تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۰۲:۳۰
کد مطلب : ۴۳۳۱۷۳
لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱؛

طوفان سرخ در نیمه دوم؛ کامبک پرسپولیس با تفکرات «یحیی» / خلاصه بازی الریان پرسپولیس ( + فیلم و تصاویر و حواشی )

۰
طوفان سرخ در نیمه دوم؛ کامبک پرسپولیس با تفکرات «یحیی» ( + فیلم و تصاویر و حواشی )
کبنا ؛تیم فوتبال پرسپولیس با طوفانی که در نیمه دوم به راه انداخت در دیدار برابر الریان قطر به برتری سه بر یک دست یافت تا مقتدرانه صدرنشین گروه پنجم لیگ قهرمانان آسیا باشد.
به گزارش کبنا؛ امشب (شنبه 28 فروردین ماه 1400) در هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، پرسپولیس ایران به مصاف الریان قطر رفت و در حالی‌که با یک گل عقب بود با عملکردی درخشان در نیمه دوم به برتری سه بر یک رسید. این دیدار از گروه پنجم لیگ قهرمانان و در گوای هند برگزار شد.
قضاوت بازی را «تانتاشف» با کمک‌های «آندری تی‌ساپنکوف» و «تیمور گاینولین» برعهده داشت. هر سه داور از ازبکستان بودند.
بازی در حالی آغاز شد که پرسپولیس در دیدار نخست مقابل الوحده امارات به برتری رسید و الریان هم مقابل گوا به تساوی بسنده کرده بود.
حضور «شجاع خلیل‌زاده» که سال‌ها در پرسپولیس حضور داشت در ترکیب الریان بر جذابیت‌های این بازی افزوده بود.
تقابل اندیشه‌های «یحیی گل‌محمدی» با «لورن بلان» سرمربی نامدار فرانسوی تیم الریان نیز از دیگر نکات جالب این دیدار تلقی می‌شد.
مطابق انتظار کار با حملات پرسپولیس آغاز شد و نماینده ایران سعی بر کشاندن بازی به زمین حریف داشت.

بتدریج الریان با حرکات و پاس‌های «یاسین براهیمی» در میانه میدان، روند بازی را به تعادل کشید.
در دقیقه ۲۰ توپ ارسالی روی دروازه پرسپولیس را «نایف الحضرمی» با ضربه سر درون دروازه «حامد لک» جای داد.
در ادامه پرسپولیس سعی داشت با حرکات ترکیبی از جناحین به دروازه حریف نزدیک شود اما در حملات کم تعداد بود.
در دقیقه ۳۹ «شهریار مغانلو» به چرخشی زیبا و شوتی زمینی تیمش را در آستانه رسیدن به گل قرار داد که «فهد یونس» توپ را مهار کرد.
در دقیقه ۴۳ ضربه سر زیبای «سیدجلال حسینی» را دروازه‌بان الریان به خوبی دفع کرد.
در نهایت نیمه نخست این دیدار با برتری یک بر صفر الریان همراه شد.
پرسپولیس نیمه دوم را تهاجمی آغاز کرد و در دقیقه ۴۷ کرنر ارسالی «مهدی ترابی» را «کمال کامیابی‌نیا» به گل تساوی تبدیل کرد.
دو دقیقه پس از آن ارسال عالی «سیامک نعمتی» به گل دوم نماینده ایران تبدیل کرد تا سرخپوشان کامبکی رؤیایی داشته باشند. این نخستین گل مغانلو برای پرسپولیس بود.
طوفان سرخ ادامه داشت و در دقیقه ۵۷ حرکت پابه توپ و ارسال بی‌نقص «امید عالیشاه» در دهانه دروازه به مغانلو رسید تا او به‌راحتی گل دوم خود و سوم تیمش را ثبت کند.

