تاریخ انتشار
شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۲۷
کد مطلب : ۴۲۹۹۹۱
کبنا بررسی کرد

آقای شهردار یاسوج انصافت را شکر! /گروکشی حقوق کارگران برای منافع! / مسئولان کهگیلویه و بویراحمد به داد کارگران برسند / وقتی مجبوری وسایل خانه‌ات را بفروشی + فیلم تلخی از یک کارگر

۱۰
۲
آقای شهردار یاسوج انصافت را شکر! /گروکشی حقوق کارگران برای منافع! / مسئولان کهگیلویه و بویراحمد به داد کارگران برسند / وقتی مجبوری وسایل خانه‌ات را بفروشی +  فیلم تلخی از یک کارگر
کبنا ؛کارکنان سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یاسوج به دلیل عدم پرداخت 11 ماه حقوق امروز بر خلاف عرف اداری، درب این سازمان را قفل و در حیاط سازمان حمل و نقل و مسافر شهرداری یاسوج تجمع کردند، نه کک شهردار یاسوج گزیده شد و نه کک اعضای پرادعای شورای اسلامی شهر، یکی از کارگران هم می‌گفت: «هیچ کس به داد ما نمی‌رسد.»
به گزارش کبنا، ایسنا نوشت: «سفره کارکنان سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یاسوج به خاطر ۱۱ ماه حقوقی که معوق مانده در این روزهای کرونایی خالی‌تر از همیشه شده و کارکنان برای رفع این بی پولی دست به اعتراض زدند و درب ورودی سازمان را قفل کردند.»
 «ضرغام خلقی پور»، رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یاسوج با بیان اینکه از اسفند ماه ۹۸ تا کنون در شرایط کرونایی ۳۶ دستگاه اتوبوس این سازمان تعطیل و بدون فعالیت بودند و به همین دلیل با مشکلات زیاید مواجه شدیم، اظهارکرد: با وجود پیگیری‌های صورت گرفته اما به جایی برای پرداخت حقوق ۱۱ ماهه معوق کارکنان سازمان نرسیده‌ایم.

   
 رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یاسوج خاطرنشان کرد: «حدود ۸ نیروی رسمی داریم که شهرداری حقوق این تعداد را به روز پرداخت می‌کند اما ۲۸ نفر نیروی شرکتی داریم که تاکنون حقوق دریافت نکرده‌اند.»
خبرگزاری دانشجو نیز در گزارشی به وضعیت کارگران شهرداری یاسوج پرداخته و نوشت: «در گذشته کارگرانی که در شهرداری خدمت می‌کردند، مستقیماً زیر مجموعه این نهاد محسوب می‌شدند؛ اما این روزها پیمانکاری‌های مختلف هستند که نیروهای خدماتی شهرداری را تأمین می‌کنند و این مسئله هم گاهی باعث شده برای کارگران مشکلاتی ایجاد شود.»
 فعالان کارگری همواره نسبت به وضعیت کارگران شهرداری اعتراضاتی را داشته‌اند. بسیاری از آن‌ها معتقدند، چون کارگران با پیمانکاران قرارداد می‌بندند، شهرداری‌ها هیچ مسئولیتی نسبت به مشکلات کارگران برعهده نمی‌گیرند.
 یکی از مسائلی که کارگران حوزه خدمات شهری همواره نسبت به آن گلایه داشته‌اند، بحث عدم پرداخت‌نکردن به موقع مطالباتشان است. از طرفی وقتی برای دریافت مطالبات خود اقدام می‌کنند، میان پیمانکار و شهرداری پاس‌کاری می‌شوند.
 کارگران فضای سبز شهرداری یاسوج از جمله کارگرانی هستند که این روزها درگیر چنین مسائلی شده‌اند و گفته می‌شود که بیش از چندین ماه است حقوق خود را به طور کامل دریافت نکرده‌اند. این مشکل هم موجب شد تا آن‌ها اخیراً برای دریافت حقوق و مزایای خود جلوی شورای شهر یاسوج تجمع کنند.
    
