تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۰۰
کد مطلب : ۴۲۶۳۳۱
در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

فاجعه کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد ( + فیلم و تصاویر )

۳
۱
فاجعه کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد ( + فیلم و تصاویر )
کبنا ؛عصر روز چهارشنبه (  16 مهر ماه 99 ) نشست ستاد مدیریت مقابله با کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار در ساختمان دولت برگزار شد.
در ابتدای این نشست، پرویز یزدان‌پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در گزارشی به آخرین وضعیت کرونا پرداخت و اظهار داشت: بیماران بستری شده در بیمارستان های معین کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد به ۳۱۳ نفر رسید.
 یزدان پناه افزود: در آمار امروز، میزان بستری بیماران در بیمارستان‌های معین کرونا طی ۸ ماه گذشته بی سابقه است.
وی ابراز داشت: ۲۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های معین کرونا بستری هستند.
  

کرونایی‌های کهگیلویه و بویراحمد از مرز ۱۰ هزار نفر گذشت

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: تعداد مبتلایان کرونایی استان کهگیلویه و بویراحمد از مرز ۱۰ هزار نفر گذشت.
 پرویز یزدان پناه افزود: هم اکنون ۳۱۳ نفر مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان بستری هستند و این تعداد برای اولین بار این تعداد بستری کرونایی داریم.
 وی تصریح کرد: از این تعداد ۱۳۶ نفر کرونایی قطعی، ۲۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و ۷ نفر زیر دستگاه ونتیلاتور هستند.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار کرد: تعداد بهبود یافته کامل استان ۸ هزار و ۲۰۷ نفر هستند.
 یزدان پناه تاکید کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تا امروز فوتی ناشی از کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد نداشته‌ایم و تعداد فوتی استان تا به امروز ۱۴۶ نفر است.
 وی ادامه داد: طی ۱۵ روز گذشته تا به امروز ۲۵ فوتی کرونایی در استان داشته‌ایم و تعداد نمونه‌هایی که طی این ۱۵ روز گرفته‌ایم ۴ هزار و ۱۵۲ بوده که در شهریور ماه ۷ هزار و ۷۳ نمونه گرفته شد.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ادامه داد: تعداد کل نمونه‌هایی که تا به امروز در استان گرفته‌ایم ۳۷ هزار نمونه بوده است.
 یزدان پناه بیان کرد: شاخص نمونه گیری در کشور ۵ درصد است و در استان ۵.۱ درصد است و همچنین شاخص مثبت بودن نمونه‌ها در کشور ۱۱.۵ درصد و در استان ۲۷.۳ درصد است.
 وی با بیان اینکه میزان بروز بیماری در استان ۲.۲ برابر میزان کشوری است تصریح کرد: میزان بروز بیماری در کشور ۵.۷ در هزار نفر و در استان ۱۳.۹ در هزار نفر است.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار کرد: میزان کشندگی در کشور ۵.۷ درصد و در استان ۱.۵ درصد است همچنین میزان مرگ و میر در کشور ۳۲.۸ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و در استان ۲۰.۷ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است.
 یزدان پناه ادامه داد: امروز ۱۶ مهرماه ۲۲۹ نمونه داشتیم که تقریباً حدود ۵۰ درصد موارد مثبت بوده که شهرستان‌های بویراحمد ۳۸ درصد، کهگیلویه ۳۰ درصد، لنده ۱۸ درصد، باشت ۷ درصد، دنا ۳ درصد، گچساران ۳ درصد و چرام یک درصد بوده است.
 وی بیان کرد: تعداد موارد مبتلا و مثبت کروناویروس در استان کهگیلویه و بویراحمد تا به امروز از ۱۰ هزار نفر گذشته است.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: مشکل اصلی استان در زمینه کرونا هم اکنون، تانکر اکسیژن بوده که هنوز تحویل نگرفته‌ایم که این موضوع با توجه به روند افزایشی بیماری می‌تواند نگران کننده باشد.
 یزدان پناه اظهار کرد: ۶ هزار واکسن آنفلوآنزا طی هفته پیش در استان توزیع شد و ۳ هزار و ۲۰۰ واکسن دیگر دیروز به استان رسیده است که از این تعداد امروز توزیع شد و فردا تزیق شروع می‌شود.
وی بیان کرد: تقسیمات واکسن به این شکل بوده که پرسنل بهداشتی ۵۹۰ واکسن، نیرو انتظامی ۲۰، زنان باردار ۹۰۰، بهزیستی ۲۰۰، پرسنل بیمارستان ۲۰، بیمارستان نفت ۱۵، دامپزشکی ۲۰، بیماران اچ آی وی ۱۴، بیماران خاص ۵۱۱، جانبازان ۱۶۰، ۱۵ پرسنل اورژانس، و انتقال خون ۳۰ و بیمارستان سلمان ۲۰، تأمین اجتماعی ۴۰ و زنان آسیب پذیر ۱۰۰ داده شده و همچنین ۱۰ واکسن هم به پزشکی قانونی تحویل داده شد.


