تاریخ انتشار
دوشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۱۳
کد مطلب : ۴۳۷۱۷۶
کبنا گزارش می‌دهد

تفریح و دورهمی با کرونا در آبشار یاسوج ( + فیلم )

۱
۰
عکس ها تزئینی می باشد.
عکس ها تزئینی می باشد.
کبنا ؛به تازگی پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفته که شهرستان‌های بویراحمد، دنا و بهمئی در این استان وضعیت قرمز کرونا و سایر شهرستان‌های استان کهگیبویه و بویراحمد در وضعیت نارنجی قرار دارند. اما با این وجود و علی رغم مصوبات متعدد در ستاد کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد و ستاد شهرستان بویراحمد مبنی بر جلوگیری از هر گونه تجمع و دورهمی در مکان‌های تفریحی، اما متأسفانه شاهد هستیم که بعضی از مکان‌های تفریحی یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد مملو از جمعیت و تردد خودروها و بعضاً با پلاک‌های غیربومی است.
به گزارش کبنا، پرویز یزدان پناه رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج می‌گوید: شمار قربانیان کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد با فوت یک بیمار کرونایی به ۷۲۵ نفر رسید. و ۲۹۹ بیمار در بیمارستان‌های کرونایی کهگیلویه و بویراحمد بستری‌اند که از این تعداد ۱۰۶ بیمار مبتلای قطعی و ۱۴ بیمار نیز در بخش مراقبت‌های ویژه درمان هستند.
وی افزود: ازمجموع ۴۷۵ نمونه پی سی آر دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج ۴۶ درصد موارد مثبت بوده که بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های گچساران، بویر احمد و دنا است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۰ نمونه تست سریع در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد انجام شد که از این تعداد ۳۰ درصد مثبت بوده و بیشترین موارد مثبت مربوط به شهرستان‌های گچساران، باشت و چرام بوده است.
یزدان پناه عنوان کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد تا کنون ۵۱ هزار و ۸۱۱ نفر بهبود یافته‌اند.
وی ابراز داشت: استفاده نکردن از ماسک، و شرکت در مراسم‌های عرو سی و عزا بدون رعایت فاصله اجتماعی از مهمترین عوامل شیوع ویروس کرونا در کهگیلویه و بویراحمد است.
   

فیلم) آبشار یاسوج و تردد خودروها

کرونای هندی در دنا جولان می‌دهد
پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج
در بخش دیگری از صحبت‌هایش از شیوع ویروس نوع هندی کرونا در شهرستان دنا خبر می‌دهد و بیان می‌کند: ویروس نوع هندی کرونا در شهرستان دنا افزایش چشمگیری یافته و خانواده‌های زیادی را درگیر کرده است.
یزدان پناه در عین حال اظهار داشت که بیشترین میزان شیوع کرونا در استان در شهرستان‌های لنده، باشت و چرام است.
وی افزود: کم‌ترین میزان شیوع این بیماری [کرونای هندی] در شهرستان‌های بویراحمد و ودناست که در شهرستان دنا با شیب صعودی در زمینه افزایش بیماران کرونایی روبه رو شده‌ایم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: بیشتر موارد کرونا در شهرستان دنا خانوادگی بوده و کل اعضای خانواده‌ها را درگیر کرده که نشان دهنده جولان کرونای هندی در این شهرستان است.
یزدان پناه ابراز داشت: در صورت ادامه این روند شهرستان دنا به جمع شهرستان‌های قرمز استان کهگیلویه و بویراحمد می‌پیوندد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: در مجموع روند شیوع کرونا در استان صعودی است و تعداد افراد بستری بیش از ترخیصی‌هاست.
یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به موضوع واکسیناسیون عمومی کرونا اشاره و عنوان کرد: تا امروز ۸۸ هزار و ۷۴۰ دز واکسن واکسن وارد استان شده که افزون بر ۵۹ هزار دز آن در مرحله اول تزریق شده است.
وی بیان کرد: در نوبت دوم افزون بر ۲۱ هزار و ۱۶ دز واکسن تزریق شده که بر اساس آخرین آمار تاکنون ۸۰ هزار و ۱۹۱ دز واکسن وارد استان شده است.
وجود خودروهای غیربومی در کهگیلویه وبویراحمد در شرایط کرونایی!
 با اینکه استاندار کهگیویه و بویراحمد گفته ورود خودروهای پلاک غیر بومی به این استان تا پایان شهریور ماه آتی به استان ممنوع است اما هنوز هم تعداد زیادی خودروی غیربومی در استان کهگیلویه و بویراحمد به چشم می‌خورد.
با وجود هشدارها و اطلاع رسانی‌های لازم از سوی دستگاه‌های ذیربط درباره منع تردد خودروهای پلاک غیربومی در این شرایط کرونایی، هنوز هم با وجود استقرار ایست و بازرسی‌های متعدد شاهد ورود روزافزون خودروهای با پلاک غیر بومی به کهگیلویه و بویراحمد بویژه مناطق خوش آب و هوا و سردسیری استان هستیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این باره توضیحاتی ارائه داد که می‌توان به وجود راه‌های فرعی اشاره کرد که در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که نزدیک به ۱۵ مورد هستند.
حسین کلانتری افزود: با وجود اینکه اکیپ‌های مختلف نیروی انتظامی در بیشتر ورودی‌های استان مستقر شده‌اند، ظرفیت نیروی انسانی نیروی انتظامی این امکان را نمی‌دهد که همه ورودی‌ها از جمله راه‌های به طور کامل رصد و مسدود شوند.
وی تصریح کرد: یکی از دلایل دیگر این است که بسیاری از مسافران هم با این ادعا وارد استان می‌شوند که در شهرستان‌های مختلف کهگیلویه و بویراحمد ملک خریداری کرده‌اند و خواهان ورود به استان هستند و نمی‌توان مانع از ورود آن‌ها شد.
فرماندار دنا پیش از این در خصوص موارد مشابه گفته بود که روزانه شاهد تردد خودروها و مسافران زیادی از مناطق مختلف کشور به این شهرستان هستیم که بسیاری از آن‌ها زمین‌ها و ویلاهای این منطقه گردشگری را خریداری کرده‌اند.
عبدالحمید پناهی ابراز داشت: بیشتر این مالکان از شهرهای گرمسیری جنوب کشور به ویژه شهرهای استان‌های خوزستان، بوشهر و دیگر مناطق جنوبی هستند که در این شهرستان صاحب خانه‌اند.
فرماندار دنا تاکید کرد: یکی از محدودیت‌های اصلی ما در برخورد با این افراد این است که نمی‌توانیم مانع از ورود آن‌ها به شهرستان و به عبارتی دیگر به خانه‌هایشان شویم.
پناهی بیان کرد: برای نمونه در یکی از کوچه‌های این منطقه گردشگری افراد غیر بومی از استان‌های گرمسیری هفت دستگاه خانه مسکونی را خریداری کرده‌اند و بیشتر این خرید و فروش‌های باغ‌ها و املاک مربوط به پیش از زمان شیوع کرونا بوده است.
پلیس کهگیلویه و بویراحمد هم اعلام کرده در سه روز تعطیل پایان هفته گذشته ۲۴۵ دستگاه خودروی با پلاک غیر بومی را با جریمه ۲۰۰ هزار تومانی اعمال قانون کرده‌اند و همچنین ۳۰۰ مورد تذکر لسانی به رانندگان با خودروهای دارای پلاک غیر بومی که قصد عبور از استان را داشته‌اند، داده شده است.
همجواری با استان‌های جنوبی از جمله خوزستان و بوشهر در این روزها شرایط ویژه‌ای برای استان ایجاد کرده که از لحاظ سرایت کرونا و شیوع بیشتر خطرپذیرتر شده است و امید می‌رود همه مردم در این شرایط ویژه احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند و تا بهبود یافتن شرایط از سفر به استان‌های مختلف خودداری کنند.
به گزارش کبنا، با وجود شرایط بحرانی کرونا در شهرستان بویراحمد به ویژه شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد درب آبشار یاسوج و باغ‌های تفریحی آن بر روی میهمانان غیر بومی و بومی باز است. روز جمعه یک مرداد تردد خودروها در آبشار یاسوج نسبت به شرایط کرونایی بی سابقه بود. برخی از باغ‌های تفریحی واقع در آبشار یاسوج دو درب ورود و خروج دارند که متأسفانه این از چشم بعضی از مأموران یا گشت‌های نظارت به هر دلیلی دور مانده، بعضی از باغ داران هم از صاحب دار و بی صاحبی حرف می‌زنند و بیان می‌کنند که بعضی از مکان‌های تفریحی که صاحب دار هستند کمتر مورد بررسی و بازدید قرار می‌گیرند.
دامنه کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به مهرماه کشیده می‌شود



