تاریخ انتشار
شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب : ۴۳۸۰۵۲
این خبر تکمیل می‌شود

قالیباف:حواشی کمترین تاثیر را بر نظر نمایندگان داشت / رئیسی: اولویت اول دولت؛ مهار کرونا است؛ در معرفی وزرای پیشنهادی فشاری نبود+ عکس و فیلم

۲
۰
جزییات جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی ابراهیم رئیسی در مجلس ( + فیلم و عکس )
کبنا ؛رئیس جمهور در صحن علنی مجلس که به منظور بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی برگزار شد، گفت: وقت بسیار خوبی را مجلس برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی گذاشت که باید از رئیس مجلس و نمایندگان تشکر کنم.
به گزارش کبنا، جلسه علنی امروز (شنبه ۳۰ مرداد) مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل با حضور محمد باقر قالیباف آغاز شد.
حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس دستور کارهای پارلمان را به شرح ذیل قرائت کرد:ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مورد طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی گزارش کمیسیون عمران مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی و بررسی خط‌مشی و اصول‌کلی برنامه دولت حجت‌الاسلام‌ والمسلمین جناب آقای دکتر سید ابراهیم رئیسی.
بررسی برنامه وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم به ترتیب:
۱-دکتر حسین باغگلی (آموزش و پرورش)
۲ - دکتر عیسی زارع پور (ارتباطات و فناوری اطلاعات)
۳ - حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل خطیب (اطلاعات)
۴ - دکتر احسان خاندوزی (امور اقتصادی و دارایی)
۵ - دکتر بهرام عین اللهی (بهداشت، درمان و آموزش پزشکی)
۶ - دکتر حجت‌الله عبدالملکی (تعاون، کار و رفاه اجتماعی)
۷ -  دکتر سیدجواد ساداتی نژاد (جهاد کشاورزی)
۸ - دکتر حسین‌امیر عبداللهیان (امور خارجه)
۹ - دکتر امین‌حسین رحیمی (دادگستری)
۱۰ - امیر سرتیپ ستاد دکتر محمد رضا آشتیانی (دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح)
۱۱  - مهندس رستم قاسمی  (راه و شهرسازی)
۱۲  - دکتر سیدرضا فاطمی امین (صنعت، معدن و تجارت)
۱۳ - دکتر محمدعلی زلفی گل (علوم، تحقیقات و فناوری)
۱۴ - دکتر محمدمهدی اسماعیلی (فرهنگ و ارشاد اسلامی)
۱۵ - دکتر احمد وحیدی (کشور)
۱۶  - مهندس سید عزت الله ضرغامی (میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری)
۱۷  - مهندس جواد اوجی (نفت)
۱۸  - مهندس علی اکبر محرابیان (نیرو)
۱۹  - دکتر سیدحمید سجادی هزاوه (ورزش و جوانان)
 جلسات مجلس برای رای اعتماد به وزرای پیشنهادی ۲ شیفته شد



در ابتدای این جلسه نمایندگان مجلس شورای اسلامی با برگزاری جلسات علنی مجلس به صورت دو شیفت در روزهای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی موافقت کردند. محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (شنبه) با استناد به ماده ۲۰۳ آیین‌نامه از نمایندگان خواست که درباره برگزاری جلسات علنی در دو شیفت صبح و بعد از ظهر تا پایان زمان رای اعتماد نظر خود را اعلام کنند. نمایندگان با ۲۴۸ رای موافق، ۱۳ رای مخالف و ۱۵ رای ممتنع از مجموع ۲۷۵ نماینده حاضر تصویب کردند که جلسات بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی و رای اعتماد به آنها در دو شیفت صبح و بعد از ظهر برگزار شود.

