کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا انتصابات دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد را بررسی کرد

ماجرای انتصابات / میترا صفری چگونه مدیر آموزشی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج شد؟ / رئیس در سایه دانشگاه علوم پزشکی کیست؟

14 دی 1399 ساعت 23:02

گاهی دیگر نوشتن سخت می‌شود، دست و دلت می‌لرزد، اما می‌نویسیم شاید نور اصلاح بر امور بتابد، مجموعه کبنانیوز مثل همیشه قدردان تلاش و زحمات کادر درمانی بیمارستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد که فداکارانه برای سلامت جامعه تلاش کرده‌اند و می‌کنند، هست. و بیان قصورات هیچ منافاتی با مجاهدت‌های پرستارانی که در میدان مبارزه با بیماری کرونا هستند، ندارد.


گاهی دیگر نوشتن سخت می‌شود، دست و دلت می‌لرزد، اما می‌نویسیم شاید نور اصلاح بر امور بتابد، مجموعه کبنانیوز مثل همیشه قدردان تلاش و زحمات کادر درمان بیمارستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد که فداکارانه برای سلامت جامعه تلاش کرده‌اند و می‌کنند، هست. و بیان قصورات هیچ منافاتی با مجاهدت‌های پرستارانی که در میدان مبارزه با بیماری کرونا هستند، ندارد.
به گزارش کبنا، شهین تاج آرامش معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد طی حکمی «میترا صفری» را به عنوان مدیر آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه منصوب کرده و در ابلاغ او آورده: «نظر به تعهد، شایستگی، تجارب و حسن سوابق جنابعالی به این سمت منصوب می‌شوید».

  

«جان محمد ملک زاده» مدیرسابق آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی در گفت و گو با کبنا دلایل متعددی را برای تغییرش برشمرد و اظهار داشت: من قبلاً دو بار استعفا داده بودم و عمدتاً مشکلات شخصی دلیل رفتنم بود.
ملک زاده همچنین به این موضوع اشاره کرد: «وقتی نمی‌توانی با مدیر بالادستی هماهنگ باشی، بهتر است که کنار بروی». وی تصریح کرد: من استعفا داده بودم و دیگر قصد ماندن نداشتم. دلایل شخصی وجود دارد. تمایلی به ادامه کار نداشتم، من وقتی نمی‌توانم با مدیر بالا دستی خود، در کار هماهنگ باشم، دیگر نمی‌توانم، کار کنم. پس یا باید هماهنگ باشم یا نمی‌مانم. بنده ضرری به کار نمی‌زنم.

جان محمد ملک زاده استادیار دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

مدیرسابق آموزشی و تحصیلات تکمیلی حرف‌های دیگری هم زد، از جمله اینکه؛ پرویز یزدان پناه برای دفاع از حق و حقوق مردم جلوی زیاده خواهان ایستادگی می‌کند و بنده به عینه این را خودم دیدم.
پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد
همچنین در حکمی داریوش پورهاشمی را به عنوان مدیر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایت مردم دانشگاه علوم پزشکی یاسوج منصوب کرد و در ابلاغ او نیز نوشت: جنابعالی را به دلیل تعهد، تخصص و حسن سوابق این ابلاغ برای شما صادر می‌گردد.
با این حال به نظر می‌رسد انتصابات پرویز یزدان پناه در دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد از دایره شایسته سالاری خارج شده و به گودال قومیت گرایی افتاده است.
«میترا صفری» عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد است و این حق را دارد، مدیر باشد، اما این سوال برای افکار عمومی باقی است که چرا با وجود این همه اعضای هیئت علمی «صفری» همسر برادر پرویز یزدان پناه باید تصاحب این جایگاه شود؟ دلایل انتصاب وی چه چیز می‌تواند، باشد. این احتمال وجود دارد که پرویز یزدان پناه در جریان انتصاب «میترا صفری» نباشد و برخی برای محکم کردن جایگاه پای خود نزد رئیس دانشگاه دست به این اقدام زده‌اند؟!