 افزایش نگران کننده کرونایی‌ها در کهگیلویه و بویراحمد
    
رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج گفت: پرسنل و کادر بهداشت و درمان خسته شده‌اند و از مردم انتظار دارند که همکاری و مشارکت بیش از پیش داشته باشند تا بتوانیم این بیماری ویروسی را شکست دهیم.
 «دکتر سعید جاودان سیرت» افزود: شب گذشته تا ۱۲ شب ۱۵۸ نفر بیماری بستری داشتیم که این تعداد تا به صبح امروز به ۱۶۲ نفر رسید در حالی که در روزهای قبل تعداد به حدود ۱۱۳ نفر می‌رسید که این موضوع و افزایش‌ها نگران کننده است.
 وی تصریح کرد: نکته مهم این است که، افرادی که به بیماری مبتلا شده‌اند زمانی به بیمارستان مراجعه می‌کنند که ریه‌های آن‌ها کاملاً پوشیده از ویروس است و عملاً کاری از دست ما و همکاران بر نمی‌آید.
 رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج اظهار کرد: ویروس به گونه‌ای عمل می‌کند که تأثیر خود را به دو حالت التهابی و بیولوژیک می‌گذارد اگر بیمار در حالت‌های التهابی به ما مراجعه کند می‌توانیم جلوی گسترش ویروس را بگیریم اما در حالت بیولوژیک این کار آسان نیست و در واقع اکثر مرگ‌هایی که در بیمارستان اتفاق می افتد ناشی از این همین موضوع می‌باشد.
 جاودان سیرت تاکید کرد: سن افرادی که بر اثر بیماری کرونا فوت می‌کنند پایین آمده و شاید کم توجهی، کم دقتی و سهل انگاری‌ها به بیماری علت این تغییر سن باشد.
 وی بیان کرد: با این شرایط بیماری کرونا، شیوع بیماری آنفلوآنزا می‌تواند مشکلات بیشتری به وجود آورد که با شناسایی اپیدمیولوژیک بیماری در سطح استان می‌توان از قبل تمهیدات لازم را در نظر گرفت که با به وجود آمدن مشکل بتوان جلوی آن را گرفت.
 رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج تصریح کرد: در اسفندماه هیچ گونه مرگ و میر ناشی از کرونا در استان نداشتیم که علت آن همکاری بیشتر مردم، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حساسیت بیشتر آن‌ها بوده است.
 جاودان سیرت اظهار کرد: فوت ناشی از کرونا در استان طی فروردین ماه ۱۸ مورد، اردیبهشت ۲ مورد و خرداد ماه نیز ۲ مورد بوده است.
وی ادامه داد: از تیرماه به بعد بیش از حد معمول مرگ و میر و مبتلا به کرونا در استان داشته‌ایم که این وضعیت نگران کننده است.
 رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج با اشاره به اینکه طی شهریور ماه بیشترین مرگ و میر و مبتلایان به کرونا را در سطح استان داشته‌ایم، تاکید کرد: در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و ماسک نزدن مردم وضعیت کرونایی استان بدتر خواهد شد.
 جاودان سیرت بیان کرد: چرخه انتقال بیماری کروناویروس از طریق سرفه، عطسه، تماس با سطح و دست دادن می‌باشد.
وی تصریح کرد: پرسنل و کادر بهداشت و درمان خسته شده‌اند و از مردم انتظار دارند که همکاری و مشارکت بیش از پیش داشته باشند تا بتوانیم این بیماری ویروسی را شکست دهیم.
 رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج اظهار کرد: متاسفانه مبتلایان بستری در بیمارستان و مراجعه کنندگان بیمارستان شهید جلیل یاسوج خانوادگی شده‌اند یعنی در یک خانواده چند نفر مبتلا به کرونا شده‌اند به طور مثال بیماری داریم که همه اعضای خانواده‌اش را درگیر کرونا کرده است.
جاودان سیرت با اشاره به اینکه متاسفانه شاهد عادی شدن بیماری کرونا در سطح استان هستیم که این مساله یک زنگ خطر برای جامعه است، خاطرنشان کرد: به سوی مردم دست دراز می‌کنیم که به صورت جدی پای کار بیایند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند چرا که در غیر این صورت شاهد یک فاجعه کرونایی در استان خواهیم بود.