قالیباف: حواشی کمترین تاثیر را بر نظر نمایندگان داشت
محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: ‌برگزاری بیش از ۲۷۰جلسۀ تخصصی، موضوعی و استانی کمیسیون‌ها با وزرای پیشنهادی در ۴روز بازخوردهای مثبتی در میان نمایندگان، وزرا ومتخصصین داشته است.
این شیوۀ جدید نقش مهمی در شناخت جامع نمایندگان نسبت به توانایی‌ها، سوابق‌و برنامه‌های وزرای پیشنهادی و غنای جلسات رأی اعتماد خواهد داشت.

سخنرانی رئیس مجلس در جلسه علنی

حضور آیت الله رئیسی برای دفاع از برنامه‌های وزرای پیشنهادی در مجلس
پس از سخنان رئیس مجلس سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور به منظور دفاع از برنامه‌های وزرای پیشنهادی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی حضور یافت.
 رئیسی ۲.۵ ساعت وقت دارد تا از صلاحیت و برنامه‌های وزرای پیشنهادی در برابر نمایندگان مجلس دفاع کند.
 رئیسی: می‌دانیم فرصت خدمت کوتاه و رنج‌ها و مشکلات مردم بسیار است
سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در صحن علنی مجلس که به منظور بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی برگزار شد، گفت: وقت بسیار خوبی را مجلس برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی گذاشت که باید از رئیس مجلس و نمایندگان تشکر کنم.
وی با اشاره به برنامه‌های کلان دولت سیزدهم ادامه داد: می دانیم فرصت خدمت کوتاه و رنج‌ها و مشکلات مردم بسیار است. کاهش نقش های تصدی گرایانه و افزایش نقش میدان ساز دولت برای بسیج ظرفیت مردمی به خصوص جوانان از دیگر حوزه های مورد تاکید در برنامه دولت است.
رئیس جمهور با تاکید بر عدالت و پیشرفت گفت: تمامی برنامه‌ها به گونه‌ای تنظیم شده که موجب عدالت و پیشرفت شود. عدالت محوری در شایسته سالاری و شکستن باندهای بسته قدرت است.
    

فیلم/ رئیسی: اولویت اول دولت مهار کروناست
رئیس جمهور: اولویت اول ما در دولت مهار کرونا و ارتقای وضعیت بهداشتی و واکسیناسیون سراسری است. بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی اولویت دوم ماست.


 
وی در مورد مشکلات کشور بیان داشت: ما یک برنامه فوری با محوریت مشکلات کشور تدوین کرده‌ایم و یک برنامه میان مدت نیز تدوین خواهد شد. اولویت اول ما در دولت مهار کرونا و ارتقا وضعیت بهداشتی در کشور است. تسریع در واکسیناسیون عمومی و ارتقا سطح درمان را دولت دنبال می‌کنیم. اولویت بعدی تقویت معیشت مردم و تقویت فضای کسب و کار است.
رئیس جمهور بیان داشت: در کابینه تلاش شده ترکیبی از تجربه و جوان‌گرایی باشد. روش انتخابات همکاران به این شکل بوده که یک فراخوانی در سایت کردیم و مردم و نخبگان افراد بسیاری را معرفی کردند و این مشارکت مردم در معرفی نیروهای کارآمد برای دولت موثر بود.

رئیسی: رابطه سببی، نسبی و خانوادگی در انتخاب وزرا نقش نداشته است

   

 
فیلم/ شفاف‌سازی رئیسی از انتخاب وزرا / رئیس جمهور: رابطه سببی، نسبی و خانوادگی و یا فشار از ناحیه فرد، حزب و جناحی در انتخاب وزرا نقش نداشته است.