 فیلمی تلخ از یک کارگر

به تمام مغازه‌های اطراف محل زندگی‌ام بدهکارم!
یکی از کارگران فضای سبز شهرداری یاسوج در این باره می‌گوید: از کل مغازه‌هایی که در اطراف محل زندگی‌ام هستند، نسیه گرفته‌ام و پول قرض کرده‌ام و دیگر هیچ مغازه‌ای حاضر نیست جنس نسیه به من بدهد برای همین مجبور شدم تلویزیونم را بفروشم! من مستاجرم و چهارماه است که کرایه خانه‌ام را پرداخت نکرده‌ام و همین امروز فرداست که صاحبخانه وسایلم را بیرون بریزد.
 این کارگر فضای سبز شهرداری در ادامه می‌افزاید: ما برای دریافت معوقات خود به شهرداری مراجعه کردیم؛ اما به جای پیگیری و رسیدگی به مشکل ما، گفتند «شکایت پیمانکار را بکنید و دستور قضایی بگیرید تا از مطالبات پیمانکار، حقوقتان را پرداخت کنیم»، ما هم بعد از چند ماه دوندگی دستور قضایی گرفتیم، اما شهرداری فقط دستور را در پرونده پیمانکار ثبت کرد!
 
    

یکی دیگر از کارگران فضای سبز شهرداری یاسوج می‌گوید: هر پیمانکاری بین ۷۰ تا ۱۴۰ نیرو در فضای سبز دارد و تا امروز هم مشخص نیست حقوق سال ۹۹ ما چقدر است، بیش از ۹۰ درصد از کارگران فضای سبز از آبان ماه تا فصل جدید کار در سال آینده بیکار هستند و مانده‌ایم که چه کنیم و کسی به فریاد ما نمی‌رسد. 
وی در ادامه می‌افزاید: به هر جایی مراجعه می‌کنیم فقط به این و آن پاسمان می‌دهند، شهرداری می‌گوید مطالبه شما با پیمانکار است و پیمانکار می‌گوید باید شهرداری پول بدهد تا من به کارگر بدهم. هر وقت برای حقوق و مطالبات اعتراض می‌کنیم، ما را تهدید به اخراج می‌کنند، مگر ما چه گناهی کردیم که باید مثل برده‌ها با ما برخورد شود.
 مشکلات کارگران شهرداری یاسوج به دلیل مدیریت ضعیف شهردار است
محمدرحیم دهراب‌پور، رئیس شورای شهر یاسوج با اشاره به اعتراض کارگران فضای سبز شهرداری نسبت به عدم پرداخت معوقات خود، می‌گوید: به تعویق افتادن حقوق کارگران شهرداری موضوع جدیدی نیست و این کارگران سالهاست که با این قضیه مشکل دارند. تأخیر در پرداخت حقوق کارگران و مطالبات بازنشستگان شهرداری یاسوج از سال‌های قبل ایجاد شده و تا به امروز ادامه داشته است.
 به عقیده دهراب‌پور علت به وجود آمدن این مشکل این است که منابع درآمدی شهرداری یاسوج فعال نیست و این مسئله به خاطر ضعف مدیریتی شهردار است. شهرداری یک نهاد مردمی است و درآمد زیادی دارد، علت اینکه شهرداری توانایی پرداخت حقوق کارگران خود را ندارد، ضعف مدیریتی شهردار در به کار بردن منابع درآمدی شهرداری است و این ضعف در توسعه شهری هم نمایان است.
دهراب‌پور با اشاره به اخراج کارگران فضای سبز شهرداری می‌افزاید: این کارگران زیر نظر شرکت پیمانکاری هستند و ما صحبت‌هایی با پیمانکار داشتیم که موجب شد کارگران به کار خود بازگردند. البته این پیمانکار به کارگران نگفته بود که اخراج هستند و به دلیل عدم پرداخت معوقات این پیمانکار از سوی شهرداری، به کارگران گفته شده بود فعلاً سر کار نیایند. شورای شهر یاسوج طی مذاکراتی که با پیمانکار داشت قرار شد که مبلغی از معوقات کارگران از سوی پیمانکار پرداخت شود.

 رئیس شواری شهر یاسوج می‌گوید: شهرداری یاسوج باید جوابگوی به وجود آمدن مشکلات کارگران باشد، متاسفانه شهردار به مشکلات شهری توجهی ندارد و اینکه طفره برود و کار خود ر ا توجیه کند، قابل قبول نیست.
 شهرداری یاسوج باید جوابگوی به وجود آمدن مشکلات کارگران باشد، متاسفانه شهردار به مشکلات شهری توجهی ندارد و اینکه طفره برود و کار خود ر ا توجیه کند قابل قبول نیست.
برخی از کارگران شهرداری یاسوج برای تأمین هزینه زندگی با مشکل روبه‌رو هستند و با توجه به شرایط اقتصادی و گرانی‌ها، بدون دریافت حقوق به سختی می‌شود امرار معاش کرد. کارگران معتقدند مسئولان استان باید برای رفع مشکلات آن‌ها چاره‌اندیشی کرده تا شهرداری حقوق کارگران را پرداخت کند.
 براساس این گزارش، امروز خانواده‌های کارگران فضای سبز شهرداری یاسوج چشم انتظار اقدام مسئولان هستند و کارگران امید دارند بتوانند با دریافت مطالباتشان کمی از بار مشکلات اقتصادی خود بکاهند. با توجه به اینکه در ماه‌های پایانی سال قرار داریم و مشکلات اقتصادی عرصه را بر مردم تنگ کرده؛ امید می‌رود با تلاش و پیگیری مسئولان، مشکل این کارگران هرچه زودتر برطرف شود.