محمد مهدی بانشی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد
نیز در آخرین توضیحاتش در باره رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان، اظهار داشت: به نظر می‌رسد رعایت پروتکل‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد به چالش کشیده شده و احتمالاً دامنه پیک جدید کرونا در استان تا مهرماه می‌رسد.
بانشی با بیان آماری از هفته گذشته گفت: در هفته گذشته تعداد ۳ هزار و ۴۴۴ بازدید داشتیم که ۹۲ معرفی به مراجع قضایی و شش مورد پلمب داشتیم و کاهش پلمب‌ها نگران کننده است.
وی گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد در بهداشت فردی ۷۹ درصد در ماسک ۷۶ درصد در فاصله گذاری ۷۸ درصد در تهویه ۷۹ درصد و در کل ۷۹ درصد رعایت پروتکل‌ها می‌شود و اولین باری است که میانگین رعایت‌ها به زیر ۸۰ درصد می‌رسد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: به نظر می‌رسد رعایت پروتکل‌ها در استان به چالش کشیده شده و احتمالاً دامنه پیک ما تا مهرماه می‌رسد.
وی گفت: با توجه به عدم رعایت دستورالعمل‌ها در مراسم‌های عروسی و همچنین مراسم‌های تشییع جنازه باید منتظر خبرهای بدی از استان کهگیلویه و بویراحمد باشیم مراسم‌های آن چنانی را در کلیپ‌ها می‌بینیم و تشییع جنازه‌ها بسیار نگران کننده شده است.
مجید احمدی فرماندار شهرستان بویراحمد در گفت و گو با کبنا از تشکیل کمیته ویژه رصد بازار و مکان‌های عمومی و تفریحی در سطح این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: از مردم عزیز شهرستان بویراحمد انتطار می‌رود که رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را مدنظر قرار دهند. کرونای هندی در همسایگی این شهرستان جولان می‌دهد و اگر وضعیت به همین منوال پیش برود، روزهای سختی را باید منتظر باشیم.
وی از مردم خواست تا برای خارج شدن از وضعیت بحرانی شهرستان بویراحمد حتماً از دورهمی ها و تجمعات بپرهیزند و گفت: مهم‌ترین راهکار برای رهایی از شر ویروس کرونا، رعایت پروتکل‌های بهداشت، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک است. مردم به فکر سلامت خود و عزیزانشان باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
چرا فقط مناطق تفریحی مهم هستن که مردم میتونن خونوادگی برن بشینن اما تالارهای عروسی بازن که دوتا قبیله میرن جشن میگیرن
بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

گزاره‌هایی که نشان می‌دهد در بازگشت به برجام سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد و راستِ سیاسی عزمش ...
فایل های مرتبط
1