وی ادامه داد: وزرای پیشنهادی غیر از دو وزیری که در این اواخر معرفی شدند بقیه ده‌ها بار نامشان در سایت آمده بود و بعد اسامی به ۹ کارگروه ارسال شد. بعد هم این افراد مصاحبه شدند و سپس خودم هم با عزیزان دیدار داشتم و از مراجعی مانند قوه قضائیه نیز استعلام شدند.
رئیسی اضافه کرد : ما سراغ بسیاری از افراد که نامشان در ذهن شما است رفتیم. برخی از دوستان ترجیحشان در مجلس بود مانند آقای نیکزاد و آقای امیرآبادی. مطلقا در انتخاب افراد سفارش فامیلی و نسب نبوده است. سعی کردیم افراد شایسته را معرفی کنیم. شاخص‌های رهبری برای انتخاب افراد برای شنیدن نیست و ما هم برای انتخابا به آن‌ها توجه کردیم.
وی در مورد وزیر آموزش و پرورش گفت: مساله فرهنگ، آینده سازان ومعلمان مساله محوری ما است و طرح رتبه‌بندی مورد تاکید ما است. توجه به مساله شورای عالی آموزش و پرورش مهم است، بررسی کنید روسای جمهور قبلی چقدر در این جلسات حضور داشته‌اند، من خودم در این جلسات حداقل در مسائل مهم حضور خواهم داشت.
رئیسی در مورد وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: من در آستان قدس از دانشگاه فردوسی خواستم تعدادی از اساتید را در آستان جذب کنیم. آقای باغ گلی جوان تحول‌گرایی است اما برای ایشان خیلی نامه می‌نوشتند و ما بررسی کردیم دیدیم ایشان به درستی دارند کار می‌کنند. حتی تولیت فعلی از تهران گروهی را برای ارزیابی بردند که می‌بینیم تا الان هم دارند کار می‌کنند.
وی در دفاع از آقای باغ‌گلی وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: ایشان تجربه مدیریت بیش از هفت هزار دانش‌آموز و هزار معلم را دارند. در هر حال تصمیم با مجلس شورای اسلامی است.


   
فیلم/ رئیسی: عدالت محوری را دنبال می‌کنیم / حجت الاسلام رئیسی: تمامی برنامه‌ها به گونه‌ای تنظیم شده که تضمین کننده تحقق دو محور اصلی عدالت و پیشرفت در کشور باشد. عدالت‌محوری را در همه محورها از جمله شکستن دایره بسته قدرت و ثروت دنبال می‌کنیم.