   
نستهن مقدم شهردار یاسوج راه دیگری به جزو فروش املاک شهرداری برای پرداخت حقوق کارگران بلد نیست، او وقتی که صحبت از حقوق کارگران شهرداری یاسوج خیلی سریع می‌گوید: تنها راه پرداخت حق و حقوق کارگران شهرداری فروش املاک شهرداری است و توپ را به زمین شورای شهر یاسوج می‌اندازد که آنها باید با فروش املاک شهرداری موافقت کنند تا ما بتوانیم، حقوق کارگران را پرداخت کنیم. آقای شهردار انصافت را شکر! دیگر هیچ راهی به ذهن‌تان خطور نمی‌کند! حضرتعالی که خودت را آدم با تجربه، کاردان و مدبر می‌دانی؟ چرا حقوق کارگران شهرداری را در زمین خودت و اعضای شورای اسلامی شهر باهم پاسکاری می‌کنید.  کارگران شهرداری یاسوج چه گناهی دارند؟ که باید در دعواهای شماها بسوزند، املاک شهرداری یاسوج قرار است به چه کسی فروخته شود؟ کدام املاک را می‌خواهی بفروشی؟ مزایای این ملک برای فرد خریدار چه می‌تواند، باشد. آقای شهردار؛ لطفاً دست از این دعوا بردارید و حقوق کارگران را پرداخت کنید؟ همه می‌دانیم که بازار درآمد شهرداری یاسوج همیشه رونق داره، ساخت و سازها رونق دارد، پروژه‌های عمرانی به قول خودتان فعال هستند؟ فقط برای حقوق کارگران شرط و شروط می‌گذارید.
​​​​​ شهردار یاسوج در گفت‌وگو با ایرنا در باره عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری توضیح داد و گفت: شهرداری به منظور پرداخت حقوق معوق کارگران سازمان حمل و نقل بار و مسافر یاسوج خواهان همکاری اعضای شورای شهر برای فروش بخش املاک مازاد است تا با انجام مزایده مشکلات این کارگران رفع شود.
 مقدم اظهار داشت: در خصوص نیروهای شرکتی سازمان حمل و نقل بار و مسافر یاسوج، در سال‌های گذشته کمیته‌های دانشجویی مصوب کرده بودند که اتوبوس‌های شهرداری در اختیار دانشگاه‌های شهر یاسوج قرار بگیرند.
 وی افزود: این اقدام در سال‌های گذشته به خوبی انجام می‌شد و خدماتی به بحث ایاب و ذهاب دانشجویان ارائه شد که بحث درآمد و هزینه را متعادل می‌کرد.
 شهردار یاسوج تصریح کرد: با شروع کرونا از اسفند سال ۹۸ و تعطیلی دانشگاه این ناوگان دیگر فعالیت خاصی نداشتند.
 مقدم ابراز داشت: با توجه به فرصتی که در بحث کرونا برای کارگرانی که از کار بیکار می‌شوند و همچنین نیروهای شرکتی قرار شده بود که نیروها با معرفی دستگاه‌ها به اداره‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بیمه بیکاری استفاده کنند.
 وی ادامه داد: متاسفانه همکاری لازم صورت نگرفت و شاید کارگران بیمه بیکاری را به نوعی اخراجی و پایان کار تلقی می‌کردند در صورتی که اینگونه نبود. 
   
