تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۵۶
کد مطلب : ۴۴۰۳۰۹
کبنا گزارش می‌دهد

نوشدارو بعد از مرگ سهراب / آقای قاضی‌زاده برای سهل‌انگاری‌های مسئولان بنیاد شهید کهگیلویه و بویراحمد پرونده تشکیل دهید

۶
۲
نوشدارو بعد از مرگ سهراب / آقای قاضی‌زاده برای سهل‌انگاری‌های مسئولان بنیاد شهید کهگیلویه و بویراحمد پرونده تشکیل دهید
کبنا ؛خودسوزی فرزند شهید در جلوی اداره‌کل بنیاد شهید استان کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز به عنوان تیتر اول رسانه‌ها در جامعه منتشر شد، سئوال اینجاست که چرا باید مسئولان استانی و بنیاد شهید و استان‌ها به جامعه ایثارگری چنان بی‌توجهی کنند که مدام شاهد این نوع اخبار در فضای مجازی و رسانه‌ها باشیم؟
به گزارش کبنا، بدون شک کشور ایران از دیرباز تاکنون شهدای بسیاری را تقدیم حدود سرزمینی و اسلام کرده است که عالی‌ترین این شهدا در سال‌های منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن تقدیم این آب و خاک شده‌اند.
 شهدایی که قطعاً بیش از سایر شهدا نیاز به تکریم و تعظیم دارند چرا که ذیل گفتمان ناب محمدی به درجه رفیع شهادت رسیده‌اند؛ اما تاکنون چه اقدام موثری در این زمینه شده و جز نام نهادن برخی از خیابان‌ها و بزرگراه‌ها و مانورهای مناسبتی، چه اقدامی برای سپاس این مقام و ترویج فرهنگ ایشان انجام شده است؟
 نکته مورد تأیید همواره مقام معظم رهبری و امام راحل نشر ارزش‌های شهدا و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره ایشان است؛ امری مهم که همواره دستخوش برداشت‌های سلیقه‌ای و اقدامات صوری و موقتی بوده است و نکته اصلی که اهمیت و توجه به بقایای این شهداست مغفول مانده است.

بیشتر بخوانید:

اعزام نماینده ویژه رئیس بنیاد شهید کشور به یاسوج بعد از خودسوزی فرزند شهید


خودسوزی فرزند شهید جلوی اداره‌کل بنیاد شهید کهگیلویه و بویراحمد + دستور استاندار / مدیرکل بنیاد شهید بجای دفاع از حقوق ایثارگران به دنبال برخورد با فرزندان شاهد است / کنایه سنگین یوسف مرادی به مشاور استاندار کهگیلویه و بویراحمد: ببخشید مزاحم رایزنی‌های شما در تهران شدم، سلام برسانید