در ادامه پرسپولیس کاملاً شرایط بازی را در اختیار داشت و چند موقعیت گلزنی دیگر را هم از دست داد.
در دقیقه ۹۲ شوت «سیامک نعمتی» پس از برخورد به آل‌کثیر تبدیل به گل شد اما کمک داور پرچم خود را به نشان آفساید بالا برد.
در نهایت این دیدار حساس با پیروزی سه بر یک نماینده شایسته ایران به اتمام رسید تا تیم تحت هدایت یحیی گل‌محمدی به دومین برتری متوالی خود دست یابد.
در دیگر دیدار این گروه، تیم‌های گوای هند و الوحده امارات به تساوی صفر بر صفر رضایت دادند.
با این اوصاف، پرسپولیس با ۶ امتیاز صدرنشین گروه پنجم است. گوا با ۲ امتیاز در جایگاه دوم قرار دارد و الوحده و الریان هم یک امتیازی هستند.
بازی بعدی پرسپولیس ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه سه‌شنبه هفته جاری مقابل گوای هند خواهد بود.
ترکیب پرسپولیس
حامد لک، سیدجلال حسینی، محمدحسین کنعانی زادگان، سیامک نعمتی، وحید امیری، کمال کامیابی نیا، احمد نوراللهی (میلاد سرلک)، احسان پهلوان (مهدی شیری)، مهدی ترابی (علی شجاعی)، امید عالیشاه (مهدی عبدی) و شهریار مغانلو (عیسی آل‌کثیر)
ترکیب الریان
فهد یونس، محمد علا (علی فریدون)، شجاع خلیل زاده، فرانک کوم، دامه ترائوره، خالد مفتاح (محمد جمعه)، یاسین براهیمی، عبدالعزیز حاتم، ابراهیم مسعود (یوسف)، نایف الحضرمی و یوهان بولی

کامیابی‌نیا بهترین بازیکن دیدار پرسپولیس و الریان شد
 هافبک تیم فوتبال پرسپولیس به عنوان برترین بازیکن تیمش در دیدار مقابل الریان انتخاب شد.
 تیم فوتبال پرسپولیس از ساعت ۲۱: ۳۰ به مصاف تیم فوتبال الریان قطر رفت که موفق شد با برتری ۳ بر یک حریفش را شکست دهد.
کمال کامیابی نیا یک بار و شهریار مغانلو دوبار برای سرخپوشان در این دیدار گلزنی کردند.

پس از پایان این مسابقه، از سوی کمیته مسابقات کامیابی‌نیا که نقش زیادی در این برد داشت به عنوان برترین بازیکن زمین انتخاب شد.
تیم فوتبال پرسپولیس با پیروزی در این مسابقه ۶ امتیازی شد و در صدر جدول گروه پنجم مسابقات ایستاد. گوا هند در این گروه دو امتیازی است و الوحده امارات و الیران قطر تیم‌های یک امتیازی این گروه هستند.

کامیابی‌نیا: از افت الریان در نیمه دوم با خبر بودیم

هافبک تیم فوتبال پرسپولیس گفت: می‌دانستیم الریان در نیمه دوم افت می‌کند و با آگاهی از این موضوع توانستیم به برتری برسیم.
کمال کامیابی‌نیا که پس از دیدار پرسپولیس برابر الریان به عنوان برترین بازیکن زمین انتخاب شد، با اشاره به این مسابقه اظهار داشت: خوشحالم که در این مسابقه به برتری رسیدیم. می‌دانستیم که حریف در نیمه دوم افت می‌کند و از این موضوع استفاده کردیم.
وی افزود: حریف توانست روی یک اتفاق و ضربه ایستگاهی به گل برسد. ما بلافاصله جبران کردیم و پس از آن گل اول را هم زدیم. تا الریان بخواهد تمرکزش را بدست آورد و به بازی برگردد گل سوم را نیز وارد دروازه حریف کردیم.
هافبک تیم فوتبال پرسپولیس تصریح کرد: باید خوب ریکاوری کنیم. ما همیشه بازی به بازی پیش خواهیم رفت و امیدوارم بتوانیم در ادامه مسابقات نیز موفق ظاهر شویم و در بازی‌ها به برتری برسیم.
وی اضافه کرد: بعد از بازی مقابل الوحده امارات، توانستیم خوب ریکاوری کنیم. این مهم بود چون می‌دانستیم باید هر سه روز بازی کنیم. الریان را هم به خوبی آنالیز کرده بودیم.
او ادامه داد: خدا را شکر سه امتیاز این دیدار را کسب کردیم. این بازی تمام شده است و از الان به بازی بعد فکر می‌کنیم. باید در این مدت زمان کوتاه خیلی خوب ریکاوری کنیم.
هافبک پرسپولیس درباره این که می‌دانست تیمش در نیمه دوم شکست در نیمه اول را جبران خواهد کرد یا خیر، گفت: ما می‌دانستیم که الریان در نیمه دوم از نظر بدنی افت می‌کند. گل را هم روی یک اتفاق و ضربه ایستگاهی دریافت کردیم اما خوب به بازی برگشتیم و توانستیم گل اول را بزنیم. با زدن گل دوم، شیرازه الریان از هم پاشید.

