تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۰۳:۰۰
کد مطلب : ۴۳۳۱۷۵
لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱؛

تراکتور بازهم به تساوی رسید؛ طلسم شاگردان خطیبی شکسته نشد

۰
کبنا ؛ تراکتور در دومین بازی خود در مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا مقابل میزبان خود الشارجه امارات به تساوی بدون گل رضایت داد تا هشتمین دیدار بدون برد این تیم در این مسابقات رقم بخورد.
 به گزارش کبنا، تیم‌های تراکتور ایران و الشارجه امارات از ساعت ۲۲: ۳۰ دقیقه امشب (شنبه) در چارچوب هفته دوم مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه شارجه امارات به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه مساوی بدون گل به اتمام رسید و گلی در بر نداشت.
 شاگردان رسول خطیبی که در دیدار اول مقابل پاختاکور به تساوی سه بر سه دست پیدا کرده بودند در حالی پا به بازی دوم گذاشتند که دیگر بازی گروهشان بین پاختاکور و نیروی هوایی با نتیجه مساوی تمام شده بود و پیروزی آنها حکم به صدرنشینیشان می‌داد. با این وجود تلاش ۲ تیم برای گلزنی کافی نبود و امتیازات تقسیم شد.

 بدون تردید محمدرضا اخباری و عادل الحسانی، گلرهای ۲ تیم ستاره‌های زمین بودند که چندین بار با واکنش‌های خود مانع از به ثمر رسیدن گل شدند.
 درصد مالکیت ۵۲ به ۴۸ به سود نماینده کشورمان بود. تراکتور ۱۱ شوت زد که تنها سه شوت داخل چارچوب بود و در سوی مقابل از ۹ شوت تیم الشارجه ۲ توپ در درون چارچوب بود. هر ۲ تیم یک موقعیت مسلم گلزنی داشتند که از دست رفت.
 نماینده کشورمان با تجربه دومین تساوی در گروه خود ۲ امتیازی شد و بعد از الشارجه چهار امتیازی با ۲ امتیاز در کنار پارختاکور ازبکستان در رده دوم جای گرفت. نیروی هوایی عراق هم با یک امتیاز در قعر جدول جای دارد. این تیم عراقی حریف بعدی تراکتور خواهد بود. دیداری که سه شنبه شب به انجام می‌رسد. این هشتمین بازی متوالی تراکتور در لیگ قهرمانان است که به برد ختم نمی‌شود.
 
ترکیب تراکتور مقابل الشارجه به قرار زیر بود:

 محمدرضا اخباری، هادی محمدی، محمدرضا خانزاده، میثم تیموری، میلاد فخرالدینی، اکبر ایمانی (حمید بوحمدان)، اشکان دژاگه (سعید واسعی)، مهدی تیکدری، سامان نریمان جهان (محمد قادری)، پیمان بابایی (امین اسدی) و محمد عباس زاده (ابوالفضل رزاق پور)
 سرمربی تراکتور به مترجم: با خودت کاغذ بیاور؛ / اتفاق عجیب در کنفرانس خطیبی با ترجمه اشتباه!
 تذکر اشتباه مترجم توسط سرمربی تراکتور در حین نشست خبری، یک اتفاق عجیب را بعد از بازی این تیم مقابل شارجه به وجود آورد.
 تراکتور در دومین هفته از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا با نتیجه تساوی بدون گل مقابل شارجه میزبان به کار خود پایان داد؛ در پایان این دیدار، رسول خطیبی در نشست خبری حضور یافت و در مورد عملکرد تیمش صحبت کرد؛ در بخشی از صحبت‌های سرمربی تراکتور در مورد عملکرد تیمش، اما یک اشتباه و حرکت عجیب از سوی مترجم او صورت گرفت.

