تاریخ انتشار
شنبه ۸ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۴
کد مطلب : ۴۲۷۹۹۸
آخرین وضعیت جوی کهگیلویه و بویراحمد:

باران ادامه دارد / 10 راه روستایی مسدود شد / توصیه اورژانس به بیماران و مادران باردار / چهارشنبه کهگیلویه و بویراحمد میزبان سامانه بارشی جدید

۲
باران ادامه دارد / 10 راه روستایی مسدود شد / توصیه اورژانس به بیماران و مادران باردار / چهارشنبه کهگیلویه و بویراحمد میزبان سامانه بارشی جدید
کبنا ؛«مدیران و ادارات استان کهگیلویه و بویراحمد در حال آماده باش باشند.» این فرمان استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ستاد بحران بود، بارندگی تا روز دوشنبه ادامه دارد و اما کارشناسان هواشناسی می‌گویند که روز چهارشنبه سامانه بارشی دیگری بر استان کهگیلویه و بویراحمد حکومت خواهد کرد.
باشت رکورد دار بارش‌های اخیر در کهگیلویه وبویراحمد

به گزارش کبنا، به گفته کارشناسان هواشناسی شهر باشت از مناطق گرمسیری که در 150 کیلومتری شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد، با ۱۱۵ میلیمتر بارندگی بیشترین میزان بارش در کهگیلویه و بویراحمد را ثبت کرد.
ولی بهره‌مند مدیر مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: در بارش‌های اخیر استان تا ساعت ۹: ۳۰ شنبه هشتم آذر در شهر باشت ۱۱۵ میلیمتر باران بارید.
آقای، ولی بهره‌مند افزود: همچنین در این مدت در ماهور باشت ۱۱۱ میلیمتر، بوستان ۱۱۰، دوگنبدان ۱۰۹.۴، امامزاده جعفر ۱۰۴.۷، سرفاریاب ۱۰۳، آبده گاه ۱۰۳، سی سخت ۸۷.۱، گنجه‌ای ۷۲، یاسوج ۷۱.۴، چیتاب ۶۵.۵، دلی خمسیر ۶۵، جاورده ۶۳.۵، چرام ۶۳، دهنو لوداب ۶۳، کالوس ۶۱، دیشموک ۶۱، لوداب ۶۰.۵، دهدشت ۶۰.۲، تنگ سرخ ۵۹، مارگون ۵۸، سراسیاب یوسفی ۵۸، دشت بز سادات محمودی ۵۴، منصورخانی کاکان ۵۰، لنده ۴۸، ستنگان ۴۸، قلعه رئیسی ۴۷، موشمی زیلایی ۴۳، لیکک ۳۰.۸ میلیمتر باران باریده است.

پیش‌بینی بارش 140 تا 150 میلی‌متری باران طی امروز و فردا در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد ضمن اعلام هشدار به مردم از پیش‌بینی بارش 140 تا 150 میلی‌متری باران در استان خبر داد.
رضا کاکاوند با اشاره به بارش‌های امروز و فردا در استان گفت: برآورد بارندگی طی این دو روز در استان 140 تا 150 میلی‌متر است.
مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد ضمن هشدار به مردم که در مسیل‌ها و در معرض سیلاب قرار نگیرند، اظهار کرد: روز دوشنبه سامانه بارشی از استان خارج می‌شود اما روز چهارشنبه مجدداً سامانه جدیدی بر جو استان مستقر می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: البته این سامانه بارشی قابل مقایسه با بارش‌های امروز و فردا در استان نیست اما سامانه قابل توجهی است که در نتیجه آن شاهد بارش برف در ارتفاعات و مناطق کوهستانی خواهیم بود.

   https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000427/nf00427998-2.jpg

مسدود شدن ده‌ها راه ارتباطی روستایی در استان
بارندگی‌های اخیر راه ده‌ها روستای کهگیلویه و بویراحمد را مسدود و یاتردد به سختی انجام می‌شود. این بارندگی‌ها در مناطق کوهستانی و گردنه‌ها به شکل برف گزارش شده است.
تعداد زیادی از روستاهای کهگیلویه و بویراحمد از نبود زیرساخت ارتباطی استاندارد رنج می‌برند، خاکی بودن برخی مسیرهای روستایی عاملی شده که با بارندگی‌ها حتی به شکل باران، راه این مناطق مسدود و یا سخت گذر شود.
همچنین گردنه بیژن در مسیر سی سخت به پادنا مسدود و محور یاسوج به سمیرم به عنوان مسیر جایگزین معرفی شده است.
گزارش‌ها همچنین از بارش برف در محور یاسوج به اقلید خبر می‌دهند.