رئیس جمهور در مورد تجربه وزیر پیشنهادی ارتباطات گفت: آقای زارع پور توانایی اجرای برنامه‌ةای دولت را دارد.
وی در مورد آقای خطیب گفت: ایشان دانش امنیتی دارند و تجربه سال‌ها حضور در وزارت اطلاعات را دارند. نسبت به جریان مدیریتی در وزارت اطلاعات هم نگاه تحولی داشته باشند و پیشگیری از فساد و جلوگیری از نفوذ و صیانت از مردم را دنبال کنند.
رئیسی: اولویت دولت مهار کروناست
رئیسی در مورد وزیر پیشنهادی امور اقتصاد ودارایی اظهار داشت: ما یک چهره جوان می‌خواهیم نظام مالیاتی را تصحیح کند. شفافیت و مدیریت تعارض منافع را دنبال کند. ما چهره جوان فسادستیزی می‌خواهیم. معاون اول را مسئول هماهنگی تیم اقتصادی دولت گذاشتیم.
رئیسی در مورد وزیر پیشنهادی امور خارجه بیان داشت: آقای امیرعبدالهیان علم و دانش دارد و تمام مراحل وزارت خارجه را دنبال کرده است.
وی در مرد وزارت بهداشت گفت: عزیزان زیادی در این موضوع بررسی شد، مثلا آقای قاضی زاده که اولویت ایشان بهداشت و درمان نبوده است. اما آقای عین‌اللهی چهره شناخته شده‌ای بودند.
رئیس جمهور تصریح کرد: در مورد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ آقای عبدالملکی جوان و فساد ستیز بوده است و امین رهبری در تعاون هستند. ایشان دکترای اقتصاد دارند و تجربه مدیریتی دارند. من از بازرسانی که رفتند و عملکرد ایشان را بررسی کردند سوال کردم و گفتند ایشان از مبلغی که دستشان بوده برای ایجد شغل هزینه کرده‌اند. وی در مورد وزارت جهاد کشاورزی گفت: دانش و تخصص و شناخت به مساله کشاورزی مهم بود. آقای ساداتی نژاد نسبت به این حوزه تسلط دارد.
رئیسی در مورد وزارت دادگستری گفت: آقای رحیمی آشنا به مسائل قضائی و آشنا به مسائل مجلس و به خاطر حضور در دیوان محاسبات آشنا به دولت است.
وی در مورد امیر آشتیانی بیان داشت: ایشان هم از افراد خوشنام نیروهای مسلح و ارتش است.
رئیسی جمهور در مورد وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: من وقتی به مجلس آمدم در مورد نام‌هایی که مطرح بود مسائلی را نمایندگان به من گفتند. آقای قاسمی دارای برنامه است.
وی در مورد وزارت صمت بیان داشت: آقای فاطمی امین را از آستان قدس رضوی می‌شناسم. ایشان وقتی من از آستان می‌خواستم بیایم شرکت‌های آستان را در ویترین گذاشتند.
رئیس جمهور: معلمان و فرهنگیان مساله محوری دولت سیزدهم هستند.
رئیس جمهور در مورد وزیر پیشنهادی علوم گفت: ایشان ۷ سال رئیس یک دانشگاه بزرگی بوده است و روحیه بسیجی دارد.
وی در مورد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فرهنگ یک موضوع پیشران است. از مجموع بررسی‌ها کسی که دارای دانش و تجربه است آقای اسماعیلی معرفی شد. من با آقای صفارهرندی هم صحبت کردم و ایشان گفتند من آقای اسماعیلی را بهتر می‌دانم.
رئیسی ادامه داد: اصحاب فرهنگ و هنر بدانند آزادی را خدا به شما داده و ما تضمین کننده آن هستیم.
وی در مورد آقای وحیدی برای وزارت کشور تصریح کرد: آقای وحیدی یک چهره راهبردی است. وزارت کشور نخ تسبیح بخش‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور است.
وی در مورد وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری گفت: همه با چهره آقای ضرغامی آشنا هستید. معرفی فرهنگ ایرانی و اقتصاد گردشگری مهم است. بنظرم یک کار تحولی باید انجام شود. با توانمندی ایشان اینکار دنبال شود.
رئیس جمهور در مورد وزیر نفت گفت: در درون وزات نفت بررسی شد و چهره‌های خوشنام که در علم و دانش مسئولیت‌هایی داشتند اقای اوجی در تمامی ادوار یک چهره موفقی بوده است. در فروش نفت ما امکان و زمینه به لطف خداوند وجود دارد و نگرانی در این زمنیه نداشته باشید.
وی در مورد وزیر پیشنهادی نیرو بیان داشت: ما در این وزارت‌خانه دارای مشکلاتی هستیم و اگر برنامه ششم انجام می‌شد این مشکلات نبود. مدیریت اب در کشور بسیار مهم است و کمبود آب با کمک مردم میـ‌وانیم این مشکل را حل کنیم.
رئیسی در مورد وزارت ورزش و جوانان بیان داشت: من جلساتی را با نامدارت ورزشی داشتیم که از من خواستند یک وزیر ورزشی بگذارم. آقای سجادی روی سکو رفته و دانش و علم در این زمینه را هم دارد. بخش جوانان این وزارت‌خانه باید مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: تا زمانی که روحیه انقلابی، فساد ستیزی و مردم داری در میان وزرا باشد در خدمتشان خواهیم بود. این شرایط را رهبری به من در مراسم تنفیذ تاکید کردند. من این مجموعه را سالم و کارآمد می‌دانم. دوشرط وزیر شدن دارد یک پیشنهاد رئیس جمهو و بعد اعتماد مجلس.
رئیس جمهور تصریح کرد: پیشرفت در این میدان نیازمند حمایت مجلس محترم است. بررسی اینکه دولت یا مجلس در رونق تولید و رفع بیکاری موفق بوده‌اند یا نه بگویم مردم همه ما را با هم می‌بینند. ما کمیسیون‌های مجلس را بهترین مشاور می‌دانیم.