گل‌محمدی: بازیکنانم مقابل الریان ذهنیت برنده داشتند

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: بازیکنانم مقابل الریان با ذهنیت برنده وارد زمین شدند و این موضوع به ما کمک کرد تا به برتری برسیم.
 یحیی گل‌محمدی در نشست خبری پس از پیروزی تیمش برابر الریان قطر در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: ابتدا به بازیکنانم تبریک می‌گویم. آن‌ها بازی را خیلی خوب آغاز کردند و در همان ابتدای نیمه نخست می‌توانستیم دو گل بزنیم که این اتفاق رخ نداد.
وی ادامه داد: پس از آن گل دریافت کردیم که این موضوع کار را برای ما کمی سخت کرد اما در سایر دقایق بازی در نیمه نخست بازی کمی متعادل بود. بیشتر اتفاقات بازی در نیمه دوم اتفاق افتاد.
گل محمدی افزود: در نیمه دوم با ذهنیت پیروزی به زمین رفتیم و اعتماد به نفس خوبی داشتیم. ما اعتماد به نفسمان را پس از اینکه گل خوردیم از دست ندادیم. توانستیم در ادامه از نظر ذهنی خودمان را اماده کنیم تا نیمه دوم خوبی را پشت سر بگذاریم که این اتفاق هم رخ داد. در ادامه نیز ما گل سوم را زدیم و آن گل حاصل کار تیمی خوب بود که همه بازیکنان در آن سهیم بودند.
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تصریح کرد: از بازیکنانم تشکر می‌کنم که تسلیم نشدند و مبارزه کردند و حتی برای زدن گل چهارم تلاش کردند. ذهنیت بازیکنانم برنده بود و آنها زحمت زیادی کشیدند تا این سه امتیاز را بگیریم. این برد را به همه هوادارانمان تقدیم می‌کنیم و امیدوارم این روند را ادامه دهیم.
گل‌محمدی در واکنش به صحبت‌های مربی الریان که پرسپولیس را مدعی کسب جام دانسته اضافه کرد: ما تیم خوب و جنگجویی هستیم و بازیکنانم ذهنیت برنده دارند. ما در هیچ بازی‌ای تا آخرین لحظه تسلیم نمی‌شویم. ما به خاطر هوادارانمان هرگز تسلیم نمی‌شویم و بخش زیادی از انگیزه ما به خوشحالی هوادارنمان باز می‌گردد.
وی اضافه کرد: ما فصل قبل عملکرد خوبی داشتیم. در چند سال اخیر نیز پرسپولیس عملکرد خوبی از خود در لیگ قهرمانان ارائه داده و امسال هم خوب شروع کردیم.
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: همه تیم‌هایی که در این مسابقات هستند، هزینه‌های زیادی کردند و دنبال قهرمانی در آسیا هستند. ما هم با آنها شانه به شانه حرکت می‌کنیم و می‌توانیم باز هم مدعی قهرمانی باشیم. باید شرایط از نظر امکانات و مشکلاتی که وجود دارد برطرف شود.