 داستان سرمربیان خارجی و مترجمان ایرانی‌شان در فوتبال ایران طی دو دهه اخیر، جزو داستان‌های پرحاشیه و پر سوژه برای رسانه‌ها و هواداران بوده است. از انواع ترجمه‌های اشتباه تا ترجمه‌های سلیقه‌ای و بعضاً معکوس! این بار اما در نشست خبری پس از بازی تراکتور و شارجه، داستان در مورد سرمربی ایرانی و مترجم ایرانی‌اش بود.
خطیبی در بخش آغازین صحبت‌های خود به ارائه آمارهایی از بازی پرداخته و اعلام کرد که تیمش در چه بخش‌هایی از حریف برتر بوده است؛ این جمله‌ای بود که سرمربی تیم تراکتور به زبان فارسی آن را گفت: «بر اساس آماری که از بازی به دست آوردیم، از لحاظ مالکیت توپ و آمار پاس بهتر از تیم شارجه بودیم، ما ۶ کرنر داشتیم و شارجه فقط یک کرنر زد."
مترجم باشگاه تراکتور اما در ترجمه این جمله به زبان انگلیسی برای خبرنگاران رسانه‌های خارجی، برتری تراکتور را در تعداد ضربات آزاد و کرنر اعلام کرد. ترجمه‌ای که رسول خطیبی با توجه به مسلط بودن به زبان انگلیسی، خیلی زود به اشتباه بودن آن پی برد و در حین برگزاری نشست، این اشتباه را به زبان ترکی به مترجم باشگاه گوشزد کرد.
 خطیبی که از این ترجمه شاکی شده بود، در جریان نشست و در حالی که یکی از خبرنگاران حاضر در حال پرسش سؤال خود بود، به آرامی در گوش مترجم خود گفت: «از این به بعد با خودت کاغذ بیاور و همه چیز را بنویس. Free kick (ضربه آزاد) که گفتی را من اصلاً در صحبت‌هایم نگفتم! اگر آمار درست نباشد، برایمان بد می‌شود.»
این مکالمه کوتاه را در سومین دقیقه از فایل صوتی نشست خبری که رسانه رسمی باشگاه تراکتور آن را منتشر کرده می‌توان شنید؛ البته با توجه به اینکه سرمربی تراکتور به آرامی این جملات را به زبان ترکی به مترجم خود می‌گوید، شاید تشخیص آن کمی دشوار باشد.
 
  کایو: تراکتور تیم منظمی بود

 ستاره تیم الشارجه امارات گفت: هدف در این دیدار پیروزی بود ولی تراکتور تیمی منظمی بود و بازی سختی را پشت سر گذاشتیم.
کایو لوکاس هرناندز ستاره برزیلی تیم الشارجه که به عنوان بهترین بازیکن بازی تیم‌های الشارجه و تراکتور انتخاب شد پس از پایان این مسابقه با نتیجه مساوی بدون گل اظهار داشت: ما در این بازی تاکتیک‌های مربی را به خوبی در داخل زمین اجرا کردیم.
 وی در ادامه افزود: هدف در این دیدار پیروزی بود ولی تراکتور تیمی منظمی بود و بازی سختی را پشت سر گذاشتیم. با این حال در نهایت موفق شدیم با قدرت ظاهر شویم و بازی با نتیجه تساوی به پایان رسید.
 گفتنی است نماینده امارات با چهار امتیاز در گروه دوم صدرنشین است و تراکتور در کنار پاختاکور رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. نیروی هوایی عراق هم قعرنشین است.
 