تمامی راه‌های ارتباطی روستایی گچساران بازاست / تنها مسدود بودن محور باباکلان
بخشدار مرکزی گچساران با اشاره به بارندگی‌های اخیر که در شهرستان گچساران آغاز و همچنان ادامه دارد، گفت: هم اکنون تمام راه‌های ارتباطی به روستاها باز و تنها محور باباکلان مسدود است.
فرج الله استلاحی با اشاره به بارندگی‌های اخیر که در شهرستان گچساران آغاز و همچنان ادامه دارد، گفت: هم اکنون تمام راه‌های ارتباطی به روستاها باز و تردد در آنها جریان دارد.
 بخشدار مرکزی گچساران ادامه داد: از همان آغاز بارش باران عوامل راهداری در برخی از نقاط روستایی این شهرستان حضور و از مسدود شدن مسیرهای روستایی جلوگیری به عمل آمد.
وی عنوان کرد: هم اکنون تمام مسیرهای روستایی باز و تردد در آنها جریان دارد و تنها محورگچساران- باباکلان به روستای بی‌بی حکیمه به منظور جلوگیری از خطرات احتمالی از جمله ریزش کوه و پرتاب سنگ و طیغان رودخانه ((تنگ دربه)) از عصر روز گذشته تا پایان بارندگی مسدود شده است.
 بخشدار مرکزی گفت: رانندگانی که قصد تردد از این مسیر را دارند می‌توانند در این مدت از جاده جایگزین استفاده کنند.
وی افزود: برای تردد و عبور و مرور اهالی روستا و همچنین خودروها مسیر فرعی جایگزین از محور دوگنبدان - سد چمشیر، میشان یا باباکلان یا گچساران- سردشت- زیدون- بی بی حکیمه به عنوان محور جایگزین معرفی شده است.
استلاحی خاطرنشان کرد: تاکنون گزارشی از سوی دهیاری‌ها و شوراها مبنی بر خسارت وارده به راه‌های روستایی گزارش نشده است.

توصیه اورژانس 115 کهگیلویه و بویراحمد به مادران باردار و بیماران زمینه‌ای؛ در مکان‌های قابل دسترس مستقر شوید
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از آمادگی 45 پایگاه ثابت و سیار برای کمک‌رسانی به مردم خبر داد.
محسن جلیل با اشاره به اینکه پایگاه‌های اورژانس 115 استان در تمامی جاده‌ها و محورهای استان فعال و پای کار هستند، گفت: اورژانس 115 در قالب 45 پایگاه شهری و جاده‌ای و پایگاه هوایی آماده امدادرسانی به هم‌استانی‌ها است.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با توجه به وضعیت جوی استان، پایگاه‌های اورژانس در آماده باش کامل هستند و یک دستگاه اتوآمبولانس هم برای مواقع اضطراری در نظر گرفته شده است.
وی تصریح کرد: به مادران باردار و افراد دارای بیماری زمینه‌ای توصیه می‌کنیم در مکان‌های قابل دسترس حضور داشته باشند که در صورت نیاز به خدمات اورژانس با مشکلی مواجه نشویم.

آمادگی راهداری کهگیلویه و بویراحمد برای مقابله با بحران‌ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه با 200 راهدار آماده خدمت‌رسانی به مردم هستیم، گفت: آماده مواجه با هرگونه بحرانی هستیم.
سید محمدحسین نصیری‌راد گفت: مثل سنوات گذشته امسال هم با 200 راهدار و 180 دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین در قالب 24 راهدارخانه ثابت و سیار به مصاف برف و باران در استان خواهیم رفت و آماده مواجه با هرگونه بحرانی هستیم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: 1200 تن نمک و ماسه خریداری کنیم. در پس بارش‌های شاهد ریزش و رانش کوه بودیم که در محورهای قلعه رئیسی و دیشموک این ریزش‌ها وجود داشت.
وی با بیان اینکه تاکنون محورهای اصلی، روستایی، فرعی و شوسه استان مسدود نشده‌اند، تصریح کرد: در پی بارش‌های شدید ظرف دو روز گذشته 4 راه روستایی در مارگون و برخی روستاهای دیشموک با مشکلاتی مواجه شدند که به محض قطع بارش‌ها نسبت به بازگشایی این راه‌ها اقدام می‌کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

واکنش فرمانده کل سپاه به ترور دانشمند هسته‌ای ایران

واکنش فرمانده کل سپاه به ترور دانشمند هسته‌ای ایران

فرمانده کل سپاه گفت: ترور دانشمندان هسته‌ای آشکارترین تقابل خشن نظام سلطه برای جلوگیری ...
از واکسن کرونا چه خبر؟

از واکسن کرونا چه خبر؟

مراحل تست واکسن شامل مرحله آزمایش پیش بالینی است که دانشمندان واکسن جدید را بر روی سلول ...
برای رفع تحریم‌ها چندین سال مذاکره کردیم، اما به نتیجه نرسید

برای رفع تحریم‌ها چندین سال مذاکره کردیم، اما به نتیجه نرسید

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مسیر غلبه بر تحریم‌ها و بی‌اثر کردن آنها گفتند: این مسیر ...
فایل های مرتبط
1