   
خلاصه بازی الریان 1 - پرسپولیس 3
 
  شجاع پرسپولیس را 12 نفره کرد (عکس)
 
مدافع ایرانی الریان با حضور در عکس تیمی پرسپولیس جلوه‌ای جالب به آن داد.
  شجاع خلیل زاده که بعد از نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا در فصل گذشته با جدایی از پرسپولیس راهی الریان قطر شده است، در تقابلی جذاب امروز با پیراهن این تیم برابر هم‌تیمی‌های سابق خود حاضر شده است.
 مدافع میانی و ملی‌پوش ایرانی الریان در ابتدای بازی با دعوت هم‌تیمی‌های سابق خود در عکس تیمی این تیم حاضر شد و به این شکل سرخ‌ها را 12 نفره کرد. او در جریان بازی اما با توجه به شناختی که از این تیم داشت، سعی دارد تیمش را در مسیر دستیابی به پیروزی و صدرنشینی در گروه پنجم رقابت‌ها قرار دهد و باید دید قادر خواهد بود مقابل خط هجومی سرخ‌ها به هدفی که دارد دست یابد یا شرایط به شکل دیگری برای آنها پیش خواهد رفت.
 
 ترابی، معمار پرسپولیس برای بازگشت رؤیایی
 پاس گل مهدی ترابی به کمال کامیابی‌نیا، زمینه‌ساز بازگشت فوق‌العاده پرسپولیس شد.
 تنها دو دقیقه پس از شروع نیمه دوم، پرسپولیسی‌ها گل خورده مقابل الریان را با ضربه سر شیرجه کمال کامیابی‌نیا جبران کردند تا هافبک دفاعی شماره 11 این تیم با اشاره به لوگوی این تیم، خوشحالی کنایه‌آمیزی را انجام دهد و توجه‌ها را به خود جلب کند.
 اما بخشی از این گل باید به پای مهدی ترابی نوشته شود؛ بازیکنی با ارسال سریع خود، زمینه ساز ضربه کامیابی‌نیا و گل اول پرسپولیس شد و با جبران گل خورده، قرمزها را به سمت بازگشت رؤیایی و به ثمر رساندن گل دوم هدایت کرد.

 ترابی که در نیمه اول یک موقعیت برای مغانلو خلق کرده بود، یک بار هم خودش برای گلزنی تلاش کرد اما هر دو با بدشانسی تبدیل به گل نشدند تا ستاره سرخ‌ها برای خوشحالی 47 دقیقه صبر کند ولی سرانجام او مزد نمایش خوبش را با این پاس گل، گرفت.
 نکته جالب این‌که پرسپولیس الوحده را نیز با پاس گل مهدی ترابی شکست داده بود و حالا او در بازگشت به جمع سرخ‌ها، چهارمین پاس گل خود را ثبت کرده و موثرترین بازیکن این تیم لقب گرفته است.
 پایان بغض فروخورده بعد از 355 دقیقه / تاج‌گذاری شهریار در هند؛ مغانلو در نقش زلاتان
 مهاجم بلند قامت پرسپولیس بغض خود بعد از طلسم 355 دقیقه‌ای را با دبل دیدنی و پیروزی‌بخش برابر الریان شکست.
 مس نوین کرمان، نفت مسجدسلیمان، شهرخودرو و الوحده امارات از کف شهریار مغانلو رفتند و مهاجمی که قرار بود با حضورش خط حمله سرخ‌ها را قدرتمند و مخوف کند در گلزنی ناکام ماند تا حسرت بزرگی برایش شکل گیرد.
 شهریار مغانلو یک نیمه نیز برابر الریان قطر با بدشانسی کارش را دنبال کرد و ضربه‌هایش به سمت چارچوب حریف یک بار در موقعیت آفساید به تیرک دروازه خورد و ضربه زمینی دیگر هم که زد با واکنش دروازه بان الریان به کرنر برای سرخ‌ها تبدیل شد.
 نیمه دوم جادویی پرسپولیس اما از راه رسید و ابتدا این کمال کامیابی نیا بود که قفل دروازه حریف را شکست و راه گلزنی و بازی جسورانه را به دیگر هم‌تیمی‌هایش نشان داد تا شهریار مغانلو هم بغض فرو خورده خود طی 355 دقیقه گذشته را بشکند.
 مهاجم بلندقامت سرخ‌ها که 355 دقیقه حسرت گلزنی را پشت سر گذاشته بود، ابتدا روی ارسال دیدنی سیامک نعمتی از سمت راست، با ضربه تمام کننده و نوک پای خود، طلسم گلزنی‌اش را شکست و در ادامه نیز نوبت امید عالیشاه بود که ارسال زمینی و غافلگیر کننده خود از سمت راست را به صورت لقمه‌ای آماده برای دبل این مهاجم پیش پای او قرار دهد تا او اینبار آسان‌ترین کار را پیش روی خود ببیند.
 مهاجمی که به صورت قرضی و به مدت شش ماهه به جمع شاگردان یحیی گل محمدی اضافه شده بود، به این شکل مأموریت خود را در جدال صدرنشینی برابر الریان قطر به سرانجام رساند و در نهایت با تصمیم یحیی گل محمدی در دقیقه 61 از زمین خارج شد. او اکنون تمام انتقادات گذشته را پشت سر گذاشته و قادر خواهد بود با انگیزه‌ای دوچندان و روحیه‌ای بالا بار دیگر در پیشانی خط حمله پرسپولیس حضور یابد و نشان دهد که تلاش یحیی گل محمدی برای جذب وی بیهوده نبوده است. مهاجمی که اکنون با دو گلی که به ثمر رسانده، در جمع گلزنان برتر این جام نیز قرار گرفته و کورس خود را برای دستیابی به یکی از بزرگترین افتخارات دوران فوتبالی‌اش نیز قادر است دنبال کند.