 سئوال اینجاست که چرا باید مسئولان استانی و بنیاد شهید کل و استان‌ها به جامعه ایثارگری چنان بی‌توجهی کنند که مدام شاهد این نوع اخبار مربوط به جامعه ایثارگری کشور در فضای مجازی و رسانه‌ها باشیم؟
بی‌اهمیتی به این موضوع تا ارکان اداری و بعضاً اصلی کشور نیز رسوخ کرده و عدم توجه به خانواده و فرزندان شهدا و ایثارگران موج می‌زند و هر از گاهی این بی‌توجهی در قالب یک خبر تأثر برانگیز در اذهان عمومی خودنمایی می‌کند.
البته این سئوال در ذهن باقی می‌ماند که با چه توجیهی وی به حال خود رها شده و بی‌تفاوت هدایت می‌شود تا اقدام بعدی را موثرتر انجام دهد؟
 بنیاد شهید و استانداری کهگیلویه و بویراحمد هر کدام مأمورین جداگانه‌ای به محل اعزام کرده و خواستار رسیدگی به اوضاع می‌شوند اما واقعیت این است که این اقدام نوشداروی بعد از مرگ سهراب است و آبرویی که از نظام ریخته شده قابل توجیه نیست و جامعه ایثارگری برای چندمین بار ملعبه رسانه‌های بیگانه شده است.
 سئوال اینجاست که چرا در زمان عادی، ساز و کار اجرایی قوانین مربوطه طراحی و تدوین نشده و چرا با رها سازی فرزندان شهدا و خانواده معزز ایثارگران، کار به جاهای باریک و این قبیل اقدامات می‌رسد؟
 مگر فرزند شهید سوژه این خبر چه از استانداری کهگیلویه و بویراحمد یا بنیاد شهید تقاضا نموده که تنها راه رسیدن به آن را خودسوزی تلقی می‌کند؟
 اگر قانونی که ابلاغ می‌شود، مسئول پیگیری و رسیدگی داشته باشد باز هم این اقدام ابتر خواهد ماند؟
 عدم تمکین از قانون و دستور استاندار کهگیلویه و بویراحمد را مسئول بالادستی پاسخگو است یا شخصی که از آن تمرد کرده؟ شایسته کشور اسلامی و جامعه ایثارگری و مسئولان استانی و کشوری این است که جلوی واقعه را قبل از وقوع گرفته و از بروز هر از چندگاهی این نوع اخبار تأسف بار جلوگیری به عمل آید.
سید احمد عوض پور یکی از فرزندان ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد خطاب به استاندار این استان می‌نویسد؛ جناب استاندار بجای نشست با سیاسیون و منفعت‌طلبان، درد دل فرزند شهید را می‌شنیدی بهتر نبود؟



