تاریخ انتشار
شنبه ۶ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۳:۳۶
کد مطلب : ۴۲۸۹۳۳
سرنوشت پل چهارم بشار یاسوج چه می‌شود؟

سرعت آقای شهردار!

۷
۰
سرعت آقای شهردار!
کبنا ؛اگر ساعتی وقت بگذارید، میادین، ورودی‌ها و اطراف شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد را ببینید، متوجه خواهید شد که کار خاصی در این 4 سال برای شهر یاسوج انجام نگرفته‌ است. اخیراً هم در برخی از میادین شهر یاسوج، شهرداری اقدام به ساخت المان‌های کرده که هیچ سنخیتی با فرهنگ بومی، گردشگری و زیست این منطقه ندارد. به طور مثال، شهرداری یاسوج بر اساس کدام استدلال «طاووس» در میدان شهر احداث کرده، در گذشته فرشاد نگین تاجی عضو شورای اسلامی شهر یاسوج انتقاد شدیدی را متوجه شهرداری یاسوج در خصوص افتتاح از چند شکل در پارک‌های این شهر کرده بود و گفته بود، اینها المان نبود و با اصول شهرسازی مطابقت ندارند و بیشتر شبیه یک کاردستی است. آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد از وضعیت ورودی شهر یاسوج قبلاً نیز گلایه کرده بود و گفت: «ورودی شهر یاسوج به هیچ وجه زیبنده شهر یاسوج که نام پایتخت طبیعت را روی آن گذاشته‌اند، نیست. پروژه‌های عمرانی این شهر حرکت کندی دارند، به طور مثال پل چهارم بشیار یاسوج که قرار بود بارترافیکی شهر را به دوش بکشد و بر اساس وعده شهردار، سال 98 به بهره‌برداری برسد، هنوز به جایی نرسیده است و این احتمال وجود دارد که سرنوشتی همانند سایر پروژه‌های عمرانی داشته باشد.
به گزارش کبنا، فارس در این زمینه نوشت: در سال‌های اخیر از این دست پروژه‌ها مثل پل چهارم بشار در استان کهگیلویه و بویراحمد کم نبوده که در گیر و دار تبلیغات زمین‌گیر شده و سرانجامی ناخوشایند نصیب آن‌ها شده و البته بیش از هر چیز بی‌اعتمادی مردم را موجب گردیده است.
     
 آن چه که استان کهگیلویه و بویراحمد را از همه استان‌های ایران در بحث توسعه و عمران و آبادانی عقب انداخته وعده‌های نامعلوم با چاشنی انتخاباتی و تبلیغاتی و دارای تاریخ مصرف و انقضاست که موجب شده هر آن که از راه می‌رسد ابتدا پروژه را ملک شخصی و میراث پدری خود فرض کرده و سپس با رسیدن به نیات و مقاصد شخصی، پروژه را در میانه راه رها کرده و به دنبال برداشت از محصول تبلیغاتی و انتخاباتی خود باشد.
در سال‌های اخیر از این دست پروژه‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد کم نبوده که در گیر و دار تبلیغات زمین‌گیر شده و سرانجامی ناخوشایند نصیب آن‌ها شده و البته بیش از هر چیز بی‌اعتمادی مردم را موجب گردیده است.
یکی از این پروژه‌ها پل چهارم بشار است که به مانند برادر بزرگتر خود «پل سوم» بشار داستان و حکایتی جالب و البته اسفناک دارد.
پروژه‌ای که در برخی مقاطع زمانی با شدت و حدت از آن در رسانه‌ها و صدا و سیما یاد می‌شد و مسوولان عکس‌های یادگاری زیادی در کنار آن انداختند اما امروزه دیگر هیچ مطلبی از آن در رسانه‌ها منتشر نمی‌شود و گویی اهالی رسانه نیز از تکمیل و راه‌ا‌ندازی آن به کل ناامید شده‌اند.
در تاریخ 20 آذرماه سال 97 یعنی 2 سال و 12 روز پیش از نوشتن این سوژه، شهردار یاسوج در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام می‌کند که پل چهارم بشار روی رودخانه شهر یاسوج در سال 98 به بهره‌‌برداری می‌رسد.