 دفاع رئیسی از وزیر پیشنهادی وزارت امور خارجه
   
دفاع رئیس جمهور از وزرای پیشنهادی دادگستری و دفاع 
    

  بعد  از پایان بررسی کلیات برنامه پیشنهادی دولت، مجلس وارد بررسی صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی می شود.
غیبت ۳ نماینده در نشست علنی امروز مجلس
 اسامی غائبین و متأخرین آغاز جلسه علنی امروز (شنبه ۳۰ مرداد) مجلس شورای اسلامی از سوی هیأت رئیسه قرائت شد که مشخص شد ۳ نماینده در جلسه مهم امروز غیبت کرده اند!
اولین نماینده مخالف نطق کرد
بحرینی، نماینده مخالف کلیات برنامه پیشنهادی دولت گفت: بانک‌ها در ایران ریشه تورم‌اند. کسری بودجه و بی‌انضباطی شدید حاکم بر بانک‌ها ریشه تورم اند. برای آقای روحانی نامه نوشتم و گفتم آقای رئیس جمهور مراقب باشید بانک ها زمینتان نزنند؛ الان می گویم آقای رئیسی مراقب باشید بانک ها زمینتان نزنند. این نماینده مجلس گفت:بانک های خصوصی در حال خشکاندن ریشه اقتصاد کشور هستند؛ برنامه دولت سیزدهم برای بانک ها چیست؟
پای خودرو ساز ها به جلسه صلاحیت وزرا باز شد
حسن نوروزی، نماینده مردم رباط کریم، در مخالفت با کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم: برنامه ایشان کیفی و توصیفی بود و به موضوعات کمی توجه نشده بود؛ در انتخاب وزرا ندیدم آیا سابقه ایثارگری و جانبازی مطرح بوده یا خیر؟ در خصوص فساد مشخص نشد که چطور باید کار کنیم.
این نماینده مجلس اضافه کرد:درباره سامانه شفافیت و ساخت مسکن و ایجاد شغل توضیحات لازم ارائه نشد. آیا بناست بانک اسلامی و بدون ربا داشته باشیم یا نه؟ نظارت بر بازار چگونه خواهد بود؟ سالانه چه میزان تورم کاهش خواهد یافت؟ آیا ایران خودرو و سایپا را به بخش خصوصی خواهیم داد؟ دولت ۶ درصد سهام دارد چرا آن را به صاحبان اصلی آن نمی‌دهیم. آیا سامانه شفافیت در دولت ایجاد می‌شود یا نه؟
نماینده موافق: درایت خردمندی، معرفت، آگاهی، توانمندی از خصوصیات وزرای رئیسی است
نماینده موافق کلیات برنامه پیشنهادی دولت:امروز ایران در مقطع حساسی است و انتظار از دولت جدید رفع دغدغه های مردم است، ثبات اقتصادی، رفع مشکلات معیشتی، بسط عدالت و رفع تبعیض و صیانت از آزادی از جمله توقعات از دولت است. امروز نیاز به برنامه عالی و فوری برای کرونا و کنترل قیمت‌ها و تثبیت بازار داریم. نمایندگان در هفته گذشته بیش از ۲۶۰ جلسه با وزرا داشتند که نشان از حمایت جدی آنها از برنامه های آقای رئیسی است.
اغلب وزرای پیشنهادی و برنامه های آنها از علم و درایت کافی برخوردار هستند، درایت خردمندی، معرفت، آگاهی، توانمندی از خصوصیات وزرای رئیسی است. انتظار می رود برنامه های دولت در عمل هم اجرایی شوند. در استان‌های خوزستان و سیستان و بلوچستان نیاز به رسیدگی داریم و از دولت جدید در مورد خوزستان مطالبه جدی داریم چراکه زیبنده نظام نیست این استان چنین شرایطی داشته باشد. امروز رای بالا به کابینه رئیسی نشانه اقتدار نظام است، وزرا با سابقه ای که دارند، باعث افتخار نظام خواهند بود.

