رشد نسبتا خوبی داشته.
Iran, Islamic Republic of
جناب روشنفکر که عرض میکردند بیشترین بودجه تاریخ استان را اوردند پس همش
Iran, Islamic Republic of
وای بر ما وای بر ما
گچساران دوست
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون که رفت ما بی پدر شدیم
ملا
Iran, Islamic Republic of
نماینده تا با خبر بشود همه چیز از دست رفته اخ سی روزل خش
صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

ضرغامی گویا بنا بر ترک عادت صبحانه‌های سیاسی‌اش ندارد؛ حتی حالا که در مقام وزارت میراث ...
معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

پنج میلیون و 800هزار تومان؛ متوسط حقوق فرهنگیان در سال 99. دریافتی‌ای که به گفته رئیس ...
خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1