 شهریار مغانلو که پیراهن شماره 70 محبوب خود را که طی سالیان اخیر در ملوان، پیکان و سانتاکلارای پرتغال نیز بر تن داشته، در پرسپولیس نیز در اختیار دارد، با این طلسم شکنی بار دیگر قادر خواهد بود تمام انتقادات نسبت به فرصت سوزی مهاجمان سرخ را نیز پایان دهد و باید دید در بازی نسبتاً آسان برابر گوا هند که البته طی دو بازی اخیر خود دروازه‌اش را برابر الوحده امارات و الریان قطر حفظ کرده، قادر خواهد بود یک روز رؤیایی دیگر را پشت سر بگذارد و به جایگاه مطلوبش در صدر جدول گلزنان دست یابد یا خیر.
 شهریار با قدرت تهاجمی بالای خود در این بازی سه شوت به سمت چارچوب ثبت کرد و 2 ضربه‌اش نیز راهی به دروازه الریان نداشت. دو اقدام به دریبل از سوی مهاجمی که با توجه به قامت بالای خود تنها یک موفقیت برای او در پی داشت و 30 بار نیز توپ را در این بازی لمس کرد. موفقیت در 5 دوئل از 7 دوئلی که در این بازی شکل داد و در نهایت نیز دو بار در تله آفساید الریان گرفتار شد. شهریار اما در اتفاقی جالب در هر سه نبرد هوایی خود کار را با موفقیت به پایان رسانده تا نشان دهد سرخ‌ها می‌توانند روی این خصیصه جالب توجه وی حساب ویژه باز کنند.

 مهاجم سرخ‌ها در روزی که شاید بعد از گلی که این تیم در نیمه اول دریافت کرده بود، با ناامیدی بزرگی در انتظار دستیابی به حداقل نتیجه بودند، یک شب فوق العاده را در هند ثبت کرد و اکنون با دبل دیدنی و روحیه بخش خود در جمع بازیکنان برتر این جام قرار گرفته است. باید دید بعد از اینکه عیسی آل کثیر در فصل گذشته این تیم را با درخشش خود به مرحله نیمه نهایی رساند، آیا اینبار پرسپولیس روی شانه‌های شهریار بار دیگر در مسیر موفقیت در این جام قرار خواهد گرفت یا خیر.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

آیا می‌دانستید لوازم خانگی می‌توانند یک زندگی «پنهان» داشته باشند و حتی زمانی که دکمه‌ ...
از خاتمی تا ظریف

از خاتمی تا ظریف

پس از نهی آیت‌ا... سید‌حسن خمینی برخی رسانه‌های رقیب با طرح این مساله که پروژه انتخاباتی ...
انتخابات 1400 در بلاتكليفي قانوني

انتخابات 1400 در بلاتكليفي قانوني

سخنگوي شوراي نگهبان اعلام كرد كه طرح اصلاح قانون انتخابات رياست‌جمهوري هنوز به تاييد ...
فایل های مرتبط
1