شهردار یاسوج تاکید کرد: تعداد ۲۶ نفر از این نیروهای شرکتی در این یکسالی که کرونا را پشت سر گذاشته‌ایم هیچ گونه فعالیت مشخصی را ندارند.
 مقدم عنوان کرد: شهرداری نهادی عمومی و غیر دولتی است که بودجه خاصی برای موضوعات ندارد و تنها از فعالیت همکاران است که می‌تواند هزینه‌هایش را پوشش بدهد.
 شهردار یاسوج گفت: سازمان‌های حمل و نقل بار و مسافر مستقل‌اند و هویتشان این است چون مستقل‌اند باید توجیه مالی داشته باشند.
 مقدم افزود: سازمان فضای سبز شهرداری یاسوج و سازمان حمل و نقل بار و مسافر یاسوج بودجه‌هایشان محقق نشد که هر دو هم نیروهای زیادی دارند و به عنوان نمونه در سازمان فضای سبز نزدیک به ۲۴۰ نفر نیرو داریم.
 شهردار تاکید کرد: شهرداری علی رغم اینکه قبلاً بودجه‌اش را تقدیم شورا کرده بود و مصوب شده بود، با توجه به قوانین بودجه هیچ گونه محلی را برای موضوع نداشت. 
وی ادامه داد: دستگاه متولی مثل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و حوزه استانداری و فرمانداری کمک کنند تا این کارگران از مزایای بیمه‌ای بیکاری بتوانند استفاده کنند تا شرایط کار بهبود یابد و ما بتوانیم دوباره از خدمات آنها بهره مند شویم.
 مقدم تصریح کرد: سه ماه پیش این قضیه را پیش بینی می‌کردیم و با توجه به کمبود درآمدهای شهرداری وظیفه داریم از محل سایر منابع مثل زمین‌ها که غیر مولد هستند این مشکل مرتفع شود.
 وی عنوان کرد: برای انجام مزایده و پرداخت این معوقات تقاضا دادیم ولی متاسفانه مخالفت‌هایی از سوی بعضی از اعضای شورای شهر به ویژه هیات رییسه داشتیم و از دلیل آن هم آگاه نیستم. 
شهردار بیان کرد: خواهان همکاری آنها برای فروش بخش املاک مازاد هستیم تا با ایجاد مزایده بتوانیم مشکلات این کارگران را رفع کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

کارمند شهرداری
Iran, Islamic Republic of
اینها فقط بازی های سیاسی برای انتخابات اخیر شورای شهره
Iran, Islamic Republic of
اخ و بخت این شهر و شهردارش
گیریم اینو هم بفروشید سال اینده می خوای چگونه پرداخت کنید
این شهر بدبخت کردید رهایش کن لطفا
سید
Iran, Islamic Republic of
بابا این یاسوج را برده
بهمئی
Iran, Islamic Republic of
درود بر حاج دهراب پور صادق و شجاع
بویراحمد فلک زده.
Iran, Islamic Republic of
ضعیف ترین ، کم کارترین , پرحاشیه ترین، درگیرترین (جنگ و جدل) و هزار ترین دیگر.... این شورا و شهردار فعلی است ، مخصوصا شورا . خدا دور آینده به داد مردم بویراحمد برسه.
و م
Romania
دقیقا ضعف مدیریتی شهردار اینه که مثل دهرابپور نمیتونه ..
قول با پست های معاونتی شهردار بده
خیلی مشکل دیگه هم شهردار داره مثل بها ندادن به حرف های ..
و نمیتونه ژل به سر بزنه و مثل اعضای نامحترم شورا دنبال دانشجو بازی باشه .
...
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای شهردار ماشین زیر پایت را بفروش و خانه لاکچری یت را اجاره کردی انرا کمی کاهش بده آق این کارگران دراین دنیا و آخرت خیلی سخت است
Iran, Islamic Republic of
آقای کلانتری استاندار، فقط بلد است حرف بزند و شعار دهد.
کارهای سخت مثل عمل کردن را نمی تواند انجام دهد.!!!!!
همشهری
Iran, Islamic Republic of
سلام اون روزی که قومی وقبیلیی رای میدهیم .این روزها راباید دید .این چهارسال نه شوراداشیم نه شهردار..شورای جدید دوراینده خواهش والتماس داریم خدمتتان شهردار از شهرهای بزرگ البطه باتخصص کاری که بتونه ازپایتخت کمک بگیره نه به فکر فروختن اموال شهرداری باشه..
برزو
Iran, Islamic Republic of
آخ سی ایی کرل سیاسی
سيلي برچهره قانون

سيلي برچهره قانون

 بسیاری از مردم در شبکه‌های اجتماعی به این اتفاق واکنش تندی نشان دادند و در این راستا،...
صندلی رئیس جمهوری چند؟

صندلی رئیس جمهوری چند؟

مردم در انتخابات‌های اخیر به هر چیزی نه گفتند، نه تنها پس زده نشد بلکه به کانون‌های قدرت ...
رخوت سیاسی

رخوت سیاسی

رخوت موجود ممکن است در ایام انتخابات جای خود را به یک رونق برای یک جریان سیاسی یا یکی ...
فایل های مرتبط
1