تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۵۴
کد مطلب : ۴۲۷۱۰۴
مسئولان بهداشت و درمان کهگیلویه و بویراحمد می‌گویند:

بستری ۳۷۷ نفر در کهگیلویه و بویراحمد بر اثر کرونا / قربانیان کرونا در استان به 214 نفر رسید / کرونا در کدام مکان کهگیلویه و بویراحمد بیشتر جولان می‌دهد / وضعیت کرونا در گچساران

۲
۰
پنالتی کرونا به کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛ کهگیلویه و بویراحمد در وضعیت بحران قرار دارد و کرونا هر روز جان تعدادی را می‌گیرد، کارشناسان بهداشت و درمان تنها راه کنترل بیماری کرونا را رعایت پروتکل‌های بهداشتی، طرح فاصله گذاری اجتماعی، پرهیز از تجمع‌های غیرضروری و ماسک زدن می‌دانند.
 
بهبودی بیش از ۱۱ هزار مبتلا به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از بهبودی بیش از ۱۱ هزار مبتلا به کرونا در استان خبر داد.
 پرویز یزدان‌پناه در خصوص وضعیت بیماری کرونا در استان گفت: بیش از ۱۳ هزار نفر در استان به این ویروس مبتلا شدند که ۱۱ هزار و ۴۸ نفر بهبود پیدا کردند و متاسفانه ۲۱۴ نفر هم جان خود را از دست دادند.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در مورد میزان سرایت‌پذیری کرونا در استان، گفت: میزان سرایت پذیری کرونا به دلیل جهش ژنتیکی در استان بالاست. بنابراین هم سرایت پذیری و هم شدت بیماری بیشتر شده است و شاهد افزایش تعداد بستری‌ها در سنین کمتر و افراد دارای بیماری زمینه‌ای هستیم.
 وی مراجعه بیماران و یا افراد مشکوک به کرونا ویروس به مراکز بهداشتی و درمانی و مؤسسات پزشکی در استان را نیز یکی از عوامل شیوع دانست و عنوان کرد: مردم استان باید با رعایت کامل پروتکل‌ها وفاصله گذاری فیزیکی مناسب در این مراکز حضور پیدا کنند تا خدای ناکرده درگیر این بیماری خطرناک نشوند.
 این مسئول استفاده حداکثری از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، رعایت بهداشت فردی و عدم حضور در تجمعات را از همگان خواستار شد.
  معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی  با اشاره به وضعیت مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد از چالش‌های خطرناک این ویروس طی هفته‌های آینده خبر داد.
 محمدمهدی بانشی نیز در نشست مشترک ویدئو کنفرانس با مدیران و معاونین شبکه‌های بهداشت شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد به ابعاد دیگری از کرونا پرداخت و اظهار داشت: از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون ۱۳ هزار نفر به کووید ۱۹ مبتلا شده و شمار جانباختگان از ۲۰۰ نفر گذشته که هر دو علائم خطرناک است و احتمال دارد طی هفته‌های آینده با چالش‌های خطرناک‌تری از کرونا مواجه شویم.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه بخش اعظمی از نیروهای بهداشت و درمان را این اپیدمی به خود اختصاص داده اظهار کرد: کرونا یک بحران است و در بحران‌ها همه نیروها باید به کار گرفته شود تا از این شرایط عبور کنیم.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000427/nf00427104-1.jpg
 وی به تعداد بیماران بستری کرونا ویروس در بیمارستان‌های استان اشاره کرد و افزود: امروز ۳۷۷ نفر در بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد بستری هستند که در چند ماه اخیر شیوع این ویروس بی‌سابقه بوده است، این میزان از بستری‌ها می‌تواند فشار بر سیستم درمان را مضاعف کند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با توصیف بیماری کرونا به مسابقه فوتبال که کار به پنالتی رسیده و در ضربات پنالتی هم گل شدن ۵۰_۵۰ است، گفت: از جمله تاکتیک‌هایی که در کنترل بیماری باید به کار گرفته شود انسجام و یکپارچگی است. اگر دستگاه‌ها به خوبی کار نکند بقیه تحت شعاع قرار می‌گیرند برخورد با کووید ۱۹ یک مسئله بهداشتی تنها نیست بلکه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است و همه باید مشارکت داشته و بسیج شوند.