نستهن مقدم شهردار مرکز استان در همان تاریخ می‌گوید هم اینک 240 میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی و منابع داخلی شهرداری برای تکمیل این پل اختصاص یافته است.
جالب است بدانیم شهردار مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد توضیح می‌دهد که این پل همچون دیگر طرح‌های عمرانی شهرداری یاسوج بر اساس شعار «سرعت»!!، دقت و کیفیت در حال ساخت است که عملی نشدن خبر بهره‌برداری از پل در سال 98 خود گویای «سرعت» در اجرای طرح‌های شهرداری یاسوج است!!
اما بشنویم از اظهارات استاندار وقت کهگیلویه و بویراحمد که در تاریخ 16 دی سال 97 در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان می‌گوید: «پروژه‌های پل سوم و چهارم بشار با توجه به تأثیری که بر روی ترافیک شهر یاسوج و آرامش مردم دارند در زمره پروژه‌های اقتصاد مقاومتی قرار گرفتند.»
وی در همان جلسه به واقعیتی اشاره کرد که نشان دهنده بازی پیمانکار با پروژه بود و در همان جلسه گفت: «در بازدیدی که از این پروژه داشتیم پیمانکار پروژه بحث‌های ارزی را بهانه می‌کرد این در حالی است که همه سازه پل از تولیدات داخلی بوده و هیچ ربطی به تغییرات نرخ ارز ندارد!!»
استاندار وقت کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از نحوه عملکرد شهرداری یاسوج در مواجهه با اهمال پیمانکار پروژه پل چهارم بشار گفت:  شهرداری باید به پیمانکار این پروژه فشار می‌آورد تا تمام سازه فلزی را نصب می‌کرد.
  در ادامه حسن نوروزی رئیس وقت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست با بیان اینکه پروژه اتصال پل چهارم بشار به سروک به طول 3.5 کیلومتر باید از منابع داخلی شهرداری اجرا  شود، گفت: شهرداری یاسوج باید زمان‌بندی اجرای پروژه را برای سال 97 اعلام کند تا شاهد تکمیل آن تا 31 تیرماه 98 باشیم.
در تاریخی دیگر شهردار یاسوج در جمع خبرنگاران می‌گوید که سه دهانه از این پل تکمیل شده و ساخت دهانه چهارم و آماده سازی برای انتقال به محل نصب پیشرفت ۵۰ درصدی دارد.
  
عزیز فیلی معاون عمرانی آن هنگام استاندار طی چندین مصاحبه قول داده بود در صورتی که شهرداری یاسوج این پروژه را در زمان مقرر تحویل ندهد، موضوع از دست این دستگاه اجرایی خلع ید گردد و به اداره راه و شهرسازی واگذار گردد.

در فروردین و یا اردیبهشت سال 98 جلسه‌ای در استانداری کهگیلویه و ویراحمد برگزار و یکی از مواردی که به آن پرداخته شد موضوع پل چهارم بشار و نارضایتی مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد از روند اجرای این پل بود «در حالی که  معاون فنی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اختصاص اعتبار 8 میلیارد تومانی برای پل چهارم بشار(پل بلوار رجاء) گفت: هیچ پروژه استانی و ملی در کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارد که به اندازه این پل اعتبار دریافت کرده باشد».
 اکنون در ماه‌های پایانی سال 99 و رو به سوی قرن جدید قرار داریم با این احتساب باید از پل چهارم بشار هم به عنوان یکی از پروژه‌های تاریخی و قابل استفاده در موزه عمرانی اشاره کرد که به همراه پروژه‌های دیگری در استان مثل جاده پاتاوه- دهدشت، هتل ورزش، مجتمع بزرگ فرهنگی و هنری یاسوج و البته خود موزه مرکزی شهر یاسوج به عنوان پروژه‌ای با قابلیت  نگهداری در موزه‌ یاد کرد که وعده‌های مسوولان علی‌‌رغم چشم انتظاری مردم هنوز به سرانجام نرسیده است.
   
پل چهارم بشار یاسوج در سه دهانه 30، 37 و 33 متری به طول 150 متر چهارمین پلی است که بر روی رودخانه بشار یاسوج در حال احداث است.
نام شما

آدرس ايميل شما

برزگر
Iran, Islamic Republic of
تو این یکی دو سال اعتبارات بشدت کاهش پیدا کرده ، بیماری کرونا هم قوز بالا قوز شد البته در کل کشور روند پروژه های عمرانی کند شده اما همینکه این پروژه هنوز سر پا هست جای امیدواریه ..... شما به قصد غرض مطلب نوشتی برو آبو بریز .....
شهروند
Iran, Islamic Republic of
انشاالله چهارسال بعدی...
......
Iran, Islamic Republic of
راهای بی در پیکر مرکز استان شهر ک نیست ده کور است چ برسه به شهر مرکز استان همه دلشون خوشه مسئول دارن ماهم دلمون خوشه جمع کنین
Iran, Islamic Republic of
اخه مگه یاسوج شهر دار داره
Iran, Islamic Republic of
یعنی من یاسوج یه مسعول نیستی که شهردار یاسوجه بازخواست کنه
Iran, Islamic Republic of
اونی که باید ببینه میبینه
استاندار همیشه تعریف و تمجید میکنه از شهردار....
تا صبح کامنت بزار
مهرشاد
Iran, Islamic Republic of
مه یاسوج هم شهردار داره🤦‍♂️🤔
خانواده‌ای که اثر انگشت ندارند! + تصاویر

خانواده‌ای که اثر انگشت ندارند! + تصاویر

در منطقه راج شاهی بنگلادش اعضای یک خانواده دارای یک تفاوت ژنتیکی نادر هستند و آن نداشتن ...
همه چيز درباره واكسن كرونا

همه چيز درباره واكسن كرونا

  سخنگوي دولت : در حال حاضر واكسن ساخت ستاد اجرايي به تست انساني رسيده است. موسسه رازي ...
عطش برای دیده شدن / یا بمیریم یا مشهور شویم

عطش برای دیده شدن / یا بمیریم یا مشهور شویم

: فضای مجازی فضایی است که به‌عنوان قلمرو سایه فرض شده و به کناری گذاشته شده است. امروز ...
1