مولوی: کارنامه اجرایی وزرای پیشنهادی روشن است / استاندار خوزستان معاون رییس جمهور باشد
نماینده موافق کلیات برنامه پیشنهادی دولت: دولت گذشته به نحوی کشور را تحویل آقای رئیسی داد که نرخ بالای بیکاری و تورم، شرایط بد آب آشامیدنی، شرایط کرونا و وضعیت نامناسب معیشتی، وضعیت مردم بود. دو حوزه اساسی که آقای رییسی دنبال می‌کند معیشت مردم و تقویت سرمایه اجتماعی است که در اکثر برنامه‌ها دیده می‌شود.
این نماینده مجلس افزود: آقای رئیسی میخواهد سرمایه اجتماعی را برگرداند. کابینه آقای رئیسی نسبت به دولت‌های گذشته، جوان‌تر است. نوک پیکان تولید کارگران هستند و باید ساماندهی شوند، خوزستان عزیز مشکلات زیادی دارد و باید رفع شوند. خوزستان یکپارچه و منسجم است. مطالبه ما این است که خوزستان باید استانداری ویژه داشته باشد و استاندار خوزستان معاون شما باشد.
محمد مولوی نماینده آبادان  در موافقت با کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم گفت: «با مطالعه کارنامه اجرایی وزرای پیشنهادی به این نتیجه می رسیم که رییس جمهور برای انتخاب کابینه تلاش کردند، نرخ بالای تورم و بیکاری، اوضاع وخیم کرونا ، ادامه تحریم ها از میراث دولت قبل به دولت آیت الله رییسی است.» 
او افزود: " دو حوزه اساسی که آقای رییسی دنبال می کند معیشت مردم و تقویت سرمایه اجتماعی است که در اکثر برنامه ها دیده می شود." 
به گفته این نماینده "عزیزانی که معرفی شدند افرادی متخصص و مرتبط با مشکلات امروز هستند، کمترین سن کابینه ۴۰ سال و بیشترین سن کابینه ۶۰ سال است و میانگین کابینه او ۵۳ سال است که به نسبت دولت های قبل، جوان تر است." 
او با اشاره به مشکلات خوزستان خطاب به رئیسی تاکید کرد: «مطالبه ما این است که خوزستان باید استانداری ویژه داشته باشد و استاندار خوزستان معاون شما باشد.» 
نامه نمایندگان به هیئت رئیسه مجلس: رای اعتماد به وزرا مخفی باشد
جمعی از نمایندگان مجلس طبق ماده ۱۲۲ آئین نامه داخلی مجلس با تدوین نامه ای خطاب به هیئت رئیسه مجلس خواستار رای گیری برای وزرای پیشنهادی به صورت ورقه ای و مخفی شدند.

