تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۷
کد مطلب : ۴۳۱۶۱۹
روایتی از تلاش نیروهای امدادی در شهر زلزله زده سی‌سخت؛

در دفاع از مجاهدت‌های شبانه روزی هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد در زلزله

۸
۰
در دفاع از مجاهدت‌های شبانه روزی هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد در زلزله
کبنا ؛سردار خرمدل فرمانده جهادگر و پر تلاش سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد که خود و همکاران و سایر بسیجیان همیشه حاضر در تمام صحنه‌های خدمت به مردم از ساعات اولیه حادثه زلزله در سی سخت تاکنون در این شهر حضور داشته و در حال خدمت به مردم زلزله زده هستند در مصاحبه‌ای بیان داشت: «از تضعیف دستگاه‌های اجرایی خدمات رسان استان پرهیز کنید. هلال احمر، کمیته امداد و همه دستگاه‌های اجرایی استان در زلزله سی سخت پای کار بوده و هستند.» همچنین علی نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در بازدید از این شهر بیان داشت: «انصاف را اگر در نظر بگیریم دولت هم پای کار است.»
 این سخنان و هم چنین خدمات بدون وقفه‌ای که در این شهر در حال انجام است گواه محکمی است که دستگاه‌های خدمات رسان استان از جمله هلال احمر و نیروهای امدادگر این نهاد در زلزله سی سخت و در طول شبانه روز و در زیر سوز سرما و بارش برف از هیچ کوشش و خدمتی فروگذار نکردند. طبیعی است در یک بحران و با حجم خسارات پیش آمده نگرانی و مشکلاتی پیش می‌آید و مردمی که خانه و کاشانه خود را از دست داده‌اند محق بر شکوه و گلایه هستند و باید این گلایه را بر روی چشم گذاشت. اما نباید فراموش کرد که هلال احمر استان و جناب آقای جهان بین مدیرعامل محترم این دستگاه در مقام یک امدادگر مردمی و تلاش گر از دقایق اولیه زلزله در دل بحران حاضر و همچنان در کنار مردم و در حال خدمت به آنها هستند. هلال احمر علاوه بر کمک‌های ابتدایی در جهت اسکان و تأمین نیازمندی‌های ابتدایی و لازم مردم تیم‌های مختلف پزشکی، رواشنانسی، و ... خود را نیز در این شهر مستقر کرده است تا مردم کمترین کمبود را احساس نکنند.

  

این تیم‌ها هر کدام به فراخور نیاز در طول این مدت در مناطق مختلف سی سخت و روستاهای آسیب دیده مستقر شده‌اند و در راستای وظایف ذاتی خود به آلام و مسائل روحی و روانی مردم شهر سی سخت رسیدگی می‌کنند. هرچند با وجود همه این خدمات و حضور همه نهادها و شخصیت‌های انقلابی استان و حتی کشور باز حجم خسارات بالاست و مردم سی سخت نیازمند حمایت‌های بیشتر هستند ولی آن چه که در بحران زلزله سی سخت شاهد آن بودیم؛ در وهله اول حضور ساده و همراه جناب آقای استاندار در این حادثه و بعد از آن نیروهای سپاه و بسیج و همچنین دستگاه‌های خدمات رسان از جمله هلال احمر استان است. تلاش‌های نیروهای خدوم هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد وظیفه ذاتی آنان است و در این راه هیچ منتی بر دوش هیچ کسی ندارند ولی شایسته است به پاس روزها و شب‌ها تلاش خستگی ناپذیر و همراهی و همدلی با دردها و آلام مردم به آنها خسته نباشید گفته شود و با تشویق و حمایت از آنها به مدیریت وضعیت فعلی و رسیدن به یک ثبات و حل مشکلات مردم کمک کرد.

  


 این حادثه اولین تجربه برای هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد نبوده است هر چند باید آن را بزرگترین حادثه طبیعی در استان در طول دهه‌های اخیر خواند که هلال احمر در معرض آن قرار گرفته است و تجربه آن درسی برای سال‌های پیش روی هلال احمر خواهد بود چرا که این حادثه آخرین نیز نخواهد بود. هلال احمر استان نشان داد که خدمت و امداد به مردم بر هر کار و چیزی برای آنها اولویت دارد و درس‌ها و نکته‌های مهمی از این حادثه گرفته شد.
------------------------------------------
محیا صالحیان‌فرد
نام شما

آدرس ايميل شما

محمدی
Iran, Islamic Republic of
درود بر آقای جهان بین و مجموعه پر تلاش جمعیت هلال احمر
سهیل
Iran, Islamic Republic of
اره ازامدادگران واقعا باید تشکر کردولی از بی مدیریتی مدیر هلال احمر خیر ایشان باید جوابگو باشند که چرا مردم اینقدر از هلال احمر
چرا باوجود 2100 خانوار در سیسخت نزدیک به 6000 چادر توزیع شده
چرا در سرمای استخوان سوز چادر میافرتی توزیع شود
چرا در حین بحران مدیر هلال احمر که انگونه حاشیه درست شود
حتما نویسنده محترم / که اینگونه دفاع می کنه
نویسنده محترم باید می نوشت چرا چادر های هلال احمر سر از سایت دیوار دراوردند

ایا اینها وموضوعات دیگر که اینجا نمیشود مطرح کرد غیر از سوئ مدیربت می باشد
سی سختی
United States
نویسنده خودش هم خوب می داند جوک نوشته است . باید از اوایل زلزله در سی سخت می بودید و می دیدین بحران مدیریت های هلال احمر را. آنچه عیان بود چه حاجت به بیان است. از کبنانیوز فهیم و متعهد بعید از است مخالف ما مردم زلزله زده از مدیری دفاع کند که جز سوء مدیریت هیچ چیزی نداشته است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
آقای جهان‌بین کی شماراگذاشته مدیرکل هلال احمر اگرسپاه نبود.
Iran, Islamic Republic of
فقط عکس و آمار
قسم ابوالفضل رو باور کنیم یا دم خروس رو
این همه مردم دارن داد میزنن پس حتمأ همه .میگن
عملکرد هلال احمر دنا افتضاحه افتضاح
بله میفرمودیت
Iran, Islamic Republic of
ازمجاهدت امدادگران نه .....
..
Iran, Islamic Republic of
مجاهدت
دنا
Iran, Islamic Republic of
سلام مردم خوب خادم و خائن را از هم تشخیص می‌دهند.
نامه سعید محمد به داوطلبان ریاست‌جمهوری

نامه سعید محمد به داوطلبان ریاست‌جمهوری

. با توجه به نکات عرض‌شده، می‌توان انتخابات پیش‌رو را که در آغازین سال‌های گام دوم انقلاب ...
آژیر قرمز خودکشی

آژیر قرمز خودکشی

14 ماه می‌شود که کرونا در کشور می‌تازد و مردم مجبور به کاهش مراودات، خانه‌نشینی و انزوا ...
این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

آیا می‌دانستید لوازم خانگی می‌توانند یک زندگی «پنهان» داشته باشند و حتی زمانی که دکمه‌ ...
1