 بانشی با بیان اینکه اگر در مواجه با کرونا پراکنده عمل شود اوضاع از این که هست بدتر و بحرانی‌تر می‌شود، گفت: کرونا خسته کننده و طولانی شده لذا در این شرایط باید نقش بهداشت پر رنگ‌تر دیده شود و خاکریزهای بهداشت مقاوم‌سازی شود که نخستین گام در این خصوص آموزش همگانی ساختارمند است.
 رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه آموزش از دست حوزه بهداشت خارج شده و در اختیار شبکه‌های مجازی است که نباید اینگونه باشد، گفت: راه پیشگیری از ابتلا به کرونا رعایت پروتکل‌ها بر پایه فاصله‌گذاری اجتماعی است که متاسفانه این نکته مهم در شهرستان‌ها ضعیف عمل شده است.
 وی در خصوص محدودیت نمونه‌گیری‌ها بر انجام تست‌های هوشمند تاکید کرد و با اعلام رضایت از اقدامات خوب شهرستان‌ها در تست‌های هوشمند افزود: همکاران شهرستانی توجه کنند که اپیدمی روز و شب و جشن و شادی، روز تعطیل و غیرتعطیل نمی‌شناسد لذا از نمونه‌گیری‌ها غفلت نشود که در روزهای جمعه شاهد این موضوع هستیم.
 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بر فعال شدن نظام شبکه‌ای مراکز و خانه‌های بهداشتی تاکید کرد و یادآور شد: بهورز و پزشک ما باید فعال شوند و باید از آمار بیماران درگیر ویروس و حتی افرادی که در قرنطینه خانگی هستند اطلاع داشته باشند و کنترل کنند. اگر یک سوم هزینه درمان صرف حوزه بهداشت می‌شد ۷۵ درصد بار بیمارستان‌ها را کم می‌کردیم.
 این مسئول با بیان اینکه کرونا وارد خانه‌ها شده گفت: زمانی ورودی شهرها را می‌بستیم که بیماری وارد شهر نشود در حال حاضر بیماری از شهرها وارد خانه‌ها شده لذا آموزش باید بر روی خانواده‌ها و مراقبت‌ها، محله‌محور شود.
 وی سپس در بخش دیگری از سخنان خود بر فعالیت بیشتر کارشناسان سلامت روان و تغذیه تاکید کرد و گفت: سلامت روان در این اپیدمی جدی گرفته شود کسانی که تست آنها مثبت شده، خانواده‌هایی که عزیزان خود را براثر این ویروس از دست داده و افرادی که در معرض خطر هستند نیازمند مشاوره هستند چرا که استرس باعث مرگ و میر فراوانی شده است.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000427/nf00427104-2.jpg
 وی تصریح کرد: برای پیشگیری و درمان مبتلایان به کرونا نیازمند مشارکت کارشناسان تغذیه هستیم، ضمن اینکه بازرسان محیط هم وظیفه سنگینی بر عهده دارند و در بازرسی‌ها ارجاع به مراجع قضایی و پلمب واحدها متخلف را مدنظر داشته باشند.
 رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ابتلاء حدود ۱۰۰ کارمند بانک به کرونا گفت: در یکی از استان‌های کشور بانکی را به دلیل عدم رعایت پروتکل‌ها تعطیل کردند اما در این استان در حالی که حدود ۱۰۰ کارمند بانک کرونایی شدند خبری از تعطیلی بانکی نیست.
 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در پایان با تاکید بر تعطیلی واحدهای متخلف خاطرنشان کرد: گشت‌های مشترک بازرسان محیط واحدهای بهداشتی در شهرستان‌ها تشکیل شوند و حتی اگر مشاهده کنند مرکز بهداشتی و درمانی پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند باید آن مرکز را پلمب و تعطیل کنند.