امروز فرزند شهید برازیده در مقابل بنیاد شهید استان کهگیلویه و بویراحمد خود را به آتش کشید تا علیه بی‌عدالتی بایستد. جناب استاندار حضور کوتاه مدت شما دراین استان چه می‌گوید؟ نشست با سیاسیون بهتر بود یا نشست با فرزند بی‌تاب یک شهید؟! می‌دانم که امروز دل رهبری با شنیدن این خبر آزرده گردید و قلب دشمنان و معاندان نظام شاد.
جناب استاندار این انقلاب خون‌بهای سنگینی است که شما و دیگر مسئولین به آن بدهکارید.
اگر اتفاقی برای این فرزندمان بیفتد و در این دنیا نتوانیم حقمان را بگیریم در روز قیامت و در بلندای کوه‌های سربه فلک کشیده فکه و دو کوهه همراه با شهدایمان جلو شما خواهیم ایستاد.
یکی دیگر از فعالان اجتماعی نوشت: در سفر اخیر ریاست محترم جمهور به کهگیلویه و بویراحمد در جلسه نخبگان، از سخنرانی یکی از فرزندان شهدا جلوگیری شد و بغضش در گلو شکست. حال فرزند شهیدی دیگر در همین دیار از غصه بی‌توجهی‌ها خودش را به آتش زد!
القصه سازمان بنیاد شهید به دنبال منطقه آزاد است!
 آخرین وضعیت فردی که مقابل بنیاد شهید استان کهگیلویه و بویراحمد خودسوزی کرده
 رئیس بیمارستان شهید بهشتی یاسوج آخرین وضعیت فردی که جلوی بنیاد شهید استان کهگیلویه و بویراحمد اقدام به خودسوزی کرده را تشریح کرد.
 مهرداد باقری گفت: حال این فرد هوشیار، خوب و پایدار است اما چون راه‌های هوایی او دچار سوختگی شده به دستگاه ونتیلاتور وصل است.
 وی افزود: این فرد حدود ۴۰ ساله بین ۷۰ تا ۸۰ درصد دچار سوختگی شده است.
 رئیس بیمارستان شهید بهشتی یاسوج تصریح کرد: این فرد دچار سوختگی بالایی شده تا ساعتی دیگر و پس از انجام یکسری آزمایشات لازم، به بیمارستان امام علی (ع) شیراز اعزام می‌شود.
توضیحات مشاور رئیس بنیادشهید و مدیر کل حوزه ریاست
در پی خودسوزی فرزند یک شهید جلوی بنیاد شهید استان کهکیلویه و بویراحمد، سعید حقیقی نماینده ویژه ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران کل کشور در محل حادثه حضور خواهد یافت تا از نزدیک به بررسی روند موضوع خودسوزی یک فرزند شهید بپردازد.
 وی دراین باره توضیح داد و گفت: فرزند معزز شهیدی که با خواسته به حق خود وارد ساختمان بنیاد می‌شود، احساس بی پناهی کرده و به سمت پشت بام حرکت می‌کند و اعلام می‌دارد که قصد خودکشی دارد.
 مسئولان حراست بنیاد و برخی موظفین و مسئولین دیگر با یک مانور مناسب وی را از این مهم منصرف کرده و پس از دو ساعت با مشاهده بهبود اوضاع وی، به او اجازه خروج می‌دهند.
 قول مساعدت نیز به وی داده شده و حتی مسئول بنیاد شهید ایثارگران اعلام می‌کنند که وامی نیز برای رفع ضرورت‌های ایشان به وی تعلق خواهد گرفت. 
مشخص نشده به چه دلیل، اما ایشان بعد از مدتی بدون هیچ اعلامی در مقابل درب بنیاد به یکباره اقدام به خودسوزی می‌نماید و علیرغم تلاش مسئولان بنیاد در اطفای حریق، کار وی به بیمارستان می‌رسد که امیدواریم شدت جراحات وارده چندان نباشد و ان شاء الله با دعای شما و پیگیری مسئولان و پزشکان بهبود یابد.
 وی افزود: بنده تا احصای نتیجه لازم از نزدیک پیگیر ماجرا بوده و امیدوارم در اسرع وقت برای رفع این قبیل مشکلات طی جلسه‌ای تصمیمات خوبی اتخاذ شود و از بروز این اتفاقات ناگوار جلوگیری به عمل آید و ما برای همین خدمات آمده‌ایم و ان شاء الله درست ایفای نقش خواهیم کرد.
به گزارش کبنا، در خصوص آتش سوزی فرزند شهید چه کسی الان مقصر است؟ کسانی که قانون استخدامی فرزندان ایثارگران را نادیده می‌گیرند، یا آنهایی که آداب مدیریت‌ها را نمی‌دانند و نحوه ارتباط با ارباب رجوع و مردم را یاد نگرفته‌اند؟ مدیرکل بنیاد شهید استان کهگیلویه و بویراحمد به چه اجازه‌ای به خانواده ایثارگران و فرزندان شهدا در مقابل درخواست آنها می‌گوید، بروید خودتان را بکوشید. آقای قاضی‌زاده بنیاد شهید ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد را به طور ویژه مورد بازرسی قرار دهید و پیگیری کنید که تسهیلات اشتغالزایی این سازمان در سال‌های گذشته سر از کجاها در آورده است؟ چرا خانواده شهدا و ایثارگر در بنیاد شهید استان مورد تکریم قرار نمی‌گیرد؟ آقای قاضی زاده پرونده‌ای را برای مدیرکل بنیاد شهید استان کهگیلویه و بویراحمد تشکیل دهید و هر کجا که ایشان ترک فعل کرده‌ است، با او برخورد قانونی شود. مدیرکل بنیاد شهید می‌داند که باید با خودروی بیت‌المال در مسیر اصفهان برای تحصیل عبور و مرور کند، اما نمی‌داند که فرزندان شهدا چه خواسته‌ای دارند؟