سرمربی الشارجه: یک امتیاز ارزشمند از تراکتور گرفتیم

 سرمربی تیم الشارجه امارات، گفت: نمایش قابل قبولی برابر تراکتور داشتیم و از تیمم راضی هستم. امیدوارم در ادامه مسابقات با همین روحیه به میدان برویم و برای رسیدن به پیروزی تلاش کنیم.
 عبدالعزیز العنبری (یاسی) سرمربی تیم فوتبال الشارجه امارات پس از تساوی بدون گل تیمش مقابل تراکتور ایران در نشست خبری حاضر شد و اظهار داشت: تیم من از قدرت بالایی برخوردار است و امشب (شنبه) در برابر تیمی که مدعی صعود است و از نظم بالایی نیز برخوردار است توانست یک امتیاز بگیرد. این یک امتیاز برای ما ارزشمند بود.
 سرمربی تیم الشارجه در ادامه خاطرنشان کرد: نمایش قابل قبولی داشتیم و از تیمم راضی هستم. امیدوارم که در ادامه مسابقات و در چهار بازی باقیمانده بتوانیم با همین روحیه به میدان برویم و برای رسیدن به پیروزی تلاش کنیم.
 گفتنی است تیم فوتبال الشارجه امارات با چهار امتیاز در صدر جدول گروه دوم جای دارد و تراکتور به همراه پاختاکور ۲ امتیازی است و در رده بعدی جای دارند. نیروی هوایی عراق هم با یک امتیاز فعلاً در قعر جدول جای گرفته است.
 
خطیبی: در گروه مرگ هستیم و همه شانس صعود دارند/ از نتیجه راضی نیستم

 سرمربی تیم فوتبال تراکتور ایران گفت: گروه ما گروه مرگ است؛ نسبت به گروه‌های دیگر گروه سخت‌تری داریم و از الان نمی‌شود که کدام تیم صعود می‌کند. و در بازی‌های بعدی هر تیمی که کمتر اشتباه کند می‌تواند صعود کند. هر چهار تیم شانس صعود دارند.
 رسول خطیبی پس از تساوی تیمش مقابل الشارجه امارات در نشست خبری حاضر شد و اظهار داشت: خسته نباشید می گویم به بازیکنان خودم و به بازیکنان تیم شارجه. فکر می‌کنم هر دو تیم فوتبال خوبی را بازی کردند. آماری که درآوردیم نشان می‌دهد که از لخاظ مالکیت توپ و آمار پاس بهتر از تیم حریف بودیم.
 وی در ادامه افزود: ما ۶ کرنر زدیم و تیم شارجه یک کرنر. در نیمه اول یکی دو موقعیت به این تیم دادیم اما در نیمه دوم بچه‌های ما فوق العاده کار کردند ولی متاسفانه بازی گل نداشت. بازی به این خوبی باید گل می‌داشت و می‌بایست مسابقه را می‌بردیم. از نتیجه راضی نیستم اما از تلاش تیمم و اینکه گل نخوردیم راضی هستم. به بازیکنانم خسته نباشید می گویم که پرتلاش حاضر شدند.
 سرمربی تراکتور در ادامه خاطرنشان کرد: چیز مهمی که باید به آن اشاره کنیم این است که تنها تیم این مسابقات هستیم که بازیکن خارجی نداریم. همه تیم‌ها از نفرات خارجی استفاده کردند ولی با برنامه ریزی فدراسیون فوتبال ما قبل از شروع فصل متاسفانه بازیکن خارجی نداریم. البته که تمام بازیکنانم حرفه‌ای هستند.
 رسول خطیبی در پایان بیان داشت: الان همه تیم‌ها شانس دارند. گروه ما گروه مرگ است. نسبت به گروه‌های دیگر گروه سخت‌تری داریم و از الان نمی‌شود که کدام تیم صعود می‌کند. در بازی‌های بعدی هر تیمی که کمتر اشتباه کند می‌تواند صعود کند. هر چهار تیم شانس صعود دارند ولی امیدوارم در نهایت تراکتور به مرحله بعدی راه پیدا کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

آیا می‌دانستید لوازم خانگی می‌توانند یک زندگی «پنهان» داشته باشند و حتی زمانی که دکمه‌ ...
از خاتمی تا ظریف

از خاتمی تا ظریف

پس از نهی آیت‌ا... سید‌حسن خمینی برخی رسانه‌های رقیب با طرح این مساله که پروژه انتخاباتی ...
انتخابات 1400 در بلاتكليفي قانوني

انتخابات 1400 در بلاتكليفي قانوني

سخنگوي شوراي نگهبان اعلام كرد كه طرح اصلاح قانون انتخابات رياست‌جمهوري هنوز به تاييد ...
1