معیشت را حرکت دهیم
 ملک‌فاضلی در مخالفت با کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم گفت: جامعه اهل سنت، ولایتمداری را در راس داشته است، انتظار داریم در سطوح پایین تر از شایستگان کشور استفاده شود. اولین مشکل جامعه ما بیماری کرونا است و یک قسمت آن مربوط به وزارت بهداشت است.اگر بیماری کرونا ما را امروز علیرغم تعطیلی، اینجا جمع کرده پس باید حواسمان باشد. واکسیناسیون شرط اول پیشگیری است. این نماینده مجلس ادامه داد:ارز کشور امروز کجاست و در چه وضعیتی است. باید معیشت جامعه را حرکت دهیم و راه حل آن کنترل نرخ ارز است اما به ارز ۲۷ هزار تومان رسیدیم.
نماینده مجلس در پایان نطق خود گفت: موضوع سیستان و بلوچستان ملی است و استانی نیست اگر این مشکل حل نشود مردم مجبور به جابجایی خواهند شد. ما اهل توانستن هستیم در این شکی نیست اما ابراز توانمندی را هم باید فراهم کنیم. استان سیستان و بلوچستان با ۱۵ کشور، همسایه است ما باید به همسایگان توجه کنیم و روش همراه بودن را پیدا کنیم.
مخالفت نماینده سراوان با کابینه پیشنهادی دولت
نماینده مردم سراوان در مجلس در نشست علنی امروز (شنبه، ۳۰ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات برنامه‌ها و کابینه دولت سیزدهم، گفت: برنامه‌های ارائه شده از سوی دولت باید با شرایط کنونی کشور هم سنگ بوده و بتواند مسائل پیش روی جامعه که میراثی برای این دولت است، را حل کند.
ملک فاضلی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشارکت ۹۰ درصدی برخی مناطق استان سیستان و بلوچستان در انتخابات گذشته، افزود: این استان حدود ۱۱ درصد از جمعیت کشور را در بر گرفته و دارای افراد توانمندی است که می‌توانستند در کابینه حضور داشته باشند که در حال حاضر اثری از آن‌ها نمی‌بینیم.
وی اضافه کرد: جامعه اهل سنت همیشه ولایت مدار بودند که رئیس جمهور باید از این افراد در سطوح پایین‌تر استفاده کرده و به شایسته گزینی توجه کنیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: در حال حاضر بیماری کرونا اولین اولویت و مشکل کشور است و حل این موضوع تنها مربوط به وزارت بهداشت و درمان نیست بلکه باید تمام کابینه برای رفع آن تلاش کنند.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه مشکل کرونا به حدی در کشور جدی است که ناچار به تعطیلی شده ایم، تصریح کرد: واکسیناسیون در حداقل زمان و با گستردگی در تمام کشور شرط اول برای مبارزه با کرونا است.
ملک فاضلی با بیان اینکه برنامه ریزی برای مبارزه با کرونا تنها در گرو اقدام وزیر بهداشت نیست و عنایت همه بخش‌ها را می‌طلبد، به مشکلات مربوط به اشتغال و گرانی اشاره کرد و ادامه داد: وزرای کابینه باید تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت معیشتی مردم به کار برند و چراغ حل این مشکل بالا بردن ارزش پول ملی است.
وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان استانی خاص است، تصریح کرد: اگر فکری به حال آب موردنیاز این استان نشود ساکنان برخی شهرستان‌ها مجبور به مهاجرت می‌شوند.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه ما ناامید نبوده و توانا هستیم اما ابزار توانمندی باید فراهم شود، تصریح کرد: تحقق این مهم به عزم ملی و مشارکت همگانی نیاز دارد.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه کسی که دل در گرو ایران دارد می‌تواند از خارج کشور نیز در ایران سرمایه‌گذاری کند، ادامه داد: امید استان سیستان و بلوچستان به دکتر رئیسی است و ما با تمام وجود در خدمت شما هستیم، شما نیز عنایتی درخور، به این استان کنید.
ملک فاضلی با بیان اینکه هرچند وزرای پیشنهادی برنامه‌هایی برای استان سیستان و بلوچستان داشته‌اند اما این برنامه‌ها تکافوی استان نیست، ادامه داد: توجه به اشتغال یکی از ضروری‌ترین موضوعات است.
وی با اشاره به مشکلات معلمان افزود: باید نیروهای خرید خدمتی و نهضتی تعیین تکلیف شوند که با توجه به وضعیت کنونی وزارت آموزش و پرورش اگر این نیروها به کار گرفته نشود مشکل رفع نخواهد شد.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به همسایگی ایران با ۱۵ کشور، گفت: باید از این ظرفیت استفاده کرد.
ملک فاضلی تصریح کرد: آنچه گفته شد دلیلی بر ناتوانی وزرا نیست همه افراد نواقص و توانایی دارند که با عنایت پروردگار باید مشکلات از جمله گرانی و تورم حل شود. وزرای بخش‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی باید همگی در خدمت رفع مشکلات حوزه کرونا و معیشت باشند.