به گزارش کبنا، فرزند شهیدی که وضعیت مناسبی نداشته، با مراجعه به استانداری کهکیلویه و بویر احمد تقاضای کار کرده و اذعان می‌دارد که پس از فعالیت در جهاد سازندگی، بیکار شده و قانون جامع ابلاغی لازم الاجرا، مورد توجه مسئولان قرار نگرفته است! استاندار نیز نظر مساعد خود را ذیل نامه درخواست وی پاراف می‌کند.
 این نامه مورد توجه مقامات استانی قرار نگرفته و فرزند شهید، ناامیدانه وارد بنیاد شهید استان کهگیلویه و بویراحمد شده و اعلام می‌دارد که اگر آنجا هم به حرفش توجه نشود اقدام به خودکشی می‌کند.
 در یک حرکت مناسب، مسئولین بنیاد استان کهگیلویه و بویراحمد، وی را از این اقدام منصرف کرده و با تفقد از وی، او را به امور روزمره فرا می‌خوانند.  سپس وی در مقابل درب بنیاد شهید استان اقدام به خودسوزی نموده و راهی بمیارستان می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

فرزند جانباز
Iran, Islamic Republic of
اینجانب محیط بان محیط زیست استان ن/بخاطر بی عدالتی در محیط زیست استان خواهم بود چون بنده ۱۲سال نیروی قراردادی میباشم چها بار اخراج شدم کدام از مدیر کل ومعاونین گرفته خانواده شهید وایثارگر بوده اند
فرزند شهید
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای دکتر قاضی زاده ،استاندار محترم یه نماینده ویژه به محیط زیست کهکیلویه بویراحمد بفرستید و ببینید که با فرزندان شهدا چه برخوردی کرده …نماینده امور ایثارگران محیط زیست مورد اتهام قرار گرفته تا جایی که فرزند شهید والا مقام و نماینده امور ایثارگران را به اتاقش احضار و بعد با کمال گستاخی و بی ادبی بهش میگه برو بیرون با داد و فریاد / اون صندلی و اون دو خوردی لوکس خارجی حاصل دلاور مردی های پدران همین افرادی هستند که داری با لحن گستخانه و ادبیات خودت باهاشون حرف میزنی یادت نرود که زمان دولت روحانی حمایت تمام قد از برجام نافرجام روحانی میکردی
Iran, Islamic Republic of
بنیاد یک اداره ای شده که چند نفر صبح میان و ظهر میرن و سر برج حقوق می گیرن . مثلا مدیر کل برای اشتغال این فرد ۴۰ ساله چه می تواند بکند؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
. انصاف داشته باشین . حالا شما شدین مدافع خانواده شهدا .
خانواده شهدا و ایثارگران جگرشون از دست ادارات دولتی خون است . استخدام ها را نگاه کنید کجا قانون رعایت شده است ؟اما راضی هم نیستن عده ای بخاطر پست و مقام و ... حالا طرفدار ایثارگران شدن و دولت را بکوبند .
Iran, Islamic Republic of
شعار ها باعث نگرانی و بدبینی مردم از خانواده و جامعه ایثارگری شده است به نام جامعه ایثارگری بنیاد شهید/ موقع معرفی فرزندان شهدا و جانبازان فرزند جانباز ۵%متوفی را به نام فرزند شهید به ادارات معرفی می کرد هم الان بررسی کنند ببینند چند درصد کارکنان بنیاد شهیداز خانواده معظم شهدا و جانبازان است مخصوصا زمان مدیر کلی امیری این اتفاق افتاد
خانواده شهید
Romania
بنده هم اگر مسولان معظم قبول فرمایند عضوی از خانواده یکی از شهدای جنگ هستم سال‌های دور یکی دو بار به بنیاد شهید یاسوج مراجعه کردم آنقدر برخوردشان زشت وزننده بود که پشیمان شدم
صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

ضرغامی گویا بنا بر ترک عادت صبحانه‌های سیاسی‌اش ندارد؛ حتی حالا که در مقام وزارت میراث ...
معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

پنج میلیون و 800هزار تومان؛ متوسط حقوق فرهنگیان در سال 99. دریافتی‌ای که به گفته رئیس ...
خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
1