 
آمار نگران کننده کرونایی از بانک‌ها و قبرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد
 همچنین محمد مهدی بانشی در آخرین نشست ستاد استانی کرونا کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه یک هزار و 608 مورد بازدید از اماکن مختلف داشتیم از ارجاع 55 مورد پرونده به دستگاه قضایی، 27 مورد پلمب و همچنین تعداد 116 بازدید مشترک در هفته گذشته خبر داد.
این مسوول در دانشگاه علوم پزشکی استان به بازدید از ادارات اشاره کرد که 91 درصد بهداشت فردی در آنها رعایت شده بود و 96 درصد پرسنل ادارات از ماسک استفاده کرده بودند اما رعایت فاصله اجتماعی در ادارات تنها د حد 61 درصد بود و مردمی که مراجعه کرده بودند نیز 84 درصد از ماسک استفاده کرده بودند.
 در گزارش محمدمهدی بانشی آمده بود که در بازدید از پلیس به اضافه 10 همه موارد رعایت شده بود در پیشخوان‌ها نیز 93 درصد پرسنل از ماسک استفاده کرده بودند و 87 درصد مراجعه کنندگان و البته 93 درصد رعایت فاصله اجتماعی کرده بودند.
 در مساجد نیز وضعیت به گونه‌ای بود که 87 درصد رعایت بهداشت فردی شده بود و 90 درصد پرسنل ماسک زده بودند و رعایت فاصله اجتماعی 86 درصد بود.
 طبق گزارشی که در ستاد کرونای استان ارائه شد در بانکها 96 درصد ماسک زده بودند و اما رعایت فاصله اجتماعی در آن مکان‌ها تنها 48 درصد بوده است.
 در داروخانه‌ها نیز 90 درصد از پرسنل از ماسک استفاده کرده بودند و 72 درصد از مردم مراجعه کننده ماسک زده بودند و 63 درصد رعایت فاصله گذاری اجتماعی شده بود.
پاساژها اوضاع خوبی ندارند
در مطب‌ها طبق گزارش واصله 100 درصد از پرسنل از ماسک استفاده کرده بودند و 90 درصد از مراجعه کنندگان ماسک پوشیده بودند و 77 درصد رعایت فاصله گذاری اجتماعی شده بود.
 اما در پاساژها پرسنل 66 درصد ماسک زده بودند و رعایت فاصله گذاری اجتماعی هم 55 درصد بود و در مدارس و از 134 بازدید که انجام شده 90 درصد پرسنل ماسک زده بودند و البته 82 درصد بچه‌ها و 85 درصد رعایت فاصله گذاری اجتماعی شده بود و در آرامستان ها از تعداد 80 بازدید که به عمل آمده بود رعایت فاصله گذاری اجتماعی تنها 47 درصد و استفاده از ماسک هم در کمترین میزان 76 درصد بوده است.
با این اوصاف باید از دفاتر پیشخوان در استان به عنوان بهترین فضاهای عمومی رعایت دستورات بهداشتی نام برد و در ادامه قبرستان‌ها را بدترین نقطه از لحاظ عدم رعایت پروتکل‌ها معرفی کرد.
  https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000427/nf00427104-3.png
تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در گچساران افزایش یافت
 سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران نیز به فارس گفته است: با توجه به وضعیت بحرانی شهرستان و قرار گرفتن جز 43 شهرستان بحرانی کشور در برابر بیماری کرونا شمار فوت شدگان در این شهرستان افزایش یافت.
آرین غلامیان اظهار کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از 6 هزار و 500 تست کرونا از بیماران مبتلا و مشکوک به کرونا دریافت شده که متاسفانه نمونه تست 2 هزار و 200 نفر مثبت اعلام شده است.