وضعیت نگران کننده افزایش آمارابتلا و فوت کرونایی و پایین آمدن سن مبتلایان در کهگیلویه‌وبویراحمد
  https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000426/nf00426331-1.jpg
حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جمع بندی این نشست، اظهار کرد: وضعیت کرونایی استان از تعارف و توصیه گذشته و باید همه ما مسئولان و مردم به صورت عملیاتی وارد میدان شویم، چرا که آمارهای کرونایی در استان از وضعیت نگران کننده حکایت دارد.
وی اظهارکرد: وضعیت کرونایی استان کهگیلویه و بویراحمد از تعارف و توصیه گذشته و باید همه ما مسئولان و مردم به صورت عملیاتی وارد میدان شویم، چرا که آمارهای کرونایی در استان از وضعیت نگران کننده حکایت دارد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: روز گذشته در رابطه با کرونا ویروس در این استان، جهشی اتفاق افتاده و سرعت انتقال کرونا نسبت به گذشته متفاوت و این درحالی است که امکانات و ظرفیت‌های ما محدود است.
کلانتری تصریح کرد: ظرفیت بیمارستان شهید جلیل یاسوج در حال پر شدن است که در صورت پر شدن مجبوریم بیمارستان‌های دیگر استان را برای پذیرش بیماران کرونایی آماده کنیم.
وی با اشاره به اینکه اگر با این شیب به جلو برویم حتماً با مشکل مواجه می‌شویم، عنوان کرد: رعایت فاصله اجتماعی، ماسک زدن و عدم حضور در تجمعات می‌تواند به بهتر شدن وضعیت کرونایی استان کمک کند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: با توجه به اینکه بخشی از بیماران کرونایی اخیراً خانوادگی شده‌اند و تعداد زیادی از اعضای یک خانواده به کرونا مبتلا شده‌اند، باید در داخل خانهها نیز فاصله اجتماعی رعایت شود.
کلانتری با بیان اینکه آمار ابتلا، بستری و فوت ناشی از کرونا در این استان با شیب تندی بالا می‌رود، تاکید کرد: همه مردم و مسئولان به وظیفه خود در رابطه با پیشگیری و مقابله با کرونا در رعایت کردن پروتکل‌های بهداشتی عمل کنیم.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000426/nf00426331-2.jpg
وی بیان کرد: از کادر بهداشت و درمان، پزشکان و پرستاران که از اسفندماه تاکنون به مراجعه کنندگان کرونایی خدمات ارائه می‌کنند، تشکر می‌کنم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه با تغییر رفتار ویروس کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد مواجهیم که این تغییر رفتار ناشی از رفتارهای ماست، گفت: افزایش آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا در استان و پایین آمدن سن مبتلایان نگران کننده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: در سطح استان با همکاری دستگاه قضایی، انتظامی و تعزیرات بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی با قدرت و شدت تاکید می‌شود و با متخلفان و کسانی که رعایت نمی‌کنند برخورد جدی صورت گیرد و کنترل‌ها و نظارت‌ها جدی‌تر شود.
کلانتری تاکید کرد: تا امروز هر توفیقی نصیب استان شده به خاطر عملکرد خوب مردم استان بوده است، امروز نیز برای جلوگیری از ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا به شدت نیازمند همکاری و مشارکت مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ماسک زدن هستیم و از مردم انتظار داریم که مصمم‌تر و انقلابی‌تر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.
وی بیان کرد: اگر همچون اسفندماه پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود وضعیت کرونایی را با کمترین مرگ و میر و ابتلا پشت سر خواهیم گذاشت.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

علی
Iran, Islamic Republic of
چه عجب اجازه دادن جاودان سیرت بیاد اظهار نظر کنه
Iran, Islamic Republic of
لطفا مدارس را تعطیل کنید درسته برای دانش آموزان اختیاری است ولی برای معلمان اجباری است .معلمان هم انسان هستند خدا را خوش نمیاد
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه مردم ماسک نمیزنن
سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

این تصاویر آن قدر طبیعی به نظر می رسند که بیننده با دیدن آن تصور می کند این سنجاب در ...
ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

۱۲۰میلیارد تومان کمک به دانشگاه شهید بهشتی از ردیف کمک‌های تملکی صورت گرفته است.
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
1