                                  
میترا صفری



همچنین انتصاب «میترا صفری» این شائبه را تقویت می‌کند که «بهروز یزدان پناه» رئیس در سایه دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد می‌باشد.
حکایت انتصابات در دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد به همین جا خاتم نمی‌شود، داریوش پورهاشمی مدیر جدید بازرسی و ارزیابی عملکرد و شکایات مردمی، ولی افشار مدیر امورقراردادها و رحمت افشار معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی نسبت فامیلی نزدیک با هم دارند. این واگذاری مسئولیت‌ها نیز شائبه قومیت‌ها و تخلفات احتمالی را تشدید می‌کند که انتظار افکار عمومی پاسخ روشن مسئولان در این رابطه است.

   
داریوش پورهاشمی

    

 با انتخاب و انتصاب مسوولین رده‌های مختلف اداری و اجرایی، یکی از مسائل مهم و ضروری و از وظایف خطیر حکومت اسلامی است؛ چرا که مهم‌ترین عامل دوام یک نظام و حکومت، فرزانگی و شایستگی مسوولین و کارگزاران آن نظام می‌باشد. اگر مدیران شایسته و تربیت یافته در رأس سازمان‌ها قرارگیرند، کیفیت فعالیت‌های سازمانی به طور فزاینده‌ای بهبود خواهد یافت. زیرا مدیریت شایسته، محور اصلی توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ملت‌ها به شمار می‌آید. بنابراین انتخاب و انتصاب افراد در رده‌های مختلف سازمانی باید بر اساس معیارها و ملاک‌هایی باشد تا افراد شایسته جهت تصدی پست‌های سازمانی انتخاب و به کار گمارده شوند. 
  متاسفانه یکی از بزرگ‌ترین مشکلات سازمان‌های ما تله‌های خانوادگی است، تله‌های خانوادگی یکی از بیماری‌های بسیار مهلک سازمانی است، کسی که در رأس سازمانی قرار می‌گیرد خانواده‌اش را در بخش‌های مختلف به کار می‌گیرد و همین امر نیز گاهی سبب می‌شود تا تخلفات رشد کند. مدیران باید بر اساس شایستگی‌ها و تخصص‌هایشان انتخاب شوند نه بر اساس روابط خانوادگی و قومی قبیله‌ای. ما مسئله مدیریت را جدی نگرفته‌ایم و به همین دلیل هم هست که در موارد مختلف با بحران‌های مختلف رو به رو می‌شویم. به نظر می‌رسد تا کنون هر چه که خسارت داده‌ایم، ناشی از ضعف شدید مدیریت است. اگر مدیران متخصص سر کار بودند تا این حد آسیب‌های اجتماعی افزایش نمی‌کردند. برای بالا بردن بیش از گذشته اعتماد عمومی باید این امور اصلاح شوند و در انتصاب‌ها، شایسته سالاری حرف اول را بزند.
مهم‌ترین جراحی که باید در مدیریت بحران صورت بگیرد، جراحی تله خانوادگی است. فامیل گرایی باید کنار گذاشته شود. اما متاسفانه این موضوع جدی گرفته نمی‌شود.
همین می‌شود که بعد از چند سال می‌بینیم، بخش زیادی از سازمانی به خاک سیاه نشسته و بیشتر بودجه آن، از دست رفته است. ما شدیداً به مدیران لایق و کاردان نیاز داریم و این موضوع باید جدی گرفته شود تا حلقه‌های خانوادگی باز نشود. متاسفانه عدم توجه به هشدارهای دلسوزان و افراد صاحب نظر و با تجربه بخصوص در موضوع علوم پزشکی که با جان و سلامت مردم در ارتباط هست و در این شرایط حساس که بیماری خطرناک کرونا اجازه نقد و... را گرفته ولی مدیران دانشگاه همچنان بر اسب خود می‌تازند و سطح انتصابات را از سطح ایلی و قبیله‌ای به سطح خانوادگی تنزل داده‌اند و مدیران با تجربه و دلسوز را به انزوا برده که حاصل آن وضعیت کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به استان‌های همتراز می‌باشد. کاش استاندار کهگیلویه و بویراحمد و سایر مسئولان مربوطه به انتصابات فامیلی و خانوادگی به منظور جلوگیری از هر گونه شک و گمان ورود می‌کردند، تا خسران بیشتری بر مردم محروم استان وارد نمی‌شد.

 


کد مطلب: 429278

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/429278/ماجرای-انتصابات-میترا-صفری-چگونه-مدیر-آموزشی-دانشگاه-علوم-پزشکی-یاسوج-رئیس-سایه-کیست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1