بابایی : بانک‌ها پدر ملت را در آوردند
نماینده مخالف کلیات برنامه پیشنهادی دولت گفت: ما مخالف برنامه‌های شما نیستیم و ارادت خود را به تفکر شما در انتخابات اعلام کردیم اما کی و چه زمانی و براساس چه مدیریتی می خواهید تورم افسار گسیخته را مدیریت کنید؟ آیا علمی و تجربی می‌خواهید تورم را مدیریت کنید یا نه؟ برنامه کاربردی برای کارگران ارائه نشده است.مافیای واردات برنج به کشاورزان ظلم می‌کنند که برنامه‌ای در این‌باره ارائه نشده است.
این نماینده افزود: صندوق‌های بازنشستگی تبدیل به حیاط‌خلوت باندها و گروه‌های سیاسی شده‌اند، برخی در شستا ۵۰ میلیون حقوق می‌گیرند و کارگران در حال نابودی هستند.شما در برابر کارگران هفت تپه ایستادید، ما به شما اعتقاد داریم اما نقد هم داریم. باید بگویید ۶ ماه بعد چه اتفاقی خواهد افتاد؟
    
او تاکید کرد: "بانک ها پدر ملت را در آوردند. مافیای واردات برنج به کشاورزان ظلم می کنند که برنامه ای در این باره ارائه نشده است. صندوق های بازنشستگی تبدیل به حیاط خلوت باندها و گروه های سیاسی شده اند، برخی در شستا 50 میلیون حقوق می گیرند و کارگران در حال نابودی هستند." 
او تاکید کرد: «شما در برابر کارگران هفت تپه ایستادید، ما به شما اعتقاد داریم اما نقد هم داریم باید بگویید 6 ماه بعد چه اتفاقی خواهد افتاد؟ ما به تیم شما اعتقاد داریم اما نقد هم داریم. باید به 84 میلیون جمعیت پاسخگو باشیم بین مردم باشید مردم برای خوردن صبحانه پول ندارند.»
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
ظاهرا آقای روشنفکر سرش خیلی شلوغ بود مداوم در تصویرها با گوشی صحبت میکرد
Iran, Islamic Republic of
واقعا متاسفم بابا این آقا اصلا تو باغ نیست...این آقا هنوز نمیدونه که در کنار فاکتور تحصیلات و تخصص، فاکتور مدیریت بسیار مهم تر هست..از دوستان خواهشمندم بروید سخنان نماینده مهاباد را بخوانید تا متوجه شوید که این آقا اصلا تو باغ نیست...
جلسه دومین روز بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم

جلسه دومین روز بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم

جلسه دومین روز بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم، بعدازظهر یکشنبه ۳۱ مرداد با ...
‌ یک بام‌ و دو هوای مجلس انقلابی

‌ یک بام‌ و دو هوای مجلس انقلابی

شرایط امروز انقلاب بسیار حساس و دارای فرصت‌های عظیم و در معرض تهدیدهای جدی است. جریان ...
ابر تورم در راه اقتصاد ایران؟!

ابر تورم در راه اقتصاد ایران؟!

تورم مخرب‌ترین آثار را بر پیکره اقتصاد برجا می‌گذارد و اگر به این مسئله توجه نشود بدون ...
1