 وی با بیان اینکه با توجه به وضعیت بحرانی شهرستان و قرار گرفتن جز 43 شهرستان بحرانی کشور در برابر بیماری کرونا شمار فوت شدگان در این شهرستان افزایش یافته است، گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا تا کنون تعداد 57 نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
  سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران ادامه داد: از مجموع فوت شدگان تعداد 35 نفر در بیمارستان شهید رجایی، سه نفر بیمارستان صنعت نفت و مابقی در خارج از استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است.
 غلامیان با اشاره به اینکه سن 85 درصد از جانباختگان کرونایی این شهرستان بالای 50 سال که دارای بیماری زمینه‌ای و جز گروه‌های پرخطر و 15 درصد زیر 50 سال بوده است، عنوان کرد: آمار فوتی‌ها به ترتیب در خرداد امسال 2 نفر، تیر 15 نفر، مرداد 12 نفر، شهریور هفت نفر و مهرماه 10 نفر بوده است.
وی با اشاره به افزایش تعداد مراجعه‌کنندگان به بیمارستان گفت: هم اکنون 110 تخت برای بستری بیماران کرونایی در این شهرستان در نظر گرفته شده است.
 سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران ابراز کرد: در حال حاضر بیش از 56 نفر بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان شهید رجایی و صنعت نفت این شهرستان بستری هستند که از این تعداد 50 نفر در بیمارستان شهید رجایی هستند.
افزایش 2 برابری تخت‌های مراقبت‌های ویژه
 غلامیان تصریح کرد: از 20 مهر امسال تاکنون روزانه ۱۲۰ مورد نمونه گیری کرونا در این شهرستان در کلینیک شکیبایی از بیماران مبتلا و مشکوک به کرونا انجام می‌گیرد.
وی در ادامه به افزایش تخت‌های آی.سی.یو اشاره و اذعان کرد: در حال حاضر چهار تخت آی.سی.یو در بیمارستان شهید رجایی به بیماران کرونایی تخصیص داده شده که در چند روز آینده چهار تخت دیگربه بخش مراقبت‌ویژه «آی سی یو» افزوده می‌شود و تعداد تخت‌های این بخش 2 برابر می‌شود.
 این مسوول بیان کرد: هم اکنون هفت پزشک متخصص عفونی و داخلی روزانه بیماران کرونایی را در گچساران ویزیت می‌کنند.
 سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران خاطرنشان کرد: بیش از ۲۸ پرستار در ۲ بخش کرونایی بیمارستانی این شهرستان در حال فعالیت هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما

مملی
Iran, Islamic Republic of
تالارا بستن اما چرا برای عروسیا که توخونه برگزار میشه برخورد جدی نمیشه؟
مثلا تعداد محدود مهمان
یا در فضای ازاد
...
Iran, Islamic Republic of
رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ابتلاء حدود ۱۰۰ کارمند بانک به کرونا گفت: در یکی از استان‌های کشور بانکی را به دلیل عدم رعایت پروتکل‌ها تعطیل کردند اما در این استان در حالی که حدود ۱۰۰ کارمند بانک کرونایی شدند خبری از تعطیلی بانکی نیست.
جناب رییس ، این چه مقایسه ای است که می کنید ؟
شما استاد دانشگاه هستید !
یکی از بانکهای استانی ، بدلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی ، تعطیل شد . اینکار کاملا بجا بوده چون روزانه هزاران نفر به بانک مراجعه می کنند و عدم رعایت شیوه نامه بهداشتی در آن بانک ، تلفات زیادی برای مراجعین خواهد داشت !
اما در کل استان ما 100 نفر کارمند بانک کرونا گرفته اند ، آیا باید بانک تعطیل شود ؟؟؟ محاسبه کرده اید چن بانک در استان داریم ؟ این تعداد مبتلا با توجه به تعداد بانکها ، شاخص بالایی است ؟‌
کارمندان بانک ، در صورت ابتلا ، مانند سایرین به قرنطینه و استراحت پزشکی می روند !
رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1